leticia Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Imaginacíon skrev (1 time siden): Jesus hadde en grei holdning. Ta ut bjelken i ditt eget øye før du bryr deg med flisa i din brors øyne. Tja - mon tro om ikke de som skreiv bibelen var veldig selektive for hva som var greit å skrive ned der og ikke... https://www.vg.no/nyheter/i/Ql46QW/jesus-som-barn-ble-anklaget-for-drap-paa-laerer-og-medelever 2
sedsberg Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden (endret) 19 minutes ago, leticia said: Men samtidig hvis man går den veien, og MDG likevel ikke kommer over sperregrensa, så har man potensielt hjulpet FrP ved at man har latt være å gi en stemme til de på venstresiden som er "sikret" å komme over sperregrensa. 18 minutes ago, Duncan said: Men man saboterer jo ikke bare for FRP med MDG, man kommer til å bli presset til en helt hinsides dyr klima og miljøpolitikk som ikke løser en verdens ting, men som er full av symbolske offer. Ja det var dette som bekymret meg litt. Så om det var et valg som var relativt sikkert. AP har tidligere vært et relativt greit valg men feiler litt på EU/EØS-siden. Jeg er ikke nødvendigvis mot EU/EØS men er kraftig imot at vi på død og liv skal innføre alt som er av EU-direktiv, koste hva det koste vil. Pantedirektivet er et godt eksempel. AP er for pantedirektivet. Endret 14 timer siden av sedsberg 1
Imaginacíon Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 16 minutes ago, Duncan said: Men man saboterer jo ikke bare for FRP med MDG, man kommer til å bli presset til en helt hinsides dyr klima og miljøpolitikk som ikke løser en verdens ting, men som er full av symbolske offer. Stemmer du rødgrønt så stemmer du på miljøpolitikk. Bortsett fra Sp og tildels Ap, som holder igjen. I disse tider er det ikke det dummeste du kan gjøre. 2
Colin. Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Virkelig en trist utvikling når man så på debatten i går. Virkelig virkelig trist, må være en av de verste debattene jeg noensinne har sett. Og de der politiker-duellene var jo de største tidssløseriene man kunne seg som gav null mening. Var jo bare en slags kamerraderi-klapp-kyss-og-klem mellom like partier. Uff... dette befestet bare mitt valg om at en stemme til de etablerte, er en stemme til status quo, med unntak av FRP som kan gjøre en forskjell om de blir store nok. Å se de der partiene rødt og MDG mens man ikke inviterer verken ND, Konservativt eller INP, bare tragisk av NRK. 1
leticia Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden sedsberg skrev (1 minutt siden): Ja det var dette som bekymret meg litt. Så om det var et valg som var relativt sikkert. Jeg tenker at MDG ligger for lavt på målingene til at jeg ville tatt sjans på noe sånt. Jeg tror ikke at nok folk beveger seg den veien. 2
Duncan Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Stemmer du rødgrønt så stemmer du på miljøpolitikk. Bortsett fra Sp og tildels Ap, som holder igjen. I disse tider er det ikke det dummeste du kan gjøre. Man trenger noen som holder igjen kostnadene på miljøpolitikken. Vi har det ikke så travelt som mange tror at vi har, og det nytter ikke at Europa legges ned mens USA, India og Kina forurenser som aldri før. Skal man stemme for klimaet, stem på de som pusher på for kjernekraft, ikke de som ikke forstår at flytende havvind aldri kommer til å bli lønnsomt. 2
Imaginacíon Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 16 minutes ago, leticia said: Tja - mon tro om ikke de som skreiv bibelen var veldig selektive for hva som var greit å skrive ned der og ikke... https://www.vg.no/nyheter/i/Ql46QW/jesus-som-barn-ble-anklaget-for-drap-paa-laerer-og-medelever Jesus var nok en omstridt figur. Mon tro om ikke de som skrev dette var ute etter å skade omdømmet. 1
Imaginacíon Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 7 minutes ago, leticia said: Jeg tenker at MDG ligger for lavt på målingene til at jeg ville tatt sjans på noe sånt. Jeg tror ikke at nok folk beveger seg den veien. MDG er i dødens posisjon. Miljøpolitikk er ikke like populært lengre og dessuten har SV og tildels Rødt stått frem som miljøpartier, og da blir det for mange om beinet.
leticia Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Imaginacíon skrev (8 minutter siden): Jesus var nok en omstridt figur. Mon tro om ikke de som skrev dette var ute etter å skade omdømmet. Eller motsatt. At man utelot det fordi det ikke harmonerte med bildet man ønsket å fremstille. Litt på samme måte som at Guds kone er utelatt fra bibelen. https://www.forskning.no/arkeologi-historie-kristendom/gud-hadde-opprinnelig-en-kone/2344508 2 1
leticia Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Imaginacíon skrev (8 minutter siden): MDG er i dødens posisjon. Miljøpolitikk er ikke like populært lengre og dessuten har SV og tildels Rødt stått frem som miljøpartier, og da blir det for mange om beinet. Venstre er også et miljøparti. Men du tenkte kanskje bare på de på venstresiden nå? 2
Imaginacíon Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 1 minute ago, leticia said: Venstre er også et miljøparti. Men du tenkte kanskje bare på de på venstresiden nå? Jeg glemte Venstre. Enda flere om beinet.
Joachim Vadseth Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden (endret) 1 hour ago, Duncan said: Dette er mye av grunnen til at jeg gikk og stemte FRP i år. Jeg håper bare de blir store nok til at Venstre og KRF ikke får bli med å styre, for det er 2 partier som er dyre å ha med i regjering eller en avtale med. Lavere skatte og avgiftsnivå er i mitt hodet samme som mer velferd, da jeg får bedre råd til å prioritere hvor egne midler plasseres eller brukes. Må si jeg blir frustrert over venstresiden sin oppfatning at velferd bare er noe som kommer via staten. Jeg jobber selv i offentlig sektor, og synes staten bør slankes. Det betyr ikke att lærere, sykepleiere osv må få fyken. Det finnes vel masse andre papirflyttere vi kan greie oss uten, samt udugelige pengesluk-prosjekter, bistand og masse annet. Vi bruker mest penger på alt og får minst igjen. Skal vel være litt forsiktig å si ‘de syke’ må komme seg i arbeid, en sak har to sider, men det er for lett å bare sitte på gjerdet å suge på mine skattekroner Det samme gjelder innvandring og integrering. Velkommen til jobb i mitt land. Det er jo ingen norske ungdommer som vil jobbe lenger, eller kjøre buss, drosje, servitør eller what not. Men kom ikke her å stem SV å få mine skattekroner. Jeg påvirkes ikke av formueskatten heller, men dobbeltbeskattning er jaggu teit. Sosialistene vil ha ned forskjellene, men jeg vil heller ha opp likhetene! Edit: det er ganske lite som påvirker meg direkte. Jeg vil ha mer av mine egne penger og da må sløsinga ned. Om minstepensjonister da må få mindre fordi skattene kuttes eller noe dlikt er helt feil måte å spare penger på. Endret 14 timer siden av Joachim Vadseth 2
leticia Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Joachim Vadseth skrev (1 minutt siden): Jeg jobber selv i offentlig sektor, og synes staten bør slankes. Det betyr ikke att lærere, sykepleiere osv må få fyken. Det finnes vel masse andre papirflyttere vi kan greie oss uten, samt udugelige pengesluk-prosjekter, bistand og masse annet. Vi bruker mest penger på alt og får minst igjen. Skal vel være litt forsiktig å si ‘de syke’ må komme seg i arbeid, en sak har to sider, men det er for lett å bare sitte på gjerdet å suge på mine skattekroner Det samme gjelder innvandring og integrering. Velkommen til jobb i mitt land. Det er jo ingen norske ungdommer som vil jobbe lenger, eller kjøre buss, drosje, servitør eller what not. Men kom ikke her å stem SV å få mine skattekroner. Jeg påvirkes ikke av formueskatten heller, men dobbeltbeskattning er jaggu teit. Sosialistene vil ha ned forskjellene, men jeg vil heller ha opp likhetene! Hvis du jobber i det offentlige så er "dine skattekroner " et resultat av noens andre skattekroner tjent i privat sektor. Din lønn er en kostnad i statsbudsjettet. 2
Duncan Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Joachim Vadseth skrev (8 minutter siden): Jeg jobber selv i offentlig sektor, og synes staten bør slankes. Det betyr ikke att lærere, sykepleiere osv må få fyken. Det finnes vel masse andre papirflyttere vi kan greie oss uten, samt udugelige pengesluk-prosjekter, bistand og masse annet. Vi bruker mest penger på alt og får minst igjen. Skal vel være litt forsiktig å si ‘de syke’ må komme seg i arbeid, en sak har to sider, men det er for lett å bare sitte på gjerdet å suge på mine skattekroner Det samme gjelder innvandring og integrering. Velkommen til jobb i mitt land. Det er jo ingen norske ungdommer som vil jobbe lenger, eller kjøre buss, drosje, servitør eller what not. Men kom ikke her å stem SV å få mine skattekroner. Jeg påvirkes ikke av formueskatten heller, men dobbeltbeskattning er jaggu teit. Sosialistene vil ha ned forskjellene, men jeg vil heller ha opp likhetene! Gi oss noen gode AI løsninger til alt av offentlig saksbehandling så tror jeg det er penger å spare i NAV systemet. Med dagens teknologi så burde det ikke ta mer enn et par sekunder å behandle søknader om dagpenger for eksempel.
Joachim Vadseth Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden (endret) 3 minutes ago, leticia said: Hvis du jobber i det offentlige så er "dine skattekroner " et resultat av noens andre skattekroner tjent i privat sektor. Din lønn er en kostnad i statsbudsjettet. Det er jeg fult klar over! Men vi trenger da ikke et regjeringskvartal til 50 milliarder kroner for det? Oljefondet brukes ikke til å bygge landet som tiltenkt. Bare subsidiere en masse flåsete ikke-lønnsom politikk med vindmøller. Endret 14 timer siden av Joachim Vadseth 2
leticia Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Joachim Vadseth skrev (6 minutter siden): Det er jeg fult klar over! Men vi trenger da ikke et regjeringskvartal til 50 milliarder kroner for det? Vi er såpass mange mennesker i dette landet at vi ikke vil bli enige om "hva vi trenger". Alt handler om prioriteringer. Jeg syns f.eks ikke noe om utgifter til diverse museer, operabygg, andre kulturelle aktiviteter (med unntak av kino og idrett). Religiøse bør betale for egen overtro, den offentlige sektoren er for stor, strømstøtte ser jeg på som unødvendig, for store overføringer til folk som ikke kan styre penger selv, (fattigdom bør løses på andre måter enn bare kontantoverføringer). Det er mye å ta tak i. Men det er de som styrer som må ta avgjørelsene, og så blir det opp til oss å stemme på de som i størst mulig grad er villig til å gjennomføre de politiske tiltakene vi selv har mest tro på vil fungere. Eventuelt så kan man starte egne politiske partier hvis vi ikke er fornøyd nok med noen av de som allerede eksisterer.
BadCat Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Enighet burde ikke være et mål. Noen må ta de vanskelige avgjørelsene og sørge for at det blir gjennomført.
Atib Azzad Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 19 minutes ago, leticia said: Men samtidig hvis man går den veien, og MDG likevel ikke kommer over sperregrensa, så har man potensielt hjulpet FrP ved at man har latt være å gi en stemme til de på venstresiden som er "sikret" å komme over sperregrensa. Ja, det er jo åpenbart en viss risiko med å stemme taktisk, denne strategien tar utgangspunkt i at resultatet blir en sammarbeidsregjering, at MDG vil være utslagsgivende dersom de kommer over sperregrensen, og i sum resultere i en høyere oppslutning enn et evt borgerlig flertall for FRP, KRF, Høyre og Venstre. Forøvrig har rikingene gått sammen for å finansiere KRF i et lignende taktikkeri. 2
leticia Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Atib Azzad skrev (6 minutter siden): Forøvrig har rikingene gått sammen for å finansiere KRF i et lignende taktikkeri. Ja, håper det feiler. KRF er det partiet på stortinget jeg misliker mest. Jeg syns ikke religion bør være et offentlig anliggende.
Joachim Vadseth Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 38 minutes ago, leticia said: Vi er såpass mange mennesker i dette landet at vi ikke vil bli enige om "hva vi trenger". Alt handler om prioriteringer. Jeg syns f.eks ikke noe om utgifter til diverse museer, operabygg, andre kulturelle aktiviteter (med unntak av kino og idrett). Religiøse bør betale for egen overtro, den offentlige sektoren er for stor, strømstøtte ser jeg på som unødvendig, for store overføringer til folk som ikke kan styre penger selv, (fattigdom bør løses på andre måter enn bare kontantoverføringer). Det er mye å ta tak i. Men det er de som styrer som må ta avgjørelsene, og så blir det opp til oss å stemme på de som i størst mulig grad er villig til å gjennomføre de politiske tiltakene vi selv har mest tro på vil fungere. Eventuelt så kan man starte egne politiske partier hvis vi ikke er fornøyd nok med noen av de som allerede eksisterer. Så enig med. Men nå er det langt opp og frem til 4% for å få slippe inn dørene. Har sett noe av hun der Gyda som ble kasta ut av NRK og hun har jo som mamge andre politiske partier mye bra jeg er enig i, men å bryte valgløfter er for enkelt og burde vært straffbart. En lan naturligvis ikke få i pose og sekk men litt effektivisering hadde jo vært nice. I mine øyne er det ikke folket som bestemmer, men alle disse ‘politikerne’ som aldri har vært i jobb. Ta for eksempel Brenna pg et par andre som skal mene og bestemme om så mye de ikke har noe kompetanse på. Eneste de har på CVen er att de var på Utøya..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå