knopflerbruce Skrevet 4. juli Skrevet 4. juli (endret) Markiii skrev (19 timer siden): Men de har ikke flere modeller. Model Y utgjør en veldig stor andel av salgene deres. Derfor vil også omlegging av produksjon for Model Y påvirke Tesla mer enn andre produsenter med flere ulike biler som utgjør mindre av de totale leveransene deres. Skjønner du virkelig ikke de? Jeg skjønner ikke hva du krangler på her. Jeg forstår hva du sier, men du blåser dette opp så mye at det blir karikert og parodisk. Poenget mitt står. Det er ikke sånn at man tvinner tommeltotter i en slik omstilling, heller. Det virker jo faktisk litt som at de skulle funnet ut at de trente oppdatere noe greier i lunsjen en tirsdag, og så stengt ned alt ihop onsdag morgen mens de fant ut av detaljene. Det er jo ikke sånn man opererer, man planlegger slik at det blir lite nedetid. Litt analogt til at en skadet idrettsutøver ikke ligger på sofaen og later seg, men trener det som kan trenes - og som oftest kommer ganske så greit ut av det til slutt likevel. Endret 4. juli av knopflerbruce
Markiii Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli knopflerbruce skrev (22 timer siden): Jeg forstår hva du sier, men du blåser dette opp så mye at det blir karikert og parodisk. Poenget mitt står. Det er ikke sånn at man tvinner tommeltotter i en slik omstilling, heller. Det virker jo faktisk litt som at de skulle funnet ut at de trente oppdatere noe greier i lunsjen en tirsdag, og så stengt ned alt ihop onsdag morgen mens de fant ut av detaljene. Det er jo ikke sånn man opererer, man planlegger slik at det blir lite nedetid. Litt analogt til at en skadet idrettsutøver ikke ligger på sofaen og later seg, men trener det som kan trenes - og som oftest kommer ganske så greit ut av det til slutt likevel. Hva har å tvinne tommeltotter med saken å gjøre? Du har blitt forklart hvordan bilen som står for det meste av Teslas salg ble fornyet, og dette medførte nedetid for produksjonslinjene. De kan ikke planlegge seg bort fra at det blir nedetid da.
Markiii Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli BlunderPOP skrev (23 timer siden): Vell jeg må si at jeg har vell aldri likt designen på iRobot bilene noe særlig, den er kjedelig og utrykksløs blanding mellom en forvokst Porsche og VW bitel og jeg har vell i utgangspunktet alltid tenkt at den har en veldig oppskrytt markedsverdi, når det kommer til E Musk, var vell han på nazi radaren lenge før Hitler hilsenen så hele skam greia er oppskrytt spør du meg, Musk har startkapitalen nedarvete fra sør afrikansk apartie penger som han investerte i pay pal som han igjen investerte i Tesla som allerede var et produkt som var utviklet, han skapte det ikke, han er inuativ ikke i produktet men i investeringen og det samme gjelder vell egentlig på alle fronter penger skaper penger og når ekstremt høyre ønsket å etablere politikk i USA ble han vell en naturlig støttespiller, selv om de også har litt forskjellige måter di ønsker å utvikle fremtiden, folk flest har vell forskjellige grunner til å kjøpe Tesla, prestisje, smak, politisk holdning, behov for å støtte en lokal forhandler som de kjenner eller behov for å passe in i omgangskretsen. Hvem vet. Pengene han investerte i PayPal m.m. kom fra det første selskapet han startet, Zip2. Han startet også Tesla. Før han puttet sine egne penger inn i selskapet, var det kun et navn på et papir. De to andre grunnleggerne nektet å bruke sine egne penger. Så Musk kom inn og brukte (og risikerte) sine egne penger. Men det som er enda viktigere, er at han ble tvunget til å ta over som konsernsjef for å redde selskapet fra konkurs. Det var Musk som satte en ny retning for selskapet og gjorde at det begynte å tjene penger. Hva har de andre to oppnådd siden? Vi ser jo at det var Musk som var drivkraften bak Tesla fra starten.
knopflerbruce Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli Markiii skrev (1 time siden): Hva har å tvinne tommeltotter med saken å gjøre? Du har blitt forklart hvordan bilen som står for det meste av Teslas salg ble fornyet, og dette medførte nedetid for produksjonslinjene. De kan ikke planlegge seg bort fra at det blir nedetid da. Men alle har nedetid. Som forklart før. Det er ikke en saklig debatt når den eneste nedetiden som tas hensyn til fra din side er Teslas egen, når diskusjonen handler om relative størrelser. 1
oophus Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli Markiii skrev (3 timer siden): Men det som er enda viktigere, er at han ble tvunget til å ta over som konsernsjef for å redde selskapet fra konkurs. Kilder, for den kilden du bruker må komme fra feil plass.
oophus Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli Markiii skrev (På 3.7.2025 den 20.22): Tesla kommer som sagt ikke med prognoser. De gir en oversikt over estimater fra analytikere. Jeg regner med at Tesla filtrerer disse slik at de slår "prognosene". Markiii skrev (På 3.7.2025 den 20.22): Forresten så er jeg ikke engang sikker på om de faktisk har gått bort fra 20M og 50% gjennomsnittlig vekst mot 2030. Mener jeg leste noe om at masseproduksjon av Cybercab kunne bidra til dette. Ja, nå har dem jo bokført inventar, altså biler de ikke har fått solgt mot mulig fortjeneste gjennom robotaxi. 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå