sjamanen Skrevet tirsdag kl 11:53 Skrevet tirsdag kl 11:53 Neptun1 skrev (1 time siden): Fikk nesten medfølelse av å lese dette. Personangrep iblandet kunnskapsløshet om hva avgifter er til for. En "økonom" (?!) på venstresiden er uenig med omtrent samtlige gründere, bedriftseiere og investorer som angriper APs næringspolitikk, videre at det meste av det Norge eksporterer er produsert utenfor de store byene. Vel, regjeringen er i alle fall enig med deg. Men den er den mest næringsfiendtlige vi noensinne har hatt. Det er det bred konsensus om. Selv dem som ikke er utdannet økonom vet hva fiskale avgifter er for noe, slik som mva og en rekke andre avgifter. De går til det store "spleiselaget" som venstresiden er så glad i. Så kan de leke snille julenisser med verdiskapningen vår i hele verden. I tillegg noen ganske få særavgifter som visstnok er til for å begrense forbruk på "visse" ting. Det er absolutt ikke noe innhold i noe av det du skriver. Du anklager meg for personangrep. Hvor da? Jeg påpeker simpelthen at du ikke har noe å komme med, du leverer ingenting annet enn sagmugg. Det er ikke personangrep bare fordi jeg påpeker at du ikke har noe å komme med? Kan du heller ikke svare på de tingene jeg tar opp? Du vet ikke hva skatt eller avgift er, du vet ikke hva verdiskaping er, det eneste du har å komme med er å raljere om "julenisser", "venstresiden", "høyresiden" og annet gnål fra livredde mennesker langt oppe i årene som nekter å høre på fornuft. - Mener du for eksempel at en bedriftseier skal utelate deler av kostnadene sine når han beregner pris ut? - Forklar for meg hvor verdiskapingen i råvareutvinning ligger. Hvor er innovasjonen? - Hva er forskjellen på skatt og avgift? Du skriver: "En "økonom" (?!) på venstresiden er uenig med omtrent samtlige gründere, bedriftseiere og investorer som angriper APs næringspolitikk, videre at det meste av det Norge eksporterer er produsert utenfor de store byene." Hva er det du egentlig skriver her? Kan du ta deg tid til å rydde opp i norsken din så det du skriver faktisk er forståelig? Det meste Norge produserer er utvinning av råvarer. Noe mennesker har drevet med i tusenvis av år. Såpass primitive er vi i Norge. Sammenlign gjerne svensk industri med norsk, så vil du se. Et raskt googlesøk: Svensk industri er mer variert og produksjonsorientert med fokus på eksport av varer som stål, elektronikk, og telekom, mens norsk industri er mer dominert av råvarer som olje, gass, metaller og treforedling, og har en lavere andel av BNP sammenlignet med Sverige Hvorfor i all verden skal vi bruke masse subsidier på å bakke opp næringer hvis eneste livsgrunnlag er å utvinne ressurser, aka. ødelegge natur? Kom tilbake når du har lært deg noe. 3 3
Neptun1 Skrevet tirsdag kl 12:26 Skrevet tirsdag kl 12:26 sjamanen skrev (19 minutter siden): Det er absolutt ikke noe innhold i noe av det du skriver. Du anklager meg for personangrep. Hvor da? Jeg påpeker simpelthen at du ikke har noe å komme med, du leverer ingenting annet enn sagmugg. Det er ikke personangrep bare fordi jeg påpeker at du ikke har noe å komme med? Kan du heller ikke svare på de tingene jeg tar opp? Du vet ikke hva skatt eller avgift er, du vet ikke hva verdiskaping er, det eneste du har å komme med er å raljere om "julenisser", "venstresiden", "høyresiden" og annet gnål fra livredde mennesker langt oppe i årene som nekter å høre på fornuft. - Mener du for eksempel at en bedriftseier skal utelate deler av kostnadene sine når han beregner pris ut? - Forklar for meg hvor verdiskapingen i råvareutvinning ligger. Hvor er innovasjonen? - Hva er forskjellen på skatt og avgift? Du skriver: "En "økonom" (?!) på venstresiden er uenig med omtrent samtlige gründere, bedriftseiere og investorer som angriper APs næringspolitikk, videre at det meste av det Norge eksporterer er produsert utenfor de store byene." Hva er det du egentlig skriver her? Kan du ta deg tid til å rydde opp i norsken din så det du skriver faktisk er forståelig? Det meste Norge produserer er utvinning av råvarer. Noe mennesker har drevet med i tusenvis av år. Såpass primitive er vi i Norge. Sammenlign gjerne svensk industri med norsk, så vil du se. Et raskt googlesøk: Svensk industri er mer variert og produksjonsorientert med fokus på eksport av varer som stål, elektronikk, og telekom, mens norsk industri er mer dominert av råvarer som olje, gass, metaller og treforedling, og har en lavere andel av BNP sammenlignet med Sverige Hvorfor i all verden skal vi bruke masse subsidier på å bakke opp næringer hvis eneste livsgrunnlag er å utvinne ressurser, aka. ødelegge natur? Kom tilbake når du har lært deg noe. Det er ikke mitt problem at du ikke skjønner norsk og sannsynligvis aldri har bidratt med kunnskapsbasert verdiskapning i privat sektor slik jeg gjør i det daglige. Ikke vet du hva avgifter er til for, slik du nå bekreftet nok en gang. Ikke vet du at Norge har en rekke produsenter for eksport, ikke kun råvarer slik du insinuerer. At det er for lite produksjon av ferdigvarer jeg helt enig i men det henger sammen med det jeg har forsøkt å forklare med teskje - dårlige rammevilkår i Norge. Jeg har aldri forsvart å subsidiere næringsliv, det er det dem som går i bresjen for grønt skifte som gjør. Bl.a. regjeringen og LO. Dette hadde et lite barn forstått ut i fra det jeg har formidlet - også i denne tråden. Håper for alt i verden du ikke har noen befatning med næringslivet eller privat sektor for her er lyset gått. Du er sikkert enig med trådstarter i at en katastrofe er avverget. 3
sjamanen Skrevet i går, 09:42 Skrevet i går, 09:42 Neptun1 skrev (På 14.10.2025 den 14.26): Det er ikke mitt problem at du ikke skjønner norsk og sannsynligvis aldri har bidratt med kunnskapsbasert verdiskapning i privat sektor slik jeg gjør i det daglige. Ikke vet du hva avgifter er til for, slik du nå bekreftet nok en gang. Ikke vet du at Norge har en rekke produsenter for eksport, ikke kun råvarer slik du insinuerer. At det er for lite produksjon av ferdigvarer jeg helt enig i men det henger sammen med det jeg har forsøkt å forklare med teskje - dårlige rammevilkår i Norge. Jeg har aldri forsvart å subsidiere næringsliv, det er det dem som går i bresjen for grønt skifte som gjør. Bl.a. regjeringen og LO. Dette hadde et lite barn forstått ut i fra det jeg har formidlet - også i denne tråden. Håper for alt i verden du ikke har noen befatning med næringslivet eller privat sektor for her er lyset gått. Du er sikkert enig med trådstarter i at en katastrofe er avverget. 1. Avgifter Du må nesten forklare deg her. Hva mener du med at jeg ikke vet hva avgifter er til for, ut fra den beskrivelsen jeg anga i mine forrige innlegg, innlegg og flere punkter du ignorerer og ikke svarer på. Vennligst oppklar hva du mener avgifter representerer og hvorfor jeg misforstår. 