Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kilometertilstand og verdi


stamkunde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, stamkunde said:

så en kan stille spørsmål hvor en bil som ikke har avgift, to seter, varebil, både stygg i utseende, mye kilometertilstand holder så "stiv" pris. Da f.eks Toyota hiace. Har sett det mange ganger. 

Toyota Hiace har ikke vært i salg på mange år, så om du ønsker den bilen, er bruktmarkedet eneste alternativ. Dette driver bruktprisen opp.

Lenke til kommentar

Generelt kan man si det er bedre å kjøpe en ikke fult så gammel bil med høyere kilometerstand enn en noe eldre med lavere kilometerstand. Hvis du ser for deg 2 like biler med det motsatte her. Alder fremfor kilometerstand. Nyere biler med høyere kilometerstand er ofte blitt langkjørt med. Mindre start/stopp, mindre giring osv.. Noe jeg vurderer hvis jeg ser på 2 like biler hvor den andre er nyere men gått betydelig lengre enn den andre som er eldre men gått mindre.

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
3 minutes ago, stamkunde said:

takler ikke biler 500 000 km?

Gjennomsnittleg køyrelengde er 11-12000 i året. Dvs. at den er 40+ år når den har køyrt så langt.

Men joda, går du på finn.no og søker så finn du jo biler som har køyrt så langt. Men dei er stortsett ein del år, og billege - og du må pårekne at ting kan gå veldig galt kjapt, t.d. girkassehavari. Det gjer jo at verdien blir lågare.

Lenke til kommentar
2 hours ago, stamkunde said:

Det er for meg meget rart at staten behov for å skade og ødelegge bilen langt tidligere enn  det er nødvendig med salting av veier. 

Det er enkelt og billig. Og folk flest kan ikke å kjøre på vanlig vinterføre lenger. Det hadde sikkert blitt enda mer ramaskrik om de sluttet saltingen nå som folk er bortskjemt med det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...