Gentlemanful Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni Hei, Lekker bensin fra under bilen. drypper så smått. Verksted sier 11000kr for å bytte bensintank. Er ikke dette helt latterlig mye? Finnes det quick fix måter på å ordne dette eller må man betale 11k når selve bilen koster 20…? Legger ved et bilde: (Her har bilen stått over natta flere timer i ro, lekker ikke alt for mye)
kjetilkl Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni (endret) Kommer jo an på bilen, men er vanligvis en times skrujobb eller to, samt at en ny bensintank gjerne koster fra 1500,- og oppover Men med originale deler kan det godt hende tanken kommer på 10-12.000 ja. Endret 30. juni av kjetilkl
Gentlemanful Skrevet 30. juni Forfatter Skrevet 30. juni kjetilkl skrev (2 minutter siden): Kommer jo an på bilen, men er vanligvis en times skrujobb eller to, samt at en ny bensintank gjerne koster fra 1500,- og oppover Men med originale deler kan det godt hende tanken kommer på 10-12.000 ja. Ser bensintank til 2000. Og 1 -2times arbeid, er jo helt latterlig skal koste 7-8k. 4000kr hadde vel vært mer normalt. Er det en vanskelig jobb? Nå man skulle hatt beskjente innen mekk😂
Gentlemanful Skrevet 30. juni Forfatter Skrevet 30. juni Opelduude skrev (7 minutter siden): Du kan sjekke finndel.no og finne en brukt en. Yes. er ikke bensintanken som er dyr, er jobben. Folk krever jo 7-8000kr for å bytte den😭😭
Maskinfører Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni Sjekk Bil1din der fikk jeg tak i helt ny Dieseltank til Mitsubishi L200 esken var ikke åpnet en gang 😀
OC-Freak Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni På min gamle bil kostet tank 3500 og jobb 4500, totalt 8000. Og det er noen år siden. Så hørtes normalt ut i dag
Hollabaloo Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni Gentlemanful skrev (2 timer siden): Hei, Lekker bensin fra under bilen. drypper så smått. Verksted sier 11000kr for å bytte bensintank. Er ikke dette helt latterlig mye? Hvordan kan du forvente å få noe fornuftig svar på dette når du ikke engang oppgir hvilken bilmodell det er snakk om? Både delepris og arbeidstid vil variere avhengig av hva slags bil det er snakk om. 3
Gentlemanful Skrevet 30. juni Forfatter Skrevet 30. juni Hollabaloo skrev (1 time siden): Hvordan kan du forvente å få noe fornuftig svar på dette når du ikke engang oppgir hvilken bilmodell det er snakk om? Både delepris og arbeidstid vil variere avhengig av hva slags bil det er snakk om. Huyundai i20, 2011 modell. Håper du kan komme med et fornuftig svar nå.
Hollabaloo Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni Gentlemanful skrev (42 minutter siden): Huyundai i20, 2011 modell. Håper du kan komme med et fornuftig svar nå. Jeg kan ikke, men det er noen få utdannede mekanikere her på forumet som kanskje nå som bilmodell er avklart kan gi deg noen gode svar.
kremt Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni Det er bare å prøve selv. Det meste av slike jobber er sjelden umulig for en hobbymekker, men det vil ta deg litt tid. Trolig 2-3 X så lang tid som verksted beregner pga de har bedre verktøy, løftebukk etc.
kjetilkl Skrevet 30. juni Skrevet 30. juni Vet ikke om det er samme so i30 og de fleste KIA, men jeg byttet denne på en Ceed 2013 på et par timer - bare å ta ut baksetet og krabbe under. https://www.skruvat.no/reservedeler/karosseri/drivstofftank/drivstofftank-p1177923 (Min er en Diesel, sjekk originalnummeret)
Powertrainer Skrevet 1. juli Skrevet 1. juli Du kan tette tanken med et tokomponents tetningsmiddel beregnet for tetting av drivstofftanker.
Hanhijnn Skrevet 1. juli Skrevet 1. juli Powertrainer skrev (19 minutter siden): Du kan tette tanken med et tokomponents tetningsmiddel beregnet for tetting av drivstofftanker. Eller rett og slett to-komponent epoxylim. Det holder i maaange år erfaringsvis.
Gentlemanful Skrevet 1. juli Forfatter Skrevet 1. juli Hanhijnn skrev (2 timer siden): Eller rett og slett to-komponent epoxylim. Det holder i maaange år erfaringsvis. Powertrainer skrev (2 timer siden): Du kan tette tanken med et tokomponents tetningsmiddel beregnet for tetting av drivstofftanker. kan dere fortelle meg litt mer om dette? Hvordan fungerer det? Er en gammel bil som kastes om 1-1.5 år så en sånn midlertidig løsning er genial
Hanhijnn Skrevet 1. juli Skrevet 1. juli (endret) Gentlemanful skrev (13 minutter siden): kan dere fortelle meg litt mer om dette? Hvordan fungerer det? Er en gammel bil som kastes om 1-1.5 år så en sånn midlertidig løsning er genial Min erfaring er fra mc-tanker i stål som det har rustet et lite hull i. Slip vekk rusten og, dekk alt med to-komponent epoxylim. Det herdes og blir steinhardt. Og på biltank så er ikke det visuelle så viktig heller. Jeg har brukt det på eldre mc-tank i stål, hvor hullet har vært på skjult plass (undersiden). Det holdt så lenge sykkelen levde (over 10 år etter), og jeg vet om flere som har brukt samme fremgangsmåte. Endret 1. juli av Hanhijnn
Gentlemanful Skrevet 1. juli Forfatter Skrevet 1. juli Hanhijnn skrev (2 timer siden): Min erfaring er fra mc-tanker i stål som det har rustet et lite hull i. Slip vekk rusten og, dekk alt med to-komponent epoxylim. Det herdes og blir steinhardt. Og på biltank så er ikke det visuelle så viktig heller. Jeg har brukt det på eldre mc-tank i stål, hvor hullet har vært på skjult plass (undersiden). Det holdt så lenge sykkelen levde (over 10 år etter), og jeg vet om flere som har brukt samme fremgangsmåte. Funker det her uansett hvor på tanken hullet/ hullene er, evt uansett hvor stort hullet er? Snakket med en mekaniker han sa om hullene ligger litt dårlig til så er det ikke vits, men at han skulle se på den fremgangsmåten her.
likferd Skrevet tirsdag kl 17:25 Skrevet tirsdag kl 17:25 (endret) Å bare bruke epoxy lim vil fungere på små hull. Om hullet er større, må en nok ha en armering, som f.eks å klippe ut en bit av dette. Da vil du gjerne ha nettingen på ene siden, også fyller du inn med 2-komponent sparkel som f.eks denne fra andre siden. Sparkelen fyller og "griper" nettingen og lager en sterk reparasjon. Men siden du sier i første post at "det drypper så smått", er det nok snakk om bittesmå rusthull. Det limer/sparker du bare over, etter rusten er slipt bort. Endret tirsdag kl 17:28 av likferd 1 1
sedsberg Skrevet tirsdag kl 17:53 Skrevet tirsdag kl 17:53 De fleste bensintanker i dag er vel plastikk, ikke metall?
Powertrainer Skrevet tirsdag kl 18:44 Skrevet tirsdag kl 18:44 Gentlemanful skrev (6 timer siden): kan dere fortelle meg litt mer om dette? Hvordan fungerer det? Er en gammel bil som kastes om 1-1.5 år så en sånn midlertidig løsning er genial Husker ikke hva stoffet het men brukte det på en kadett for mange år siden. Verkstedet påsto hardnakket at hele tanken måtte skiftes men jeg tettet den og fikk den eu-godkjent hos naf.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå