Gå til innhold

Unge kjøper færre spill enn før

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare det å leve i dag er jo blitt kjempedyrt. Så får man i tillegg vite at man ikke eier spillene man kjøper lenger. Man bare kjøper en lisens for å "låne" det. 

Ikke rart piratkopiering ser en ny vår. Spillselskapene skyter seg selv i foten!

• Liker 7
Skrevet

Jeg kjøper kun fysisk på PS5, da når de har vært ute en stund og minst 20% rabatt fra fullpris. Har prisjakt satt opp på alle spill jeg vil ha så får varsel om tilbud.

• Liker 1
Skrevet

Interessant, det der. Jeg tror helt klart at den økonomiske situasjonen er hovedgrunnen. Dessverre er det et tegn på at vi får mer uro, og muligens på sikt en uthuling av den sikkerheten og tryggheten vi har hatt på den nordlige halvkulen de siste 80 årene. Vi bør ta ansvar og sørge for at vi ikke godtar en herskerklasse som eier 1000 ganger mer enn jevne borgere. Jevnere fordeling fører til mer velstand – for alle andre enn de 1 % som ønsker å eie så mye at de i praksis kan kjøpe sjela til andre mennesker.

Men før jeg går over i en full-on rant:

Det kan ikke være noen som helst tvil om at digitale spill, spill på salg og abonnementstjenester appellerer mer til kidsa. Dette med fysisk format og syting om at man bare "leier" sitt digitale bibliotek, er en veldig nisjeproblematikk.

• Liker 3
Skrevet

Mulig jeg er ute på viddene her, men det hadde vært interessant å se om dette er i korrelasjon med piratkopiering. Basert på egne observasjoner så har piratkopiering fått en oppsving som følge av økte priser og dårligere tilbud, spesielt når det kommer til film og TV-serier.

Skrevet

Hvor mange av dem bryr seg om de samme spillene som meg? Spiller de ikke Fortnite, Roblox og andre free to play spill på mobil og PC istedenfor å kjøpe spill?

Skrevet
Gouldfan skrev (42 minutter siden):

Unger og ungdom spiller Roblox, Minecraft, og Gorilla tag og Fortnite.

Gratis spill der du kun kjøper gadgets og funksjoner osv

Minecraft er ikke gratis.

Skrevet
f767if76t skrev (4 timer siden):

Minecraft er ikke gratis.

Men når man først har kjøpt spillet bruker man gjerne lommepengene på innhold i spillet, fremfor å kjøpe andre spill. Det samme gjelder dem som spiller Fortnite.

Skrevet

Tom Nook ja... Våknet e dag å forstod at jeg var slaven hans å alt jeg hadde var Bells som kun var en Valuta brukende på Øya jeg bygde opp fra scratch for ham, Bells som jeg fikk for å høste å levere Tonnevis av friske grønnsaker & fisk som Tom Nook solgte videre for ekte $.. Har fortsatt mareritt om det sløve blikket der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...