Gå til innhold

Amazon kansellerer The Wheel of Time

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den var ok. Det var litt vel mange fraksjoner å holde styr på. Og du bruker 2 episoder hver sesong på å komme inn i det igjen.

Høydepunktet var at det er den kuleste magi effektene jeg har sett i en fantasi film/serie. Tror ikke jeg direkte kommer til å savne noe sesong 4. Men ville heller ha mer av dette enn rings of power.

• Liker 1

Har lest bøkene og ble ganske skuffet av første sesong da det var lite som minnet om bøkene der.  Hoppet ikke på andre sesong når den ble lansert, men når jeg hørte at sesong 3 var langt bedre så plukket jeg det opp igjen og glad er jeg for det, sesong 2 tok seg opp og Sesong 3 ga meg godfølelse likt bøkene (Episode 4 var et av de beste TV øyeblikkene mine ever). Ja historien har blitt vevd litt annerledes enn i bøkene og en del av det virker litt unødvendig, men virket som de holdt på å korrigere seg og samtidig er det litt skøy som bokleser å ikke vite alt som kommer til å skje. 

Game of Thrones var bra så lenge de fulgte bøkene. Når de måtte finne på ting selv, gikk det skeis. 
rings of power kom seg etter hvert. Men Galadriel var litt for bad ass, egoist og ikke en karakter man blir glad i og heier på. 

woke bevegelsen er tung i rings of power og wheel of time. Alle etnisitetene er representert i en avsidesliggende landsby. Det er ikke normalt noen sted i verden. Game of Thrones nailet dette. Hvert område har sine egen etnisitet som er i klart flertall. Brune mennesker fra varme steder etc. eneste stedet de var samlet var i storbyene eller havnebyene. 

• Liker 2

Ai, dette var synd. Storfan av bøkene og synes tvserien på sitt beste har vært ganske god underholdning - og at den har blitt bedre og bedre. Jeg har ikke vært så kritisk som mange andre, det har vært for mye negativitet rundt omkring, men det har jo ikke dessverre ikke vært verdens beste fantasyserie i seg selv, og ei heller den beste adapsjonen. Når den har slitt, har det vært ganske cringy, men på sitt beste veldig god underholdning. Noen nevnte det over, men episode 4 i sesong 3 var direkte bra. 

Det kan kanskje bety spikeren i kista for en adapsjon av serien noen gang, i hvert fall for en stund. Og det synes jeg er synd. 

Lei meg nå

• Liker 2

Castinga var litt for "moderne multikulturell" da den første sesongen kom, og da fikk den mange mulige seere mot seg. Taktisk ulurt, siden bokserien dekker hele kontinentet og vel så det, og det kom til massevis av forskjellige kulturer og etnisiteter etter hvert som Jordan bygde opp fantasyuniverset sitt. Man skulle tro at det ikke skulle bety noe om man "race-swapper" litt, men det ble litt kulturkrig over hele greia, dessverre.

I tillegg er det jo slik at de første par bøkene ikke er så bra som bok 3-8. Den første boka er veldig derivativ av Ringenes Herre og de fleste andre fantasy-serier som kom før den. Kildematerialet for den første sesongen er derfor vanskeligere å lage god TV av enn sesong 2 og 3, noe som ble tydelig etter hvert, og som kritikere også ser ut til å være enige i.

Synd at serien ble kansellert. Den begynte å få momentum.

• Liker 4

Forslag til en serie som ville være som å trykke penger: R.A.Salvatore sin historie om "Drizzt Do'Urden" fra D&D Forgotten Realms.

Begynn med "The Crystal Shard" og følg bokutgivelsene, så hadde man ansatt Salvatore selv som konsulent. Kanskje sjekka inn med Peter Jackson, og hørt om han ville vie resten av livet sitt til den serien som ville løpt runder rundt Lord of the Rings.

Det er lov å drømme, er det ikke?

• Liker 1

Serien hadde potensiale, men manusforfatterene tok alt for store friheter med kildemateriale(. Du så det spesielt i den første sesongen. Det var riktignok et par gode episoder i sesong 2 og 3, hvor de tok historien nærmere bøkene. Men i det store og hele var dette under middels god TV med noen få lyspunkter og en ræva adapsjon av bokserien.

• Liker 1
53 minutes ago, RookieNO said:

Forslag til en serie som ville være som å trykke penger: R.A.Salvatore sin historie om "Drizzt Do'Urden" fra D&D Forgotten Realms.

Begynn med "The Crystal Shard" og følg bokutgivelsene, så hadde man ansatt Salvatore selv som konsulent. Kanskje sjekka inn med Peter Jackson, og hørt om han ville vie resten av livet sitt til den serien som ville løpt runder rundt Lord of the Rings.

Det er lov å drømme, er det ikke?

Hva med "the adventures of Elminster" ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...