robertaas Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Apathy skrev (2 timer siden): Japan avtalen som Trump postet på SOME viste seg å kun eksistere i hans hode. Der er ikke signert noe som helst og eneste stedet det han postet har blitt vist er i hans post. Det er nokså typisk Trump de senere årene. Mannen har mistet kontakten med virkeligheten for lenge siden. Og dette ser stort sett alle som forhandler med ham. Mange snakker nok mannen etter munnen og vet at de når som helst kan velge bort "løsningen" som Trump tror han har fått på plass kun ved å poste noe og si at noen har blitt enige (diktere en løsning på some). Det er hverken forhandlinger eller en løsning på noe som helst i den virkelige verden hvor det er gjennomføring av hva som blir fremlagt som må utredes. Så lenge Trump kan fremstille at han har "blitt enig" (diktert) en løsning fremfor sine sau-tilhengere så er ikke han opptatt av hvordan det skal gjøres i fortsettelsen. Her kommenterer Japans statsminister på noe enkelte ikke tror eksisterer:
Atib Azzad Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden 14 minutes ago, robertaas said: Her kommenterer Japans statsminister på noe enkelte ikke tror eksisterer: Ta kilden med en klype salt [...]An EU DisinfoLab investigation in an extensive report found ANI to be amplifying a vast network of fake news websites spreading pro-government, anti-Pakistan, and anti-China propaganda,[10][11][12] and in a later investigation to quote associated sources that do not exist 3
robertaas Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Atib Azzad skrev (1 minutt siden): Ta kilden med en klype salt Du tror det er en AI-video? Sett slikt, han sier det samme til Ap: 1
Atib Azzad Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Just now, robertaas said: Du tror det er en AI-video? Sett slikt, han sier det samme til Ap: Nei, jeg tror ikke noe, jeg bare peker på at det ikke er en veldig troverdig kilde. 1
Svein M Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Når japan og EU har fått 15% så vil det være greit for Norge også.
robertaas Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Atib Azzad skrev (15 minutter siden): Nei, jeg tror ikke noe, jeg bare peker på at det ikke er en veldig troverdig kilde. https://www.researchgate.net/publication/355476882_Disinformation_in_the_name_of_the_'fight_against_disinformation'_The_case_of_'EU_DisinfoLab' "Disinformation in the name of the ‘fight against disinformation’. The case of ‘EU DisinfoLab’". Så pass på dine egne kilder. Etter et par saker jeg har hatt med faktisk.no hvor det var lett å dokumentere at de spredte desinformasjon(Og det uten å bruke "alternative" kilder), og de nektet korrigere så har jeg liten tiltro til slike faktasjekkere. Men når veldig varierte og forskjellige kilder viser video av en politiker som sier noe til pressen så velger jeg å tro at han faktisk har sagt det. 1
Svein M Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Trump gir Russland ti til tolv dager på å få slutt på Ukraina-krigen USAs president Donald Trump sier at han reduserer fristen på 50 dager som han ga Russland for å få slutt på krigen i Ukraina. Det melder Reuters. Trump sa den gang at tollsatsen kom til å bli på 100 prosent.
robertaas Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Svein M skrev (7 minutter siden): Når japan og EU har fått 15% så vil det være greit for Norge også. Håper han klarer presse Norge til å redusere tollmuren vi har på opptil 450%. Det ville også norske forbrukere nyte godt av. 1
Folkflesk Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden (endret) robertaas skrev (5 minutter siden): Håper han klarer presse Norge til å redusere tollmuren vi har på opptil 450%. Det ville også norske forbrukere nyte godt av. Det er kun på en del landbruksvarer. Ellers er det veldig lav toll i Norge. Og vi trenger iallefall ikke den manipulerte dritten som USA prøver å pushe på resten av verden. Da betaler jeg heller mer for varer som jeg ikke vet er forpestet av giftstoffer. Endret 20 timer siden av Folkflesk 4
Mannen med ljåen Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Hva? Liker du ikke helseskadelige fargestoffer i frokostblandingen og high froctose corn syrup i alle matvarer? 1
robertaas Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Folkflesk skrev (4 minutter siden): Det er kun på en del landbruksvarer. Ellers er det veldig lav toll i Norge. Og vi trenger iallefall ikke den manipulerte dritten som USA prøver å pushe på resten av verden. Da betaler jeg heller mer for varer som jeg ikke vet er forpestet av giftstoffer. Det er kanskje lavt volum idag og derved en liten andel av handelen, men det kommer jo nettopp av tollmurer. Det blir som å si at vi har lav toll på varer vi har lav toll på. For "den manipulerte dritten" og "forpestet av giftstoffer" så vrimler det av forbrukermyndigheter i Norge som skal sikre oss mor slikt, uansett hvor maten kommer fra. Fordommer kan forbrukermyndighetene derimot ikke beskytte oss mot.
robertaas Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Mannen med ljåen skrev (4 minutter siden): Hva? Liker du ikke helseskadelige fargestoffer i frokostblandingen og high froctose corn syrup i alle matvarer? MAHA-bevegelsen har gått til krig mot dette og da burde matvarer fra USA lettere finne veien til Norge.
Folkflesk Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) robertaas skrev (11 minutter siden): MAHA-bevegelsen har gått til krig mot dette og da burde matvarer fra USA lettere finne veien til Norge. Trump-mafiaen jobber på spreng med å presse europeiske land til å fjerne restriksjoner på deres genmanipulerte produkter - noe han selv har jobbet for i USA i sin første periode. Hvorfor du ønsker disse manipulerte møkkaproduktene til Norge er jo rimelig uforståelig. "He and his administration have their eyes on EU regulation of Big Tech, chemical regulations, forever chemicals (PFAS), food standards, GMO regulation, public procurement, and much more" https://corporateeurope.org/en/2025/05/trumps-trade-war-against-protective-rules Endret 19 timer siden av Folkflesk 3 2
Tussi Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Folkflesk skrev (1 minutt siden): Trump-mafiaen jobber på spreng med å presse europeiske land til å fjerne restriksjoner på deres genmanipulerte produkter - noe han selv har jobbet for i USA tidligere. Hvorfor du ønsker disse manipulerte møkkaproduktene til Norge er jo rimelig uforståelig. https://corporateeurope.org/en/2025/05/trumps-trade-war-against-protective-rules Vi ønsker konkurranse slik at også norske produkter selges til en lavere pris for å unngå å bli utkonkurrert av utenlandske produkter.
Folkflesk Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) Tussi skrev (7 minutter siden): Vi ønsker konkurranse slik at også norske produkter selges til en lavere pris for å unngå å bli utkonkurrert av utenlandske produkter. Det er det allerede på svært mange produkter. Eller tror du at alt du kjøper i butikken er norske varer? Vi trenger uansett ikke disse giftstoffproduktene som oransjemannen prøver å skvise inn i Europa gjennom mafia-aktig utpressing. Endret 19 timer siden av Folkflesk 4 1
Tussi Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Folkflesk skrev (3 minutter siden): Det er det allerede på svært mange produkter. Eller tror du at alt du kjøper i butikken er norske varer? Vi trenger uansett ikke disse giftstoffproduktene som oransjemannen prøver å skvise inn i Europa gjennom mafia-aktig utpressing. Nei, alt er ikke norsk, men alt er dyrt for at norske produkter skal bli solgt. Det medfører at utenlandske aktører med egne produkter ikke kan etablere seg og medfører videre at vi har dårlig utvalg og høye priser visere
jallajall Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 46 minutes ago, Atib Azzad said: Ta kilden med en klype salt Og dette er et godt eksempel på hvorfor man ikke blindt skal stole på en kar i retail helsesektoren til å drive med "bias and credibility". Flere av påstandene er korrigert og oppdatert av ANI og et par er i beste fall uklare eller missing context. Denne med "Media Misquotes RSS Chief Mohan Bhagwat On Nationalism" så vises det til en ANI artikkel med headline "Avoid using word 'nationalism', as it is derives from Hitler or Nazi: Mohan Bhagwat" hvor påstanen er at ANI "attributed the statement to Bhagwat who was was narrating what an RSS worker in the UK had told him". Leser man 5 linjer lenger ned i artikkelen fremkommer hvor usagnet kommer fra. Neppe en gang "missing context" siden konteksten står der, men overskriften av kanskje litt clickbait. Men FALSE? Tja. Det samme med denne elefanten som ble "‘fed’ a pineapple with firecrackers". Joda elefanten døde etter å ha spist en pinapple with firecrackers, men det var uklart om matingen var med vilje eller om den bare tilfedligvis hadde spist en pineappple with firecrackers som de to lokale bøndene hadde spredt litt utover gården for å holde dyr unna. Det var jo tre siktede i saken, men to av de hadde rømt, så man hadde ikke helt enda fått avklart hvorvidt elefanten ble "matet" en pineapple with firecrackers, eller om den av egen vilje spiste en pineapple with crackers som lå litt rundtomkring på gården for å holde dyr unna. I beste fall en "missing context". Men FALSE? Tja. Sakene om Anju Bobby George og Donald Trump er senere korrigert. Den 20 år gamle saken (!!) om Nancy Cartwright klarte jeg ikke å finne noen ANI kilder på. Mulig for gammel eller slettet. Saken om Eid preyers in Sringagar (hvor de feilaktig brukte bilder fra en moske i Jammu) fant jeg ingen korrigering eller oppdatering om feilaktig bildebruk på. MBF skriver jo også: Asian News International (ANI) reports national news with minimally emotionally loaded headlines.. The wording of the articles is also relatively neutral and balanced. ANI primarily sources information to itself as they are the source and provider of news. ANI reports international news with low bias as they use credible mainstream news agencies.. ...men å bruke en sak fra 2005 for å konkludere rundt "credibility" er tydeligvis null problem. 1
Folkflesk Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) Tussi skrev (16 minutter siden): Nei, alt er ikke norsk, men alt er dyrt for at norske produkter skal bli solgt. Det medfører at utenlandske aktører med egne produkter ikke kan etablere seg og medfører videre at vi har dårlig utvalg og høye priser visere Utvalget er vel dårlig, men når det gjelder pris så bruker nordmenn mindre av sin inntekt på mat enn de aller fleste europeere, spesielt franskmenn og spanjoler. Så det er ingen grunn til å klage på prisnivået i forhold til inntekt/kjøpekraft. Og det er fortsatt problematisk at oransje-jævelen prøver å presse på Europa produkter som innholder rikelig med giftstoffer. Han, som selv lever på cola, hamburger og piller, mener at restriksjoner på giftige landbruksvarer er "proteksjonisme". Endret 19 timer siden av Folkflesk 3
robertaas Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden jallajall skrev (9 minutter siden): ...men å bruke en sak fra 2005 for å konkludere rundt "credibility" er tydeligvis null problem. Og ikke glem at noen spadde dette opp for å diskreditere en video fra en pressekonferanse som mange andre også filmet. 1
obygda Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Vi MÅ ikke kjøpe drittprodukter fra USA - vi KAN velge å handle andre varer. Selv forsøker jeg å ha et bevisst forhold til varer jeg kjøper - det bør absolutt alle ha. Tesla har gått på en smell i Europa (foruten Norge) - og dersom alle bidrar også fremover med litt bevisstgjøring på hva man handler og hvor man handler - så kan vi i det minste sende tydelige signaler. 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå