Gjest 34aef...024 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Jeg er en mann på 39, jobber i bank. jeg over tid nå jobbet med en kunde - og jeg har over tid blitt veldig interessert i henne. Hun er en del år yngre enn meg. vil det være galt av meg å be denne kunden på date? Og hvis jeg skal gjøre det, burde jeg informere sjefen min først? setter pris på seriøse svar. Anonymous poster hash: 34aef...024
Uderzo Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Sånt kan for bli ganske kinkig. Det er ikke nødvendigvis galt å bli interessert i en kunde, men så lenge du har et aktivt kundeforhold til henne, så ville jeg latt være. Hva betyr "en del yngre"? Jeg vil anbefale å la være, eller vente til hun ikke lenger er kunde hos deg. Da er det lettere å ta kontakt på en måte som føles ok for begge. 2 2
Gjest 99fef...b6a Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Date og date. Hvis du er sikker på at hun interessert tilbake kan du spørre om hun vil være med og ta en kaffe i finværet. Høres mindre formelt ut og mer åpent. Anonymous poster hash: 99fef...b6a
Boing_80 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Gjest 34aef...024 skrev (37 minutter siden): Jeg er en mann på 39, jobber i bank. jeg over tid nå jobbet med en kunde - og jeg har over tid blitt veldig interessert i henne. Hun er en del år yngre enn meg. vil det være galt av meg å be denne kunden på date? Og hvis jeg skal gjøre det, burde jeg informere sjefen min først? setter pris på seriøse svar. Anonymous poster hash: 34aef...024 Hvorfor det? På jobb er du profesjonell. Til alt annet har du privatlivet. Ikke bland disse. 3 1
N-4K0 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Så lenge du fortsatt jobber med henne og teknisk sett har henne som en slags kunde, ville jeg definitivt ikke gjort noe fremstøt, i hvertfall ikke med mindre hun tar initiativ. Og selv om hun skulle ta initiativ, ville jeg ikke tatt steget videre før dette kundeforholdet er avsluttet. Bedre å være føre var og ikke risikere noe. 2
WiiBoy Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Dette høres skummelt ut, for din del. Dette er et "forhold " hvor du potensielt har økonomisk makt over henne. Kundeforhold i bank, er fort store lån eller viktige investeringer. Her snakker vi fort overgrep/etc. dersom et forhold surner og "feil" person skal inn å tolke hva hun har vært med på. 1
:utakt Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Hvis hun tar det feil opp er både du og bedriften i trøbbel. Ikke. 1
ilpostino Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden du kan fort møte deg selv i døren hvis du prøver deg på noe, så hold deg profesjonell så lenge du har henne som kunde.
The Avatar Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Eg vil ikkje svartmale situasjonen fult like mykje som andre i tråden har gjort. Eg er likevel einig i at du skal trå forsiktig. Det å skulle møtast nokre gongar på fritida er ikkje nødvendigvis problematisk for deg profesjonelt. Utfordringa er å avgjere når dykk får så god kontakt at du må trekke deg frå å være kundebehandlaren hennar. Går det bra og det utvikler seg til eit nært vennskap eller kjæresteforhold så kan du ikkje være kundebehandlar for denne kunden, det er likevel langt meir romsleg når relasjonen er bekjentskap eller vennskap som ikkje er nært. Husk også at dersom du går på date eller liknande og det ikkje blir noko meir så vil du nok fortsatt være habil i rollen som kundebehandlar, men då spørs det om det ikkje blir kleint å skulle ha ein profesjonell relasjon i tida etterpå. Å informere sjefen tenker eg har lite for seg, rett og slett fordi sjefen kan ikkje gjere så mykje anna enn å fråråde slik kontakt då det kan ha konsekvensar for banken både i forhold til habilitet og ikkje minst omdømmemessig. Det er nok også slik at det er stor fare for at denne kunden kjem til å bytte bank etter daten, enten fordi daten gikk bra og det tross alt er enklare at ho bytter bank enn at du bytter jobb. Eller fordi daten gikk dårleg og ho ikkje lenger vil ha ein bank der ho risikerer å møte på nettopp deg. Som banksjef så er beste utfallet av ein slik situasjon at dykk ikkje får ein endra privat relasjon, for då vil alt være som før. Om den private relasjonen endrar seg så er det også mykje praktisk som vil endre seg, kanskje mister banken ein kunde, kanskje mister banken ein ansatt fordi du seier opp jobben, eller kanskje det mest realistiske endringa er at banksjefen må gjere ei rullering i portefølgen slik at du ikkje lenger er kundekontakt for denne kunden. Eg gjer meg også nokre tankar om at du må vurdere nøye dine eigne prioriteringar. Er du til dømes villig til å seie opp jobben om det blir nødvendig? I det du inviterer på date så hoppar du med begge beina, og det er nesten umogleg å ta eit skritt tilbake slik at alt blir som før. Korleis vektlegger du behovet/ønsket om å bygger jobbkarriere opp mot behovet/ønsket om forhold med denne personen? Det viktigaste her er at du ikkje lurer deg sjølv til å tru at du klarer å balansere alt dette, og at det å ha ein kunde som også er kjæresten din går heilt fint og er heilt uproblematisk. Du må som minimum seie frå til sjefen når du har oppnådd ein god tone med denne kunden og før det har blitt eit ordentlig forhold slik at sjefen har muligheit til å gi deg føringar og valgmuligheiter. Om ikkje så er det berre eit spørsmål om tid før dette går gale og du har rota deg opp i ein situasjon som gir store følger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå