Mr.M Skrevet 16. april Skrevet 16. april både temu og aliex begynner bli merkbart dyrere syns jeg. enkelte ting lønner seg å kjøpe her hjemme eks. clogs kjøpte et par på Europris for 59,- her om dagen, på de nevnte stedene er det det dobbelte (men de har selvsagt større utvalg) også "standard" t-skjorter, badehåndkler eller generelt endel tekstilvare er blitt dyrt. Eneste er piratmerker, de virker fortsatt å være billigere enn originalvare her hjemme (ikke overraskende forsåvidt) man finner mye sko/støvler/klær (eller alskens ting) på tilbud i norske nettbutikker hvis man følger litt med, en bør/kan ikke lengre utgå fra at Kina-butikkene automatisk er billigst. 1
Dubious Skrevet 16. april Skrevet 16. april Alt av sko på tilbud stopper som regel på 46, ikke at jeg kjøper sko på Temu. Blir full pris i norske butikker. De fleste butikker stopper på 46, noen på 47. Har kjøpt sandaler som jeg ikke har fått brukt ennå. På grunn av været. Har kjøpt sokker. De var helt greie. Jeg må uansett kjøpe sokker på nett, str. 48.
Woff Skrevet 16. april Skrevet 16. april Mr.M skrev (52 minutter siden): både temu og aliex begynner bli merkbart dyrere syns jeg Enig der ja, jeg bruker bare Temu for tiden da siste opplevelse med AliExpress ikke frister til å handle mer derfra. Men de har tydelig skrudd prisene opp, det er faktisk en del varer som er like dyre eller dyrere enn priser fra Biltema / Clas Ohlson som jeg sammenligner litt med..
Mr.M Skrevet 16. april Skrevet 16. april Dubious skrev (36 minutter siden): Alt av sko på tilbud stopper som regel på 46, ikke at jeg kjøper sko på Temu. Blir full pris i norske butikker. De fleste butikker stopper på 46, noen på 47. Har kjøpt sandaler som jeg ikke har fått brukt ennå. På grunn av været. Har kjøpt sokker. De var helt greie. Jeg må uansett kjøpe sokker på nett, str. 48. Sparkjøp var flinke før med store skostørrelser, men siste tiden har det minket, men forsatt min foretrukne butikk og tilbudsprisene på salg er rene røverkjøp. (bruker 46 men tar av og til 47 pga. komfort) apropos sokker, har forsøkt ankel-sokker men er jo håpløse selv i str. 47/48 skjønner ikke helt hvorfor, men de er trange og etter en vask blir de bitte små. De er jo ikke akkurat rakett-vitenskap å lage. (vanlige strømper i den størrelsen er jo ok) Har prøvd ankelsokker fra minst et par forskjellige butikker, men nei. Temu og Aliexpress er utelukket i den her sammenhengen, jeg har i alle fall ikke funnet noe i den størrelsen.
Mr.M Skrevet 16. april Skrevet 16. april Woff skrev (22 minutter siden): faktisk en del varer som er like dyre eller dyrere enn priser fra Biltema / Clas Ohlson som jeg sammenligner litt med legger til Jula, Rusta og Jem & Fix også (avhengig av hvor man bor) (på sistnevnte sted fikk jeg tak i vinterisolert kjeledress for 200 kroner. De annonserer ikke, må ta turen innom en gang i blant å kikke i reolene for "utgående varer"
Woff Skrevet 16. april Skrevet 16. april Mr.M skrev (1 minutt siden): på sistnevnte sted Har vi nok ikke her i Lillehammer, men de andre er med på lista her ja! ☺️
Theo343 Skrevet 17. april Skrevet 17. april Så en video i dag om at TEMU har vært så billig frem til nå som en PR kampanje og at de blør penger.
Woff Skrevet 17. april Skrevet 17. april Theo343 skrev (Akkurat nå): og at de blør penger Det gjør de neppe lenger med dagens priser, ikke veldig mye vits i et Temu som er så dyrt som det du ser nå, beklageligvis...
Theo343 Skrevet 17. april Skrevet 17. april (endret) Så nå at den videoen var over 1 år gammel faktisk. Så du har nok rett. Ellers kom mine 2 første ordre i går. De var slått sammen til 1 pose som var helt greit. Alt var ok med unntak av at noen hadde rivdt opp et par pappesker (ant. tollen). Alle produktene var ok og fungerte som forventet. Har ellers også lagt merke til at "billig" er det ikke nødvendigvis alltid lenger. Man må handle litt som når man drar over svenskegrensa, ved å være prisbevisst på varene man kjøper. En sykkelstøtte med samme type utforming, festefunksjon osv. kunne jeg få billigere på XXL enn på Temu. Forløpig blir da Temu mer plassen å finne noen "ting &t tang" jeg ikke lett finner andre steder. Samt sjekke om man kan få det til en grei pris der. Endret 17. april av Theo343 1 1
Mr.M Skrevet 18. april Skrevet 18. april det har visstnok murret litt på Temu pga. at de krever høye avgifter av selgerne der. Toppet seg når flere hundre kremmere fysisk møtte opp foran Temu's hovedkvarter i Guangzhou https://www.reuters.com/business/retail-consumer/chinas-temu-vendors-protest-over-penalty-policy-2024-07-31/
Dubious Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Temu bruker fortsatt HeltHjem. De annonserte på nettsiden at de gikk over til Posten. Med Posten hadde jeg fått pakken på fredag. Nå kommer den kanskje på mandag.
agvg Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Mr.M skrev (På 18.4.2025 den 14.16): det har visstnok murret litt på Temu pga. at de krever høye avgifter av selgerne der. Toppet seg når flere hundre kremmere fysisk møtte opp foran Temu's hovedkvarter i Guangzhou https://www.reuters.com/business/retail-consumer/chinas-temu-vendors-protest-over-penalty-policy-2024-07-31/ Ja, Temu har nok skjerpet kravene, de er selvsagt ikke interessert i og få pepper pga dårlige selgere.
OC-Freak Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Mr.M skrev (På 18.4.2025 den 14.16): det har visstnok murret litt på Temu pga. at de krever høye avgifter av selgerne der. Toppet seg når flere hundre kremmere fysisk møtte opp foran Temu's hovedkvarter i Guangzhou https://www.reuters.com/business/retail-consumer/chinas-temu-vendors-protest-over-penalty-policy-2024-07-31/ Dette er jo egentlig en positiv sak. Selgere som selger klær osv som har feil størrelse i forhold til oppgitt får gebyr. Det vil jo føre til at disse selgerne forsvinner fra temu. Håper samme skjer for selgere som selger andre produkter av for lav kvalitet som fører til retur/reklamasjon.
Mr.M Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai (endret) OC-Freak skrev (46 minutter siden): Selgere som selger klær osv som har feil størrelse i forhold til oppgitt får gebyr. rent generelt, er det land (kunder) som ligger nærmere Kina geografisk, som først og fremst returnerer varer? Har vel vært "allmenn oppfatning" at det er dyrt og mye pes å returnere fra Norge? Når jeg uheldigvis hat fått feil størrelser ender det med å gi bort. Kan bli dyrt i lengden hvis blir for mye av det. edit: rette "nærmere Kina geografisk" til rimeligere Post-system Endret 10. mai av Mr.M
Woff Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Dubious skrev (2 timer siden): Temu bruker fortsatt HeltHjem. Posten DUGER IKKE... Jeg venter nå 4 pakker fra Temu, den siste bestilte leverer Bring, den neste også Bring og de to eldste har Postnord fått ansvaret for.. De to foran disse er levert av HeltHjem som jeg sparer MINIMUM to-tre dager på i forhold til posten.. Hvordan forstå logikken (logistikken) i dette... 🙃
Dubious Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Woff skrev (7 minutter siden): Posten DUGER IKKE... Jeg venter nå 4 pakker fra Temu, den siste bestilte leverer Bring, den neste også Bring og de to eldste har Postnord fått ansvaret for.. De to foran disse er levert av HeltHjem som jeg sparer MINIMUM to-tre dager på i forhold til posten.. Hvordan forstå logikken (logistikken) i dette... 🙃 Posten har alltid vært best for meg. Helthjem er treg, og leverer til Jernia som stenger 20 på hverdager, til et kjøpesenter jeg sjeldent drar til. Posten leverer til Rema som stenger 23, eller til postkassen.
agvg Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Mr.M skrev (2 timer siden): rent generelt, er det land (kunder) som ligger nærmere Kina geografisk, som først og fremst returnerer varer? Har vel vært "allmenn oppfatning" at det er dyrt og mye pes å returnere fra Norge? Regner med kundene får refusjon, gir jo ingen mening og returnerer varer med liten verdi, er nok. Temu vil nok gå etter selgere med tvilsom praksis, selv synes jeg Temu er for dyrt og har lite utvalg i det jeg er ute etter, Aliexpress passer meg langt bedre.
Woff Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai (endret) agvg skrev (1 time siden): Regner med kundene får refusjon, gir jo ingen mening og returnerer varer med liten verdi, er nok. Les GJERNE hva jeg har skrevet om dette i denne og lignende tråder her! 😊 Temu har vel den absolutt BESTE returordningen på varer de har solgt av alle firmaene jeg har opplevd, og jeg har prøvd MANGE! 🤑 Kundene FÅR refundert alt (i allefall har jeg fått returnert alt jeg har vært misfornøyd med!) og er varene rimelige så får du beskjed om å bruke varen eller kaste den selv! Pengene får du selvsagt tilbake. 🤑 Er det stor verdi på varen så får du tilsendt en returlapp som du setter på pakka du skal returnere og levere den til nærmeste mulighet (som varierer med hvem som har levert dette). Dette er KOSTNADSFRITT! Kjøper du en liten plast-duppeditt ti 20 kroner som viser seg å være søppel, meld retur og få pengene tilbake på konto i løpet av sekunder samtidig som du beholder søpla! Jeg går ut fra at dette fungerer FORDI folk stort sett er ærlige eller fornøyde med det de har kjøpt, ser ikke bort fra at ordningen forsvinner hvis den misbrukes, noe jeg håper folk IKKE gjør. 🙂 Endret 10. mai av Woff 1
RRhoads Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Jeg kjøpte noen mineholdere(mekanisk blyant) på Amazon for å fylle opp slik at jeg fikk gratis frakt. Kostet en hundrelapp der. Ekstremt billig, siden det fulgte med mange miner og også noen i farger, samt spissere, og også litt annet. Så akkurat de samme på Temu til dobbel pris, og selv om det er veldig billig også, så er det ikke alltid Temu er billigst. Nå skal det sies at det kom på 25% moms på de fra Amazon, men de var fortsatt en del billigere. Jeg bestiller også litt på Temu innimellom. Det er lurt å sjekke anmeldelsene, og sortere slik at du får de dårligste først. Det er veldig mange som gir fem stjerner uten å ha åpnet eller testet produktet.
Dubious Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai RRhoads skrev (3 timer siden): Nå skal det sies at det kom på 25% moms på de fra Amazon Du betaler moms på Temu.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå