Subara Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Simen1 skrev (24 minutter siden): Denne tråden, ca de siste 50 sidene. Skal prøve å lage en kort oppsummering. Først: Jo, det betyr noe mye! Flere regneeksempler: Skjul innhold A = strømstøtte-støtte og B = Norgespris-støtte. Nettleien settes for enkelhets skyld til 100, påslaget til 0, og alle priser i øre/kWh uten mva. Støtte oppgis med fortegn - når du får støtte og + når du må betale tilbake til staten, så det blir lett å summere. Først med spotprisavtale: Spotpris = 0 A: Pris hos strømleverandøren: 0, pris hos nettselskap 100, pris hos staten 0 = sum 100 B: Pris hos strømleverandøren: 0, pris hos nettselskap 100, pris hos staten 40 = sum 140 Spotpris = 40 A: Pris hos strømleverandøren: 40, pris hos nettselskap 100, pris hos staten 0 = sum 140 B: Pris hos strømleverandøren: 40, pris hos nettselskap 100, pris hos staten 0 = sum 140 Spotpris = 75 A: Pris hos strømleverandøren: 75, pris hos nettselskap 100, pris hos staten 0 = sum 175 B: Pris hos strømleverandøren: 75, pris hos nettselskap 100, pris hos staten -35 = sum 140 Spotpris = 300 A: Pris hos strømleverandøren: 300, pris hos nettselskap 100, pris hos staten -202,5 = sum 197,5 B: Pris hos strømleverandøren: 300, pris hos nettselskap 100, pris hos staten -260 = sum 140 Så med fastprisavtale Fastprisen er satt til 80. NB. Støtten fra staten beregnes fortsatt ut fra spotpris så summen vil fortsatt avhenge av spotprisen Spotpris = 0 A: Pris hos strømleverandøren: 80, pris hos nettselskap 100, pris hos staten 0 = sum 180 B: Pris hos strømleverandøren: 80, pris hos nettselskap 100, pris hos staten 40 = sum 220 Spotpris = 40 A: Pris hos strømleverandøren: 80, pris hos nettselskap 100, pris hos staten 0 = sum 180 B: Pris hos strømleverandøren: 80, pris hos nettselskap 100, pris hos staten 0 = sum 180 Spotpris = 75 A: Pris hos strømleverandøren: 80, pris hos nettselskap 100, pris hos staten 0 = sum 180 B: Pris hos strømleverandøren: 80, pris hos nettselskap 100, pris hos staten -35 = sum 145 Spotpris = 300 A: Pris hos strømleverandøren: 80, pris hos nettselskap 100, pris hos staten -202,5 = sum -22,5 B: Pris hos strømleverandøren: 80, pris hos nettselskap 100, pris hos staten -260 = sum -80 Takk, skal se på det i morgen.
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden leticia skrev (16 minutter siden): Jeg tror ikke den jeg snakket med løy for meg. Nei, det tror ikke jeg heller, men norgespris er veldig nytt, så den personen hen snakket med visste kanskje ikke hva det var snakk om.. Kanskje @Simen1 vet mer?
leticia Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Tussi skrev (4 minutter siden): Nei, det tror ikke jeg heller, men norgespris er veldig nytt, så den personen hen snakket med visste kanskje ikke hva det var snakk om.. Kanskje @Simen1 vet mer? Dette var på nett tror jeg, ikke at hen snakket med noen. Edit: Ser ifølge AI at man ikke skal kredittsjekkes for å bestille, så personen jeg snakket med har muligens tolket / gjort noe feil. Endret 1 time siden av leticia edit
Simen1 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden leticia skrev (27 minutter siden): Snakket med noen i dag som faktisk ikke får inngå avtalen om Norgespris pga de har betalingsanmerkning. Det hørtes snodig ut om staten overprøver hvilken av de to støtteordningene man får velge. Sikker på at det ikke er en misforståelse der din venn forveksler staten med strømleverandøren? Subara skrev (6 minutter siden): Takk, skal se på det i morgen. Jeg glemte TLDR: - Gå til elhub.no og bestill statens norgespris-støtte ASAP! - Mer i ro og mak: Finn en spotpris-basert strømavtale med lite påslag, lave gebyrer og uten bindingstid. 1
leticia Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Simen1 skrev (Akkurat nå): Det hørtes snodig ut om staten overprøver hvilken av de to støtteordningene man får velge. Sikker på at det ikke er en misforståelse der din venn forveksler staten med strømleverandøren? Jeg glemte TLDR: - Gå til elhub.no og bestill statens norgespris-støtte ASAP! - Mer i ro og mak: Finn en spotpris-basert strømavtale med lite påslag, lave gebyrer og uten bindingstid. Jo, som nevnt over må hen ha misforstått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå