Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ville du datet noen du ikke synes var fysisk attraktiv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei. 

edi: du kunne like så godt ha spurt om folk ville ha spist mat de ikke liker. Og hvorfor skulle noen ha gjort det? Gjør du det?

Og at utseende ikke teller betyr ikke at Lise på 20 vil date Marve Fleksnes på 35, det betyr at Lise ikke er interessert i Jonas som jobber som modell, fordi Jonas er stygg på innsiden. 

Endret av Krig og fred
Avsnitt
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)

Det er antagelig ingen som ville det.
Men hva er fysisk attraktiv? - det er øyet som ser.

Jeg finner mange kvinner som ikke er "dukke-pene" for å være fysisk attraktive selv om mange andre ikke gjør det.
Folk har ulike "fetisher" og preferanser. 

Endret av Neptun1
Skrevet
Krig og fred skrev (3 timer siden):

edi: du kunne like så godt ha spurt om folk ville ha spist mat de ikke liker. Og hvorfor skulle noen ha gjort det? Gjør du det?

Det er vel litt situasjonsbetinget er det ikke det? 

Neptun1 skrev (2 minutter siden):

Det er antagelig ingen som ville det.
Men hva er fysisk attraktiv? - det er øyet som ser.

Jeg finner mange kvinner som ikke er "dukke-pene" for å være fysisk attraktive selv om mange andre ikke gjør det.
Folk har ulike "fetisher" og preferanser. 

Godt skrevet. det finnes ingen universal beskrivelse av "attraktiv". Jeg hadde sannsynligvis ikke dratt på date med en jeg ikke fant attraktiv over hodet, men det kan godt hende jeg hadde dratt på date med en du ikke syntes var attraktiv over hodet. 

Heldigvis har vi forskjellig smak. 

Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Tenker det skal utrolig mye til for at en skal finne noen 0% attraktiv

Tror det blir vanskelig å regne slikt i prosent, men jeg tror, at dersom du drar på en blinddate uten å ha pratet med vedkommende, og vedkommende ikke er attraktiv i det hele tatt i dine øyne, så blir det ingen andre date. Hvis man derimot har investert tid og krefter på forhånd, og blitt godt kjent med noen, så kan det hende det blir en andre date selvom det var samme person.  Det indre teller så absolutt, så det beste er egentlig å bli kjent med det først, men sånn fungerer ikke verden lenger. 

Skrevet
3 hours ago, Krig og fred said:

Spiser du grønnsaker fordi de smaker godt, eller fordi de gjør deg godt?

4 hours ago, Martelè said:

Noen sier utseendet "ikke teller". La oss høre hva folk mener

Mange sier "utseendet teller ikke", og for meg stemmer det bokstavelig talt. Jeg har prosopagnosi – en tilstand som gjør at jeg ikke kjenner igjen ansikter. Det betyr også at fysisk tiltrekning – særlig basert på ansikt – aldri har vært en drivkraft for meg. Jeg vurderer mennesker på helt andre måter: stemme, språk, tanker, trygghet. For meg er det ikke et ideal å "ikke dømme ut fra utseende" – det er bare realiteten jeg lever i.

Derimot vil det å date noen jeg oppfatter som dum eller urettferdig være tilnærmet umulig.

• Liker 1
Skrevet

Det er ytterst få jeg ikke kunne ha datet om det ikke fantes alternativer. Det har skjedd titt og ofte at jeg våkner opp med noen jeg normalt sett ikke ville tenkt på den måten på en ‘normal’ dag. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

@Martelè Du ber om et sort-hvitt svar på noe som alltid er en eller annen grånyanse.

Svak fysisk attraktivitet kan fint veies opp av sterk attraktivitet på andre måter. Det er ikke et ukjent fenomen at jeg får et helt annet inntrykk av en person etter å ha pratet med den en stund, enn jeg fikk av førsteinntrykket/utseendet. Noen prater seg opp i attraktivitet, andre ned.

Endret av Simen1
  • Liker 5
Skrevet
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Det er ytterst få jeg ikke kunne ha datet om det ikke fantes alternativer. Det har skjedd titt og ofte at jeg våkner opp med noen jeg normalt sett ikke ville tenkt på den måten på en ‘normal’ dag. 

Kanskje du burde tenke grundigere om og være mer kritisk

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Gjest 5bfd5...6cf
Skrevet
Martelè skrev (14 minutter siden):

Kanskje du burde tenke grundigere om og være mer kritisk

Hvorfor det? Hull er hull.. 

Anonymous poster hash: 5bfd5...6cf

Skrevet
Gjest 5bfd5...6cf skrev (3 minutter siden):

Hvorfor det? Hull er hull.. 

Anonymous poster hash: 5bfd5...6cf

Det er veldig mange grunner for at one night stands er en dårlig ide.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Gjest 53676...d7c
Skrevet

Nei. Jeg må være tiltrukket av hun fysisk også. Så da må hun være normalvektig eller trent. 

Anonymous poster hash: 53676...d7c

Gjest dac66...62e
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: dac66...62e

Skrevet

Har ikke ts laget flere slike tråder tidligere, eller har jeg rotet for mye på KG i det siste? 🤔

Svaret mitt er uansett det samme idag. Så får den som gidder lete det opp. 😂

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...