Ballalaika Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden ParadiseCity skrev (1 time siden): Jeg vet ikke hvilken sekt de tilhørte, det finnes veldig mange forskjellige jødiske ortodokse sekter, med masse forskjellige ideologier. Uansett så var poenget mitt at man har en israelsk minister som på fritiden flyr rundt i disse nabolagene og denger løs på folk Sånn apropos debatt-stil: det startet med at han skal ha spyttet på de. Når det ble klart at det kanskje ikke var så totalt uforståelig likevel gitt hvem disse er, så skifter man bare useremionelt over til at han jevnlig oppsøker de for å utøve fysisk vold mot de. ParadiseCity skrev (1 time siden): Om de i det nabolaget tror på julenissen eller mener Hitler var en messiah er likegyldig for meg egentlig. Jeg tror ikke den forskjellen der er like triviell for jødene som den er for deg. Eller for Israelerne: https://www.timesofisrael.com/ultra-orthodox-man-who-offered-to-spy-for-iran-served-in-idf/ 2
ParadiseCity Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Om dette har noen videre konsekvens for en eventuell større strøm av flyktninger til Europa er kanskje tvilsomt eller vanskelig å si men nå har det franske rettsvesenet åpnet for å gi asyl til palestinere fra Gaza. Gazans can receive refugee status in France due to 'Israeli persecution,' court rules 3
UglaSukk Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden VifteKopp skrev (2 timer siden): Tenkte det samme, bortsett fra at Boravia er mer fremstilt som Russland enn Israel. Befolkningen i Jahranpur ligner på en blanding av arabere og indere. Geografisk gir det ingen mening, men det er neppe tilfeldig. Lurer på at jeg må gløtte på filmen når den etterhvert kommer på Altibox. Det kan virke som filmskaperne har prøvd å slå to fluer i en smekk, så folk kan se det som Gaza eller Ukraina alt etter deres preferanser. ( Filmen skal jo trekke flest mulig. )
Tussi Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden (endret) Jeg lurer på en ting. Det er ytre høyre-partier som nå forlater regjeringen i protest mot verneplikten? Er dette de samme ytre høyre som mener Israel skal fortsette å krige? Dvs de vil ha krig, men alle andre skal dø, ikke deres egne? Endret 16 timer siden av Tussi
VifteKopp Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden ParadiseCity skrev (2 timer siden): Tja, da misforsto jeg. For du var raskt ute med å poengtere at ofrene for voldsutøvelsen var allierte av Hamas uten at du brukte et sekund på å fordømme den voldsutøvende. Derfor jeg er reagerte. Jeg vet ikke hvilken sekt de tilhørte, det finnes veldig mange forskjellige jødiske ortodokse sekter, med masse forskjellige ideologier. Uansett så var poenget mitt at man har en israelsk minister som på fritiden flyr rundt i disse nabolagene og denger løs på folk. Om de i det nabolaget tror på julenissen eller mener Hitler var en messiah er likegyldig for meg egentlig. Jeg er ikke en utenriksminister som må signalisere riktige verdier til velgerbasen sin, så jeg har ikke noe behov for å fordømme alt det grusomme som skjer rundt omkring. Jeg fant det bare interessant at det finnes retninger innen ortodoks jødedom som er like anti-sionistiske som prestestyret i Iran. Litt som det infamøse bildet av amerikanske nynazister som deltok på et møte med afro-amerikanske nasjonalister fordi begge støttet ideen om segregering av rasene. 2
Tussi Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden VifteKopp skrev (4 minutter siden): Jeg er ikke en utenriksminister som må signalisere riktige verdier til velgerbasen sin, så jeg har ikke noe behov for å fordømme alt det grusomme som skjer rundt omkring. Jeg fant det bare interessant at det finnes retninger innen ortodoks jødedom som er like anti-sionistiske som prestestyret i Iran. Litt som det infamøse bildet av amerikanske nynazister som deltok på et møte med afro-amerikanske nasjonalister fordi begge støttet ideen om segregering av rasene. En ting er å ikke anerkjenne Israel, en annen er å benkte holocaust, tror ikke det er denne typen man bør referere til ift troverdighet i israelkritikk 2
sk0yern Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Interessant gjennomgang av alder/kjønn etc på døde i Gaza. 2 1
ParadiseCity Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden sk0yern skrev (2 timer siden): Interessant gjennomgang av alder/kjønn etc på døde i Gaza. Vil tippe at økningen blant menn skyldes det er de som går til matkøene 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå