Gå til innhold

BMW i4 M50/edrive40 tråden!


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bjerknez skrev (7 minutter siden):

I dag bestillte jeg time for Ditec behandling av bilen, slik at jeg får et godt grunnlag for videre vask. Tidligere polerte jeg bilene mine selv samt beskyttet dem, men ryggen har satt en stopper for det desverre. 

Så bilpleie for min del består av vask og tørk samt legge hurtigbeskyttelse etc. 

Ja..med tanke på rygg..En setter seg ned i denne bilen. Jeg kikket litt på bilen. Lekker,men jeg følte jeg satte meg veldig mye ned og måtte dra beina opp og etter meg inn. Og det var mye blankt der som lett kunne ripes opp. Og med tanke på det...Hva kan man gjøre for å beskytte her? 

Personlig er jeg litt følsom for slike stygge riper rundt innstegslist og kanaler ettersom man ser dem jo hver gang man setter seg inn. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bjerknez skrev (17 minutter siden):

I dag bestillte jeg time for Ditec behandling av bilen, slik at jeg får et godt grunnlag for videre vask. Tidligere polerte jeg bilene mine selv samt beskyttet dem, men ryggen har satt en stopper for det desverre. 

Så bilpleie for min del består av vask og tørk samt legge hurtigbeskyttelse etc. 

Hva betaler du for Ditec? Hadde det på Volvoen, ikke veldig imponert over produktet den gang da, men dette er jo faktisk 10 år siden nå så er nok mulig at de har kommet seg noget lenger siden den gang. Husk å minn dem på at du ikke vil ha Ditec emblemet, med mindre du vil ha det :p 

Selv har jeg Gtechniq coating på min bil nå, beste coatingen jeg har hatt. Har testet Ditec, Dropoff og Sonax Profiline Ceramic Coating utenom dette. Sistnevnte av disse var det absolutt verste jeg har vært borti, men mistenker at det her rett og slett var en ekstremt dårlig jobb med prepping og påføring av firmaet som tok denne jobben. Dropoff var greit, men krevde dyr etterbehandling hvert eneste år for å beholde garantien. 

Skrevet
obygda skrev (2 minutter siden):

Ja..med tanke på rygg..En setter seg ned i denne bilen. Jeg kikket litt på bilen. Lekker,men jeg følte jeg satte meg veldig mye ned og måtte dra beina opp og etter meg inn. Og det var mye blankt der som lett kunne ripes opp. Og med tanke på det...Hva kan man gjøre for å beskytte her? 

Personlig er jeg litt følsom for slike stygge riper rundt innstegslist og kanaler ettersom man ser dem jo hver gang man setter seg inn. 

Ja, man setter seg NED i bilen. Ikke optimal for vond rygg, men når man først kommer seg inn er alt fryd og gammen :) 

Jeg løfter vertfall fint beina over terskelen, å jeg har ikke opplevd noen problemområder her som ripes opp. Enda vertfall. Men er man redd for riper rundt terskelen så legg evt. en folie. 

Skrevet
Evil-Duck skrev (2 minutter siden):

Hva betaler du for Ditec? Hadde det på Volvoen, ikke veldig imponert over produktet den gang da, men dette er jo faktisk 10 år siden nå så er nok mulig at de har kommet seg noget lenger siden den gang. Husk å minn dem på at du ikke vil ha Ditec emblemet, med mindre du vil ha det :p 

Selv har jeg Gtechniq coating på min bil nå, beste coatingen jeg har hatt. Har testet Ditec, Dropoff og Sonax Profiline Ceramic Coating utenom dette. Sistnevnte av disse var det absolutt verste jeg har vært borti, men mistenker at det her rett og slett var en ekstremt dårlig jobb med prepping og påføring av firmaet som tok denne jobben. Dropoff var greit, men krevde dyr etterbehandling hvert eneste år for å beholde garantien. 

Fikk en "vennepris" men betaler 7.500 for behamdling med Ditec Ultra. Jeg har også blandede erfaringer med coating generelt sett, men coating varer litt lenger enn de beste forsegler produktene. Men det forutsetter også etterbehandlinger av dem som la coatingen for at "garantien' skal gjelde. Det er vel en gang i året og koster vel ett par tusen kroner tror jeg. 

Hovedgreia med coating er at bilen blir lettere og holde ren/tørr. Jeg er uansett nøye når det kommer til vedlikehold og vask ellers, så en slik behandling gir meg et godt grunnlag. 

Det finnes mange useriøse på markedet. Det ansolutt viltigste er grunnarbeidet FØR coating legges. Jukser man her forsvinner coating fort. 

Skrevet
Bjerknez skrev (46 minutter siden):

Fikk en "vennepris" men betaler 7.500 for behamdling med Ditec Ultra. Jeg har også blandede erfaringer med coating generelt sett, men coating varer litt lenger enn de beste forsegler produktene. Men det forutsetter også etterbehandlinger av dem som la coatingen for at "garantien' skal gjelde. Det er vel en gang i året og koster vel ett par tusen kroner tror jeg. 

Hovedgreia med coating er at bilen blir lettere og holde ren/tørr. Jeg er uansett nøye når det kommer til vedlikehold og vask ellers, så en slik behandling gir meg et godt grunnlag. 

Det finnes mange useriøse på markedet. Det ansolutt viltigste er grunnarbeidet FØR coating legges. Jukser man her forsvinner coating fort. 

Da har du fått en meget god pris, for Ultra koster fra 9.100 for oss vanlige. Jeg hadde det på den første 911 jeg hadde, og var meget godt fornøyd med Ditec Ultra. Men den må inn på rebehandling hvert år, og det kostet vel rundt 3000 hvis jeg husker riktig. Så det blir dyrt i løpet av noen år.

Skrevet

Nettopp hatt min bil til ditec ultra-behandling. Treger litt på at jeg ikke inkluderte vinduene. Ellers er bilen glatt som glass, naturligvis. Etterbehandlingen koster 1800 kr, ikke 3000, kan hende de tar betalt ulikt rundt omkring?

Skrevet
Olsenhower skrev (14 minutter siden):

Nettopp hatt min bil til ditec ultra-behandling. Treger litt på at jeg ikke inkluderte vinduene. Ellers er bilen glatt som glass, naturligvis. Etterbehandlingen koster 1800 kr, ikke 3000, kan hende de tar betalt ulikt rundt omkring?

Prisen kommer an på størrelse på bil, og lokal behandler.

Skrevet

Joda, jeg har heller ikke de høyeste tankene rundt coating. Bilen blir pen, men det har mer med forarbeidet å gjøre. Altså poleringen og "rensen" av lakken. Jeg synes den totale jobben generelt sett er verdt 7.500 hvis man har råd til det. Man kan få bilen tilsvarende blank selv også, men det krever at man har et egnet sted og stå og har man ikke produktene fra før så må man fort bruke 7-8.000 kr. Avhengig av hva man trenger første gangen. 

Polering er heller ikke noe alle får til og KAN skade lakken hvis du gjør feil etc. 

Å legge Ditec er i følge han jeg snakket med en hel dagsjobb, hvis bilen ikke har for mange skavanker. Så må bilen stå og herde noen timer. Der jeg skal få behandling så har dem slike herdekammer med en viss temperatur fikk jeg beskjed om. 

 

Skrevet
Bjerknez skrev (7 timer siden):

Joda, jeg har heller ikke de høyeste tankene rundt coating. Bilen blir pen, men det har mer med forarbeidet å gjøre. Altså poleringen og "rensen" av lakken. Jeg synes den totale jobben generelt sett er verdt 7.500 hvis man har råd til det. Man kan få bilen tilsvarende blank selv også, men det krever at man har et egnet sted og stå og har man ikke produktene fra før så må man fort bruke 7-8.000 kr. Avhengig av hva man trenger første gangen. 

Polering er heller ikke noe alle får til og KAN skade lakken hvis du gjør feil etc. 

Å legge Ditec er i følge han jeg snakket med en hel dagsjobb, hvis bilen ikke har for mange skavanker. Så må bilen stå og herde noen timer. Der jeg skal få behandling så har dem slike herdekammer med en viss temperatur fikk jeg beskjed om. 

 

7500 er alt for lavt om en skal ha godt forarbeid, det tar lang tid. Til den prisen er ikke timelønnen høy og innsatsen er nok deretter.

selv har jeg betalt minst dobbelt på mine biler for skikkelig forarbeid og coating av god kvalitet. tar minst 2-3 dager.

Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (40 minutter siden):

7500 er alt for lavt om en skal ha godt forarbeid, det tar lang tid. Til den prisen er ikke timelønnen høy og innsatsen er nok deretter.

selv har jeg betalt minst dobbelt på mine biler for skikkelig forarbeid og coating av god kvalitet. tar minst 2-3 dager.

Han skriver klart og tydelig at det er "vennepris" Vanlig pris på den pakken er som jeg allerede har sagt fra 9.099,- avhengig av tilstand på lakken og størrelse på bilen. https://ditec.no/tjenester/lakkforsegling/

At du har betalt minst 15.000, og at det har tatt 2-3 dager sier kanskje at utgangspunktet ikke var helt bra. Det er en ting å legge dette på en ny/nesten ny bil, eller på en bil som har gått en god stund på veien.
De jeg brukte på siste bilen har priser fra 10.000,- for sin keramiske behandling. https://car-spa.no/detailing/lakkbeskyttelse/
På den hadde jeg også XPEL Ultimate på utsatte steder med keramisk behandling over hele bilen i etterkant.

Endret av Jalla21
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Jalla21 skrev (12 minutter siden):

Han skriver klart og tydelig at det er "vennepris" Vanlig pris på den pakken er som jeg allerede har sagt fra 9.099,- avhengig av tilstand på lakken og størrelse på bilen. https://ditec.no/tjenester/lakkforsegling/

At du har betalt minst 15.000, og at det har tatt 2-3 dager sier kanskje at utgangspunktet ikke var helt bra. Det er en ting å legge dette på en ny/nesten ny bil, eller på en bil som har gått en god stund på veien.
De jeg brukte på siste bilen har priser fra 10.000,- for sin keramiske behandling. https://car-spa.no/detailing/lakkbeskyttelse/
På den hadde jeg også XPEL Ultimate på utsatte steder med keramisk behandling over hele bilen i etterkant.

Har kun gjort dette på nye biler, dog har jeg valgt topp kvalitet og ikke masseprodusert slik som dere snakker om. 
 

edit: ta sin bil er vell 10 måneder og har kjørt igjennom en vinter samt brukt mye maskinvask om jeg ikke tar feil. kommer ikke langt med de ~10 timene hen betaler for da…

Endret av Salvesen.
Skrevet
Salvesen. skrev (20 minutter siden):

Har kun gjort dette på nye biler, dog har jeg valgt topp kvalitet og ikke masseprodusert slik som dere snakker om. 

Så du påstår at produktet som Ditec og Carspa bruker ikke er topp kvalitet?

Hvilket produkt har du brukt som er det, og ikke er masseprodusert? Er det laget på kjøkkenet?

  • Liker 1
Skrevet
Jalla21 skrev (11 minutter siden):

Så du påstår at produktet som Ditec og Carspa bruker ikke er topp kvalitet?

Hvilket produkt har du brukt som er det, og ikke er masseprodusert? Er det laget på kjøkkenet?

Nei, har absolutt ingenting med produktet å gjøre, det er billig. Men det er timer til rådighet for å gjøre godt arbeid som er problemet. Med den prisen tipper jeg de får maks 10 timer til rådighet, det er ikke nok om en skal gjøre ett solid stykke arbeid med maskering, flere lag med polering osv. 

Skrevet
Salvesen. skrev (48 minutter siden):

Nei, har absolutt ingenting med produktet å gjøre, det er billig. Men det er timer til rådighet for å gjøre godt arbeid som er problemet. Med den prisen tipper jeg de får maks 10 timer til rådighet, det er ikke nok om en skal gjøre ett solid stykke arbeid med maskering, flere lag med polering osv. 

Du skriver "dog har jeg valgt topp kvalitet og ikke masseprodusert slik som dere snakker om. "

Hvis det ikke er produktet du snakker om så er det meget rart skrevet. For det kan vel ikke være arbeidet som du mener er masseprodusert?

  • Liker 1
Skrevet
Jalla21 skrev (4 minutter siden):

Du skriver "dog har jeg valgt topp kvalitet og ikke masseprodusert slik som dere snakker om. "

Hvis det ikke er produktet du snakker om så er det meget rart skrevet. For det kan vel ikke være arbeidet som du mener er masseprodusert?

Ja det var kanskje dårlig presisert av meg, men de masse produserer salg. Enten har de liten tid til rådighet eller ekstrem sosial dumping. At de har ekstremt gode detailere med øye for detaljer er helt usannsynlig.

Men for all del, det er jo billig. Ser en bakgård sjappe reklamerer for 50% her i byen til 5000. 

Skrevet (endret)

https://ditec.no/tjenester/lakkforsegling/ditec-ceramic-ultra/

Sitat

Lakkorrigering kan være nødvendig for å oppnå optimal glans før behandling. Prisen varierer etter lakkenes tilstand. Ditec-senter kan gi deg estimat før innlevering.
 

Ditec  Ceramic Ultra.
Pris "fra" 9099,-

Det er nok oftere krav til lakkorrigering av Teslaer enn BMW slik at forarbeidet blir mere tidkrevende og kostbart.

Nå et det heller ingen bakgårdssjapper med sosial dumping, men serifiserte Ditec Sentre som tilbyr Ditec.


 

Endret av Syar-2003
Skrevet
Salvesen. skrev (2 timer siden):

7500 er alt for lavt om en skal ha godt forarbeid, det tar lang tid. Til den prisen er ikke timelønnen høy og innsatsen er nok deretter.

selv har jeg betalt minst dobbelt på mine biler for skikkelig forarbeid og coating av god kvalitet. tar minst 2-3 dager.

Jeg bruker nå en Detailer med svært godt rykte på seg, også blandt medlemmer på Detailers Club hvor det stort sett er han som blir anbefalt når folk spør etter detailere her i området. Prisene han opererer med er rundt 7500 der og der for en behandling med lakk forsegling på en personbil inkludert forarbeid. Kommer litt ann på coatingen du velger, 
Gtechniq er noe dyrere enn Nasiol, så har en selvfølgelig forskjellige coatinger i forskjellige prisklasser internt blandt disse og. Men 7500 for en full forseglings jobb med forarbeid er ikke en uhørt lav pris. 

Skrevet (endret)
Evil-Duck skrev (19 minutter siden):

Jeg bruker nå en Detailer med svært godt rykte på seg, også blandt medlemmer på Detailers Club hvor det stort sett er han som blir anbefalt når folk spør etter detailere her i området. Prisene han opererer med er rundt 7500 der og der for en behandling med lakk forsegling på en personbil inkludert forarbeid. Kommer litt ann på coatingen du velger, 
Gtechniq er noe dyrere enn Nasiol, så har en selvfølgelig forskjellige coatinger i forskjellige prisklasser internt blandt disse og. Men 7500 for en full forseglings jobb med forarbeid er ikke en uhørt lav pris. 

Jeg fikk lakkbehandlig (ceramic ) inkludert i kontrakten fra Bavaria til 7.500,-

 

Edit: 7000,- var det visst 
IMG_2068.thumb.jpeg.0a57e30e55cf9b4f97b7f9ce6b56a9e7.jpeg

Endret av Syar-2003
Skrevet
Evil-Duck skrev (16 minutter siden):

Jeg bruker nå en Detailer med svært godt rykte på seg, også blandt medlemmer på Detailers Club hvor det stort sett er han som blir anbefalt når folk spør etter detailere her i området. Prisene han opererer med er rundt 7500 der og der for en behandling med lakk forsegling på en personbil inkludert forarbeid. Kommer litt ann på coatingen du velger, 
Gtechniq er noe dyrere enn Nasiol, så har en selvfølgelig forskjellige coatinger i forskjellige prisklasser internt blandt disse og. Men 7500 for en full forseglings jobb med forarbeid er ikke en uhørt lav pris. 

Jeg gjør det samme men til helt andre priser. Som sagt det er ~10 timer med arbeid. Det er alt for lite.

 

7500 er helt i nedre sjiktet ifølge denne https://detailshop.no/sannheten-om-keramiske-coatinger/

Skrevet
Salvesen. skrev (46 minutter siden):

Ja det var kanskje dårlig presisert av meg, men de masse produserer salg. Enten har de liten tid til rådighet eller ekstrem sosial dumping. At de har ekstremt gode detailere med øye for detaljer er helt usannsynlig.

Men for all del, det er jo billig. Ser en bakgård sjappe reklamerer for 50% her i byen til 5000. 

Dette er med respekt å melde bare tullprat. Skal vi tolke det du skriver så er det vel du som er lurt hvis du faktisk har betalt så mye som du skriver. Men her er det ikke enkelt å skille snørr og barter virker det som.
F.eks Car Spa er av de absolutt beste i landet på dette, og de som gjorde Ditec behandling av min bil i Oslo drev opplagt heller ikke med "sosial dumping"

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...