Tussi Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Imaginacíon skrev (1 time siden): At vi er så antiisraelske er jeg ikke enig i. Regjeringen er noen puslinger i forhold til å kritisere og sanksjonere Israel. På høyresiden finner du stort sett Israelvenner. Jo, vi er ekstremt antiisraelske ift resten av Europa Snikpellik skrev (42 minutter siden): Åpenbart, men jeg spurte hvorfor du mener det er antisemittisme å ville utestenge Israel fra den internasjonale fotballen. Synes det er en merkelig påstand. Fordi man singler ut Israel og ikke andre land som har drept minst like mange. Fordrevet minst like mange, etter den største massakren av jøder siden holocaust, mens israelere er gisler i Gaza Man oppfører seg som om Israel gikk uprovosert i nn i Gaza og bomber barnehager for gøy. Israel gikk inn i Gaza etter en massiv provokasjon, mens Tyrkia f eks som diktet opp en grunn til å gå inn i Syria hylles for sin kritikk av Israel Det er kvalmt! 1 4
Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Ser ikke ut tip at Hamas vil ha en avtale likevel. De skal ha krevd løslatt terrorister som var med på 7 oktober, og en større initial israelsk tilbaketrekning ifølge Times of Israel https://www.timesofisrael.com/hamas-said-to-demand-release-of-terror-chiefs-oct-7-terrorists-in-deal-for-hostages/ Og de er villig til å torpedere avtalen på det. Så de kan altså kreve frigitt de som myrdet, kidnappet og voldtok og utløste denne krigen. Og en større israelsk tilbaketrekning først. Så det betyr at Israel skal trekke seg tilbake uten å ha fått noe enda. Og så kan Hamas torpedere som de vil etterpå. Det var for godt til å være sant 4 1 1
Sir Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Mange år siden og lett for at jeg husker feil. Etter 9/11 og med krigen i Afghanistan og Irak, var det kult å hate USA, spesielt staten USA. Noen sympatiserte med Al Qaida, husker blant annet det var folk i vennekretsen som gjorde det. Noen syntes «det var synd med disse tårnene, men, USA blander seg mye i Midtøsten da så…» Etter 9/11 må det vel kunne sies at USA gikk til massivt motangrep på alt som kunne tolkes å ha en tilknytning til angrepet. Boken «Desertørens beretning» fortalte om en amerikansk soldats opplevelser med amerikanske styrkers drap på sivile, noe han sa var årsaken til at han deserterte. Folk husker vel Guantanamo Bay og mishandling av fanger. CIA sin bruk av tortur. System of a Down - BYOB, Green Day - American Idiot, Holiday, etc. mye kultur den gangen rundt USA-hat. Vi hadde store demonstrasjoner ved den amerikanske ambassaden i Oslo. Blitzere kastet stein. Jeg hadde ikke noe stort poeng her, bare synes jeg ser noen likheter mellom 9/11 og 7. oktober, og det påfølgende kaoset. 3 1
0laf Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Imaginacíon skrev (2 timer siden): Greta Thunberg holdt en gnistrende tale i Hellas. Hun ville ikke snakke så mye om at hun ble mishandlet og torturert i Israel... De fikk alle nye tørre klær og flybiletter hjem, ingen straff i det hele tatt, så de hadde det sikkert grusomt i Israel 6
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Snikpellik skrev (1 time siden): Mye rart her, glemt konteksten? Jeg forstår at mange føler det på den måten du gjør det, men poenget mitt er at hvis det hadde blitt en fredsavtale så ville aldri Israel blitt utestengt. Så hvis man likevel utestenger de nå så er det altså fordi Hamas ikke takker ja til den. Og det mener jeg blir feil. 4 2
Sir Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 0laf skrev (14 minutter siden): De fikk alle nye tørre klær og flybiletter hjem, ingen straff i det hele tatt, så de hadde det sikkert grusomt i Israel Ikke alle, en av aktivistene var så sulten etter mange timer uten mat at hun prøvde å spise en ansatt i fengselet: «Spanish activist Reyes Rigo Serviá, an acupuncture therapist from Mallorca, was detained after allegedly biting a medical staffer at Ketziot Prison in southern Israel; police now seek to extend her detention by seven days after initially planning her deportation» Det er også rapporter om at hun lå på et veldig hardt gulv, og hadde spasmer i bena på grunn av elektrolyttmangel: «refused to leave their cell for mandatory medical examinations required before deportation. The two reportedly lay on the floor, held onto each other with one arm, and grabbed metal bars with the other while kicking at prison staff. A dental assistant employed by the Prison Service who was called to help said Serviá bit her left hand during the struggle.» https://www.ynetnews.com/article/rky1igwpxx 2 2
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 20 minutes ago, Sir said: Ikke alle, en av aktivistene var så sulten etter mange timer uten mat at hun prøvde å spise en ansatt i fengselet: «Spanish activist Reyes Rigo Serviá, an acupuncture therapist from Mallorca, was detained after allegedly biting a medical staffer at Ketziot Prison in southern Israel; police now seek to extend her detention by seven days after initially planning her deportation» Det er også rapporter om at hun lå på et veldig hardt gulv, og hadde spasmer i bena på grunn av elektrolyttmangel: «refused to leave their cell for mandatory medical examinations required before deportation. The two reportedly lay on the floor, held onto each other with one arm, and grabbed metal bars with the other while kicking at prison staff. A dental assistant employed by the Prison Service who was called to help said Serviá bit her left hand during the struggle.» https://www.ynetnews.com/article/rky1igwpxx Er det ikke trolig at spasmene gjorde at hun bet?
Sir Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden Imaginacíon skrev (9 minutter siden): Er det ikke trolig at spasmene gjorde at hun bet? Du har et poeng. La oss vente på rapporten fra FNs kontor for koordinering av humanitære rettigheter i Israel for avklaring. 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå