Crooked Cracker Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni Neptun1 skrev (8 minutter siden): Det er ytterst provoserende å høre kriminelt pakk fra innvandrergettoene tøffe seg på TV fordi de vet det ikke får noen konsekvenser for dem å drive med tung kriminalitet i Norge. Hvorfor i helvete blir de ikke straffet med fengsel i flere år? Til tross for situasjonen - venstresiden vil ha mer innvandring fra 3. verden og kriminalitet som følge av dette. Flotte folk. Det er nettopp det jeg ikke begriper, en befinner seg i kremen av alle verdens land og likevel velger en ghettoinspirert livsstil og image. Jeg kan forstå at ghettokultur oppstår i fattige land med harde kår, men i Norge blir det bare kleint og helt unødvendig. 5
Nasjonalisten Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni (endret) 16 hours ago, Mannen med ljåen said: Jeg liker mangfold og innvandring, i begrensede mengder. Det kan ikke være åpne grenser, det kan ikke være så mye innvandring at det påvirker livskvaliteten og økonomien for nordmenn. Men innvandringspolitikken trenger ikke å være åpen for kjeltringer. 1. hvor mange ville du tatt inn årlig, og fra hvor. (vi har tatt inn netto 35k i snitt årlig de siste 20 årene. Hvor mange ville du tatt inn om du fikk begynne Norge på nytt fra 1950, og hvor mange vil du ta inn årlig fra nå. 2. den er ikke åpen for kjeltringer, de kommer lovlig invitert av politikerne, de som kommer blir kjeltringer, de er oftest norske statsborgere da, og problemer er det samme med barna dems, selv om foreldrene var lovlydige. Endret 16. juni av Nasjonalisten
Mannen med ljåen Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni (endret) Vi kunne sikkert tatt inn noen få. Ikke dusinvis. Det må være enkeltpersoner som er på flukt som opposisjonell eller liknende. Og bare midlertidig. De skal tjene til eget opphold. De skal følge våre lover. Jeg vil ikke feire at de har et mangfold av ulike holdninger til rett og galt, og mener de har rett til å voldta vantro. De skal forstå at de er gjester her. Norge er ikke riktig land å være islamist. Familiegjenforening skal foregå i utlandet. Statsborgerskap får de ikke, for de skal som hovedregel hjem når det er trygt i hjemlandet. Barna deres får heller ikke statsborgerskap ved å være født her. De har samme statsborgerskap som foreldrene, og skal hjem når det er trygt. Har man begått kriminalitet skal man ut etter at fengselsstraffen er sonet, eller umiddelbart hvis man har soningsavtale med andre land. De må gjennom et nåløye, for det kan ikke være slik at vi slipper inn så mange at det blir betydelige antall av dem. Flyktninger skal være reelle flyktninger, ikke hele folkevandringer fra regioner der det er kjipt på grunn av den rådende kulturen, så bygget de opp liknende parallellsamfunn her, denne gangen med vår velferd. En kombinasjon av slike regler er et skritt i riktig retning. Parallellt med asylpolitikken vil det også finnes legitim turisme og arbeidsinnvandring, så folk uten reellt beskyttelsesbehov kan fylle ut riktig skjema og søke visum på forhånd. Asylpolitikken utføres på en helt annen måte enn den var tenkt. Den første asylanten i Norge var Leon Trotsky, som flyktet fra Stalin. Vi slapp ikke inn en hel landsby fordi den er kjip. Sitat Den første dokumenterte personen som fikk asyl i Norge var Leon Trotskij, den russiske revolusjonære, som søkte tilflukt i Norge i 1935. Litt kontekst: Leon Trotskij var en sentral skikkelse i den russiske revolusjonen, men etter maktkampen med Stalin ble han ekskludert fra Sovjetunionens Kommunistiske Parti og forvist fra landet. Etter å ha vært i flere land, kom han til Norge i juni 1935 og fikk midlertidig asyl av den norske Arbeiderparti-regjeringen under Johan Nygaardsvold. Oppholdet ble etter hvert kontroversielt på grunn av press fra Sovjetunionen, og i desember 1936 ble Trotskij internert av norske myndigheter. Han ble senere sendt videre til Mexico. Dette regnes ofte som den første betydelige asylsaken i Norge, selv om begrepet «asyl» ikke nødvendigvis ble brukt slik vi forstår det i dag. Norges moderne asylsystem ble først formalisert i etterkrigstiden, særlig etter FNs flyktningkonvensj on i 1951. ChatGPT sammendrag om Trotsky Endret 16. juni av Mannen med ljåen 2
Vokteren Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Neptun1 skrev (6 timer siden): Det er ytterst provoserende å høre kriminelt pakk fra innvandrergettoene tøffe seg på TV fordi de vet det ikke får noen konsekvenser for dem å drive med tung kriminalitet i Norge. Hvorfor i helvete blir de ikke straffet med fengsel i flere år? Til tross for situasjonen - venstresiden vil ha mer innvandring fra 3. verden og kriminalitet som følge av dette. Flotte folk. Det er minst like provoserende at styrende politikere lar dette skje uten å ta ondet ved roten. De tilhørende synlige og usynlige kostnadene må dekkes av deg og meg i form av høyere offentlige utgifter til politi osv. De største kostnadene er likevel de menneskelige i form av utrygghet og ødelagt livskvalitet for uskyldige ofre. Ved å gjemme seg bak gjeldende kriminelle lavalder og våre internasjonale «forpliktelser», mister de enhver troverdighet i problemstillingen. Ghettofisering, kriminalitet, utenforskap og mistenksomhet er tydeligvis en pris vi må betale fordi noen pressgrupper ønsker stor innvandring og fri flyt. 1 2
skaftetryne32 Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Mannen med ljåen skrev (11 timer siden): Smarte folk går ofte på universitet, og universitetet er en utklekkingsanstalt for woke og marxisme. Og dumme folk går gjerne på SOME, og SOME er en utklekkingsanstalt for høyrelent wokeisme og fasisme, ser ut som vi har noen problemer i samfunnet vårt ? 3 1
Mannen med ljåen Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Hva er SOME? Mange normale mennesker er bare lei av galskap. Det er ikke slik at alle som ikke radikale kommunister nødvendigvis må være nazister. Mange er normale.
skaftetryne32 Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Mannen med ljåen skrev (10 minutter siden): Hva er SOME? Sosiale medier. Mannen med ljåen skrev (10 minutter siden): Det er ikke slik at alle som ikke radikale kommunister nødvendigvis må være nazister. Mange er normale. Hadde vært fint om du forstå at dette gikk andre veien også, bare fordi noen er ytrehøyre trenger ikke bety at jeg er ytre venstre, om noen fremstår som ytre venstre, eller som en marxist for deg kan det godt være et aldri så lite tegn på at det kanskje er de som kommer med beskyldningene hellerer de som har tatt et steg til høyre ? Skjønner du hva jeg sier ? kan du gi meg den samme tilliten ? Kan du tro at jeg ikke er marxist ? Eller er vi alle som ikke stemmer frp nå kommunister ? Er det sånn det er blitt ? Mannen med ljåen skrev (19 minutter siden): Mange normale mennesker er bare lei av galskap. Skal de "normale" menneskene komme før andre mennesker, de som ikke er normale, er de normale mer viktige enn de unormale ? Skal de normale sin rettigheter være viktigere enn de unormale sine rettigheter ? Hva er det egentlig du prøver å si ? 4
Vokteren Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Vokteren skrev (9 timer siden): Er det merkelig at man blir lei av gjeldende innvandringspolitikk når dette er resultatet ?: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/reagerer-pa-tv-2-avsloring-rystende-og-nedslaende/17828304/ Slike personer burde mistet statsborgerskap, trygderettigheter og oppholdstillatelse umiddelbart. I naive norske øyne er dette barn. I realiteten er dette kriminelle som ikke fortjener annet enn en enveisbilett ut av landet. Hva er de reelle kostnadene for samfunnet når kriminelle gjengangere får lov til å fortsette ? De er mye høyere enn bare politiets, skolens og rettsvesenets ekstra innsats. De kan bare sette plaster på såret. En person som blir slått ned og ranet har stor risiko for å bli preget resten av livet i form av helseplager, sosial angst, utrygghet, avbrutt utdanningsløp, redusert yrkesdeltagelse, økte trygdeytelser osv. Dette setter igjen preg på offerets sosiale nettverk, familie og ikke minst samfunnets holdninger til «de andre» som ødelegger for fellesskapet. Nå må politikere snarest ta reelle grep før problemene utarter slik man har sett i mange andre land. 2
rozon Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni 15 hours ago, Red Frostraven said: Det er hovedproblemet mitt med innvandringsdiskusjoner, nettopp hvor ufattelig ubrukelig ordet 'innvandrer' er for å beskrive en så ufattelig ikke-homogen gruppe. Ja, men det er veldig enkelt. Kommer du utenfra landet, så er du innvandrer. Og da med mindre du er turist, eller headhuntet for nødvendig kompetanse, så burde du ikke vært her. 15 hours ago, Red Frostraven said: Videre så er motvekten hvor flinke nordmenn er til å lære seg språket i land de utvandrer til. Jeg tipper utvandrede nordmenn i snitt er betydelig dårligere innvandrere i landene de ender opp i enn innvandrere til Norge. Tja, kommer vel ann på hvilke parametere du setter. Det er tvilsomt at norske utvandrere overbelaster verken kriminalomsorgen eller trygdetjenestene i populære utvandringsland som eksempelvis Thailand og Spania. Heller tipper jeg at mengden penger de bruker er en positiv ting for området de er i. 15 hours ago, Red Frostraven said: http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/3098803.html Utvalget var 95 000 testtakere. Morsomt du bruker "utvalget" og "testtakere". Du er klar over at dette var et underholdningsprogram, ikke sant? En annen av testene gjorde det klart at jo mindre du trener, jo høyere IQ. https://no.wikipedia.org/wiki/Test_Nasjonen 14 hours ago, Red Frostraven said: Andre ville pekt på årsakssammenhenger som høy grad av trygdede og folk uten utdannelse, og folk med dårlig språkforståelse. Dette ville jo vært konsekvenser av lav IQ. Men uansett, det er en dum antagelse å anta at andre er mindre intelligente - det er bedre å la dem vise det selv. 14 hours ago, Red Frostraven said: Representativt utvalg gir validitet. Ja, men utvalget er ikke representativt. At en mengde er representativt betyr noe annet enn et stort antall. 14 hours ago, Red Frostraven said: Det er fremdeles ikke et parti tatt seriøst av folk som har god kjennskap til politikk og samfunn; Verken akademikere, forskere, lærere eller journalister har noe til overs for partiet. Ser ikke relevansen. Det er fortsatt et parti som står til valg, og det er antall velgere som bestemmer hvor seriøst det må tas. Hvorvidt snevre yrkesgrupper har en mening er ikke så veldig relevant; hvor mange forskere er det per industriarbeider? 1
skaftetryne32 Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni rozon skrev (22 minutter siden): Det er tvilsomt at norske utvandrere overbelaster verken kriminalomsorgen eller trygdetjenestene i populære utvandringsland som eksempelvis Thailand og Spania. Heller tipper jeg at mengden penger de bruker er en positiv ting for området de er i. Hehe, det er litt naivt, fulle berettigede nordmenn kan så absolutt være en aldri så liten svøpe for lokalbefolkningen, og det lokale politiet, vi skandinaver blir gjerne lempet inn sammen med britene, det sier sitt 😉. Enkelte nordmenn orker ganske enkelte ikke å bære byrden av normal folkeskikk når de drar til utlandet, sånn sett er vi helt like de som kommer til Norge, vi har som alle andre folkeslag noen rasshøl i vårt midtre. Og prisøkningene som er kommet med blant annet skandinaviske nedflyttere er de alt annet enn fornøyd med, det hjelper ikke stort at turistene bidrar til økonomien når prisstigningen fører til at ingen har råd til å bo der de kommer fra, det er ikke bare positivt, bare sjekk nyhetene. https://www.vg.no/nyheter/i/4B4W09/demonstrerer-mot-masseturisme 4
rozon Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni 28 minutes ago, skaftetryne32 said: Hehe, det er litt naivt, fulle berettigede nordmenn kan så absolutt være en aldri så liten svøpe for lokalbefolkningen, og det lokale politiet, vi skandinaver blir gjerne lempet inn sammen med britene, det sier sitt 😉. Enkelte nordmenn orker ganske enkelte ikke å bære byrden av normal folkeskikk når de drar til utlandet, sånn sett er vi helt like de som kommer til Norge, vi har som alle andre folkeslag noen rasshøl i vårt midtre. Drittsekker finnes i alle samfunnslag. Jeg prøvde å sikte til utvandrere, ikke rene turister, og det endrer bildet bittelitt. 30 minutes ago, skaftetryne32 said: Og prisøkningene som er kommet med blant annet skandinaviske nedflyttere er de alt annet enn fornøyd med, det hjelper ikke stort at turistene bidrar til økonomien når prisstigningen fører til at ingen har råd til å bo der de kommer fra, det er ikke bare positivt, bare sjekk nyhetene. Nå gikk vel artiklen mest mot korttidsutleie som skjult hotellvirksomhet da. De uttalte også at de ikke var mot turisme, men ønsket kontrollerte former. Det var vertfall det jeg leste ut av linken din. Hvis jeg bestemte noe som helst, så ville også slik innvandring vært uønsket til Norge. Så får egentlig andre land gjøre seg opp sin formening. 2
skaftetryne32 Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni rozon skrev (3 minutter siden): Drittsekker finnes i alle samfunnslag. Jeg prøvde å sikte til utvandrere, ikke rene turister, og det endrer bildet bittelitt. Jeg og siktet til de som har innvandret til f.eks Spania eller Thailand, så nei, men ja turisme er også noe vi ikke gjør så bra egentlig, det er gjerne fyll, frekkhet og horeri i et vanvittig tempo. 3
Karltorbj Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni (endret) skaftetryne32 skrev (4 timer siden): Jeg og siktet til de som har innvandret til f.eks Spania eller Thailand, så nei, men ja turisme er også noe vi ikke gjør så bra egentlig, det er gjerne fyll, frekkhet og horeri i et vanvittig tempo. Dette er det mye av, blant utvandrere ogsaa, pluss at de tar med seg holdningene, de har til innvandrere her hjemme ogsaa. Ser paa befolkningen de er hos, som "degoser" og forventer de samme uskrevne lovene og "gentlemansreglene" vi har i vaar kultur. Det samme med trafikk - kulturen. Ser paa de som kjoerer, der nede, som de var galne, ikke dem selv. Jeg kjoerer slik som jeg kjoerer i Norge jeg, saa ikke tro, dere kan laere meg noe, jaevla degoser. Endret 16. juni av Karltorbj 2 1
rozon Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni 1 hour ago, skaftetryne32 said: Jeg og siktet til de som har innvandret til f.eks Spania eller Thailand, så nei, men ja turisme er også noe vi ikke gjør så bra egentlig, det er gjerne fyll, frekkhet og horeri i et vanvittig tempo. Nå er vel dette en mulighet mest forbeholdt pensjonister. For de fleste andre vil skattereglene gjøre det, i mitt hode, lite praktisk å bosette seg i Spania eller Thailand siden begge regner eksempelvis uføretrygd som skattepliktig inntekt.
skaftetryne32 Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni rozon skrev (7 minutter siden): Nå er vel dette en mulighet mest forbeholdt pensjonister. For de fleste andre vil skattereglene gjøre det, i mitt hode, lite praktisk å bosette seg i Spania eller Thailand siden begge regner eksempelvis uføretrygd som skattepliktig inntekt. Jada fin fin innsikt i det økonomiske i det hele, men like fullt så er det altså nordmenn som oppfører seg ufint i utlandet, enten som fastboende eller turist, og det var vel egentlig det vi snakket om ? 3
rozon Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni 1 hour ago, skaftetryne32 said: Jada fin fin innsikt i det økonomiske i det hele, men like fullt så er det altså nordmenn som oppfører seg ufint i utlandet, enten som fastboende eller turist, og det var vel egentlig det vi snakket om ? Nei, du snakket om det. Jeg snakker om innvandring til Norge. Hvis spanjoler mener noe om innvandring, så snakker de sikkert om det på sine egne fora - føler ikke jeg har noe særlig å bidra med i den diskusjonen. Det jeg snakket om var OECD sine tall som viser at befolkningen i Norge i snitt scorer 296 i grunnleggende ferdigheter. Innvandrere? Rundt 238. Det er ikke småtteri – det er et helt nivå lavere. Likevel skal vi late som om alt går fint, at integreringsmodellen fungerer, og at "mangfold" per definisjon er en styrke – uansett utfall. Realiteten er at hver gang vi importerer folk med lavere utdanning og dårlige språkferdigheter, uten å stille reelle krav til tilpasning, så senker vi lista for hele samfunnet. Vi snakker ikke lenger om "alle skal med", vi snakker om at alle skal med uansett hva de har å bidra med. Og når man så peker på konsekvensene – at skolen får mer å slite med, NAV vokser, og språkferdighetene i samfunnet svekkes – da blir man møtt med moralsk hoderysting. Men tallene lyver ikke. Det er ikke rasisme å påpeke at Norge er på vei mot et lavere samlet kompetansenivå, det er bare å ta virkeligheten på alvor. Og først når vi tør erkjenne hvor vi faktisk står, kan vi begynne å diskutere hvordan vi snur utviklingen. Å fortsette som vi har gjort de siste 40 årene? Det er ren og skjær galskap. 1
skaftetryne32 Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni rozon skrev (20 minutter siden): Nei, du snakket om det. ehh nei, det var du som tok opp det med at nordmenn er bedre mennesker i utlandet enn det utlendingene i Norge er, jeg bare sier det som det er, det stemmer ikke. 👇 rozon skrev (5 timer siden): Det er tvilsomt at norske utvandrere overbelaster verken kriminalomsorgen eller trygdetjenestene i populære utvandringsland som eksempelvis Thailand og Spania. Heller tipper jeg at mengden penger de bruker er en positiv ting for området de er i. På et eller annet vis så er altså nordmenn ikke en belastning, heller en berikelse, men innvandrere blir på magisk vis en belastning, men ikke nordmenn da, kan det være at du har en viss partiskhet i forhold til nordmenn ? 3 1
BadCat Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni De fleste nordmenn bærer ikke sin egen vekt og med innvandring får man to høyhastighetsfiler til "Nord og ned". Quote I norrøn tid meinte ein at dødsriket Hel låg mot nord. Uttrykket «nord og ned» fortel eigentleg vegen til Hel.
rozon Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni 2 minutes ago, skaftetryne32 said: På et eller annet vis så er altså nordmenn ikke en belastning, heller en berikelse, men innvandrere blir på magisk vis en belastning, men ikke nordmenn da, kan det være at du har en viss partiskhet i forhold til nordmenn ? *sukk* Jeg respekterer at andre land står fritt til å sette sine grenser for innvandring. Siden vi får lov å reise til disse landene, så antar jeg det ansees som nyttig. I vårt tilfelle er innvandringen en byrde, og derfor bør den opphøre. Hvis du ønsker å diskutere innvandring av nordmenn til utland, så kan du opprette en egen tråd på dette. 3
AMajor Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Stem Norgesdemokratene eller Frp. Helst Norgesdemokratene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå