Gå til innhold

Dere vet ikke hvor tullete det er å være i et samfunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har trent og sånt da og drevet med hobbyer en stund, kjøpt litt mat og brus på butikken iblant, levd livet. Så ble jeg inviterte at foreldra til hytta, var der et par dager. Vi kjørte i fjellet i Valdres, og så badet vi, og så på noen dyr inngjerdet og klappet de. Men jeg lå i vannet i innsjøen og badet, bare lå der og så på fjellet og himmelen og at vannet glitret, jeg har et utrolig bånd til naturen og dyr, var så episk fordi jeg jeg har jobbet så utrolig hardt over tid, var en åpenbaring. Jeg innså var dumt samfunnet er, bånd til naturen er ekte, sitte ved en pc, folk ser på mobiler. Samfunnet er ingenting i forhold, skjønner man har det litt moro når man drar til syden, men det er ikke samme naturen som i Norge, folk vandret langt for å komme hit, og slo seg ned som Vikinger.

Jeg skjønte hvor dum jeg har vært, jeg har jo bare holdt ut samfunnet da, så ble ikke lurt sånn av det, men jeg innså hvor uvitende jeg har vært. Jeg var med niesen også, og jeg la merke til hvor ødeleggende lærer er på henne, skolen generelt, de blir jo regelrett lært til å ikke like naturen. Jeg så det så godt når jeg lå i vannet

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Datasenter > Natur

I dag kom det to veps og ei flue. Da hadde jeg forvillet meg helt til en parkeringsplass. Natur utgår med skyhøye kneløft.

Natur er for Forsvaret og der det venter på å bli bygd hytter, hus og datasenter.

Endret av BadCat
  • Hjerte 2
Skrevet

Ja, naturen kan være fin den, men hvor lenge klarer du deg uten andre mennesker?

Ingen strøm sannsynligvis, ikke noe mat utenom det du jakter eller produserer selv, klær, byggverk, osv.

Ingen å snakke med, ingenting å finne på utenom det du trenger for å overleve.

Blir ganske slitsomt i lengden.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Piu skrev (52 minutter siden):

Jeg har trent og sånt da og drevet med hobbyer en stund, kjøpt litt mat og brus på butikken iblant, levd livet. Så ble jeg inviterte at foreldra til hytta, var der et par dager. Vi kjørte i fjellet i Valdres, og så badet vi, og så på noen dyr inngjerdet og klappet de. Men jeg lå i vannet i innsjøen og badet, bare lå der og så på fjellet og himmelen og at vannet glitret, jeg har et utrolig bånd til naturen og dyr, var så episk fordi jeg jeg har jobbet så utrolig hardt over tid, var en åpenbaring. Jeg innså var dumt samfunnet er, bånd til naturen er ekte, sitte ved en pc, folk ser på mobiler. Samfunnet er ingenting i forhold, skjønner man har det litt moro når man drar til syden, men det er ikke samme naturen som i Norge, folk vandret langt for å komme hit, og slo seg ned som Vikinger.

Jeg skjønte hvor dum jeg har vært, jeg har jo bare holdt ut samfunnet da, så ble ikke lurt sånn av det, men jeg innså hvor uvitende jeg har vært. Jeg var med niesen også, og jeg la merke til hvor ødeleggende lærer er på henne, skolen generelt, de blir jo regelrett lært til å ikke like naturen. Jeg så det så godt når jeg lå i vannet

God poesi og sunn mental åpenbaring.

Forbrukersamfunnet med materialisme og egoisme som hovedingredienser, er altfor overfladisk og lite bærekraftig….

Bare synd at de fleste ville strøket med hvis alle skulle fulgt dine idealer….

Endret av Vokteren
Skrevet
Iki skrev (6 minutter siden):

Ja, naturen kan være fin den, men hvor lenge klarer du deg uten andre mennesker?

Ingen strøm sannsynligvis, ikke noe mat utenom det du jakter eller produserer selv, klær, byggverk, osv.

I Norge er nok dette veldig vanskelig. Det er en god grunn til at nordmenn bodde for det meste på sørlandet og langs kysten(og Glomma) i hundrevis av år før vi våget oss innover i landet.

• Liker 1
Skrevet
Piu skrev (2 timer siden):

Ok - og? 

Har du aldri vært utenfor byen tidligere? Dette er helt vanlig for de som er vokst opp på landet / bygda. Man er likefullt en del av samfunnet selv om man har nærhet til dyr og naturen ellers... 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Piu skrev (2 timer siden):

Prøv ett år, isoler deg fra samfunnet og lev i naturen på dens premisser og se hva du synes. Er du heldig så overlever du. 
Hadde det vært mulig, kunne du spurt folk som levde på 16-17-18-tallet, jeg tipper de glatt ville byttet plass med deg. 

Jeg drar dog èn viktig ting ut av innlegget ditt, og det er at flere mennesker bør være mer ute i naturen, uten støyen fra elektroniske duppedingser. Vi trenger alle denne avkoblingen, men meld fra hvor du går, ta med ekstra skitupp og husk at det er ingen skam å snu

Endret av Baranladion
  • Liker 2
Skrevet (endret)
Iki skrev (På 19.7.2025 den 20.17):

Det er meningsløst å sette disse tingene opp mot hverandre. Kritiserer trådstarter menneskelig samvær og kontakt?

Baranladion skrev (På 19.7.2025 den 22.26):

Prøv ett år, isoler deg fra samfunnet og lev i naturen på dens premisser og se hva du synes. Er du heldig så overlever du. 
Hadde det vært mulig, kunne du spurt folk som levde på 16-17-18-tallet, jeg tipper de glatt ville byttet plass med deg. 

Jeg drar dog èn viktig ting ut av innlegget ditt, og det er at flere mennesker bør være mer ute i naturen, uten støyen fra elektroniske duppedingser. Vi trenger alle denne avkoblingen, men meld fra hvor du går, ta med ekstra skitupp og husk at det er ingen skam å snu

De ville glatt byttet plass, for de ville også falt for trikset vi har gjort ved å bli sugd inn i det.

Endret av sjamanen
Skrevet
sjamanen skrev (3 timer siden):

Kritiserer trådstarter menneskelig samvær og kontakt?

Definer samfunn. For det er samfunnet som kritiseres.

Skrevet
sjamanen skrev (4 timer siden):

Det er meningsløst å sette disse tingene opp mot hverandre. Kritiserer trådstarter menneskelig samvær og kontakt?

De ville glatt byttet plass, for de ville også falt for trikset vi har gjort ved å bli sugd inn i det.

Poenget mitt er at på den tiden hvor vi levde uten alt vi har av dagens luksus, og med luksus så mener jeg strøm, lys, varme og enkel tilgang på ting som prefabrikkert møkkamat, så var livet ufattelig hardt og tungt og det var lite annet å gjøre enn å jobbe seg halvt ihjel for å bare overleve. Underholdningen bestod av sex, drikking og slåssing (ikke ulikt en lørdag nåtildags). 

Derfor blir poenget mitt, at vi egentlig skal være glad for at vi har det slik vi har det, men det er noen vesentlige ulemper, og det er at vi også fort glemmer å leve enkelt med de gleder og sjelefred det gir, noe flere absolutt bør gjøre noe med.

Med andre ord, lev i luksus og vær glad du har den, men bytt ut sveiping og tv med natur og friluft så ofte du kan. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...