Tavlegnom Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai (endret) Kona har malt ytterdøra med bengalack og det ser ut som om en 5åring har gått berserk med malekost. Klumper, ujevnheter, skjolder etc. Døra er relativt ny 3år, en helt standard utterdør fra maxbo. Vurderer å prøve meg med varmepistol eller aceton, men er redd for at det skal ødelegge belegget som døra kom med. noen som kan hjelpe? Endret 20. mai av Tavlegnom 1 1
obygda Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Myriad skrev (22 minutter siden): Kan du ikke pusse/slipe og male på nytt? Kjøp ny dør og send regning til kona 5 1
Tavlegnom Skrevet 20. mai Forfatter Skrevet 20. mai (endret) Myriad skrev (1 time siden): Kan du ikke pusse/slipe og male på nytt? Jeg vil ha den tilbake til opprinnelig stand. Må male med sprøyte for å få ett resultat som er i nærheten av det. Videre er det ett tidsregnskap som skal gå opp. forøvrig ble hun ikke fornøyd med første lag, så hun har endt opp med å ta 5 strøk før hun ga opp. vasken ble gjort med håndsåpe, malingen ble utført i lett yr og med en brukt pensel 🤦 Endret 20. mai av Tavlegnom 1
obygda Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Tavlegnom skrev (13 minutter siden): Jeg vil ha den tilbake til opprinnelig stand. Må male med sprøyte for å få ett resultat som er i nærheten av det. Videre er det ett tidsregnskap som skal gå opp. forøvrig ble hun ikke fornøyd med første lag, så hun har endt opp med å ta 5 strøk før hun ga opp. vasken ble gjort med håndsåpe, malingen ble utført i lett yr og med en brukt pensel 🤦 Kjøp ny dør..eller kontakt malerfirma. Ditt største problem er trolig at din kone ikke vil innrømme feil. Å få fikset døra er ditt aller minste problem. 1
Tavlegnom Skrevet 20. mai Forfatter Skrevet 20. mai ps5 skrev (18 minutter siden): Behold dør. Bytt kone. ? Vurderes! 2
Tavlegnom Skrevet 20. mai Forfatter Skrevet 20. mai Men fra spøk til revolver.. er det noe løsemidler som tar knekken på bengalack?
obygda Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Tavlegnom skrev (4 minutter siden): Men fra spøk til revolver.. er det noe løsemidler som tar knekken på bengalack? https://www.biltema.no/bygg/maling/rengjoringsmiddel/aceton-1-l-2000030019?gad_source=1&gad_campaignid=20567858629 Men den tar vel også malingen under... Jeg tror enkleste løsning er å bytte dør..men du kan jo spørre en maler om råd først og et prisoverslag
Powertrainer Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Tavlegnom skrev (20 timer siden): Kona har malt ytterdøra med bengalack og det ser ut som om en 5åring har gått berserk med malekost. Klumper, ujevnheter, skjolder etc. Døra er relativt ny 3år, en helt standard utterdør fra maxbo. Vurderer å prøve meg med varmepistol eller aceton, men er redd for at det skal ødelegge belegget som døra kom med. noen som kan hjelpe? Det kommer ann på om din kone innrømmer feil eller ikke. Er hun fornøyd med resultatet så la det forbigå i stillhet, happy wife happy life. Hvis hun derimot innrømmer feil og ikke er fornøyd så kan du slipe det ned og legge ny primer og maling.
Gouldfan Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai (endret) Kunne vært en reality med Sinna maleren dette jo. Damer gjør ting de ikke kan... Endret 21. mai av Gouldfan
ozone Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai (endret) obygda skrev (20 timer siden): Ditt største problem er trolig at din kone ikke vil innrømme feil. Å få fikset døra er ditt aller minste problem. Powertrainer skrev (1 time siden): Det kommer ann på om din kone innrømmer feil eller ikke. Trådstarter har ikke sagt ett eneste ord om at konen ikke vil innrømme at malerjobben gikk skeis. Hvor i alle dager kom det der fra? Dere to tar jo dette mye verre enn han som faktisk står der med ødelagt dør... Når det gjelder døren, så ville jeg ventet til malingen har tørket skikkelig, og så slipt ned til treverket. For å redde den originale finishen kan du glemme. Å kaste døren pga litt feilmaling hadde jeg aldri gjort. EDIT: Det er på sånne fillebagateller som dette at man kan vise seg som en mann, og ikke en grinunge. Konen vet nok utmerket godt at hun har drete på draget! Så han får helt sikkert stjerner i boken hos henne hvis han nå fikser døren uten å noen anklager eller surmuling. Sånt går begge veier i løpet av et langt samliv😉 Endret 21. mai av ozone 2
The Avatar Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Kan det være eit alternativ å foliere døra? https://lindasdekor.no/blogs/how-to/hvordan-pusse-opp-doren-med-kontaktplast 1
Powertrainer Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai ozone skrev (13 timer siden): Konen vet nok utmerket godt at hun har drete på draget Du antar at hun vet det. Jeg sier det kommer ann på fordi jeg har for lite info til å anta noe som helst.
AndersT2 Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Du vil aldri få den tilbake til original stand uten å bytte døra. Puss ned til dere får ett slett lag, og mal på nytt. Men gjør det når det er kaldere, slik at det tar lenger tid før malingen tørker, da jevner den seg meg ut. Test også om rulle eller lette strøk med børste gir beste resultat med sletthet. Brukes riktig maling, så blir det glatt og jevnt. Snakk med de i malerforettning om riktig maling. Det må flere lag, så puss forsiktig mellom lagene, slik at det blir jevnt og god heft. Det beste er å demontere døren, og legge den flatt inne, da flyter malingen utover, og ikke nedover, men ikke så enkelt. Man kan også pusse ned og bruke sprayboks, men syntes det er vanskeligere å få till enn med malingskost. Har selv fått veldig bra resultat med rulle, hvor jeg etter grunnlagene kun drar rullen veldig lett over det som males, da blir det jevnt og fint. 1 1
argh Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Dårlig gjort av deg å ikke legge ut bilde her av kunstverket til kona di 🤣 Demontering av dør, nedpussing, valg av riktig maling og en fin rulle vil muligens fikse dette, men det vil bli en tålmodighetsprøve. 5
Simen1 Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni (endret) Myriad skrev (På 20.5.2025 den 20.06): Kan du ikke pusse/slipe og male på nytt? obygda skrev (På 20.5.2025 den 20.29): Kjøp ny dør og send regning til kona Tavlegnom skrev (På 20.5.2025 den 21.28): Videre er det ett tidsregnskap som skal gå opp. Be kona å reparere skadene med sin egen tid. Øvelse gjør mester. Wax on - wax of -> Slip bort - gjør på nytt skikkelig. Gjenta til det sitter. Ikke vær søppelbøtta som plukker opp og fikser alle problemer hun lager - for da vil du etablere deg som den som alltid fikser opp hennes problemer, og hennes insentiv for å gjøre ting rett første gangen synker gang for gang. Det er en destruktiv spiral for et forhold. OT: Det minner meg om en gang jeg sto midt i kokkeleringen med kompiser på besøk og jeg måtte haste en svipptur av gårde og få kjøpt noe vi manglet. Hun skulle steke biffen og den ble stekt ja. I 20 minutter. 🤦♂️ Det ble ny svipptur ja. Endret 9. juni av Simen1 2
Sjørøver Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni Du får kjøpt sprøytepistol relativt billig nå. Du vil ha en som sprøyter veldig fint. Eneste alternativ. Om du pusser mellom lagene blir der veldig fint. Ser noen i England som får de like blanke som en bil, var det noe slikt hun prøvde på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå