Gå til innhold

Jeg orker ikke NRK lenger

Inntrykk av NRK  

186 stemmer

1. 1. Har ditt inntrykk av NRK blitt svekket de siste få årene?

• Nei
      98
    • Ja
      87

Anbefalte innlegg

Skrevet
Peter Johansen skrev (4 timer siden):

Jeg snakker om hvordan NRK finplukker (og manipulerer fakta i) de nyhetssakene som passer inn i deres nyhetsnarrativ

NRK venstre hit og venstre datt. Kommunister hele gjengen sikkert, i din verden.

For jeg kan ikke noe for det når jeg leser noen av dine utsagn om NRK som medium, den parallell som USA var igjennom på 50-tallet. Et irrasjonelt jag etter skygger av kommunister, og med den makt og frykt de omga seg med slik at også media måtte la seg kneble.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
14 hours ago, Kone said:

Bare forestill deg rabalderet om det hadde vært omvendt.

VG og TV2 har iallfall skrevet om saken nå.  Men med en Trump-vinkling såklart.

Mens NRK rett og slett bedriver sensur.

Fortsatt en hel gjeng her inne som ikke forstår kritikken mot statskanalen som mottar 7 milliarder?

Som liksom ikke "får med seg" sånne opplagte nyhetssaker?

Screenshot_20250913-061617.png

Endret av Bing123
  • Liker 2
Skrevet
16 hours ago, Peter Johansen said:

Beklager, men du har ikke forstått hva du har lest. Prøv igjen..

For øvrig var det et ekstremt politisk press for å formulere dødsrapporten på en bestemt måte, og så vel juryen og dommeren i rettssaken. Noe du selvsagt overser. Politifolkene gjorde absolutt en slett jobb, men han var allerede i ferd med å kveles grunnet overdose - noe politifolka burde ha forstått.

Ikke bare er du direkte uærlig, du kommer med konspirasjonsteorier du ikke kan bevise. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)

Når skal noen stanse reklamen på NRK.

NRK kan ikke sende tradisjonell reklame på sine TV- og radio-sendinger, men de kan ta imot sponsing av sports- og kultursendinger, og det er unntak for reklame på deres nettsider, så lenge nettsidene ikke har barn som målgruppe. NRK er et reklamefritt alternativ til de kommersielle kringkasterne og selger derfor ikke reklameplass. 

Reklamen om redaktørtstyrte media går både i kommersiell radio og på kommersielle plattformer. Den er å regne som en tradisjonell reklame og jeg reagerte kraftig første gangen den ble vist.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Skrevet (endret)
Red Frostraven skrev (20 timer siden):

...

Du sa:
"Husker dere når en hvit mann kjørte ned en kvinnelig antifa-aktivist i USA"

Den hvite mannen var en nynazist, og kvinnen var ikke antifa.
Altså, totalt feil på din side, rett ut av døren.

"antakeligvis fordi han fryktet for sitt liv"
...var en løgn. Hvorfor faller du så lett for nynazister sine løgner?
Hvorfor oppdaterer du deg ikke og forstår at du ble lurt av løgnaktige ekstremister, når de selv erkjenner at de løy?

Hvor fikk du disse feilaktige forestillingene dine fra?

Har du forstått fakta nå?
Altså, det vet vi jo ikke -- i og med at du enda ikke har erkjent å ha forstått fakta, eller oppgitt dine kilder.

---

At NRK oppdaterte saken når det var oppdateringer, etter et terrorangrep, er jo helt normalt, spesielt når presidenten i USA omtaler saken.
NRK dekker saken og Trump sine uttalelser om terrorangrepet på en objektiv og god måte.

Trump hadde jo åpenbart også totalt feil i sine uttalelser, her gjengitt av NRK:

https://www.nrk.no/urix/trump-om-volden-i-charlottesville_-jeg-mener-begge-sider-har-skyld-1.13644196

Det står ingenting i din linkede artikkel om at hun ikke var Antifa, hun blir omtalt som «motdemonstrant». Dvs. typisk NRK «nytale». Uryddig argumentasjon fra din side.

Det er heller ingen kritikk eller innsigelser rundt all venstreorientert vold og hærverk fra deg, imens jeg tar klar avstand fra ekstremisme fra begge sider. Det sier det meste egentlig.

Endret av Peter Johansen
  • Liker 2
Skrevet

Mange røde redaktører i NRK og særlig med TDS. Men i NRK handler det om å ha de samme meninger for å unngå å være første person ut ved nedbemanning 

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, Peter Johansen said:

Ny artikkel fra NRK, hvor «journalisten» sammenlikner retorikken til Charlie Kirk med Anders Behring Breivik. God dag mann, økseskaft..

At noen fremdeles forsvarer denne mediebedriften i 2025 er ganske utrolig.

https://www.nrk.no/urix/dette-var-_fiendene_-i-charlie-kirks-verden-1.17568019

Det er veldig vanskelig å forstå all kritikken av Charlie Kirk post mortem som noe annet enn rettferdiggjøring av drapet.

Det er der vi er desverre, og redaktørstyrt media har utrolig nok ikke noe høyere etisk standard enn forumbrukere.

• Liker 2
Skrevet (endret)
BadCat skrev (4 timer siden):

Når skal noen stanse reklamen på NRK.

Reklamen om redaktørtstyrte media går både i kommersiell radio og på kommersielle plattformer. Den er å regne som en tradisjonell reklame og jeg reagerte kraftig første gangen den ble vist.

Makan til grining til noe som ikke er 100% nøytralt. Det tror jeg du bare skal glemme. Beklager å ødelegge dagen..

På den annen side så vet jeg mindre om noen dreining i politikk hva gjelder Hook global. Med undertekst fra Reuters pågår nå en LIVE-stream gjeldene Storbritannias største demonstrasjon gjennom tidene. Anti immigrasjon er temaet. Samtidig pågår en motdemonstrasjon mot rasisme. Du kan jo gjette deg til forskjellen i oppmøtet.

Signalet er "nok er nok" for innbyggerne samt troen på sin nasjon kan jeg tenke meg, og hverken NRK som du hater, ei heller VG og div media viser noe som helst.

Jeg digger NRK fordi de har så himla mye annet enn jævla nyheter å vise til. I motsetning til kjøpe-kanal-dritt.

Endret av Sovna
  • Liker 1
Skrevet
Sovna skrev (1 time siden):

Jeg digger NRK fordi de har så himla mye annet enn jævla nyheter å vise til.

Det har vel TV2 og de andre også. NRK glimter virkelig til med serier som EXIT iblant. Og gullrekka var jo faktisk bra en gang i tiden, da det var mer feelgood tv. Men jeg synes det har tapt seg med årene hele kanalen og også nyhetene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...