Gå til innhold

Beste alkohol for første gang drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Neptun1 skrev (28 minutter siden):

Heller ingen grunn til å antyde at alkohol er verre enn andre rusmidler.
Tvert i i mot begås de mest bestialske forbrytelsene av personer som er påvirket av narkotika.

Altså forskningen viser jo at det er mye vold med alkohol involvert så det er kort og godt fakta. Ja, og alkohol er et narkotisk stoff, så de telles, regner jeg med. 

Neptun1 skrev (28 minutter siden):

Man kan jo bare tenke seg omfanget av vold og drap dersom man legaliserte rusmidler som faktisk endrer på folks sinn/psyke og gjør dem til livsfarlige zombier. Aldri hørt om voldsdop?

Jeg har ikke hørt om voldsdop, men det er en god beskrivelse av alkohol.  

• Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutes ago, skaftetryne32 said:

kanskje det ikke er så dumt om det smaker litt ræv? 

Jeg har vent meg til øl og syns det smaker fortreffelig. Cider er søtladent og surt på en litt dårlig måte.

Skrevet
skaftetryne32 skrev (21 minutter siden):

Altså forskningen viser jo at det er mye vold med alkohol involvert så det er kort og godt fakta. Ja, og alkohol er et narkotisk stoff, så de telles, regner jeg med. 

Jeg har ikke hørt om voldsdop, men det er en god beskrivelse av alkohol.  

Og voldsutøverne har sikkert inntatt kaffe/te og mat også forut volden. Så det er også voldsfremmende.

Alkohol er definert som et nytelsesmiddel, narkotika er et forbudt rusmiddel uansett hvor mye legaliseringsfolk forherliger dopet de er avhengige av.

Så mange som drikker alkohol, så skjer det selvsagt at personer som ikke tåler alkohol vil slåss. Og dette kunne vi fått slutt på med å slå knallhardt ned på vold. Noe som ikke er tilfellet i dag som alle vet - og vi vet hvem som ikke vil straffe.

Forskjellen på denne type adferd og narkomane er at sistnevnt går løs på hverandre med kniver, skytevåpen og andre bestialske våpen. Vet ikke hvor mange ganger det har vært oppgjør i slike miljøer siste året i Trondheim. Bare tilfeldigheter at liv ikke går tapt.
Disse folkene er som ville dyr og dreper mer enn gjerne for en dose.

Om narkotilhengere ikke ser forskjellen så kan jeg ikke hjelpe.

Skrevet
Neptun1 skrev (3 minutter siden):

Og voldsutøverne har sikkert inntatt kaffe/te og mat også forut volden. Så det er også voldsfremmende.

Alkohol er definert som et nytelsesmiddel, narkotika er et forbudt rusmiddel uansett hvor mye legaliseringsfolk forherliger dopet de er avhengige av.

Så mange som drikker alkohol, så skjer det selvsagt at personer som ikke tåler alkohol vil slåss. Og dette kunne vi fått slutt på med å slå knallhardt ned på vold. Noe som ikke er tilfellet i dag som alle vet - og vi vet hvem som ikke vil straffe.

Forskjellen på denne type adferd og narkomane er at sistnevnt går løs på hverandre med kniver, skytevåpen og andre bestialske våpen. Vet ikke hvor mange ganger det har vært oppgjør i slike miljøer siste året i Trondheim. Bare tilfeldigheter at liv ikke går tapt.

Om narkotilhengere ikke ser forskjellen så kan jeg ikke hjelpe.

Jeg synes det du beskriver ogsaa, minner meg om alkoholrelaterte problemer. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Neptun1 skrev (Akkurat nå):

Narkotika er ikke et rusmiddel, det er en gruppe rusmidler, det kan ha flere definisjoner åpenbart, nytelsesmiddel er et av dem, en annen definisjon er narkotika, at det ikke er med i gruppen av alle ulovlige rusmidler som kalles narkotika uavhengig om rusmiddelet faktisk er narkotisk eller ikke endrer ikke på det etablerte faktum at alkohol er et narkotisk stoff.

Hvem er det som forherliger dopet de er avhengige av her?

Neptun1 skrev (4 minutter siden):

Ja jeg vet alkoholbrukere går til angrep på hverandre med våpen, jeg har vært ute en natt jeg også.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Det er vel mye av poenget med rus, så det tror jeg en kan si om de fleste rusmidler, så lenge en bruker dem med måte, bruker enn dem for ofte så blir de alt annet enn ett nytelsesmiddel. 

Nytelse i den forstand at det smaker godt til feks mat. Det går an å ta seg et glass øl, eller drikke et glass vin, uten at hovedgrunnen er å få seg en rus. Jeg vet ikke om jeg kan si det samme om cannabis, kokain, benzoer, heroin etc? 

Er det basert på egenerfaring? Det er enn påstand som kanskje er sann for deg, men kanskje ikke for noen andre. Toleranse spiler en rolle i dette, en som er vant med alkohol vil reagere på cannabis, og omvendt.

Ja, men også basert på hvordan feks politiet foretar rustester. Blir du stoppet etter å ha drukket ett glass vin eller ett glass øl, så kan du slippe unna straff, evt få en lav straff. Har du røyka en joint vil det bli målt til langt over lovlig "promille". 

Man har dosering med andre rusmidler også, så det er ikke nødvendigvis sant det heller, alkohol er så langt unna mildt som det er mulig å komme, ikke minst i forhold til hvor rusa på alkohol man kan bli, en må nesten innta en hel planet med cannabis for å bli så rusa som den jevne bruker av alkohol.

En enhet alkohol er ganske enkelt å beregne, med andre rusmidler (unntatt de du får av legen) blir det fort veldig mye vanskeligere, men ja, hvis vi snakker topprus på alkohol, altså en promille fra 0,8 og opp så er alkohol ikke på noen måte å regne som et mildt rusmiddel. 

Jeg vil ikke ta vekk noe som helst, forbud vil bare gjøre alkoholproblemet samfunnet vårt har større.

Beklager, jeg ser nå at du skrev du var imot forbud og jeg misforstod hva du mente med utfasing. Jeg tror vi egentlig er ganske enige. Slik det er nå er alkohol veldig stuerent, noe som har en bieeffekt i at de aller fleste drikker altfor mye av det, og blant de mange som drikker altfor mye så får du endel voldsidioter og du får mange som feks skader seg i rusen 

Skrevet
17 minutes ago, Baranladion said:

Nytelse i den forstand at det smaker godt til feks mat. Det går an å ta seg et glass øl, eller drikke et glass vin, uten at hovedgrunnen er å få seg en rus. Jeg vet ikke om jeg kan si det samme om cannabis, kokain, benzoer, heroin etc? 

Ja, men også basert på hvordan feks politiet foretar rustester. Blir du stoppet etter å ha drukket ett glass vin eller ett glass øl, så kan du slippe unna straff, evt få en lav straff. Har du røyka en joint vil det bli målt til langt over lovlig "promille". 

En enhet alkohol er ganske enkelt å beregne, med andre rusmidler (unntatt de du får av legen) blir det fort veldig mye vanskeligere, men ja, hvis vi snakker topprus på alkohol, altså en promille fra 0,8 og opp så er alkohol ikke på noen måte å regne som et mildt rusmiddel. 

Beklager, jeg ser nå at du skrev du var imot forbud og jeg misforstod hva du mente med utfasing. Jeg tror vi egentlig er ganske enige. Slik det er nå er alkohol veldig stuerent, noe som har en bieeffekt i at de aller fleste drikker altfor mye av det, og blant de mange som drikker altfor mye så får du endel voldsidioter og du får mange som feks skader seg i rusen 

Jeg drikker i festlig lag gjerne et par pils. Rusen er en del av det. Det er så knugende i dette landet at det skal liksom være noe galt med den rusen. Jeg skjønner selvsagt de som blir voldelige, at de må være forsiktige med alkohol, men for alle oss andre må det være lov å nyte den lette rusen du får etter et par pils.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...