Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Paxville skrev (1 time siden):

Kan du ikke bare svare på hva slags krig han har startet?

Jeg vet ikke mye om iransk tankegods, men det er vel ikke veldig rakkettforskning å anta dette trigger hevn-tanker?

Skal styresmaktene sitte stille og godta dette, eller skal de hevne seg ved en senere anledning? 

Hva tror du? 

Jeg håper jo selvfølgelig de sitter stille. Vender det andre kinnet til, og bare aksepterer tingenes tilstand. Du må gjerne dele dette håp med meg! Men er det veldig realistisk?

Nei!

Før eller siden, en eller annen gang, vil det komme en form for hevn. Jeg vet ikke når, ei heller hvem den vil ramme. Men at det vil komme? Garantert!

Dersom styresmaktene også styrtes, og iranerne får bestemt selv hvem som skal ta over, og selv kan bestemme hvordan landet skal styres fremover, så kanskje ..? Meeen ...

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
qualbeen skrev (28 minutter siden):

Jeg vet ikke mye om iransk tankegods, men det er vel ikke veldig rakkettforskning å anta dette trigger hevn-tanker?

Skal styresmaktene sitte stille og godta dette, eller skal de hevne seg ved en senere anledning? 

Hva tror du? 

Jeg håper jo selvfølgelig de sitter stille. Vender det andre kinnet til, og bare aksepterer tingenes tilstand. Du må gjerne dele dette håp med meg! Men er det veldig realistisk?

Nei!

Før eller siden, en eller annen gang, vil det komme en form for hevn. Jeg vet ikke når, ei heller hvem den vil ramme. Men at det vil komme? Garantert!

Dersom styresmaktene også styrtes, og iranerne får bestemt selv hvem som skal ta over, og selv kan bestemme hvordan landet skal styres fremover, så kanskje ..? Meeen ...

Nå har Iran terrorisert midtøsten i 40år og bedreven proxy kriger mot Israel ved å støtte Hamas og Hizbollah.

Målet til Iran er å utslette Israel, det kan vel kalles et krigsærklæring, kan det ikke? og de har helt sikkert tanker om å bruke Atomvåpen mot USA.

Da sitter man ikke stille lenger å ser på at religiøse fanatiske prester få drive på i fred med å lage atomvåpen, ergo er ikke dette på noen som helst måte noen krig startet av Trump.

Man reder som man ligger.

Det er kun kokko-venstre nå, som vanlig, som synes dette er fælt, og som nok en gang finne på noe negativt å si om Trump. Det er hakk i plata for lenge siden fra den kanten.

Endret av Paxville
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Paxville skrev (18 minutter siden):

Nå har Iran terrorisert midtøsten i 40år og bedreven proxy kriger mot Israel ved å støtte Hamas og Hizbollah.

Målet til Iran er å utslette Israel, det kan vel kalles et krigsærklæring, kan det ikke? og de har helt sikkert tanker om å bruke Atomvåpen mot USA.

Da sitter man ikke stille lenger å ser på at religiøse fanatiske prester få drive på i fred med å lage atomvåpen, ergo er ikke dette på noen som helst måte noen krig startet av Trump.

Det er kun kokko-venstre nå, som vanlig, som synes dette er fælt, og som nok en gang finne på noe negativt å si om Trump. Det er hakk i plata for lenge siden fra den kanten.

Koko er en god beskrivelse av Trump

• Liker 8
Skrevet
Paxville skrev (3 timer siden):

Jeg er ingen tilhenger av Iran, og vil virkelig ha vekk preste-styret! 

Ei heller er det greit å støtte Hamas (eller lignende terror-grupper), men når Putin bistår Hamas er det jo ingen som bryr seg nevneverdig! 🤷

Jeg prøver å ikke tenke sort/hvitt, og jeg ønsker tiltak som kan skape forsoning, ikke mer krig. Jeg er ikke på noen side i midtøsten-konflikten. Men er urolig for om dette var korrekt, eller ei (gitt falske påstander om A-våpen)

• Liker 1
Skrevet
obygda skrev (2 timer siden):

Koko er en god beskrivelse av Trump

Det er ganske mange land som styres av koko mennesker for tiden ... 🤷🤯

Hva skjedde med sanity? Både venstre- og høyre-siden i politikken begynner å bli absurd koko! Insane!

• Liker 1
Skrevet (endret)
Paxville skrev (4 timer siden):

Iran er en viktiig aktør i maktbalansen i den regionen. Uten Iran vil Israel vende blikket enda lenger innover mot Asia. 

Nok en gang vant propaganda maskineriet fra USA og Israel. For en gang skyld er jeg enig med Marjorie Greene.

Her en kort video som oppsummerer det hele godt. Dessverre på hindi, men bildene er ganske informative.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ja det var litt av noen overbevisende bilder 😅

Iran er en ren bandit stat, noe særlig mer er det ikke å si om den saken.

Men nå ryddes det heldigvis opp.

Endret av Paxville
  • Liker 1
Skrevet
Paxville skrev (8 minutter siden):

Ja det var litt av noen overbevisende bilder 😅

Iran er en ren bandit stat, noe særlig mer er det ikke å si om den saken.

Men nå ryddes det heldigvis opp.

Ryddes opp, du liksom...😆Bombingen har satt muligheten for iranske atomvåpen sterkt tilbake, det er det hele. Presteskapet /bandittene er der fremdeles, og de har et jerngrep om makten. Nå har de bedt Putin om hjelp, visstnok. Hvis du tror at det er slutt på bandittstaten, er jeg redd du tar feil. Trengs nok en boots on the ground invasjon for å få til en regime-endring. Tror ikke hverken Trump eller Netanyahu er villig til å gå inn i noe sånt, det ville ha mange og  store konsekvenser.

• Liker 3
Skrevet (endret)
SilverShaded skrev (21 minutter siden):

Ryddes opp, du liksom...😆Bombingen har satt muligheten for iranske atomvåpen sterkt tilbake, det er det hele. Presteskapet /bandittene er der fremdeles, og de har et jerngrep om makten. Nå har de bedt Putin om hjelp, visstnok. Hvis du tror at det er slutt på bandittstaten, er jeg redd du tar feil. Trengs nok en boots on the ground invasjon for å få til en regime-endring. Tror ikke hverken Trump eller Netanyahu er villig til å gå inn i noe sånt, det ville ha mange og  store konsekvenser.

Men nå er det hele redusert til fanatiske religiøse prester UTEN muligheter for atomvåpen.

Hva skal Putin hjelpe med? 

Det er jeg virkelig spent på 😅

Endret av Paxville
  • Liker 1
Skrevet
Paxville skrev (6 minutter siden):

Men nå er det hele redusert til fanatiske religøse prester UTEN muligheter for atomvåpen.

Hva skal Putin hjelpe med? 

Det er jeg virkelig spent på 😅

Russlands har intet å bidra med. Jeg hadde heller sett ar Russland hjalp Syria enn Iran. Men de overlot jo sine allierte der til islamister. Litt sånn som  USA gjorde i 2019, bare i en heeeelt annen skala. 

• Liker 1
Skrevet
Paxville skrev (1 minutt siden):

Men nå er det hele redusert til fanatiske religøse prester UTEN muligheter for atomvåpen.

Nazam har nå klart seg i relativt mange år uten atomvåpen, i praksis helt siden sjahen falt i 1979. De var så allikevel minst 3 år fra å kunne produsere atomvåpen...tipper de fortsetter fra scratch.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
sedsberg skrev (25 minutter siden):

Jeg har en følelse av at for Putin, Netanyahu og Khamenei så er Trump bare støy.

Som de fleste andre politiske ringrever, ler de av stuten Trump når de er på bakrommet.

Svær i kjeften, men egentlig bare en forfengelig egoist uten politisk stedsans…..

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (2 minutter siden):

Hvordan fant de at han hadde en meme på telefonen? Er vi sikker på at dette var eneste grunnen?

Ikke ødelegg stemninga her nå da.

Skrevet

Hvorfor var det så viktig for dem å gå gjennom telefonen hans? Mistenkte de noe verre? Er dette rutine for alle som skal til USA?

Jeg har vært i Israel, og det var ganske likt som å reise i EU. Hvor annerledes er USA? Får alle gummihanske i kaviarstjerna?

Skrevet (endret)

Alle gjør ikke det, men de har den siste tiden begynt å ta mange stikkprøver. I tillegg har US Immigration begynt å be reisende opplyse om sine sosiale medier-kontoer.

Det er meldt om en rekke lignende tilfeller hvor folk har blitt nektet innreise som følge av innhold på telefonen som for eksempel memes eller ytringer som anses som negative ovenfor Trump-administrasjonen.

Mange arbeidsgivere og organisasjoner i Norge anbefaler ansatte på reise til USA å reise med en ren telefon, slik som på reiser til f.eks Kina.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...