Gå til innhold

Svenske tilstander er her allerede

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet dette lenge, men jeg er redd denne utviklingen vil kunne bli styrket av trangere økonomiske tider og eldrebølge, som vi vet står foran oss. Det virker sannsynlig at vi har klart å avhjelpe problemene og dempe konsekvensene betydelig gjennom svært rause velferdsgoder og offentlige tilskudd til svakerestilte områder og miljøer. Om dette i økende grad må strammes inn er det fare for at en ellerede uheldig utvikling vil akselerere veldig.

Nettopp derfor har mange av oss over tid tatt til orde for at vi bør ruste oss best mulig til å takle de utfordringene vi vet kommer. En svært høy innvandring og mangelfull integrering virker som kroneksempelet på det motsatte.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
herzeleid skrev (11 timer siden):

En svært høy innvandring og mangelfull integrering virker som kroneksempelet på det motsatte.

Hvordan løser man det?

herzeleid skrev (11 timer siden):

eldrebølge, som vi vet står foran oss.

Det eneste som kan få oss ut av eldrebølgen er at folk får barn når de er mye yngre. Hvordan legger man tilrette for det?

• Liker 1
Skrevet
Sjørøver skrev (2 minutter siden):

Hvordan løser man det?

Jeg vet ikke. Mitt forslag var (gjennom nærmere to tiår) å være føre var og ikke føre en så uansvarlig politikk.

Sitat

Det eneste som kan få oss ut av eldrebølgen er at folk får barn når de er mye yngre. Hvordan legger man tilrette for det?

Det vet jeg ikke, og ideer tenker jeg vi diskuterer bedre i en annen tråd, men en begynnelse kan være å ikke føre en politikk som vil ytterligere forverre problemene. 

• 2 uker senere...
Skrevet

https://www.nrk.no/nyheter/organisert-kriminalitet-1.15398749

"Kripos: – Har skiftet ganske betydelig i alvorlighet

Kripos-sjef Kristin Kvigne mener utviklingen med organisert kriminalitet og voldsoppdrag i Norge er mer alvorlig enn de fleste skjønner.

– Vi ser en veldig stor økning i antall oppdrag som nå settes ut i Norge fra organiserte nettverk. Oppdrag som går på grov vold. Vi ser at det når veldig mange av våre barn og ungdom, sier Kvigne til NRK.

– Jeg mener at vi er på et sted hvor dette har skiftet ganske betydelig i alvorlighet."

Det er åpenbart at det er venstreradikale som styrer/ødelegger landet. 25 år med hodeløs og uregulert masseinnvandring, der man har gitt bort statsborgerskap og permanent oppholdstillatelse over en lav sko, har ikke bare en økonomisk, sosial og kulturell bakside, men også stor betydning for stabiliteten og sikkerheten i landet. Dette kommer bare til å bli verre.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
freedomseeker skrev (4 minutter siden):

https://www.nrk.no/nyheter/organisert-kriminalitet-1.15398749

"Kripos: – Har skiftet ganske betydelig i alvorlighet

Kripos-sjef Kristin Kvigne mener utviklingen med organisert kriminalitet og voldsoppdrag i Norge er mer alvorlig enn de fleste skjønner.

– Vi ser en veldig stor økning i antall oppdrag som nå settes ut i Norge fra organiserte nettverk. Oppdrag som går på grov vold. Vi ser at det når veldig mange av våre barn og ungdom, sier Kvigne til NRK.

– Jeg mener at vi er på et sted hvor dette har skiftet ganske betydelig i alvorlighet."

Det er åpenbart at det er venstreradikale som styrer/ødelegger landet. 25 år med hodeløs og uregulert masseinnvandring, der man har gitt bort statsborgerskap og permanent oppholdstillatelse over en lav sko, har ikke bare en økonomisk, sosial og kulturell bakside, men også stor betydning for stabiliteten og sikkerheten i landet. Dette kommer bare til å bli verre.

Mye av skylden på dette må legges på den enkelte nordmann, som er mer opptatt av det som skjer på jobben, fredags-taco'n og stemme på det som "alle andre" stemmer på.

Her jeg bor i innlandet så står AP fremdeles sterkt, det er blodrødt med AP på 35-40% av stemmene, det er helt ubegripelig at det bor så mange idioter her.

Nordmenn er en gjeng med enkle naive idiotnisser, enkelt å greit.

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, Kone said:

Mye av skylden på dette må legges på den enkelte nordmann, som er mer opptatt av det som skjer på jobben, fredags-taco'n og stemme på det som "alle andre" stemmer på.

Her jeg bor i innlandet så står AP fremdeles sterkt, det er blodrødt med AP på 35-40% av stemmene, det er helt ubegripelig at det bor så mange idioter her.

Nordmenn er en gjeng med enkle naive idiotnisser, enkelt å greit.

Politikerene er idiotene. Spesielt på høyresiden. De kunne så enkelt hatt makten,hadde de inkludert hele Norge. Ikke bare eliten. Ordlyden,og enkeltsakene som har vært i fokus i valgkampen har ikke interessert folk flest. Formueskatt,og kutt for de svakeste slår åpenbart elendig ut! Folk flest vil aldri bli en del av eliten. Ikke sjanse engang.

Fokuser på hele befolkningen. Saker som angår alt i fra den syke,studenten,førsteboligkjøperen,uføre,til en sykepleier,oljebransje arbeidere etc. Så kunne FrP med sin asyl /utlending politikk fått gjennomslag,som jo er tema her. Man gyver løs på hverandre,istedet for de viktigste sakene. Vestlig innvandringspolitikk er viktigere for meg en at syk person ikke skal få kunne bli ufør får hen er 40! Eller at folk som tjener godt under millionen skal bry seg om formueskatt som det viktigste i verden. Tåpelig,og de kan takke seg selv.

• Liker 2
Skrevet
Kone skrev (På 14.10.2025 den 9.49):

Men skal ikke forbrukeren også ha et ansvar? Man kjøper faktis produkter som finansiere tung kriminalitet, vold, lemlestelser og brutale overgrep. En stripe kokain har et blodspor fra opphav til endested.

Vi er jo ganske samstemte om å ikke handle produkter fra de som benytter barnearbeid? Hva er forskjellen?

Desverre har vi gitt kriminelle monopol på tunge opiater. Vi har flikket på en narkotikapolitikk som aldri har fungert. De største taperne her er de tyngste brukerne som burde fått massiv hjelp og støtte i steden for fordømmelse og trakassering.

Desverre velger våre styresmakter å overlate vilkår for oppvekst til gatas gangster-SFO. De som trenger mest støtte og oppfølging får profesjonell hjelp til å bli hyperkriminelle.

Det er åpenbart at det skal bli mye værre enn det vi ser i dag. Det er så jeg mistenker at narkotikakartellene har ballegrep på enkelte instanser.

Hørt om Belgiske tilstander? Det er det vi risikerer om vi ikke handler raskt nå.

Skrevet
pølsemaker skrev (12 minutter siden):

Men skal ikke forbrukeren også ha et ansvar? Man kjøper faktis produkter som finansiere tung kriminalitet, vold, lemlestelser og brutale overgrep. En stripe kokain har et blodspor fra opphav til endested.

...forbrukerene av kokain og hasj er jo folk i FrP og overklassen, selv kongehuset.

Det er minst 10 år siden jeg først advarte mot følgene av å la organiserte kriminelle skattefritt og uten regulering få selge narkotika og tjene seg søkkrike på dette -- og nå opplever vi konsekvensene.

Forbrukerene kan ikke praktisk stilles til ansvar.

Selgerene kunne alltids fått beina slått bort under seg, slik at det var poengløst å forsøke å tjene penger på narkotika i landet, som ville gjort at gjenger som tjener penger på narkotika ikke ville kommet hit for å selge narkotika.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
BamseMums80 skrev (55 minutter siden):

Politikerene er idiotene. Spesielt på høyresiden. De kunne så enkelt hatt makten,hadde de inkludert hele Norge. Ikke bare eliten. Ordlyden,og enkeltsakene som har vært i fokus i valgkampen har ikke interessert folk flest. Formueskatt,og kutt for de svakeste slår åpenbart elendig ut! Folk flest vil aldri bli en del av eliten. Ikke sjanse engang.

Fokuser på hele befolkningen. Saker som angår alt i fra den syke,studenten,førsteboligkjøperen,uføre,til en sykepleier,oljebransje arbeidere etc. Så kunne FrP med sin asyl /utlending politikk fått gjennomslag,som jo er tema her. Man gyver løs på hverandre,istedet for de viktigste sakene. Vestlig innvandringspolitikk er viktigere for meg en at syk person ikke skal få kunne bli ufør får hen er 40! Eller at folk som tjener godt under millionen skal bry seg om formueskatt som det viktigste i verden. Tåpelig,og de kan takke seg selv.

Du har rett i mye her. Begge sider hakker for mye på hverandre, framfor å fokusere på hva de selv kan tilby. Og når venstresiden dominerer de fleste medier, og bestemmer ageandaen, da blir det umulig for høyresiden. Da blir fokuset på høyresidens dårligste saker, ikke på alle svakhetene ved sosialismen.

Venstresiden, med Ap i spissen, er jo et profesjonelt propagandaapparat, ei stor valgkampmaskin, som er nærmest ensidig opptatt av å vinne stemmer, valg og få makt. Høyresiden spriker i alle retninger, og går til og med løs på hverandre. Ap hadde gjort hjemmeleksa si før valget. De hadde en klar plan hvor timing av løgner og skitne triks ga en seier som var utenkelig i januar. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
pølsemaker skrev (1 time siden):

Jeg tror vi alle er enige om at folk ikke bør kjøpe ulovlige rusmidler, men å skylde på de som kjøper kokain eller narkotikapolitikken fremstår først og fremst som en (i mange tilfeller villet) avsporing. Ofte fra de som kjeftet på de som advarte mot svenske tilstander og som selv har bidratt til politikken som har skapt disse tilstandene. Det er gjerne samme personer som later som æresvold og -drap ikke har noe med innvandring å gjøre osv. 

Det betyr ikke at vi ikke må holde folk ansvarlige. Det må vi og vi kan gjerne være enda tydeligere på hva narkotikakjøp bidrar til. Vi må likevel vokte oss for å la aktørene som har bidratt til å skape problemene avspore debatten. 

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
herzeleid skrev (19 minutter siden):

Jeg tror vi alle er enige om at folk ikke bør kjøpe ulovlige rusmidler, men å skylde på de som kjøper kokain eller narkotikapolitikken fremstår først og fremst som en (i mange tilfeller villet) avsporing. Ofte fra de som kjeftet på de som advarte mot svenske tilstander og som selv har bidratt til politikken som har skapt disse tilstandene. Det er gjerne samme personer som later som æresvold og -drap ikke har noe med innvandring å gjøre osv. 

Det betyr ikke at vi ikke må holde folk ansvarlige. Det må vi og vi kan gjerne være enda tydeligere på hva narkotikakjøp bidrar til. Vi må likevel vokte oss for å la aktørene som har bidratt til å skape problemene avspore debatten. 

Holdningsarbeid må selvsagt være en del av det. Viktigst av alt forebyggende. De fleste har ikke et grafisk usladdet bilde av hvor grotesk denne industrien er. En kampanje som får folk til å kjenne det i mellomgulvet hadde neppe skadet. Vår narkotikapolitikk har i stor grad handlet om å stigmatisere brukerne. Og de vi ser, bruker som eksempler og umiddelbart tenker på, er de fullstendig skakkjørte ofrene vi ser i gata.

Man kan gjerne si det er for sent når man først har prøvd narkotika på en eller annen fest. Da er man blitt avhengig og kan skyve skylden over på myndighetene som har sviktet. Men det kan ikke være så lett. Ansvar må tas i alle ledd. Vi har allerede svenske tilstander og de belgiske står på trappene.

Skrevet
Red Frostraven skrev (2 timer siden):

...forbrukerene av kokain og hasj er jo folk i FrP og overklassen, selv kongehuset.

Det er minst 10 år siden jeg først advarte mot følgene av å la organiserte kriminelle skattefritt og uten regulering få selge narkotika og tjene seg søkkrike på dette -- og nå opplever vi konsekvensene.

Forbrukerene kan ikke praktisk stilles til ansvar.

Selgerene kunne alltids fått beina slått bort under seg, slik at det var poengløst å forsøke å tjene penger på narkotika i landet, som ville gjort at gjenger som tjener penger på narkotika ikke ville kommet hit for å selge narkotika.

Ansvaret ligger i alle ledd. Også personlig. Vi har et enormt underskudd på forebyggende arbeid. Og myndighetene har sviktet totalt. 

Skrevet
pølsemaker skrev (1 minutt siden):

Ansvaret ligger i alle ledd. Også personlig. Vi har et enormt underskudd på forebyggende arbeid. Og myndighetene har sviktet totalt. 

Spesielt da enheten i Oslo for bekjempelse av organisert kriminalitet ble 'omstrukturert' og de mest erfarne politifolkene som kjente til de kriminelle gjengene sluttet å jobbe der, en gang rundt 2016-2018 en gang mener jeg å huske.
På denne siden av AI har google blitt totalt ubrukelig for å finne avisartikler fra den tiden, og jeg har mistet tusenvis av bokmerker for avisartikler og forskningsrapporter gjennom PC-bytte.

Arvtagerene har ikke vist tegn på å oppnå lignende kompetanse.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
9 minutes ago, DukeNukem3d said:

Klassikeren..

Klassiker fordi den er fra 2018, og ble dratt tilbake nokså umiddelbart, og fordi Sverige fikset smutthullet som ikke beskyttet mot ekteskap inngått i utlandet?

Altså, det er vel nokså, nokså, bred konsensus, om at barneekteskap, og pedofili er galt, men når det likevel er slik at man vet at lovverket har et smutthull hvor barneekteskap inngått andre steder ikke automatisk annulleres i Sverige, er det vel likevel bedre (enn ingenting?) å forsøke påvirke, og beskytte barnet så godt en holdningskampanje klarer?
Samtidig som det  selvsagt er bedre enn en brosjyre å faktisk fikse dette smutthullet slik at lovverket har hjemmel til å aktivt sabotere for slike ordninger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...