Gå til innhold

Mekker`n

Medlemmer
  • Innlegg

    3 082
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

3 følgere

Om Mekker`n

  • Bursdag 13. mai 1983

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Mekker`n sine prestasjoner

492

Nettsamfunnsomdømme

4

Hjelpsomme svar

  1. I PKK kontrollinstruksen står det derimot noe helt annet.
  2. https://www.thansen.no/bil/dekk-og-felger/tilbehor-og-verktoy/bolter/adapter-til-tuner-bolt-mutter-kort/n914542/pn914763
  3. Nei. En joker i dette kan være en sprekt ABS krans, men kundeklagen er feil.
  4. Ingen har glemt å lufte bremsene. Det er eller systemet og kontruksjonen som er uvettig lagd/vanskelig å lufte. Eller bytt hovedpumpe for 3 gang. Du kan velge selv.
  5. Luft Prøv natural bleed
  6. Du har moderert deg. Du har blitt snillere i vurderingene. Hva har skjedd?
  7. Era - Ameno(Danekoo1 remix)
  8. Dette hullet ser ut som det har blitt sagd opp og det er eller ikke stort nok til å trigge en mangel. Når du skal klage på dette så følger du skrivet som fulgte med PKK seddelen. Eller så finner du en mekaniker som meg som overkjører kontrollørens vurdering og godkjenner/sletter mangelen.
  9. På førsteinntrykk så tenker jeg at de byttet for få coiler.
  10. Når man spyler et varmeregister så kommer det alltid litt guffe ut og du sier også at det sirkulerer begge veier. Alt høres normalt ut og definer tett. Den mest relevante opplysningen du gir er at varmeapparatet fungerte dårligere etter at du hadde renset varmeregisteret. Og det skjer fordi varmeappartet kan være kranglete å lufte på disse bilene. Når du har 2 kalde slanger inn så kommer det ikke noe varmluft ut.
  11. I midten av April fikk jeg en PKK stikkprøve fra statens vegvesen. På denne hadde jeg gitt mangel på slitte vinterdekk(2) siden det var under 3mm mønster igjen. Kontrollmydighetene var da uenige i denne mangelen fordi det var bart på veiene ute. De mente at minimumskravet var 1,6mm på kontrolltidspunktet og disse piggfrie vinterdekkene var godkjente med 2mm mønster. Siden det er sommer så er det 1,6mm som gjeler. Uavhengig åssen dekk det er som sitter på bilen.
  12. Girkasse støy. Girkasse skrangling. Ofte kalt "manual transmission rattling" på engelsk. Ganske vanlig på eldre dieselbiler og grove kjøretøy(lastebiler, landbruksmaskiner, Toyota Hiace osv). Dette kommer av komponenter inni girkassa som rister og klaprer når kassa er driftsvarm og uavlastet. Bokstavelig talt en skranglekasse. Som resten av bilen. Dette er ikke farlig å kjøre med og jeg velger å kalle det produktstandard på en gammel Hiace. Lyden forsvinner hvis du gir motoren litt turtall også. Den vanligste reparasjonsmetoden er at man prøver en annen girolje. En tykkere olje. Eller en olje som spesifikt demper girkasse støy. Her kan det også være hensiktsmessig å prøve noe lurium som f.eks denne, men det var jo grådig dyrt og jeg kjenner ikke til merket. https://www.thansen.no/bil/olje-og-kjemi/tilsetningsstoffer/lindemann-manual-gear-differential/n415/pn11499/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw0ruyBhDuARIsANSZ3wonwM7Th-VqfCiOkMFtpYGxUcyN5d4AmzxYo4HWWUzzbJsEkcBbtoQaAiEPEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Hvis noe så anbefaler jeg å prøve en annen girolje eller additiver. Sånt er Habla Møberg god på og du har kanskje noen forslag her?
  13. På førsteinntrykk tenker jeg ulyd svinghjul og ulyd svingningsdemper kamaksel. Prisen på dette vil du ikke vite så da kaller vi det produktstandard og normal arbeids lyd.
  14. Når det koster 8-10 000,- å hekte på en ny reim så er det ikke bare bare. Mest sannsynlig er det game over og for de penga burde man kjøpt en høggermotor istedenfor. Toppen har sikkert sprekt rundt en eller flere ventilføringer og den ene råden er litt kroka. Det er mest vanlig. Reima ser tørr og hel ut så jeg tipper det er et stramme eller løpehjul som har takket for seg.
×
×
  • Opprett ny...