2. Norsk økonomi. Du står hardnakket på en oppfatning om at Norge produserer noe annet enn råvarer. Det er bare tull, og du har heller ikke bidratt med noen tall som underbygger dette. Norge er et råvareutvinnende land. Økonomien vår handler om utvinning av råvarer. Utover dette har vi en voldsom offentlig sektor, denne er heller ikke særlig verdiskapende. Vi har en stor tjenestesektor. Jeg forstår godt at du ønsker det annerledes, men det forandrer ikke på fakta. Norge er en råvareøkonomi og det må du ta innover deg. Her leverer du simpelthen påstander som ikke handler om meningsforskjeller, det er rett og slett bare usant det du skriver. Selvfølgelig har vi noe industri, det meste av det tilknyttet oljebransjen. Vi er derimot ikke i nærheten av Sverige på industri, og det kan du faktisk observere med egne øyne når du skal ut og kjøpe varer. Forhold deg til virkeligheten. For meg så fremstår det du skriver som at du har fullstendig låst deg fast i et narrativ uten vilje til å vurdere om du kanskje har tatt eller tar feil. Hvis det du skriver her inne om norsk økonomi er det du faktisk tror på, ja, da kan jeg fortelle deg at du lever i en illusjon. 3. Subsidier. Igjen, du ignorerer det du blir konfrontert med. Er det slik å forstå at du er inneforstått med at blant annet frakt på havene er sterkt subsidiert? At oljeprisen også er det samme? Eller nekter du fortsatt for det? Jeg er også veldig skeptisk til det grønne skiftet og subsidier av enda mer nedbygging av natur. Dette er for meg kun keiserens nye klær og enda et sted hvor politikere og næringslivet har sett at de kan tjene penger på vanlige mennesker. Det som derimot er trist med mange som deg, er at dere ikke erkjenner at det er den underliggende og grunnleggende forbrukerkulturen som er problemet. For meg er det grønne skiftet bare en unnskyldning til å fortsette å pøse på som videre. Selvfølgelig bør vi over tid gå vekk fra fossile brensler, det er rimelig opplagt, over på grønne kilder. Men det vi trenger før noe som helst er å befri befolkningen fra forbrukerkulturens fengsel og ikke aksellerere matieralismen slik FRP og sånne idiotiske partier står for. 3
sjamanen Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden (endret) Her har vi et godt eksempel @Neptun1 på en avgift norske myndigheter stiller seg bak nettopp for å rette opp dette hullet i kostnadsberegningen i verdikjeden. https://www.aftenposten.no/norge/i/73Ere4/usa-truer-norge-med-handelstiltak-og-visumnekt Dette er bra av regjeringen. Det er en avgift på utslipp i internasjonal frakt ! Det skulle bare mangle at ENHVER rydder opp etter seg når man roter eller graver et hull i bakken. En avgift er intet annet enn et verktøy for å fange opp slike kostnader i verdikjeden, "eksternaliteter" om du vil. La oss være ærlige her: Alle bedriftseiere (og som en konsekvens av det selvfølgelig store deler av Høyre og FRP sine støttespillere) er klinkende klare over at å ignorere kostnader i produksjonen av en vare eller tjeneste, er en mildt sagt dårlig idé, med mindre man ønsker å gå konkurs da, naturligvis. Forurensing som følge av frakt er en reell, målbar kostnad i denne verdikjeden. Dette vet bedriftseiere, dette vet politikerne i Høyre, dette vet alle som kan noe som helst om økonomi. Likevel står de steilt imot at man skal dekke inn disse utgiftene, man skal la produsenter høvle ned skoger uten å betale for det, og la skip seile med subsidiert olje. Så dette er rett og slett bare høyrepartiene som gir faen i egne prinsipper og later som ingenting. De kaller det for en skatt, en anklager regjeringspartier for å "straffe" forbrukere eller andre sterke formuleringer, når det regjeringen i realiteten her gjør er å ta ansvar og sørge for at de som forurenser faktisk betaler for seg. Det er rimelig skamløst spør du meg, all den tid de -aldri- ville gjort noe slik i egen verdikjede. Bare fordi du og jeg ikke kan se kostnaden direkte, så betyr det ikke at ikke hele skoger hogges ned på andre siden av verden for å produsere det du finner som "billigalternativ" i butikkhylla di. Dette er rimelig basic og når jeg må forholde meg til folk som ikke engang vil innrømme disse sammenhengene, av ideologiske fastlåste årsaker, så sliter jeg med respekt for de. Og der er FRP, alle som én, det er utelukkende snakk om å redusere skatter og avgifter uten å overhodet tenke på den skaden produksjonen av det produktet gjør et sted lenger ned i verdikjeden. Det er min oppfatning at vi faktisk ikke hadde hatt noen kriser, hvis globale produkter hadde vært priset riktig. Det vil si, det jeg tar til orde for er at vi heller ikke hatt behov for ulike former for regulering av markedet, dersom verdikjeden hadde vært priset riktig. Da hadde nemlig markedet fungert som det skal. Og jeg blir stadig vekk anklaget for å tilhøre "venstresiden" i politikken. Det er så dumt og tåpelig at man kan begynne å grine. Dette handler ikke om "venstreside" eller "høyreside", dette handler om fornuft og ansvarlighet. Så forstår også jeg at Norge lever i konkurranse med andre land der ute, og må hensynta at andre land fusker med avgifter. Samtidig mener jeg det må være bedre om et land som Norge produserer såpass høy kvalitet på det vi lager, at vi også faktisk kan ta riktig pris på produktet fremfor å måtte konkurrere med på pris med land som lønner arbeiderne sine femti øre i timen. Går man dypere inn i materien, som tilhører en annen diskusjon, finner man også raskt ut at det faktisk er de mest ødeleggende varene som også er de dyreste. De mest miljøvennlige, og da mener jeg, faktisk miljøvennlig, er de billigste. Endret 21 timer siden av sjamanen 2
Jarmo Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden (endret) https://www.vg.no/nyheter/i/yEkABa/vg-kommentar-ap-har-lurt-velgerne https://www.vg.no/nyheter/i/JbVaqJ/ber-vestre-beklage-valgkampvideo-foerer-folk-bak-lyset Endret 15 timer siden av Jarmo 1 1
Klote Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Jarmo skrev (29 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/yEkABa/vg-kommentar-ap-har-lurt-velgerne https://www.vg.no/nyheter/i/JbVaqJ/ber-vestre-beklage-valgkampvideo-foerer-folk-bak-lyset Tenk på Stoltenberg-stuntet, hvor han i hui og hast kastet jakka for å smile og le litt her og der som Ap-mann, og snart er han ferdig som finansminister. Jobben med å lure mange gamle damer er gjort. Da sitter vi igjen med det intetsigende skattemaset fra Ap og kommunistene som støtter dem. Ap vant jo utelukkende på en mediedugnad hvor partipamper klenget seg rundt populære kjendiser og popstjerner, serverte populistiske løgner om andre partier, spredde frykt for å selge trygghet, samtidig med at byråkratene i departementene lekket "godbiter" fra budsjettet. Uten å nevne med et eneste ord alle de råtne eggene som ville komme. Partiet Ap er rett og slett en gedigen bløff. Sosialismen er egentlig ikke det aller verste, i teorien, den har noe ved seg tross alt. Det er sosialistene som er ufordragelige. Det er litt som med religion. Den skader ingen, her og der er det noe visdom, det er de religiøse som ødelegger alt. 2 1
Klote Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Som sagt, bare bløff og ingen moral, ingen ansvarlighet. De som selger "trygghet" altså. https://www.vg.no/nyheter/i/dRxywJ/her-reklamerte-ap-for-gratis-ferge-naa-er-nettsiden-borte https://www.vg.no/nyheter/i/VzKAVr/hege-ringdal-26-tok-jobb-i-hjembygda-etter-aa-ha-moett-jonas-gahr-stoere-naa-mister-hun-studielaanskutt Men lønn skal de ha..... https://www.nrk.no/stor-oslo/nettavisen_-42-ledere-pa-millionlonn-i-ruter-1.17615805 Endret 4 timer siden av Klote 1 1
DukeNukem3d Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Venstresiden har dessverre svært dyktige PR-folk som har funnet på fengende slagord som "ta de rike". Det er jo populært av flere grunner, det spiller på misunnelsen som er en grunnleggende iboende følelse i oss. Og på misnøyen for de som sliter. "Jeg sliter fordi de rike har doblet formuen sin de siste åra". "Jeg sliter fordi Klote har vært flink". Kynisk, men dessverre godt. Så spørs det jo om det varer mer enn 4 år til hvis folk ikke ser noe forbedring likevel. Endret 4 timer siden av DukeNukem3d 1
Klote Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden DukeNukem3d skrev (15 minutter siden): Venstresiden har dessverre svært dyktige PR-folk som har funnet på fengende slagord som "ta de rike". Det er jo populært av flere grunner, det spiller på misunnelsen som er en grunnleggende iboende følelse i oss. Og på misnøyen for de som sliter. "Jeg sliter fordi de rike har doblet formuen sin de siste åra". "Jeg sliter fordi Klote har vært flink". Kynisk, men dessverre godt. Så spørs det jo om det varer mer enn 4 år til hvis folk ikke ser noe forbedring likevel. Ja, venstresiden rir på uslåelige argumenter: "la oss stå sammen om å ta de som har det bedre enn oss, og det er veldig urettferdig at noen har det bedre enn oss". Det vil ALLTID være et flertall som er enige i slike tomme påstander basert på misunnelse. Skal en klare å stå i mot denne flodbølgen av misunnelse, som går under navnet sosial"demokrati", da kreves det forklaringer som er langt mer kompliserte enn "la oss ta de rike", altså den moderniserte kommunistiske revolusjonen. Så denne kampen tror jeg bare AI kan vinne, og først når AI er i stand til å trene seg selv til kunnskap. Enn så lenge blir nok AI trent av de politisk korrekte, som alt annet i samfunnet. Da blir det ikke mye hjelp å få derfra heller. Men det er lov å håpe på en selvtrent AI, det er siste håp. Menneskemengder kan vi aldri lite på. 2
mandodiao Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Klote skrev (21 minutter siden): Ja, venstresiden rir på uslåelige argumenter: "la oss stå sammen om å ta de som har det bedre enn oss, og det er veldig urettferdig at noen har det bedre enn oss". Det vil ALLTID være et flertall som er enige i slike tomme påstander basert på misunnelse. Skal en klare å stå i mot denne flodbølgen av misunnelse, som går under navnet sosial"demokrati", da kreves det forklaringer som er langt mer kompliserte enn "la oss ta de rike", altså den moderniserte kommunistiske revolusjonen. Så denne kampen tror jeg bare AI kan vinne, og først når AI er i stand til å trene seg selv til kunnskap. Enn så lenge blir nok AI trent av de politisk korrekte, som alt annet i samfunnet. Da blir det ikke mye hjelp å få derfra heller. Men det er lov å håpe på en selvtrent AI, det er siste håp. Menneskemengder kan vi aldri lite på. Det er sikkert misunnelse her og der, men om enn tror på at samfunnet enn skal leve i kommer best ut av det ved at forskjellene er så små som mulig, samt at naturressurser er et felles gode, så kommer man ikke utenom å fordele ressursene mest mulig. Det er mye lettere å gi enn å ta, og det oppleves bedre å få mere, enn å gi mere. Konseptet er ikke så mye dypere enn det. Det er små forhold i Norge, som sikkert gjør det veldig personlig for de som har mest. Men det er også fordelen vår med tanke på muligheten til å begrense uendelig rikdom. Om noen er verdt en miliard plager ikke meg (så lenge de bidrar), men når man ser enkelte familier i større land, hvor det er vannvittig rikdom over mange generasjoner, så er dette et syn jeg gremmes av, og tenker det er verdt å kjempe i mot i Norge. Noen skatter kan sikkert treffe litt uheldig, og jeg er for å verne norske bedrifter opp mot utenlandske, men det er også lett å se enkelte rike som ikke kunne brydd seg mindre om nasjonen og felleskapet så lenge de kan få litt mere, og gi litt mindre. 2
Satan666 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden mandodiao skrev (11 minutter siden): men det er også lett å se enkelte rike som ikke kunne brydd seg mindre om nasjonen og felleskapet Man kan ikke kreve at noen skal bry seg om "nasjonen" eller "fellesskapet". Vil man at folk skal bry seg om disse oppkonstruerte størrelsene, så får de som styrer samfunnssystemet legge til rette for at folk vil bry seg. 1
Klote Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden mandodiao skrev (14 minutter siden): Det er sikkert misunnelse her og der, men om enn tror på at samfunnet enn skal leve i kommer best ut av det ved at forskjellene er så små som mulig, samt at naturressurser er et felles gode, så kommer man ikke utenom å fordele ressursene mest mulig. Det er mye lettere å gi enn å ta, og det oppleves bedre å få mere, enn å gi mere. Konseptet er ikke så mye dypere enn det. Det er små forhold i Norge, som sikkert gjør det veldig personlig for de som har mest. Men det er også fordelen vår med tanke på muligheten til å begrense uendelig rikdom. Om noen er verdt en miliard plager ikke meg (så lenge de bidrar), men når man ser enkelte familier i større land, hvor det er vannvittig rikdom over mange generasjoner, så er dette et syn jeg gremmes av, og tenker det er verdt å kjempe i mot i Norge. Noen skatter kan sikkert treffe litt uheldig, og jeg er for å verne norske bedrifter opp mot utenlandske, men det er også lett å se enkelte rike som ikke kunne brydd seg mindre om nasjonen og felleskapet så lenge de kan få litt mere, og gi litt mindre. Mye fornuftig, bortsett fra det siste som jeg tror er fullstendig feil for de aller fleste rike i Norge. Jeg tror det er bedre å involvere de rike mer, selv om mange allerede er godt involvert og bidrar veldig mye allerede. De rike er en viktig ressurs, og de aller fleste er positive til å bidra, det er det mange beviser på. Det er alt for mye negativt fokus på formuer og rike mennesker. Veldig mange av dem er bevisst sitt ansvar, og de er langt mindre misunnelige og smålige enn de fleste av oss helt vanlige. Jeg stoler i hvertfall mye mer på rike mennesker enn jeg stoler på politikere. Politikere er atskillig mer opptatte av makt/innflytelse og sin egen suksess enn de aller rikeste. Og det er atskillig enklere å bløffe seg til suksess for en politiker, enn en forretningsmann. Politikk handler om bløff og smiger, i mye større grad enn næringslivet. 1
The Avatar Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Forskjellen på rike som bidrar til samfunnet og dei som ikkje brur seg om nasjonen og felleskapet, er i all hovudsak eit skille mellom dei som er rike og som fortsetter å investere og utvikle arbeidsplassar ved å la pengane sirkulere, og dei som berre samlar opp ein stor formue med pengar som ikkje kjem tilbake i sirkulasjon. Av den grunn så synes eg at det er heilt rett å ha ein formueskatt då formueskatten stimulerer til pengebruk som igjen setter fart på økonomien. Det er mykje betre med rikfolk som har stort forbruk av sigar og champagne, for det held i det minste liv i Vinmonopolet og tobakksforetningar. Pengar som står stille eller som blir brukt/investert i utlandet er effektivt tapte pengar for fellesskapet. Eg er likevel open for at formueskatten burde hatt ei ordning for å utsette skatten ved å gjennomsnittsberekne formuen over fleire år, på den måten vil det bli enklare for norske bedrifter og bedriftseigarar å spare opp pengar til å ta storinvesteringar, men med muligheit for å kreve inn skatt om pengane ikkje blir investert i Norge likevel.
Klote Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Satan666 skrev (30 minutter siden): Man kan ikke kreve at noen skal bry seg om "nasjonen" eller "fellesskapet". Vil man at folk skal bry seg om disse oppkonstruerte størrelsene, så får de som styrer samfunnssystemet legge til rette for at folk vil bry seg. Godt poeng. Det må være fornuftige grunner til å bry seg. Det må være en logikk i det. Når de velstående mobbes med plakater og hat fra venstresiden og LO, da skapes det fiender. Hvem vil hjelpe misunnelige mobbere som sprer sitt hat over på andre? LO er en stor maktfaktor, og en stor representant i det norske samfunnet med sine over 1 million medlemmer. Da burde ikke organisasjonen oppføre seg som bøllete og uansvarlig på vegne av fellesskapet. 1
obygda Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Klote skrev (6 minutter siden): Godt poeng. Det må være fornuftige grunner til å bry seg. Det må være en logikk i det. Når de velstående mobbes med plakater og hat fra venstresiden og LO, da skapes det fiender. Hvem vil hjelpe misunnelige mobbere som sprer sitt hat over på andre? LO er en stor maktfaktor, og en stor representant i det norske samfunnet med sine over 1 million medlemmer. Da burde ikke organisasjonen oppføre seg som bøllete og uansvarlig på vegne av fellesskapet. LO lederen er jo en skattehykler. Sitter med bolig i Nordland samt hytte på Hedmark..fri bolig i Oslo og gratis jobbreise mellom LO og hjemmet i Nordland..og 1.6 mill i lønn..og null formueskatt. Reellt sett er man mye rikerere enn egne skattetall forteller..Her sylter man bort verdier fra beskatning..samtidig som forbundet hyler etter rikingene.. Og de er buddies med Ap som lirer av seg løgn i valgkampen. Nei,minner meg mer og mer om Trumps måte å se verden på dette
Snikpellik Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden obygda skrev (7 minutter siden): LO lederen er jo en skattehykler. Sitter med bolig i Nordland samt hytte på Hedmark..fri bolig i Oslo og gratis jobbreise mellom LO og hjemmet i Nordland..og 1.6 mill i lønn..og null formueskatt. Reellt sett er man mye rikerere enn egne skattetall forteller..Her sylter man bort verdier fra beskatning..samtidig som forbundet hyler etter rikingene.. Og de er buddies med Ap som lirer av seg løgn i valgkampen. Nei,minner meg mer og mer om Trumps måte å se verden på dette Hvorfor er hun en skattehykler og snylter, har du informasjon om at hun ikke betaler den skatten hun skal? Bør det være andre regler akkurat for henne enn for alle andre?
obygda Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Snikpellik skrev (4 minutter siden): Hvorfor er hun en skattehykler og snylter, har du informasjon om at hun ikke betaler den skatten hun skal? Bør det være andre regler akkurat for henne enn for alle andre? Poenget mitt er at hun utnytter skattehull..at hennes reelle formue er høyere enn skatten tilsier. Nå er det mange som gjør det i Norge..men ikke alle. Da fremstår det som hyklersk å kritisere de som skatter 100% fra faktisk formue..mens man selv gjemmer bort sitt gods og gull
Snikpellik Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) obygda skrev (4 minutter siden): Poenget mitt er at hun utnytter skattehull..at hennes reelle formue er høyere enn skatten tilsier. Nå er det mange som gjør det i Norge..men ikke alle. Da fremstår det som hyklersk å kritisere de som skatter 100% fra faktisk formue..mens man selv gjemmer bort sitt gods og gull Det er ikke et skattehull, det er villet skattepolitikk. Det er dessuten en egen nettoformue som avgjør om eller hva man eventuelt skal betale i formuesskatt. Hva har hun "gjemt bort" og hvordan har hun gjemt bort dette? Har du inngående kjennskap til hun og hennes ektemanns personlige økonomi? Endret 1 time siden av Snikpellik
The Avatar Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden obygda skrev (13 minutter siden): LO lederen er jo en skattehykler. Sitter med bolig i Nordland samt hytte på Hedmark..fri bolig i Oslo og gratis jobbreise mellom LO og hjemmet i Nordland..og 1.6 mill i lønn..og null formueskatt. Eg er ikkje einig i at ho er skattehykler, men eg er einig i at det er vilt mykje pengar i LO systemet. Eit medlemsskap i Fellesforbundet kostar 1,5 % av bruttolønna, plus eventuell lokal kontigent. Til samanlikning kostar eit medlemsskap i Tekna/NITO litt over 5000 kr. Er du medlem i Fellesforbundet og tener meir enn 350 000 kr i året så betalar du meir enn Akademikerne som fort har det doble i startlønn. Med 1 million medlemmar og alle muligheiter til stordriftsfordelar så skjønner eg at det er økonomi til store leiarlønningar i organisasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå