mandodiao Skrevet torsdag kl 19:22 Skrevet torsdag kl 19:22 Maabren skrev (5 minutter siden): Yepp, fantasier er lite til hjelp. Fint at du tok det poenget, sjølv om du har vondt for det. Vi er dog uenig om kven å fordømme i denne situasjonen. Rart at det skal trigge deg såpass. Mulig anarki er ynskja av fleire enn eg var klar over... Hehe, snertent å ikke svare på noe av det jeg skrev. Basert på innlegg i denne tråden, så tar jeg meg friheten til å hevde at du er mere trigget av diskusjonen enn meg. Men jeg tar på meg tilstanden om å bli trigget av å se folk bli drept unødvendig. Det synest jeg er dumt. 7 1
JK22 Skrevet torsdag kl 19:23 Forfatter Skrevet torsdag kl 19:23 The Very End skrev (13 minutter siden): Elsker du at han også har meldt USA ut av organisasjoner og samarbeid som har som mål å få til en reduksjon av eksponering for bly og evighetskjemikalier, eller hvordan han aktivt jobber for at utryddete barnesykdommer som kan gi alvorlige og livslange lidelser skal komme tilbake? ... ikke glemme organisasjoner vitalt for amerikansk nasjonalsikkerhet i sammenheng med globale trusler. Dette var ikke godt mottatt av kongressen, hvor de i senatet har vedtatt en resolusjon som påbyr Trump å varsle kongressen omkring fremtidige handlinger i Venezuela. Det var vedtatt 54 mot 47. Trump kom med trusler mot republikanerne som gav deres stemme som vanlig... Det bli bare verre og verre. Trump nå snakker over seg med en stormannsgalskap som hvis han har blitt verdenshersker. Hans siste påfunn omkring Grønland er nå å gi en million kroner til hver eneste grønlender - det er 6 mrd. dollar, som i seg selv vil få enhver til å tilte! Han nekte å lytte på kongressen som er sterkt negativt mot Grønlandpolitikken og hans truslene mot mange land i det siste. 6 3
Hansien Skrevet torsdag kl 19:26 Skrevet torsdag kl 19:26 Maabren skrev (Akkurat nå): Vel, akkurat det har eg ingen problem med å være enig i. Realiteten for ICE er gjerne at aktivister drar strikken litt for langt, noko som får konsekvenser. Om man i ein jobb står i fare for å misse liv og helse, og møter på aktivister som driter i lover og regler kan det meste gå galt. Bilisten hadde vore i live forsatt om hu hadde etterkome beskjeden ICE gav. Det er bare idioti å skylde på bilisten i settingen her. Du har en profesjonell part (ICE) og en ikke profesjonell (Billisten). Den som er profesjonell skal faktisk kunne håndtere en ustabil situasjon, som at billisten ønsker å stikke av. Det at ICE-agenten velger å stille seg foran et risikofyllt emne som et kjøretøy er i en spenningsfyllt situasjon er ikke noe annet enn amatørmessig. Enten så var agenten en idiot eller så mangler ICE-agenter grunnlegende opplæring til å faktisk utføre det de driver med. 5 1 2
The Very End Skrevet torsdag kl 19:28 Skrevet torsdag kl 19:28 (endret) 5 minutes ago, JK22 said: ... ikke glemme organisasjoner vitalt for amerikansk nasjonalsikkerhet i sammenheng med globale trusler. Dette var ikke godt mottatt av kongressen, hvor de i senatet har vedtatt en resolusjon som påbyr Trump å varsle kongressen omkring fremtidige handlinger i Venezuela. Det var vedtatt 54 mot 47. Trump kom med trusler mot republikanerne som gav deres stemme som vanlig... Det bli bare verre og verre. Trump nå snakker over seg med en stormannsgalskap som hvis han har blitt verdenshersker. Hans siste påfunn omkring Grønland er nå å gi en million kroner til hver eneste grønlender - det er 6 mrd. dollar, som i seg selv vil få enhver til å tilte! Han nekte å lytte på kongressen som er sterkt negativt mot Grønlandpolitikken og hans truslene mot mange land i det siste. Du / dere som har satt dere mer inn i tilstanden i USA i dag, hvorfor er alle så forbanna passive? Alle ser dritten som skjer men ingen gjør noe. «Den som tier samtykker»; jeg kommer i lang tid fremover til å generalisere amerikanerne som noen veike, historieløse, kunnskapsløse idioter. Kanskje det er like greit at det hele imploderer i et eneste stort shitshow, men liker ikke hvordan dette da vil gjøre Russland og Kina sterkere. Endret torsdag kl 19:29 av The Very End 6 1
Maabren Skrevet torsdag kl 19:28 Skrevet torsdag kl 19:28 1 minute ago, mandodiao said: Hehe, snertent å ikke svare på noe av det jeg skrev. Basert på innlegg i denne tråden, så tar jeg meg friheten til å hevde at du er mere trigget av diskusjonen enn meg. Men jeg tar på meg tilstanden om å bli trigget av å se folk bli drept unødvendig. Det synest jeg er dumt. Lot meg trigge og håper det ikkje skjer igjen, dvs unødvendige dødsfall. Mykje som er dumt, spesiellt med tanke på at alle mennesker kunne levd gode liv. 2
wampster Skrevet torsdag kl 19:30 Skrevet torsdag kl 19:30 Hansien skrev (2 minutter siden): Du har en profesjonell part (ICE) 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 Det er ingen med vettet i behold som kan mene at ICE er en profesjonell part. De burde være det... men men 4
ForTheImperium Skrevet torsdag kl 19:33 Skrevet torsdag kl 19:33 (endret) ICE er som en wannabee Gestapo organisasjon.... Men et annet seriøst spørsmål: Kan republikanerne tape valget i november? Har sett flere og flere tidligere trump velgere som går imot han for tiden. Er det håp? Endret torsdag kl 19:34 av ForTheImperium 3
Hansien Skrevet torsdag kl 19:35 Skrevet torsdag kl 19:35 wampster skrev (3 minutter siden): 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 Det er ingen med vettet i behold som kan mene at ICE er en profesjonell part. De burde være det... men men Ja, det er akkurat det de burde.. 2
Maabren Skrevet torsdag kl 19:39 Skrevet torsdag kl 19:39 2 minutes ago, Hansien said: Det er bare idioti å skylde på bilisten i settingen her. Du har en profesjonell part (ICE) og en ikke profesjonell (Billisten). Den som er profesjonell skal faktisk kunne håndtere en ustabil situasjon, som at billisten ønsker å stikke av. Det at ICE-agenten velger å stille seg foran et risikofyllt emne som et kjøretøy er i en spenningsfyllt situasjon er ikke noe annet enn amatørmessig. Enten så var agenten en idiot eller så mangler ICE-agenter grunnlegende opplæring til å faktisk utføre det de driver med. Å, så da er du tilbake på sporet om at bilisten i dette tilfellet ikkje har ansvar for egne valg og konsekvensen av di valga faller på alle andre. Så når politi i USA setter seg i liknande situasjoner er di idiot eller uprofesjonelle. Ansvarsfråskrivelse funker nok fjell i den virkelige verden nett som konsekvensane. Er klart bilisten sin feil di valga bilisten gjorde. Å påstå noko anna er idioti.
MrL Skrevet torsdag kl 19:43 Skrevet torsdag kl 19:43 wampster skrev (22 minutter siden): Jeg har ikke vært der en god del ganger og besøkt kompiser (over en periode på 6 år) som har studert der skjønner du. Lengste oppholdet mitt i USA var 5 uker i strekk senest i 2018 (I LA, NY og LV) Frem til for et par sider siden i denne tråden virket det som om det var du som ikke en gang var klar over at det er en distinkt forskjell på hva ICE skal/kan/burde gjøre og hva Politiet kan gjøre. Men kjør på, forklar visdommen du besitter. Aldri for gammel til å lære noe nytt jeg... Når jeg snakker om "politimyndighet" så tenker jeg om ICE kunne håndtere denne situasjonen som politi, noe de kan - noe du prøver å skape en helt fullstendig unødvendig forvirring om. Jeg trodde de hadde politimyndighet, når jeg googlet kommer man til demokratiske propeganda sider som prøver å fortelle deg at de er alt annet enn politi og gir samme inntrykk som deg for at de ikke kan implisere makt. Viser seg at det er bare tøv, om det ikke heter "politi" som du og de prøver å skape et STORT poeng av - kan de utføre mye av de samme oppgavene - og ikke minst reagere på denne situasjonen slik de gjorde, som var det eneste poenget mitt. Så jævlig bortkasta tid å bruke på å være ordrett og snakke rundt grøten på noe som er fullstendig uvesentlig i denne situasjonen. 1
Imaginacíon Skrevet torsdag kl 19:45 Skrevet torsdag kl 19:45 11 minutes ago, ForTheImperium said: ICE er som en wannabee Gestapo organisasjon.... Men et annet seriøst spørsmål: Kan republikanerne tape valget i november? Har sett flere og flere tidligere trump velgere som går imot han for tiden. Er det håp? Hvis ikke Trump blir diktator, så ja. 1
obygda Skrevet torsdag kl 19:48 Skrevet torsdag kl 19:48 ICE er Trump sin SS styrke. Uansett hva de gjør vil han støtte dem. Antall agenter han har kjøpt er økt eksplosivt. Forsvarsbudsjettet økes noe enormt til 1.5 trillioner dollar som han skriver. Grønland vil han kjøpe ved å tilby hver innbygger på øya 100.000 dollar. Hensikten er å tvinge frem et valg om løsrivelse fra Danmark. Denne mannen vil starte 3 verdenskrig. Noen må stoppe ham før han dreper oss alle. 5
wampster Skrevet torsdag kl 19:49 Skrevet torsdag kl 19:49 (endret) MrL skrev (9 minutter siden): Når jeg snakker om "politimyndighet" så tenker jeg om ICE kunne håndtere denne situasjonen som politi, noe de kan - noe du prøver å skape en helt fullstendig unødvendig forvirring om. Jeg trodde de hadde politimyndighet, når jeg googlet kommer man til demokratiske propeganda sider som prøver å fortelle deg at de er alt annet enn politi og gir samme inntrykk som deg for at de ikke kan implisere makt. Viser seg at det er bare tøv, om det ikke heter "politi" som du og de prøver å skape et STORT poeng av - kan de utføre mye av de samme oppgavene - og ikke minst reagere på denne situasjonen slik de gjorde, som var det eneste poenget mitt. Så jævlig bortkasta tid å bruke på å være ordrett og snakke rundt grøten på noe som er fullstendig uvesentlig i denne situasjonen. Ja, hvorfor bry seg om definisjoner... Det er jo dumt? Hva var bakgrunnen for stoppen de utførte? Hva var trusselbilde? Hvordan var eskaleringsplanen? Du har jo antydet at du vet vesentlig mer enn meg om dette uten å nevne hvorfor du tror/mener det. Det er STOR forskjell i USA om du er føderal eller delstat, men hvorfor bry som om slike "uvesentlige detaljer"? Mye enklere å kalle dama en terrorist og være ferdig med saken. Hadde det ikke vært så tragisk hadde det eneste en kunne gjort å le av hele det enorme clusterfucket de klarte å lage av en ikke-hendelse. La meg lime inn det du selv postet her.. Det motsier jo dirkete hva du prøver å komme frem til (at dette var korrekt måte å håndtere det på). Eller er du av formeningen av at "no reasonable alternative exists" ? fokus, om du ikke skjønner det, på reasonable alternative. Bilen kjørte i mellom 0 og 10km/t.. edit: Og selvfølgelig at de må rette seg etter grunnloven / use of force standars, etc... Endret torsdag kl 19:54 av wampster 2
Hansien Skrevet torsdag kl 19:54 Skrevet torsdag kl 19:54 (endret) Maabren skrev (16 minutter siden): Å, så da er du tilbake på sporet om at bilisten i dette tilfellet ikkje har ansvar for egne valg og konsekvensen av di valga faller på alle andre. Nei det er jeg ikke, og det har jeg forklart deg flere ganger nå. Bilisten er ansvarlig for sine valg, men dette betyr ikke at ICE-agenten gjorde jobben sin korrekt eller på en bra måte. Spesielt ikke når det endte med død. Da er jobben gjort helt feil. Maabren skrev (16 minutter siden): Så når politi i USA setter seg i liknande situasjoner er di idiot eller uprofesjonelle. Jepp. Spesielt siden det finnes mange andre bedre måter å blokkere inn et kjøretøy på enn å stille et menneske foran den bilen. Det fremstod ikke akkurat som mangel alternative barrikader, som andre kjøretøy, fra ICE sin side. Maabren skrev (16 minutter siden): Ansvarsfråskrivelse funker nok fjell i den virkelige verden nett som konsekvensane. Er klart bilisten sin feil di valga bilisten gjorde. Å påstå noko anna er idioti. Handlingene til bilisten i en slik setting er faktisk forutsigbar. Den vil enten gjøre motstand og stikke av eller godta arrest. Det ville vært smartere av agentene å gjøre som jeg skriver rett over her, og bokse inn kjøretøyet med sine egne kjøretøy, eller tillate at billisten stikker av. Det er nok av kameraer og andre måter å identifisere vedkommende på til at politiet heller kunne tatt seg av en (forhåpentligvis) tryggere arrest. Det er som jeg allerede har skrevet flere ganger; Å plassere et seg selv eller et annet menneske som blokade i kjøreretningen til en bil i en spent situasjon er kunnskapsløst. Endret torsdag kl 19:55 av Hansien Skirveleif 3 1 1
Snikpellik Skrevet torsdag kl 20:01 Skrevet torsdag kl 20:01 JD Vance kaller The War Powers Act en "falsk lov" (!). War Powers Act er loven som krever Kongressens klarsignal for at presidenten skal kunne gå til krig eller utføre betydelige militæroperasjoner i utlandet. https://en.wikipedia.org/wiki/War_Powers_Resolution 4 3
obygda Skrevet torsdag kl 20:04 Skrevet torsdag kl 20:04 Fra bt.dk: For Trump er ejerskab over Grønland essentielt, men hvorfor bliver han spurgt af journalisterne: - Det er, fordi jeg føler, det er psykologisk nødvendigt for succes. Jeg synes, at ejerskab giver dig noget, du ikke kan undvære. - Du taler om at leje eller en traktat. Ejerskab giver dig elementer, du ikke kan få fra et underskrive et dokument, siger Trump. " Mannens ego er altså bakgrunnen.. Dette går til helvete med verden om man ikke handler raskt. 1 3
obygda Skrevet torsdag kl 20:05 Skrevet torsdag kl 20:05 Snikpellik skrev (2 minutter siden): JD Vance kaller The War Powers Act en "falsk lov" (!). War Powers Act er loven som krever Kongressens klarsignal for at presidenten skal kunne gå til krig eller utføre betydelige militæroperasjoner i utlandet. https://en.wikipedia.org/wiki/War_Powers_Resolution Han vil kortslutte kongressen. Militæret må inn og beskytte grunnloven. Dette går ikke lenger. 6
wampster Skrevet torsdag kl 20:06 Skrevet torsdag kl 20:06 Virker nesten som om vance og trump prøver å konkurrere om hvem som kan si de mest sinnssyke tingene/komme med de sjukeste utsagnene. 5 2
obygda Skrevet torsdag kl 20:09 Skrevet torsdag kl 20:09 wampster skrev (1 minutt siden): Virker nesten som om vance og trump prøver å konkurrere om hvem som kan si de mest sinnssyke tingene/komme med de sjukeste utsagnene. Dette vil ende i krig...det er uunngåelig om ikke militæret i USA tar affære og beskytter grunnloven. Trump og hele adminstrasjonen hans er koko...Før du vet ordet av det vil de hevde jesus kommer og at vi alle må dø. 3 1
Krig og fred Skrevet torsdag kl 20:09 Skrevet torsdag kl 20:09 1 hour ago, Maabren said: Har du ikkje forstått kva ICE er satt til å gjere eller kva myndighet di har til å utføre jobben? Trur du at desse aktivistane som hindrer ICE har lova på si side? Hva er straffen på sivil ulydighet? Quote In the U.S., punishments for civil disobedience vary but often include arrest, jail time (even for misdemeanors), fines, community service, and criminal records, with more serious charges like pipeline interference leading to felonies, as states increase penalties for protest-related offenses like obstructing roads Det står ingen ting her om dødsstraff. Du forsvarer fascisme, fordi det er akkurat det du er. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå