Gå til innhold

Formel 1 - 2024


Hvilket Team holder du med i 2024 sesongen?  

58 stemmer

  1. 1. Hvilket Team holder du med i 2024 sesongen?

    • Alpine
      0
    • Aston Martin
      4
    • Ferrari
      13
    • Haas
      5
    • Stake Sauber
      2
    • McLaren
      15
    • Mercedes-AMG
      6
    • Racing Bulls
      1
    • Red Bull Racing
      12
    • Williams Racing
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jarmo skrev (26 minutter siden):

Kan være et bilde av 6 personer og tekst som sier 'Formula 1 Daily @Formula1_Daily X Williams team principal James Vowles has not yet seen the repair bill for Alex Albon's wrecked FW46 but estimates it be "circa half million." Williams still needs to produce a spare chassis for the early rounds of the season and won't have a spare chassis ready in time for the Japan GP either. #F1 #Williams WILLIAMSRACING KOMAT'SU'

Er dette vanlig praksis? 
Trodde de fleste teams hadde reserve og lagde kontinuerlig nye, men det kan jo være at de har påbegynt oppgraderingen som ikke er klar og at de nå har havnet mellom to stoler. 

Lenke til kommentar
OddZen skrev (På 27.3.2024 den 10:21 AM):

Er dette vanlig praksis? 
Trodde de fleste teams hadde reserve og lagde kontinuerlig nye, men det kan jo være at de har påbegynt oppgraderingen som ikke er klar og at de nå har havnet mellom to stoler. 

Det å få produsert delene dei trenger når dei trenger dei har jo vore Williams sitt store problem dei siste sesongene.

I fjor hadde dei jo ikkje bilen klar til første test.

Lenke til kommentar
Hr Kotelett skrev (7 minutter siden):

Hvem er neste finne etter Bottas? Sålenge jeg har sett F1 har det vært en fra Finland, men har ikke fått med meg noen arvtaker? 

Eg har heller ikkje fått med meg at det er nye finner som har sjanse til å få plass i F1. Blir litt rart uten. Samme med brasilianere. Det er noe feil når det ikkje er ein brasiliansk fører i F1 😔

Lenke til kommentar
Hr Kotelett skrev (37 minutter siden):

Hvem er neste finne etter Bottas? Sålenge jeg har sett F1 har det vært en fra Finland, men har ikke fått med meg noen arvtaker? 

Den som er nærmest pdd er nok Tuukka Taponen som vant Formula Regional mesterskapet i midtøsten/UAE i vinter og skal kjøre Freca (Formula Regional Europa) for R-ace i år, samme lag som Stenshorne kjørte for i fjor. Veien derfra og opp til F1 er lang...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
OddZen skrev (På 27.3.2024 den 10.21):

Er dette vanlig praksis? 
Trodde de fleste teams hadde reserve og lagde kontinuerlig nye, men det kan jo være at de har påbegynt oppgraderingen som ikke er klar og at de nå har havnet mellom to stoler. 

https://www.williamsf1.com/posts/ff06635f-60cd-48d7-b184-e58973ede03e/the-vowles-verdict-australia-2024?cid=sm_facebook_td_tvv_link_032724&fbclid=IwAR3oRVSwyJ7seVJQnKhYGpCAvXamHljj4gZkTUJ02Z4Z5_c6VbON8WPnxfI_aem_AUL17pOLuMUE_jCOnGJg1Bu8XuzWh53jQvgjhAD6mQ9fsSgZcrEH0weWwsNJVacj0nZO7IqLSeopw-HWXUKPLHJ3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mercedes Upgrades for Japan GP:
- Aerodynamic Enhancements: Targeted upgrades to address rear aerodynamic deficiencies.Suspension Improvements: Further refinements to enhance handling and stability, particularly in fast corners like those at Suzuka.
- Gearbox Support Rigidity: Strengthening measures implemented to minimize vibrations and enhance overall performance.
- Driver Feedback Integration:
Continued efforts to tailor the car's characteristics to suit the preferences and driving styles of Lewis Hamilton and George Russell.
- Strategic Development: Acknowledgement of the need for ongoing development and patience, in line with the iterative nature of modern Formula One.
Lenke til kommentar
The FIA released another edition of the 2026 Power Unit Technical Regulations, featuring an "override" or "overtake" mode that can be activated from the MGU-K. Additionally, there are restrictions on the amount of power that can be extracted from the MGU-K at certain speeds.
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (23 minutter siden):
The FIA released another edition of the 2026 Power Unit Technical Regulations, featuring an "override" or "overtake" mode that can be activated from the MGU-K. Additionally, there are restrictions on the amount of power that can be extracted from the MGU-K at certain speeds.

Ehh... De burde I det minste gjøre det om til en flat 8.

Lenke til kommentar

The latest draft of the 2026 power unit regulations has been unveiled by the FIA and presents some new functionality for the more powerful hybrid system to help improve the wheel-to-wheel racing.

 

As revealed by Motorsport.com in December, the FIA will also introduce new chassis rules in 2026 to make the cars between 40-50kg lighter.

The cars will be shorter, with the wheelbase likely trimmed down to 3400mm from the current maximum 3600mm. The cars will also be narrower by 10cm, so will be reduced from 2000mm to 1900mm.

https://www.motorsport.com/f1/news/f1-2026-engine-regs-kers-boost-system/10593023/?fbclid=IwAR0PcS9xM_asf4nxKauC0Miu7gYYjjAWkliFug2UgGnPRX8gQttNcni4zLE_aem_ActnwCOh5zA_u_Aafot_zRuee3JNAvRZwptbPT0WJ1L2TteEgdSrMBcW17TeiCqmGyy22v21tSCaXCjnb9UXEfG-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...