Gå til innhold

Stortingsvalget 8.september 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mr.M skrev (4 minutter siden):

Trump har skylda?

kanskje det "ubevisst" får folk å søke det trauste/solide, ledet av etablerte figurer som Støre/Stoltenberg?

Trump?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snikpellik skrev (29 minutter siden):

Frp er vel ikke mot at fagforeninger eksisterer, det er det ingen som har sagt.

Frp vil fjerne fagforeningsfradraget. Et direkte angrep på fagorganisering, nettopp fordi det gjør det dyrere å være medlem i en fagforening. De er også kritiske til tariffavtaler.

De fleste vil nok si at når man fører en politikk som vil svekke det fagorganiserte arbeidslivet betydelig, og jobber for det motsatte av hva det organiserte arbeidslivet ønsker, så er det å være mot fagforeninger.

Har du noen kilde som sier at de vil fjerne fagforeningsfradraget? (Fra FRP selv). Jeg tror deg, men klarer ikke å finne det.

Så lenge andre kostnader senkes like mye, så ser jeg ingen problemer med at man får mere valgfrihet over egne penger.

Nå skal jeg ikke snakke for de andre fagforeningene, men LO har for mye politisk innflytelse med AP, selv om det er flere av deres medlemmer som stemmer noe annet enn AP.

• Liker 3
Skrevet
Kone skrev (5 minutter siden):

Trump?

ja Trump, dvs. politisk sirkus/usikkerhet

velger man AP så er kursen/plattformen ganske fastlagt.

jeg stemmer AP i år, det bare føltes naturlig av en eller annen grunn. Tidligere valg har jeg vurdert (og tidvis stemt) på andre, men det "suget" er fraværende nå.

• Liker 2
Skrevet
gurka skrev (3 minutter siden):

Har du noen kilde som sier at de vil fjerne fagforeningsfradraget? (Fra FRP selv). Jeg tror deg, men klarer ikke å finne det.

Så lenge andre kostnader senkes like mye, så ser jeg ingen problemer med at man får mere valgfrihet over egne penger.

Nå skal jeg ikke snakke for de andre fagforeningene, men LO har for mye politisk innflytelse med AP, selv om det er flere av deres medlemmer som stemmer noe annet enn AP.

https://www.frp.no/fremskrittspartiets-alternative-statsbudsjett-for-2024/folk-skal-beholde-mer-av-egen-inntekt-2

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja, i turbulente tider er det mange som har lært man bør sitte stille i båten. AP har lang erfaring i regjering, og oppleves svært trygge/styringsdyktige for mange.

Endret av Elgen-Hansi
  • Liker 1
Skrevet
Elgen-Hansi skrev (3 minutter siden):

Ja, i turbulente tider er det mange som har lært man bør sitte stille i båten. AP har lang erfaring i regjering, og oppleves svært trygge/styringsdyktige for mange.

Ja jeg tror mange kjenner på dette nå, det har vært noen turbulente år etter covid men det begynner å bedre seg. Folk har opplevd god lønnsøkning og nå begynner forhåpentligvis rentene å komme ned. Strømprisene har kommet ned og fastpris er på vei osv. Mange opplever økt kjøpekraft kvartal for kvartal. Da frister det lite å stemme på en regjering som står for radikale endringer. 

• Liker 3
Skrevet
8 minutes ago, Elgen-Hansi said:

De vinner trolig valget på PR-trikset med Jens

Det er MANGE eldre kvinner i befolkningen som har vært av og på med Ap: Dette er faktisk en veldig stor velgergruppe, og dersom de bruker sin stemme vil det utgjøre mye. Det er altfor mange som ikke stemmer og kaster bort sin mulighet. 

• Liker 3
Skrevet
kremt skrev (21 minutter siden):

De vinner trolig valget på PR-trikset med Jens

Det er MANGE eldre kvinner i befolkningen som har vært av og på med Ap: Dette er faktisk en veldig stor velgergruppe, og dersom de bruker sin stemme vil det utgjøre mye. Det er altfor mange som ikke stemmer og kaster bort sin mulighet. 

Hva er denne påstanden basert på egentlig, overskrifter i se og hør?

• Liker 4
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Hva er denne påstanden basert på egentlig, overskrifter i se og hør?

Ser man inne på AP sine egne facebook sider, og når AP politikere legger ut noe, så virker det værtfall som det er en hel armé av gamle kjærringer som sitter der å heier.

Endret av Kone
  • Liker 3
Skrevet
Kone skrev (4 minutter siden):

Ser man inne på AP sine egne facebook sider, og når AP politikere legger ut noe, så virker det værtfall som det er en hel armé av gamle kjærringer som sitter der å heier.

Ah ok Facebook kommentarfelt, forstår… 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Jeg leste en sak om dette i en avis, husker ikke hva. Men så fort Jens kom inn igjen skøyt Ap oppslutning i været, først 5 %poeng og deretter ytterligere 5. Det stod at AP lå med brukket rygg etter støre vanstyre. Og eldre kvinner blir helt mo i knærne når de ser Jens, så da får de stemmer

• Liker 1
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Ah ok Facebook kommentarfelt, forstår… 

Jepp, der sitter de gamle kjærringene i hopetall å poster roser til Støre og Jensemann.

Endret av Kone
  • Liker 3
Skrevet
kremt skrev (1 minutt siden):

Jeg leste en sak om dette i en avis, husker ikke hva. Men så fort Jens kom inn igjen skøyt Ap oppslutning i været, først 5 %poeng og deretter ytterligere 5. Det stod at AP lå med brukket rygg etter støre vanstyre. Og eldre kvinner blir helt mo i knærne når de ser Jens, så da får de stemmer

Det er helt tragisk når man tenker på det 😅

• Liker 1
Skrevet
Kone skrev (1 minutt siden):

Jepp, der sitter de gamle kjærringene i hopetall å poster roser til Støre og Jensemann.

Hva skal vi med meningsmålinger når vi har kilder som dere!

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

En helt vanlig sak fra dagens media, denne kvinnen vil helt sikkert huske dette møtet resten av livet og fortelle alle om det og hvor fantastisk jens og ap er. Det var vel noe valgkamp og jens fikk skyte startpistolen i årets maraton løp i byen i dag

Spoiler

ap.thumb.PNG.12e15f5a47d6be0b524e0914208b5245.PNG

• Liker 2
Skrevet
Snikpellik skrev (2 timer siden):

De fleste vil nok si at når man fører en politikk som vil svekke det fagorganiserte arbeidslivet betydelig, og jobber for det
motsatte av hva det organiserte arbeidslivet ønsker, så er det å være mot fagforeninger.

Nei, du vil si noe slikt, ikke de fleste

De fleste forstår nok at det å fjerne muligheten til å trekke fra fagforeningskontingent på skatten, ikke betyr at man er i mot fagforeninger, det betyr bare at man er i mot at kontingenten skal forskjellsbehandles

Fremskrittspartiet er altså i følge eget partiprogram for den enkeltes rett til full organisasjonsfrihet, så å hevde at de er i mot fagforeninger er bare tull

Vil det virkelig svekke fagforeningene betydelig dersom folk ikke kan trekke fra noen ekstra tusenlapper på skatten?
LO gir vel 30 millioner kroner til AP og Rødt i år, så de kan jo kanskje heller kutte litt i kontigenten?

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (1 time siden):

Hva skal vi med meningsmålinger når vi har kilder som dere!

Hva skal vi med folk som ikke forstår at media har meningsmålinger, basert på noen tusen stemmer i en kort periode?

Ørtenhundre grupper f,eks FB har grupper med titusenvis av medlemmer som kan mene noe over lang tid. Jeg er medlem i en gruppe som har over 500K medlemmer. Osv.

Sitat

Offentlig gruppe

Endret av Jarmo
  • Liker 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (På 5.9.2025 den 22.26):

Dere som sparer i fond og aksjer, er dere klare for 50% skatt på utbytte?

https://www.nrk.no/norge/frykter-okt-aksjeskatt-med-store-1.17551342

Først 50%, så 90%, så 100%, så forbud. Det skal ikke lønne seg å gjøre gode investeringer i Norge.

0laf skrev (22 timer siden):

Støre er klar, han har tatt utbytte og satt millionarven fra nazistene på høyrentekonto

Ikke gjør som jeg gjør, gjør som jeg sier. Det er god sosialdemokratisk politikk. Jeg lurer på hvor Stoltenberg investerer sine skattefrie penger fra NATO, kanskje på en sveitsisk bankkonto? Mens alle andre pent må betale skatt på inntekt og så en haug med andre skatter, avgifter og moms på inntekten igjen når pengene skal brukes eller flyttes.

• Liker 2
Skrevet
kremt skrev (1 time siden):

Mange i den eldre generasjonen stemmer AP på autopilot. Så har man stadig flere som jobber i offentlig sektor og stadig flere innvandrere som også stemmer AP for egen vinning. Og sliter de i fremtiden på meningsmålingene, er det bare å "skape" 100 000 nye offentlige arbeidsplasser og åpne grensene.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...