Gå til innhold

Stortingsvalget 8.september 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
VifteKopp skrev (3 minutter siden):

Det er ikke sant. Du kan feks. bruke penger på å skifte ut vinduene i huset så de blir mer energieffektive, og dermed fyrer du mindre ved.

Nei. Det gjelder bare dersom du har veldig dårlige vinduer fra før. Å produsere nye og bytte ut f.eks vinduer i Tek 10 hus,til nyere,vil ikke være forsvarlig i et miljø og klima regnskap...men folk gjør det vel uansett

Videoannonse
Annonse
Skrevet
obygda skrev (9 minutter siden):

Nei. Det gjelder bare dersom du har veldig dårlige vinduer fra før. Å produsere nye og bytte ut f.eks vinduer i Tek 10 hus,til nyere,vil ikke være forsvarlig i et miljø og klima regnskap...men folk gjør det vel uansett

Ja, hvis du har dårlige vinduer og bytter ut det med bedre vinduer vil det over tid være en miljøvennlig investering. 

Skrevet
VifteKopp skrev (1 minutt siden):

Ja, hvis du har dårlige vinduer og bytter ut det med bedre vinduer vil det over tid være en miljøvennlig investering. 

Det kan være - men gjelder ikke her. 

Skrevet
obygda skrev (Akkurat nå):

Det kan være - men gjelder ikke her. 

Jeg brukte et hypotetisk eksempel på en miljøvennlig investering. Jeg kan åpenbart ikke vite hvordan forholdene i ditt hus med dine vinduer er.

Poenget er at du helt sikkert kan forbruke og investere pengene dine på en miljøvennlig måte. 

Skrevet

antall forhåndsstemmer i årets valg skal være tidenes høyeste med rundt 1,8 millioner, som utgjør nesten halvparten av stemmeberettigede (4.053.932)

ligger det noen overraskelser her mon tro?

Sjøl har jeg aldri forhåndsstemt så aner liksom ikke "begrunnelsen" eller "motivet" hos de som gjør det. Dvs. stemmer de vanligvis slik de alltid har gjort? eller, er det når de bytter parti de har hastverk med å få stemt? innen de ombestemmer seg? :grin2: (mange forhåndsstemmer selvsagt av praktiske årsaker også (tidsklemme, unngå kø, etc.

blir uansett spennende å se hvorvidt "rekorden" skjuler en game-changer, eller følger tradisjonelt mønster (fordeling) når de telles opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...