Jarmo Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Sitat – Pappa, du lyg, sa ho. Du har loge til meg. Og så sa ho at ho ikkje vil vere med lenger og at ho melder seg ut av Arbeidarpartiet. Det er jo ... ja, det treffer deg når du får høyre det frå dine eigne på den måten. https://www.nrk.no/vestland/gryande-distriktsoppror-blant-fleire-ap-ordforarar-1.17616349 1
frohmage Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Noen PR-folk har mye å gjøre i dag. Synd for AP at de ikke bruker First House (såvidt jeg vet). De kan det å ro seg unna skandaler. 1
Klote Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden obygda skrev (6 minutter siden): De "stjal" jo velgere fra SP ved dette stuntet. Man kan være uenig i SP eller Ap politikk..men det er åpenbart at Ap stjal stemmer fra SP her. At vi har synket så lavt i norsk politikk vitner om et demokrati på vei rett i dass for å si det på den måten. Det er dessverre ikke overraskende. Når jeg skulle stemme for egen del i høst så jeg etter partier med kandidater som jeg mente var ærlige..Jeg har skjønt lenge at mange lyver eller holder tilbake fakta...For slik har politikken blitt... Du har helt rett dessverre. Hadde vi enda hatt en valglov som fanget opp slike grove overtramp. De løgnene som er servert er så grove at valget burde vært annullert. Det har foregått bevisst manipulering av informasjon og grove løgner har blitt servert med viten og vilje. Det verste er at om 4 år har alle glemt dette. Eller så har motparten løyet like mye, så da er vi like langt. Hadde Støre stått for ansvarlighet hadde han tatt sin hatt og gått. Det er flere som burde vært kansellert fra all politisk virksomhet. 1
Klote Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden frohmage skrev (1 minutt siden): Noen PR-folk har mye å gjøre i dag. Synd for AP at de ikke bruker First House (såvidt jeg vet). De kan det å ro seg unna skandaler. Jeg tenker at den fløyen på Youngstorget, som jobber med å påvirke sosiale medier, nå er satt til å finne noe som kan flytte fokus. Det kommer nok snart en stor nyhet, som kan trenge bort det ubehagelige aktuelle nyhetsbildet. 3 1
rozon Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 1 hour ago, frohmage said: Her var det mye nyttig informasjon. Jeg har jo vært dum og kalt noen for "adoptivforeldre" eller bare "foreldre" når du sier det heter "foresattte". Man kan selvsagt kalle dem foreldre, mammsen eller pappsen om man vil – men det endrer ikke den faktiske rollen. Kanskje vil det i fremtiden være mulig at to menn deler genetisk opphav til et barn, men per i dag er det biologisk umulig. Derfor brukes foresatte som en juridisk betegnelse, mens foreldre i biologisk forstand kun viser til dem man har arvet genmateriale fra. 1 hour ago, frohmage said: Jepp, det er slik @rozon ble oppdratt til å forklare. Altså av sine foresatte. Cry me a river... Døra er der borte om du ikke tåler forutsetningene livet gir deg. 2
frohmage Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden rozon skrev (6 minutter siden): Cry me a river... Døra er der borte om du ikke tåler forutsetningene livet gir deg. Jeg greier meg nok, men det er jo trist om du lærer ungene dine at adoptivbarn ikke har foreldre. 3
Atib Azzad Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 1 minute ago, frohmage said: Jeg greier meg nok, men det er jo trist om du lærer ungene dine at adoptivbarn ikke har foreldre. Ohana means family 2
rozon Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 2 hours ago, frohmage said: Jeg greier meg nok, men det er jo trist om du lærer ungene dine at adoptivbarn ikke har foreldre. Alle mennesker som eksisterer har nøyaktig en mann og en dame som er foreldre. Å påstå noe annet vil være en løgn. 2
obygda Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden rozon skrev (30 minutter siden): Alle mennesker som eksisterer har nøyaktig en mann og en dame som er foreldre. Å påstå noe annet vil være en løgn. Vel..i dag kan man faktisk syntetisk klone og manipulere DNA...så denne sannheten forsvinner nok fort...
Villfaren Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden frohmage skrev (5 timer siden): Hvorfor skulle ikke barn forstå adopsjon? Det er jo helt vanlig å ha adopterte barn i klassen/barnehagen som ikke ser ut som foreldrene sine. Joda, klart de kan forstå det. Men en 6 åring forstår ikkje alltid helt at ett annet barn ikkje kan ha en mamma og pappa, eller at ett annet barn må få en annen mamma og pappa fordi osv osv. you get the point! Regner med du ikkje har forsøkt å ha denne samtalen med en 6 åring?
Villfaren Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden rozon skrev (5 timer siden): Barn blir laget ved at en sædcelle befrukter en eggcelle. Siden menn kun kan bidra med sædceller, er det biologisk umulig for to menn å få et barn sammen. To menn kan adoptere et barn og bli foresatte, men de kan aldri bli foreldrene. Dette er bestemt av biologi. Man kan stå på ett bein og rope kykkeliky så mye man vil - dette vil ikke endres. Litt usikker på hvorfor du siterte meg, men absolutt, eg er jo enig i din påstand
frohmage Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Villfaren skrev (7 minutter siden): Joda, klart de kan forstå det. Men en 6 åring forstår ikkje alltid helt at ett annet barn ikkje kan ha en mamma og pappa, eller at ett annet barn må få en annen mamma og pappa fordi osv osv. you get the point! Regner med du ikkje har forsøkt å ha denne samtalen med en 6 åring? Da jeg selv var seks år forsto jeg at mammaen og pappaen til en i klassen var hvite selv om han var asiat. Jeg forsto også at de ikke var hans biologiske foreldre. Tror unger skjønner dette helt fint. Endret 1 time siden av frohmage 2
rozon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 8 minutes ago, Villfaren said: Litt usikker på hvorfor du siterte meg, men absolutt, eg er jo enig i din påstand Kun for å fortsette på det du startet. Det er galskap at lærere lyver til barn. 2 minutes ago, frohmage said: Da jeg selv var seks år forsto jeg at mammaen og pappaen til en i klassen var hvite selv om han var asiat. Jeg forsto også at de ikke var hans biologiske foreldre. Tror unger skjønner dette helt fint. De finner det ut før eller senere, og med det følger lærdommen at samfunnet lyver til dem.
frohmage Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden rozon skrev (1 minutt siden): De finner det ut før eller senere, og med det følger lærdommen at samfunnet lyver til dem. Nei, det er ikke feil at adoptivbarn kaller sine foresatte for mamma og pappa eller foreldre. Det er et definisjonsspørsmål. 2
Cyrio Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Klote skrev (6 timer siden): Løgnene er drøye. Og fra Statsministeren. I et normalt anstendig og ansvarlig samfunn er en slik løgn nok til å sende en politikere ut av politikken. I Norge aksepterer vi det, at løgn skal lønne seg. Hele nasjonen er blitt en skam. Det gir et innblikk i hvor desperat viktig det er for Ap å komme til makta. Utrolig pinlig for vanlige folk, uproblematisk selvsagt for venstresiden. Det her er som gjør at jeg aldri kommer til å forstå hvorfor folk fortsetter å stemme på AP, det partiet har jo vært moralsk konkurs i mange tiår allerede. -De har jo nå sannsynligvis satt rekort i raskeste valgløftebrudd noen sinne. -Nåværende statsminister har blitt tatt i å gjemme bort formuen sin, samtidig som han maner om at vi alle må bidra -Tidligere statsminister har blitt tatt i å stikke av etter at han bulka opp en bil på parkeringsplass (Når han var statsminister) -Avgiftsøkninger, nasjonal millionærflukt, økning i uføretrygdede, outsourcing av bestemmelsesrett til EU og tåkelegging er jo alt de gjør. Allikevel sitter det altså tusenvis og stemmer på disse av ren refleks og kun basert på navnet. Vi går nok ikke konkurs de neste fire årene, men langtidsskadene av det vi har stemt frem nok en gang vil nok vise seg ganske tydelig frem etterhvert ja.
frohmage Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Cyrio skrev (2 minutter siden): Det her er som gjør at jeg aldri kommer til å forstå hvorfor folk fortsetter å stemme på AP, det partiet har jo vært moralsk konkurs i mange tiår allerede. -De har jo nå sannsynligvis satt rekort i raskeste valgløftebrudd noen sinne. -Nåværende statsminister har blitt tatt i å gjemme bort formuen sin, samtidig som han maner om at vi alle må bidra -Tidligere statsminister har blitt tatt i å stikke av etter at han bulka opp en bil på parkeringsplass (Når han var statsminister) -Avgiftsøkninger, nasjonal millionærflukt, økning i uføretrygdede, outsourcing av bestemmelsesrett til EU og tåkelegging er jo alt de gjør. Allikevel sitter det altså tusenvis og stemmer på disse av ren refleks og kun basert på navnet. Vi går nok ikke konkurs de neste fire årene, men langtidsskadene av det vi har stemt frem nok en gang vil nok vise seg ganske tydelig frem etterhvert ja. Hvilket parti stemmer du på som har medlemmer med høyere moral enn AP. 2
rozon Skrevet 33 minutter siden Skrevet 33 minutter siden 41 minutes ago, frohmage said: Nei, det er ikke feil at adoptivbarn kaller sine foresatte for mamma og pappa eller foreldre. Det er et definisjonsspørsmål. Det er galt at en lærer sier det til elevene. Spesielt om de ikke forstår definisjonen vi flisespikker rundt her inne
frohmage Skrevet 11 minutter siden Skrevet 11 minutter siden (endret) rozon skrev (22 minutter siden): Det er galt at en lærer sier det til elevene. Spesielt om de ikke forstår definisjonen vi flisespikker rundt her inne Nei, om du adopterer er du juridisk forelder. Endret 11 minutter siden av frohmage 1
Cyrio Skrevet 8 minutter siden Skrevet 8 minutter siden (endret) frohmage skrev (1 time siden): Hvilket parti stemmer du på som har medlemmer med høyere moral enn AP. Det varierer, jeg har stemt på partier som er både på venstre og høyre side i det politiske spekteret vårt. Poenget mitt her er jo at AP tilsynelatende overlever via en miks av folk som stemmer partiet av "gammel vane" og folk som tror på skremselspropaganda om hva som skjer dersom de ikke stemmer på de. Edit: skriveleif Endret 7 minutter siden av Cyrio
Neptun1 Skrevet 5 minutter siden Skrevet 5 minutter siden frohmage skrev (1 time siden): Hvilket parti stemmer du på som har medlemmer med høyere moral enn AP. I APs tilfelle snakker vi ikke om velgere, men klienter (fra inn -og utland) som er avhengige av almissene Støre strør ut for å høste deres stemmer. Ikke sammenlign dette med velgere. Hadde det ikke vært for frykten for å miste støtten så hadde selvsagt aldri et parti som AP "vunnet" valget. Løgn og desinformasjon har alltid vært deres varemerke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå