Gå til innhold

Hva tror dere feiler folk når de dreper/utsletter familien sin og seg selv?


Anbefalte innlegg

Nok en familie drept/utslettet. Hvorfor tar ikke personen sitt eget liv isteden for å ta med seg hele familien i dragsuget? Hva tror dere er motivet? Psykiske problemer er tydelig men må være andre årsaker. Og drepe sine egne barn er bare så hinsides uforståelig. Håper ikke dette gir smitteeffekt. Hva tenker folk? Kjør debatt. 
 

Håper folk er snille med hverandre i påsken og heller forlater folk/sted om stemningen blir dårlig. 💛

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten overbeviste over at noe skal skje etter døden (himmel, paradis, etc) og derfor tar dem med seg, eller så er de overbeviste om at de ikke får et bra liv uten dem selv.

 

Mulig at dem også er sinte nok på dem til å ta livet av dem, men så innser at dem ikke kan leve med dette og tar livet sitt.

 

Lite sannsynlig at dette smitter over på andre, men det kan virke som om det blir mer vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Er ikke en narsissist psykisk syk da? Er vell en personlighetsforstyrrelse.

Forsåvidt, men det er vel stort sett andre som plages av tilstanden, ikke vedkommende selv.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

100% uforståelig, har barn selv og det er helt utenkelig. 

Det er det jo heldigvis for de aller fleste, men om barn eller partner f.eks vurderer å stå frem om overgrepene du har utsatt dem for, så kan det kanskje vippe noen over grensa til å knerte hele gjengen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (12 minutter siden):

Vanskelig å si vi har så lite innsikt i disse  sakene om det er sakene på Torpo og Nes som menes 

Men dette er dessverre veldig vanlig i USA. Var en politimann som skulle pensjonere seg men i stedet drap han de to barna sine,kona og seg selv. Dette skjedde også i januar i år tror jeg. Det er på dusinet av slike tilfeller i USA. Og nå begynner Norge å ta litt etter. Lille Norge kan ikke sammenlignes med store Usa men flere blir berørt/sjokket når det skjer her.  Tror dere at de kan være sjalu på egne barn,barna sine prestasjoner og dermed vil kvitte seg med de pga de ikke kan fremstå bedre enn seg selv?(narsissisme). 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (32 minutter siden):

Det er det jo heldigvis for de aller fleste, men om barn eller partner f.eks vurderer å stå frem om overgrepene du har utsatt dem for, så kan det kanskje vippe noen over grensa til å knerte hele gjengen.

Tror du denne faren/ektemannen i Torpo bedrev overgrep? 
Også er det så typisk at familiene er «verdens snilleste/kosligste» utad 🤔

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Grønnplante skrev (16 minutter siden):

Men dette er dessverre veldig vanlig i USA. Var en politimann som skulle pensjonere seg men i stedet drap han de to barna sine,kona og seg selv. Dette skjedde også i januar i år tror jeg. Det er på dusinet av slike tilfeller i USA. Og nå begynner Norge å ta litt etter. Lille Norge kan ikke sammenlignes med store Usa men flere blir berørt/sjokket når det skjer her.  Tror dere at de kan være sjalu på egne barn,barna sine prestasjoner og dermed vil kvitte seg med de pga de ikke kan fremstå bedre enn seg selv?(narsissisme). 

Ja i USA er det  nok vanlig der utføres og flere eksorsisme flere ganger i året så jeg vet ikke halvparten av husene der er jo hjemsøkt så Joa vi begynner og ta litt etter men vi får så lite informasjon om de sakene man vil ikke røre de tipper jeg ja vi blir berørt før dvs på 2000-tallet fikk jeg sjokk når jeg hørte knivstikking nå reagerer jeg ikke lenger leser om dette hver dag  mye mulig drapsmennene har   Narsissisme feks leste litt på Inyheter her om dagen om en Somalisk mor som hadde brukt vold og kjønns lemlestet  sine 3 døtre  denne  saken var sikkert ikke interessant for  Aftenposten så det er tydelig mye som ikke fremkommer og det er det nok i disse sakene også  som denne tråden handler om også du får ikke informasjon lenger denne må du selv finne og finner du den ikke må du sette deg ned på kjøkkenbordet med en kopp kaffe og filosofere og komme til en egen konklusjon om saken det mest interessante i avisene på 2000-tallet var spalten nesten helt bakerst 24 timer der all kriminaliteten stod alt fra veskenapping til fyllekjøring denne er ikke i min lokalavis lenger 

 


 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (Akkurat nå):

Nå var jo han som drepte familien i Nes jeger, det var der han hadde våpen fra

Yepp det stemmer @Tussi er jeger selv så vet det det du må gjøre er å ta jegerprøva deretter tropper du opp på ditt politikammer og leverer inn  søknader om våpen til jakt og politiet sjekker om du har rulleblad har du plettfri vandel sender de søknaden hjem til deg  med påstemplet (Innvilget) helseopplysninger sjekkes ikke opp i søknaden skriver du under på at du er edruelig og oppegående (I dag er det elektronisk søknad så du kan omtrent sitte hjemme i stua drita full og søke om våpen og  psykiske problemer) jegerprøve siler ikke ut de som er totalt uegnet til å ta den våpen kan skaffes på 2 måter enten gjennom medlemskap i pistolklubb og eller skytterlag da får man disposisjon og kravet er gjerne at du må være medlem i 1 år være aktiv og delta før du kan søke slutter du må du kvitte deg med våpenet jeg vil si at enkleste måten å skaffe våpen på er jegerprøva + plettfri vandel  her beholder du våpen selv om du ikke løser vilttrygdavgift 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...