Iterion Skrevet 3. januar Rapporter Del Skrevet 3. januar Ingen av naboene som har traktor/snøfreser, altså? Er langt ifra like ille her på østlandet. Mye snø ja, men ikke så voldsomt mye mer enn det man er vandt til. Har måtte måka 2-3 ganger om dagen og tatt extra godt foran garasjen for å unngå brøytekanter fra brøytebilen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar Skal ikke så mye til før "tøffingene" i nord også sutrer. 😛 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/snokaos-i-nord_-_-jeg-fikk-sjokk-da-jeg-apnet-dora-1.16222900 https://www.itromso.no/nyheter/i/aWRll5/snokaos-i-morgentrafikken https://www.nordlys.no/snøkaos/ https://www.tv2.no/nyheter/snokaos-i-nord-ekstreme-forhold/15362221/ Og listen kunne fortsatt. 1 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 3. januar Rapporter Del Skrevet 3. januar Når det slutter å snø, kommer kulda: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GMd36V/naa-kommer-kulden-folk-boer-forberede-seg Kan ikke erindre at det er varslet så mange kuldegrader de siste tiårene… Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar Kulda er heldigvis ikke så stort problem. Verre når det kommer mer snø på to dager enn det vanligvis kommer på 4 år. 3 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar (endret) Har nå kommet oss "ut", men det var ikke stort bedre på andre siden av fonnene. 😛 Der videoen starter skulle det vært en vei..... og en parkert lastebil. Spoiler Endret 3. januar av sedsberg 1 2 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. januar Rapporter Del Skrevet 3. januar sedsberg skrev (3 timer siden): Kulda er heldigvis ikke så stort problem. Verre når det kommer mer snø på to dager enn det vanligvis kommer på 4 år. Kulde er vanligvis ikke et problem her, men nå har det bikket -38 grader. Er uten varmtvann fordi rørene har fryst og bilen tørr jeg ikke prøve å starte en gang. 1 Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 3. januar Rapporter Del Skrevet 3. januar Vinteren er snudd helt opp-ned i Norge.I Vest-Finnmark er det nesten ikke snø. Har nettopp fjernet 50-70cm snø fra sånn plasttak over terrassen. Har fortsatt 30-40% igjen. Bor på Østlandet. Glad jeg ikke bor på sørlandet akkurat nå. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar Just now, Kenhten said: Har nettopp fjernet 50-70cm snø fra sånn plasttak over terrassen. https://www.vg.no/nyheter/i/abAPAL/uvaeret-i-grimstad-har-foert-til-oedelagte-drivhus-anslaar-skader-for-titalls-millioner Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 3. januar Rapporter Del Skrevet 3. januar Har en kollega på jobb som har drivhus og låve. Han har ikke gjort annet enn å fjerne snø fra tak siden nyttårsaften. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 3. januar Rapporter Del Skrevet 3. januar Har heldigvis en nabo med fres og er heldig med vinden så vært lite måking på meg. Kommer meg greit frem med bil også, merker det er spesielt digg nå med 4WD. Måtte ploge meg litt igjennom da jeg skulle på trening men gikk overraskende greit i dyp snø. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 3. januar Rapporter Del Skrevet 3. januar (endret) Emsal skrev (6 minutter siden): Har heldigvis en nabo med fres og er heldig med vinden så vært lite måking på meg. Kommer meg greit frem med bil også, merker det er spesielt digg nå med 4WD. Måtte ploge meg litt igjennom da jeg skulle på trening men gikk overraskende greit i dyp snø. En fornøyelse å kjøre diesel med 90 mil på tanken, 4x4 og nye piggdekk. Den piggfrie elbilen må stå og furte til peneværet kommer…. Endret 3. januar av Inspector Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 3. januar Rapporter Del Skrevet 3. januar Inspector skrev (2 minutter siden): En fornøyelse å kjøre diesel med 90 mil på tanken, 4x4 og nye piggdekk. Hehe Emsal kjører vel en Tesla Y om jeg husker riktig 😛 TheKims skrev (23 minutter siden): Kulde er vanligvis ikke et problem her, men nå har det bikket -38 grader. Er uten varmtvann fordi rørene har fryst og bilen tørr jeg ikke prøve å starte en gang. Såpass ja. Og du har hatt på nok varme I huset også? 😕 Bilen bør kunne starte i kulda, men kanskje verre å komme seg ut? 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 4wd er nok en fordel, men har ikke tall på hvor mange av de som satt seg fast på veien her nede i går. 😛 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 3. januar Rapporter Del Skrevet 3. januar sedsberg skrev (9 minutter siden): 4wd er nok en fordel, men har ikke tall på hvor mange av de som satt seg fast på veien her nede i går. 😛 Selv om jeg kjører «personbil-4wd» uten sperre og lavgir, er den likevel 10 ganger bedre på dagens føre enn den lave elbilen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar Ja det er en klar fordel. Men de er ikke uovervinnelige. Man så tendensene i går. 2WD-bilene nådde ikke engang frem til fonnene mens 4WD-ene satt virkelig godt fast. 2 1 Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 3. januar Rapporter Del Skrevet 3. januar Med dette uværet er jeg så glad jeg ikke driver med brøyting lenger. Det er umulig å holde vegene åpne, og det er bare å begynne på nytt når man er til endes. Fresing er et helvete for snøen virvler rundt over alt så man ikke ser noen ting + pakker seg på vindusviskerne. Ikke blir arbeidet fint og ikke ser man noen ende på det. Hos meg har det ikke snødd noe særlig i dag men blåser kraftig. Strømmen har vært av og på. Man blir populær om man har traktor. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. januar Rapporter Del Skrevet 3. januar https://www.nrk.no/sorlandet/snokaos-pa-sorlandet-_-send-oss-dine-bilder-1.16700372 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 3. januar Rapporter Del Skrevet 3. januar sedsberg skrev (57 minutter siden): Ja det er en klar fordel. Men de er ikke uovervinnelige. Man så tendensene i går. 2WD-bilene nådde ikke engang frem til fonnene mens 4WD-ene satt virkelig godt fast. Kjørte på jobb, satte fast en 2wd bil i oppkjørselen (ingen av hjula i bakken, pakka med snø under) Hentet bil 2, skulle kjøre rundt den fastkjørte. Satte fast den og. Ble hjemmekontor første dag. 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 3. januar Rapporter Del Skrevet 3. januar DrAlban3000 skrev (2 minutter siden): Kjørte på jobb, satte fast en 2wd bil i oppkjørselen (ingen av hjula i bakken, pakka med snø under) Hentet bil 2, skulle kjøre rundt den fastkjørte. Satte fast den og. Ble hjemmekontor første dag. Uff 😅 Regner med at du holder til på sørlandet? Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 3. januar Rapporter Del Skrevet 3. januar (endret) Iterion skrev (3 minutter siden): Uff 😅 Regner med at du holder til på sørlandet? Østlandet, mengden snø hadde gjort at han idioten som freste (meg) freste åpningen i brøytekanten over en grøft. Så veldig flatt og fint ut ☺️ Endret 3. januar av DrAlban3000 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå