Gå til innhold

Formel 1 - 2024


Hvilket Team holder du med i 2024 sesongen?  

64 stemmer

  1. 1. Hvilket Team holder du med i 2024 sesongen?

    • Alpine
      0
    • Aston Martin
      6
    • Ferrari
      15
    • Haas
      5
    • Stake Sauber
      2
    • McLaren
      17
    • Mercedes-AMG
      6
    • Racing Bulls
      1
    • Red Bull Racing
      12
    • Williams Racing
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Auto Asmodeus skrev (18 timer siden):

Fy faen for et kjedelig løp. Er like før Imola passerer Monaco i snorkefest. Tok seg opp de tre siste rundene, men det holder ikke. Bredd ut banen, rett opp et par svinger og få på plass en DRS sone til. Så kanskje.. inntil da kan de godt stryke dette og Monaco til fordel for bedre baner. Ta med de andre byløpene i samme slengen med unntak av Vegas som faktisk leverte.

Jeg synes ikke antall forbikjøringer skal styre 100% for valg av bane. Klart Imola kunne rettet ut en sving i håp om en bedre mulighet.. Men ikke fjernet miljøet ved å bygge firefelts-bredde. Og fjerne Monaco pga for få forbikjøringer?  Tenker litt på publikum som er tilstede. De vil med største odds og uansett løp ikke se en eneste forbikjøring akkurat der de står, men de opplever noe likevel. Bilene, farten og lyden(som var bedre før.) Og ikke minst omgivelsene.

Jeg synes Herman Tilke nesten var iferd med å ødelegge sporten i sin tid med sine kliniske banedesign. Det er som ett eksempel avkjøringssoner så overdrevne at publikum må bruke kikkert for å se bilene. Og det er på mange måter slik design er idag også, svært fokuserte tanker om forbikjøringer hvor banene til Tilke ikke lyktes like godt, akkurat litt for korte langstrekker. Nå er de mer enn lange nok. Men dessverre, det kliniske aspektet ved et bane design i dag er bibeholdt for mange steder. Synes jeg..

Hva er én viktig faktor til at noen baner faktisk har blitt klassikere? Jo at de er bygget i et naturlig miljø. Monza, du kan gå deg en tur i en fantastisk park som er hinsides mye større enn Frognerparken. Ikke like flott kanskje. Den historiske ovaldelen er fritt tilgjengelig. 

Spa, ta med en kvikklunsj og gå en tur i skauen før løpet begynner, banen ligger i den samme skauen. Og en fantastisk topografi, ref Eu Rouge + hele Kemmel oppover..I dag er baner bygget på gigantiske arealer av sand eller asfalt, og gjerne flatt som en pannekake i tillegg. 

Jeg har vært på både Monza og Spa. Jeg hadde ikke idag betalt en formue for å stå i en sandhaug eller kun ha flate og svære asfaltsoner rundt meg med kanskje litt maling rund omkring.

Endret av Sovna
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I gamle dager var bilene mindre med bensinload osv. Flere baner som passer ikke så godt til dagens biler. FIA har tenkt å minke/krympe bilene en del og redusere vekt osv. Denne sporten er dynamisk, vi vet ikke hva som kommer innen noen år.

Men ja, noe bør gjøres for at sporten blir enda mer moro :)

Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (På 20.5.2024 den 10:49 AM):

Sånn sett liker jeg bedre når de småprater under f.eks treninga der du får historier og anekdoter underveis.

Men ikke når han gamlingen er med, da blir det så masse piss. Snakker om noen som solgte dekk i gokk på 60 tallet eller de førere som kunne vært oldeforeldre til dagens førere, gjesp. 

 

Auto Asmodeus skrev (På 20.5.2024 den 10:49 AM):

Slik sett håper jeg de får litt mer å bygge sendingen på slik at vi hører mer om alt det andre som foregår underveis i løpet.

De bør fokusere mer på å forklare hvordan kjøringen fungerer teknisk, forskjellige kjørestiler osv. Og mindre repetisjon, de nevner de samme tingene i alle sendingene. 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (På 21.5.2024 den 3:46 PM):

Kan de ikke gi seg med de grisestygge hjulkapslene da. Ødelegger alle kule liveries de har.

google betaler vell godt for at det skal se sånn ut så da kan de neppe gjøre noe med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (54 minutter siden):

WTF? Intet liv her. Har alle dratt på kokkekurs eller strikkeklubb? Les mine lepper riktig, ikke strippeklubb.. ^^

Har sett alt av practices jeg, storkoser meg! Håper Charles klarer å levere i kvalikken også, så ut som han hadde god kontroll under FP3.

MartinF skrev (40 minutter siden):

Det er Monaco. Kalenderens kjedeligste løp. Ikke overrasket over at det er stille her.

Enig at det er potensielt kalenderens kjedeligste løp. Men det er langt fra kalenderens kjedeligste løpshelg. Jeg tar heller monaco FP1-2-3 + Quali enn forrige helgs Imola. Jeg har storkost meg med free practice, og jeg håper quali blir bra den også. Og da har det ikke så mye å si om det blir typisk Monaco kolonnekjøring eller om det skjer noe uventet og det blir spennende. Løpshelgen er fortsatt bra.

Ja det hadde vært flott om Monaco hadde mulighet for å passere, men det er langt fra den kjedeligste løpshelgen selv om søndagen fort kan bli en snoozefest. Jeg får flere timer med underholdning fra Monaco, selv om ikke alt er i poenggivende løp. Det er noe spesielt å se de suse rundt og touche rekkverket i full fart i Monaco.

Jeg tar heller dagens quali over å se United i FA-cup finalen for å si det sånn :D 

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...