Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, overhodet said:

Ja tydeligvis. Spesielt når man tror nordmenn hater Hamas fordi de er brune muslimer og ikke fordi de er terrorister facepalm...

???

Hvor har jeg og oss andre sagt dette? Igjen, hovedpoenget vårt er nettopp det at Hamas og sivile palestinere er to forskjellige ting. All vår sympati for medmennesker er rettet mot sivile palestinere, ikke Hamas.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (29 minutter siden):

Denne tråden er mer enn nok bevis på at vi tillater en lavere standard i krigføringen fordi det er lettere å mislike muslimer kontra eksempelvis ukrainere.

Men joda, et forum er ikke nødvendigvis representativt for en befolkning, så du har et poeng der.

Det er bare å se hvordan den muslim"kritiske" bloggen document dekker konflikten og hvilken bias de har. 

Document er brukt som kilde av enkelte brukere og det blir meget tydelig hvor listen ligger.

 

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Først og fremst bør det jo være land i nærområdene som tar seg av palestinske flyktninger. Hvorfor Egypt og andre land ikke vil det i denne og andre kriger/konflikter vet jeg ikke. Det er lite medmenneskelighet å spore i midtøsten, enda verre jo rikere de blir av oljen.

Norge og Europa har nok av flyktninger å ta seg av fra før. Det kan ikke være slik at det kun skal stå på Europa hver gang det er krig. Palestinere er også blant de som klarer overgangen til Norge dårligst blant flyktningsgruppene, så da er det åpenbart bedre for dem også å komme til land de står nærmere kulturelt og religiøst.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (15 minutter siden):

Først og fremst bør det jo være land i nærområdene som tar seg av palestinske flyktninger. Hvorfor Egypt og andre land ikke vil det i denne og andre kriger/konflikter vet jeg ikke. Det er lite medmenneskelighet å spore i midtøsten, enda verre jo rikere de blir av oljen.

Norge og Europa har nok av flyktninger å ta seg av fra før. Det kan ikke være slik at det kun skal stå på Europa hver gang det er krig. Palestinere er også blant de som klarer overgangen til Norge dårligst blant flyktningsgruppene, så da er det åpenbart bedre for dem også å komme til land de står nærmere kulturelt og religiøst.

I utgangen av 2022 var Tyrkia det landet som har tatt imot flest av verdens flyktninger (3,6 millioner flyktninger), etterfulgt av Iran
 

  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
overhodet skrev (53 minutter siden):

Ja tydeligvis. Spesielt når man tror nordmenn hater Hamas fordi de er brune muslimer og ikke fordi de er terrorister facepalm...

Ikke direkte til deg, men til han du svarte:

Eg er like mye i mot hamas, ruzzerfaenskapet putler og Breivik.
De terroristene der kan brenne en sakte men sikker død alle i sammen, har ingenting med hudfargen å gjøre.
Tar alle de under samme kam! 



Men ja, man skal prøve å skåne sivile så godt man kan i en krig! Der er Isreal blandt de beste i verden. 

Endret av sveibuen
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
PrettyBoy skrev (49 minutter siden):

I utgangen av 2022 var Tyrkia det landet som har tatt imot flest av verdens flyktninger (3,6 millioner flyktninger)

Nei, at Erdogan bruker flyktninger for politisk gjennomslag og trusler mot Europa + får en haug med penger fra oss er ikke noe argument for at vi skal ta imot palestinere nå. Jeg støtter regjeringen linje.

https://www.nrk.no/urix/erdogan-truer-med-a-_apne-porten-til-europa_-for-syriske-flyktninger-1.14737255

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en ting jeg har nå forundret meg over av Nyhetene jeg så hva Palestinerne gjør.

I Nord Gaza der Israel bomber, dem har advart folk røme sørover, men la oss si exmpel 25% blir igjen, og hjelper folk i ruinene, der er hva vi ser på TV nyhetene. (( Det er fakta))
Dem hjelper folk selv om dem bomber.

Her er problemet: Hvorfor hjelper dme folk, når dme vet att dme selv kan dø?

Jeg tenker att av dem mange tusen som har dødd er pga også at folk hjelper dem i ruinene og bomber kommer på nytt og dreper dem som hjelper.

HVis man skal overleve er det da dumt være på ett sted  Noen bomber?
Forstår ikke den tankegangen dems til palestinerne.

Bedre og leve enn og dø?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Rexxus skrev (8 minutter siden):

Det er en ting jeg har nå forundret meg over av Nyhetene jeg så hva Palestinerne gjør.

I Nord Gaza der Israel bomber, dem har advart folk røme sørover, men la oss si exmpel 25% blir igjen, og hjelper folk i ruinene, der er hva vi ser på TV nyhetene. (( Det er fakta))
Dem hjelper folk selv om dem bomber.

Her er problemet: Hvorfor hjelper dme folk, når dme vet att dme selv kan dø?

Jeg tenker att av dem mange tusen som har dødd er pga også at folk hjelper dem i ruinene og bomber kommer på nytt og dreper dem som hjelper.

HVis man skal overleve er det da dumt være på ett sted  Noen bomber?
Forstår ikke den tankegangen dems til palestinerne.

Bedre og leve enn og dø?

Det er nok stort sett familiemedlemmer og redningsarbeidere som graver i kollapsede blokker.

Når Israel bomber tunnelene til Hamas kan bygninger over tunnelene kollapse.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
PrettyBoy skrev (54 minutter siden):

I utgangen av 2022 var Tyrkia det landet som har tatt imot flest av verdens flyktninger (3,6 millioner flyktninger), etterfulgt av Iran
 

Det kommer litt an på hvor mange innbyggere et land har også. Prosentvis har Norge mange flere immigranter enn Tyrkia.

https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/promoting-our-european-way-life/statistics-migration-europe_en

 

chart.jpeg

Endret av overhodet
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, overhodet said:
2 hours ago, Psykake said:

Evnen til å lese, forstå og svare på det som faktisk blir skrevet er virkelig helt fraværende. 

Ja tydeligvis. Spesielt når man tror nordmenn hater Hamas fordi de er brune muslimer og ikke fordi de er terrorister facepalm...

Slo det deg før du postet kommentaren din hvordan du bekrefter hva @Psykake skriver med posten din når du ikke en gang klarer å diffrensiere mellom terrrororganisasjonen HAMAS på den ene siden og palestinske barn og andre uskyldige palestinere på den andre siden?!

Gjenspeiler seg hos flere her som ikke later til å klare å forstå at å kritisere Israel for menneskerettighetsbrudd, krigsforbrytelser og å fortrenge andre på andres landområder med mer IKKE på noen som helst måte er et forsvar for terrororganisasjonen HAMAS!!!

Endret av Gjest MKII
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (27 minutter siden):

Slo det deg før du postet kommentaren din hvordan du bekrefter hva @Psykake skriver med posten din når du ikke en gang klarer å diffrensiere mellom terrrororganisasjonen HAMAS på den ene siden og palestinske barn og andre uskyldige palestinere på den andre siden?!

Gjenspeiler seg hos flere her som ikke later til å klare å forstå at å kritisere Israel for menneskerettighetsbrudd, krigsforbrytelser og å fortrenge andre på andres landområder med mer IKKE på noen som helst måte er et forsvar for terrororganisasjonen HAMAS!!!

Hvis du puster med magen og leser tråden en gang til så kanskje du forstår det.

Poster man noe om Israel her så betyr det at man støtter alt Israel har gjort tror du og andre.

Dere er så blendet av hat mot Israel at dere ikke klarerer å diskuterte uten å stadig dra inn at vi som ikke fordømmer Israel i annenhver setning hater Palestinere.

  • Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...