Gå til innhold

Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutes ago, rabler said:

Jeg har null problemer med at man kaller en person som står på en scene og gjør nazihilsen for en nazi. Jeg synes faktisk ikke det er feil i det hele tatt. :shrug:

Problemet med det er det er umulig å vite, annet en det ser slik ut, spesielt når man leter etter tegn på X i tillegg. Mange som gjør lignende bevegelser, uten de blir kalt nazi. Ikke meninga å forsvare Musk, mye som tyder på at han heller den veien, men ikke sett noe som bekrefter det enda. 

Skrevet
44 minutes ago, Curuion said:

Problemet med det er det er umulig å vite, annet en det ser slik ut, spesielt når man leter etter tegn på X i tillegg. Mange som gjør lignende bevegelser, uten de blir kalt nazi. Ikke meninga å forsvare Musk, mye som tyder på at han heller den veien, men ikke sett noe som bekrefter det enda. 

En nazihilsen er en  nazihilsen. Hva, hvem og hvisomatte er ikke interessant.

• Liker 7
Skrevet
nebrewfoz skrev (6 timer siden):

Men du kan ha over halvparten av representantene uten å ha over halvparten av stemmene ...

Ja, men her snakker vi eksplisitt om OPPSLUTNING og ikke representanter. Oppslutning måles i prosent av antall som har stemt.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Britisk WW2-soldat (98) sier han har knust facisme før og skal knuse facisme igjen.

Screenshot2025-05-10at14-17-4198-ringenhyllesSkalknusefascisme.thumb.png.2af5c31e361f11be86774943dc55df87.png

https://www.nettavisen.no/nyheter/kjorer-over-tesla-med-stridsvogn/v/5-95-2421719

Han trekker det nok litt lengre enn andre, men liten tvil om at i hvert fall enkelte blir provosert av Musk sine politiske utspill. Da må man jo kunne tenke at det er en del flere enn han som blir provosert over Musk men ikke tar det så langt ut. Reelt antall og andel vil nok forbli omdiskutert, men det spiller heller ikke så stor rolle. Det blir mer spennende å følge med på Teslas økonomiske resultater, priser og salgstall.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Simen1 skrev (8 minutter siden):

Britisk WW2-soldat (98) sier han har knust facisme før og skal knuse facisme igjen.

Screenshot2025-05-10at14-17-4198-ringenhyllesSkalknusefascisme.thumb.png.2af5c31e361f11be86774943dc55df87.png

https://www.nettavisen.no/nyheter/kjorer-over-tesla-med-stridsvogn/v/5-95-2421719

Han trekker det nok litt lengre enn andre, men liten tvil om at i hvert fall enkelte blir provosert av Musk sine politiske utspill. Da må man jo kunne tenke at det er en del flere enn han som blir provosert over Musk men ikke tar det så langt ut. Reelt antall og andel vil nok forbli omdiskutert, men det spiller heller ikke så stor rolle. Det blir mer spennende å følge med på Teslas økonomiske resultater, priser og salgstall.

Du fikk ett ❤️ nå, men hovedsaklig grunnet sjeldenheten av Sherman's i så god stand. 🥰

Skrevet

Dukker stadig nye nazibiler opp langs veien ser jeg. Hva er korrekt hilsing om dagen? 

Ps. De ser styggere ut enn pre nazi utgavene disse nye model Y...

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
obygda skrev (5 minutter siden):

Hva er korrekt hilsing om dagen? 

Det hadde jeg nesten glemt. I 2013-2014 var det så uvanlig med Tesla at eierne hadde en egen hilsen seg i mellom når de glimtet til å se en annen Tesla. Ja, det er vel på tide å standardisere en eller annen Heil-Musk i miljøet.. :p
  • Hjerte 1
Skrevet
obygda skrev (9 minutter siden):

Dukker stadig nye nazibiler opp langs veien ser jeg. Hva er korrekt hilsing om dagen? 

Ps. De ser styggere ut enn pre nazi utgavene disse nye model Y...

Ikke så rart da det stadig er Norges mest solgte bil.

Anbefaler å hilse på alle folk på normal måte. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Jeg orket ikke å logge meg inn for å søke i vegvesen.no sin database over personlige kjennemerker, men det går jo an å sjekke om noen har kjøpt noen litt på kanten kjennemerker og fått de godkjent.. Evt hva som er ledig.

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Det er jo skammelig at nordmenn (kjent for sin naivitet) tar i mot swasticar med åpne armer i motsetning til resten av Europa. Det blir som å kjøpe bil av Hitler i 1939. Norge ble kanskje ikke nok rammet av 2. verdenskrig til at det sitter dypt nok i dagens 30-40-åringer?

Endret av Simen1
  • Liker 9
Skrevet
Simen1 skrev (4 minutter siden):

Det er jo skammelig at nordmenn (kjent for sin naivitet) tar i mot swasticar med åpne armer i motsetning til resten av Europa. Det blir som å kjøpe bil av Hitler i 1939. Norge ble kanskje ikke nok rammet av 2. verdenskrig til at det sitter dypt nok i dagens 30-40-åringer?

Mulig mange er blitt så rike av oljen at de gir blanke f..og synes det å oppføre seg som drittsekker og landsforrædere er helt ok. Drittsekk andelen er i alle fall høy blant Tesla eiere.  De gangene man faktisk opplever egoisme i trafikken så er jo gjerne en Tesla involvert. Snakker av egen erfaring. I går kom det en  ny Tesla model Y i full fart ut av en sving i et boligfelt idet skolen sluttet..og det var faktisk en Taxi også. Hadde den vært der 10 sek. senere ville den meid ned skoleelever på sykkel. Slikt setter seg i minnebanken for å si det slik.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
obygda skrev (22 minutter siden):

Snakker av egen erfaring. I går kom det en  ny Tesla model Y i full fart ut av en sving i et boligfelt idet skolen sluttet..og det var faktisk en Taxi også. Hadde den vært der 10 sek. senere ville den meid ned skoleelever på sykkel. Slikt setter seg i minnebanken for å si det slik.

Det er ikke taxi sjoføren sin feil. Skyld på Elon! 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
minim skrev (Akkurat nå):

Det er ikke taxi sjoføren sin feil. Skyld på Elon! 

Jo. Det er åpenbart sjåførens feil..uansett hva slags bil vedkommende måtte kjøre..og i dette tilfelle var det en Tesla..Det finnes idioter bak rattet på alle bilmerker..det er jeg overbevist om. Men andelen er,i alle fall slik jeg erfarer,høyere blant Tesla eiere enn andre. Hadde du spurt meg for 30 år siden ville jeg sagt BMW eiere..men i dag er det Tesla eiere. Hvorfor har jeg ingen anelse om..det bare er slik. Og nå med den nye model Y så kan man jo også undre seg over hvorfor vedkommende gjorde det valget av bil. Jeg selv ville aldri gjort det. Ikke fordi bilen er dritt,men den signaliserer så mye negativt ved seg. I dag har jeg fått litt sympati med de som sitter med den gamle modellen og helt uforskyldt kan få på seg ennå flere stygge merkelapper. Og bare for ordens skyld: de fleste bileiere..også Tesla eiere,er skikkelige folk. Du kan ikke slenge drittsekk lappen på alle..men kjører du rundt i en ny Tesla i dag så kan man i det minste tenke at vedkommende ikke har baller nok til å velge bort nazi stempel og USA sympati osv..

• Liker 3
Skrevet
obygda skrev (4 minutter siden):

Jo. Det er åpenbart sjåførens feil..uansett hva slags bil vedkommende måtte kjøre..og i dette tilfelle var det en Tesla..Det finnes idioter bak rattet på alle bilmerker..det er jeg overbevist om. Men andelen er,i alle fall slik jeg erfarer,høyere blant Tesla eiere enn andre. Hadde du spurt meg for 30 år siden ville jeg sagt BMW eiere..men i dag er det Tesla eiere. Hvorfor har jeg ingen anelse om..det bare er slik. Og nå med den nye model Y så kan man jo også undre seg over hvorfor vedkommende gjorde det valget av bil. Jeg selv ville aldri gjort det. Ikke fordi bilen er dritt,men den signaliserer så mye negativt ved seg. I dag har jeg fått litt sympati med de som sitter med den gamle modellen og helt uforskyldt kan få på seg ennå flere stygge merkelapper. Og bare for ordens skyld: de fleste bileiere..også Tesla eiere,er skikkelige folk. Du kan ikke slenge drittsekk lappen på alle..men kjører du rundt i en ny Tesla i dag så kan man i det minste tenke at vedkommende ikke har baller nok til å velge bort nazi stempel og USA sympati osv..

Ser ut som flesteparten ikke bryr seg nevneverdig om woke opplegget ditt. Tesla selger som bare det i Norge :)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...