Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan det påvirke menn mentale helser når de ikke har et aktivt sexliv?

Gjest 1900b...fda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
knopflerbruce skrev (3 minutter siden):

Men bare som et apropos: disse 3079 mennene er i all hovedsak den gjengen jeg har brukt for mange timer på å kjefte på i ymse diskusjonsfora. Vi må gjerne spille generaliseringsspillet her, men jeg har mer til felles med en lovlydig kvinne enn rølpeguttagjengen som løser konflikter med vold, søker samhold i det kriminelle fordi de ikke fant noen annen tilhørighet, og lar "testosteronet" ta overhånd. Menn som sitter fengslet er en gruppe, og det er ikke så mye overføringsverdi fra dem til menn som IKKE sitter fengslet. Det er jo en grunn til at disse andre nettopp ikke blir funnet for farlige til å gå rundt i samfunnet.

Både og, det kan være andre årsaker til at man havner i fengsel enn vold. Gruppen som sitter inne er ganske variert den også. Å ha dårlige holdninger mot kvinner er heller ikke ensbetydende med at man gjør noe ulovlig / kriminelt. 

Jeg ville bare påpeke til TS at egen oppførsel har noe å si om hvordan få tak i en kvinne, og det var faktisk ikke jeg som begynte å snakke om vold, jeg bare responderte på noen andre som tok det opp 🫣

Mitt hovedpoeng er at man må elske seg selv før man kan bli elsket av noen andre. De du "kjefter på" tror jeg ikke har kommet helt dit enda. 

Skrevet (endret)
knopflerbruce skrev (16 minutter siden):

Du må også ha en forklaringsmodell for hvorfor så mange menn med masse testosteron klarer seg uten disse "spilloppene". Når det beviselig er langt mer normalt at testosteronet ikke påvirker på den måten, blir det feil å mene at dette er slik en vesentlig faktor. Dette er jo ikke den samme kausaliteten som "har livmor => kan lage nye mennesker i sin fruktbare alder", for å si det slik.

Ja, hvis du leste den nederste artikkelen, fra amnesty så treffer man på en slik forklaring. 

"Nasjonalstaten har behov for et voldspotensial i befolkningen. Menn er pålagt oppgaven å utøve vold. I fredstid blir kvinner offer for menns oppøvde voldspotensial. Psykolog Peder Isdal og mannsforsker Jørgen Lorentzen mener likestilling er løsningen. "

https://amnesty.no/hvorfor-slar-menn

Tallene taler et tydelig språk. Andelen menn som har brukt eller bruker vold mot sine samlivspartnere er i de nordiske landene 10 -15 prosent, i USA og Canada 25 prosent, i Tyrkia og Mellom Amerika 50 prosent og blant gifte menn i Pakistan på ekstreme 90 prosent. Jo mer makt menn har, jo mer vold.

De som tror på «kjønnsforskjellene» sliter i dag mer enn «moderne» menn.

Les gjerne hele artikkelen, den var interessant. 

Endret av leticia
mer utdrag fra link
  • Liker 1
Skrevet
leticia skrev (2 timer siden):

Igjen. Jeg gidder ikke dine tåpelige stråmenn. 

Jeg svarte i et innlegg lenger ned at jeg var enig i at man må tåle å bli provosert uten å slå. 

Du vrenger på ting, (evt feiltolker) og det virker som du har en merkelig agenda mot meg. Jevnlige "giftige stikk" ofte uten engang å sitere meg. Hold deg til saken i stedet for disse gjentatte "psykoanalysene" kombinert med stråmenn. 

Nattda 🥱

Når du kommer med hårreisende påstander, som at menn som utsettes for vold i nære relasjoner selv med overlegg fremprovoserer det, må du tåle å bli motsagt. 

Det er rart at du får reaksjoner på slikt til å bli ‘en agenda mot deg’. Det ville vært like hårreisende om en mann skrev det samme om kvinnelige voldsofre.

leticia skrev (12 timer siden):

«Jeg tror likevel mange slike "slag med flat hånd" som du snakker om, er foranlediget av en provokasjon. Noe som han bevisst sier for å gjøre henne sinna…»

• Liker 2
Skrevet (endret)
herzeleid skrev (2 timer siden):

Når du kommer med hårreisende påstander, som at menn som utsettes for vold i nære relasjoner selv med overlegg fremprovoserer det, må du tåle å bli motsagt. 

Altså -  å tro  at det er noen menn som liker å "irritere" kvinner for å få en reaksjon ala "du er så søt når du er sint" betyr ikke at man godtar at  / hvis den flate hånda kommer i fleisen på mannen. For det gjør jeg ikke.  

Hvorfor overser du hele bildet, som at jeg sa meg enig med knopflerbruce om dette, at en provokasjon ikke unnskylder vold?  Det  virker ikke som at du faktisk gidder å høre etter, og bare lager dine egne teorier. 

Edit: Her også: i mitt svar til Zepticon. 

(det er akkurat like nøye hvem som blir utsatt for noe, men det er en forskjell i skadeomfanget). 

Men nå gidder jeg faktisk ikke bruke mer tid på dine absurde påstander. 

Endret av leticia
edit ++
  • Liker 2
Gjest e81d4...aac
Skrevet

Sexualitet og behovet for sex er noe av det mest subjektive som finnes. Jeg mistet ikke jomfrudommen min før jeg var 27 (jeg er på autismespekteret) rett og slett fordi at jeg ikke gadd å jakte på kvinner og sex før jeg var godt voksen.

I dag har jeg et godt, men alikevel noe labert sexliv. Men kan egentlig ikke si at det å ha sex i seg selv øker livskvaliteten min så veldig mye for å være helt ærlig. Men det er bare meg og mitt perspektiv.

Anonymous poster hash: e81d4...aac

Skrevet
sedsberg skrev (3 timer siden):

Ja, kan jeg klare meg hele livet uten dame så kan alle. Det er ikke noe å sutre etter.

Hvis du hadde brukt like mye tid på å være sosial med ekte mennesker, som du har brukt på 27.644 poster i skrivende stund, hadde du vært gift, skilt og gift igjen med tre barn og noen ekstra  fra den siste familien. :DDDD

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Bata said:

Hvis du hadde brukt like mye tid på å være sosial med ekte mennesker, som du har brukt på 27.644 poster i skrivende stund, hadde du vært gift, skilt og gift igjen med tre barn og noen ekstra  fra den siste familien. :DDDD

Nei. Når man er uattraktiv så holder man seg borte fra folk. Det er normal folkeskikk.

• Liker 2
Skrevet (endret)
BamseMums80 skrev (På 3.9.2025 den 15.50):

"Vi menn" er våres verste fiende.Samme med damene. Ingen er styggere mot damer en damer selv. Det er sjalusi og rivalisering helt fra barneben av. Ingenting forandres i voksen alder,selv om enkelte mener det. Så at menn må alliere seg sammen kommer aldri til å skje. Se hvem som kommenterer på utseendet til helt tilfeldige menn på TikTok som et eksempel. Det er nesten utelukkende andre menn - fra alle mulige nasjonaliteter og alder.

At det påvirker menn å bli ensomme ja,så absolutt. At utelukkende mangel på sex medfører helseproblemer tror jeg ikke så mye på. Men det ene bringer det andre. Er man ensom blir det ikke noe sex osv.

Der har du helt rett måtte gå mellom 2 damer som kranglet og den det gikk utover var meg 

Endret av Maskinfører
Skrevet
23 hours ago, knopflerbruce said:

Du kan bare gi opp å diskutere den der med Colin. Han tror, helt seriøst, at det sitter titusenvis av kvinner i aldersgruppen 30-45 rundt omkring i landet som er ufrivillig single fordi det ikke finnes menn som vil ha dem og at de har "mistet datingmakten sin". Selv om de, selv når de er 40+, ikke egentlig sliter med at folk er interessert. Bare med å finne den berømte nåla i høystakken.

Statistikken lyver ikke når det gjelder antall single. Jeg vet ikke hvorfor du innbiller deg at det finnes en gruppe som er immune, at de liksom bare kan knipse med fingrene så får de det de ønsker? Grunnen til at du nevner nåla i høystakken, er nettopp fordi det blir vanskeligere og vanskeligere ettersom tiden går, for de som har en mer pressende biologisk klokke hva gjelder å stifte familie. Det virker som om dere mange ganger gjør dere dumme i feminismens navn, fordi dere vet at feminismen ikke kan gjøre noe med den biologiske naturen. Om noen kan ha mulighet til samleie, så betyr ikke det at de nødvendigvis er ønsket for noe mer enn nettopp det... Har man ikke evnet å finne en god partner mens man har dating-makten på sin side, så har toget i mange tilfeller gått, og det er realismen i dette her.

• Liker 1
Skrevet
Colin. skrev (2 minutter siden):

Statistikken lyver ikke når det gjelder antall single.

Det gjør den nok ikke, men jeg får inntrykket av at du synser en del når det kommer til årsaken til at det er single, og i tillegg en tilhørende tro om at man ikke kan være lykkelig om man ikke er i et partnerskap minnes jeg også, mulig husken min tar feil. Hva statistikken sier om hvor mange single det er, er egentlig ikke så viktig, påstandene dine om  at de er ufrivillig single er nok det det reageres på.  

• Liker 3
Skrevet

Mange menn føler seg oppgitte og håpløse. Men det de ikke innser, er at de kan trøste seg med det faktumet at de også, kan avvise damer. Men det ser ikke ut som de fleste vet hvordan man setter standarder og grenser. Bare titt innom visse subreddits, og du ser menn som forguder kvinner og dropper all autonomi. Ikke kult

Skrevet
Martelè skrev (33 minutter siden):

Mange menn føler seg oppgitte og håpløse. Men det de ikke innser, er at de kan trøste seg med det faktumet at de også, kan avvise damer. Men det ser ikke ut som de fleste vet hvordan man setter standarder og grenser. Bare titt innom visse subreddits, og du ser menn som forguder kvinner og dropper all autonomi. Ikke kult

Meh, hull er hull. /s 😘

Tenker det kan være greit å koble av innimellom og ikke ta allt av reddits for god fisk. Ha en fin helg. 👍

• Liker 2
Skrevet
Colin. skrev (2 timer siden):

Statistikken lyver ikke når det gjelder antall single. Jeg vet ikke hvorfor du innbiller deg at det finnes en gruppe som er immune, at de liksom bare kan knipse med fingrene så får de det de ønsker? Grunnen til at du nevner nåla i høystakken, er nettopp fordi det blir vanskeligere og vanskeligere ettersom tiden går, for de som har en mer pressende biologisk klokke hva gjelder å stifte familie. Det virker som om dere mange ganger gjør dere dumme i feminismens navn, fordi dere vet at feminismen ikke kan gjøre noe med den biologiske naturen. Om noen kan ha mulighet til samleie, så betyr ikke det at de nødvendigvis er ønsket for noe mer enn nettopp det... Har man ikke evnet å finne en god partner mens man har dating-makten på sin side, så har toget i mange tilfeller gått, og det er realismen i dette her.

Ingen har sagt noe om at det bare er å "knipse med fingrene" for noen. Det vanskeligste er å finne rett person, og det er ikke noe enklere eller vanskeligere om man er pen eller stygg. SIngelstatistikk sier ikke noe mer enn noe om hvor mange som er single og hvor mange som ikke er det. Du har ikke noe belegg for å mene at det å være singel og det å være ensom er to sider av samme sak. Det er da svært mange der ute som er single og ikke føler seg ensomme i det hele tatt.

Du må gjerne gjenta disse usannhetene til den dagen du faller om, men det blir ikke fakta uansett hvor hardt du prøver. Du har aldri klart å etablere noe kausalitet mellom ensomhet og sivilstatus for disse kvinnene du er så skrekkelig opptatt av å prate tull om. Rett og slett fordi det ikke er noen.

Kvinner som vil ha barn, klarer å skaffe seg det. De er ikke avhengig av noen kjæreste/ektemann for den jobben.

Du snakker jo varmt og fint om denne "datingmakten", men tror du liksom at Thailandgutta har mer datingmakt enn en gjennomsnittlig norsk kvinne på 40-50 år? Narr meg ikke til å le. Hvis du mener at "toget har gått" for dem som har rundet 40 og fortsatt er populære i datingverdenen, om enn mindre enn da de var 20, har det vært innstilt for dem som hverken før eller i nuet opplever nevneverdig interesse.

• Liker 3
Skrevet
sedsberg skrev (4 timer siden):

Nei. Når man er uattraktiv så holder man seg borte fra folk. Det er normal folkeskikk.

Er du så sikker på at du er uattraktiv? Altså, det er  jo opp til damene å bedømme dette. Og damer faller for forskjellige ting akkurat slik som menn gjør det. Sånn uten å ha sett hvordan du ser ut så høres du mye mer attraktiv ut, enn folk som jabber om "datingmakten" og at" 80 % av damene vil ha 20 % av mennene", og "blæh feminisme" iallefall...

- Poenget mitt, attraktivitet trenger ikke å være fysisk, man kan like personligheten til folk. Det er tross alt den man skal bo sammen med, hvis man ikke kun er ute etter et ligg da ;) Blir du glad i en person og personligheten deres så blir du automatisk mye mer attraktiv i deres øyne også ❤️ 

Men, det må være lov å trives best alene også. Et forhold er faktisk endel jobbing, iallefall for introverte som i utgangspunktet kanskje trives best i sitt eget selskap :) 

Jeg gjentar delvis meg selv her nå, men det får bare være; man må først elske seg selv før man kan forvente at noen andre skal gjøre det, og man må faktisk også ha energi til å legge ned innsats i et annet menneske. Det er her jeg ser mange kanskje "feiler", at de snakker om hva de skal ha, hva de vil ha (her gjelder det dame men kan også være andre veien). Hører ikke ett ord om hva de har å tilby en dame. Sånn sett er du et friskt pust her, som mener du ikke har noe å tilby. Jeg tror likevel at du kanskje kan ta feil. Men ditt liv, og ditt valg :) 

God helg til deg ❤️ 

• Liker 2
Skrevet
Sitat

Kan det påvirke menn mentale helser når de ikke har et aktivt sexliv?

et aktivt sexliv er ikke nødvendigvis synonymt med god mental helse, for å snu det den veien.

det fins mange selv-destruktive måter folk har/får sex på.

det gjelder å finne en balanse.

• Liker 2
Skrevet

Er det noe som heter bedre enn ingenting? Lurer på om det finnes noe forskning på om de som banker løs på ei sexdokke øker den fysiske og i dette tilfellet mentale helsen.

Har fått med meg at noen gifter seg med dokka si. Vi kan godt si at det mentale er helt ute å kjøre på den mannen, mens han selv sitter og smiler fornøyd med dokka i armkroken og ser på netflix.

Så en dokumentar på VGTV en gang. Blidere gamling-gris fantes ikke. Kona var imidlertid ikke like begeistret.

I det minste én ting må alle medgi er positivt. Kjønnssykdommer er totalt fraværende.

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, skaftetryne32 said:

Det gjør den nok ikke, men jeg får inntrykket av at du synser en del når det kommer til årsaken til at det er single, og i tillegg en tilhørende tro om at man ikke kan være lykkelig om man ikke er i et partnerskap minnes jeg også, mulig husken min tar feil. Hva statistikken sier om hvor mange single det er, er egentlig ikke så viktig, påstandene dine om  at de er ufrivillig single er nok det det reageres på.  

Ja, det er min mening, at man ikke kan bli fullt ut lykkelig som singel. For mennesker trenger nærhet og egen familie for å nå sitt potensial som menneske. Ta en titt på det som skrives av de som hevder de er single og lykkelige.

I denne tråden har man jo et anonymt tilfelle på et individ som ikke skinner lykke utifra det man kan tolke ifra det som skrives. Leser man på andre fora der så ser man at ulykkeligheten og håpløsheten er til stede i stor grad blant single, dessverre.

45 minutes ago, knopflerbruce said:

Du har ikke noe belegg for å mene at det å være singel og det å være ensom er to sider av samme sak. Det er da svært mange der ute som er single og ikke føler seg ensomme i det hele tatt.

Statistikk over mental uhelse, hva som formidles av de som visstnok hevder de er single og lykkelige, og sist men ikke minst, sunn fornuft.

47 minutes ago, knopflerbruce said:

Kvinner som vil ha barn, klarer å skaffe seg det. De er ikke avhengig av noen kjæreste/ektemann for den jobben.

Det er ikke nødvendivis sant. Det er økonomisk dyrt, og mange i alderen der de kan, har ikke nødvendigvis en haug med penger å ta av for at dette skal bli en realitet. Pluss 1 inntekt, alt av arbeidet blir på et individ. Virker som du prøver å romantisere en virkelighet som ikke eksisterer.

53 minutes ago, knopflerbruce said:

Du snakker jo varmt og fint om denne "datingmakten", men tror du liksom at Thailandgutta har mer datingmakt enn en gjennomsnittlig norsk kvinne på 40-50 år? Narr meg ikke til å le. Hvis du mener at "toget har gått" for dem som har rundet 40 og fortsatt er populære i datingverdenen, om enn mindre enn da de var 20, har det vært innstilt for dem som hverken før eller i nuet opplever nevneverdig interesse.

Du kan le så mye du ønsker, jeg går utifra statistikk og egne erfaringer. Jeg har mange valg i utenlandske land. Hvorfor skal jeg ta til takke med noen som aldri så mye kunne se min vei tidligere? Nei, det gidder jeg ikke. Hvis de kan ha standards, så kan jeg ha det også.

• Liker 1
Skrevet

@Colin. når du sier at man ikke kan være helt lykkelig som singel,
baserer du det kun på det at mennesker er flokkdyr? Fordi det tar nok ikke hensyn til enkelttilfeller på et individuelt plan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...