Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Boing_80 skrev (3 minutter siden):

Er det meningen at vi kun skal se saken fra en side og ikke vie et eneste ord om de som blir slaktet? 

Er det meningen at vi skal være tause tilskuere og ikke kritisere noe som helst?

Er det nå jeg skal be om oppskrift på gulrotkake? Hvordan var det der?

• Liker 5
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
7 minutes ago, Boing_80 said:

Hva tenker du bør diskuteres i denne tråden? Er det en spesifikk form du foretrekker? Spesifikke ord? Spesifikke meninger og synspunkter? Avgrensninger?

Skriv gjerne noe om det så skal jeg gjøre mitt ytterste for å etterkomme forventningene dine :)

Enkelte er ekstreme sionister som støtter Israel med hele sin sjel. Ingen grunn til å lytte til hva de mener.

Endret av Imaginacíon
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (Akkurat nå):

Balalaika er en ekstrem sionist som støtter Israel med hele sin sjel. Ingen grunn til å lytte til hva han mener.

Jeg skjønte det. Passiv-aggressiv undertone og akkurat nok milde ord til at en unngår moderatorene :D

• Hjerte 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (9 minutter siden):

Balalaika er en ekstrem sionist som støtter Israel med hele sin sjel. Ingen grunn til å lytte til hva han mener.

Jeg er egentlig ikke så mye sionist utover at jeg mener at folkemord/etnisk rensing på/av jødene i/fra palestina er en noget drastisk løsning på palestina-spørsmålet.

Hvis det er et ekstremt synspunkt for deg avslører du kanskje først og fremst din egen ekstremisme. IDK.

• Liker 8
Skrevet
ParadiseCity skrev (2 timer siden):

Det gjør vel strengt talt Israel også. Eneste «vestlige» landet som ikke har sanksjoner mot Russland, og nekter å selge forsvarsmateriell til Ukraina. 

Sionister/Miffere gjør seg selv en gedigen bjørnetjeneste ved å dra frem Russland i tråden her. Men for all del…

Jepp, har aldri vært glad i Israel, men er ikke noe glad i Hamas/Iran supportere heller. 

Skrevet
Mbappe09 skrev (33 minutter siden):

Jepp, har aldri vært glad i Israel, men er ikke noe glad i Hamas/Iran supportere heller. 

Israel hjelper i det minste Ukraina noe selv om de var i krig selv. Og stemmer med Ukraina i FN. I motsetning til drittregimene disse folka støtter

• Liker 6
Skrevet
On 12/17/2025 at 11:07 PM, Imaginacíon said:

Norge viser litt guts og vilje. Bra! Men de kunne vært smarte og koordinert med andre land som Spania og Irland.

Nope, Norge viser gufs fra fortidens Hitler-tendenser ved å la seg styre av ei lita høgtskrikande venstreside som krever Israel på eit fat. Skammelig holdninger som Norge vil måtte reversere. 

• Liker 5
Skrevet

Utrolig å dra frem Spania. Gir så lite som mulig bidrag til Ukraina - den viktige kampen, men er plutselig veldig aktive ovenfor Israel. Spania har nesten like stor økonomi som Russland - de kunne utgjort en STOR forskjell i den viktige krigen. Men neida

• Liker 6
Skrevet
DukeNukem3d skrev (30 minutter siden):

Israel hjelper i det minste Ukraina noe selv om de var i krig selv. Og stemmer med Ukraina i FN. I motsetning til drittregimene disse folka støtter

Tror det er via via, siden veldig mange i Israel har russisk avstamning, og veldig mange palestinere, spesielt på Vestbredden blir utsatt for mye diskriminering (da tenker jeg ikke på de som lager kvalme) men all våpen som blir sendt til Ukraina er velkommen for min del. Konflikten i Midtøsten har jeg gitt opp skal jeg være ærlig. 

• Liker 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (Akkurat nå):

Utrolig å dra frem Spania. Gir så lite som mulig bidrag til Ukraina - den viktige kampen, men er plutselig veldig aktive ovenfor Israel. Spania har nesten like stor økonomi som Russland - de kunne utgjort en STOR forskjell i den viktige krigen. Men neida

Spania drives av et venstrestyrt regjering, som føler mer med den tredje verden enn Europa. Flaut. 

• Liker 4
Skrevet
Mbappe09 skrev (2 minutter siden):

Konflikten i Midtøsten har jeg gitt opp skal jeg være ærlig. 

Jeg og, ser ikke noe løsning på dette. Ikke tostatsløsning heller, en Hamas-stat? En katastrofe. For palestinerne først og fremst.

Nei, dette er helt ødelagt for all fremtid.

• Liker 5
Skrevet
On 12/19/2025 at 10:14 PM, Imaginacíon said:

Israels forbrytelser er vel dokumenterte. Du trenger ikke late som du ikke vet.

Her fra (en av?) dagens bombing i Gaza. Folkemordet fortsetter.

https://x.com/MosabAbuToha/status/2002082167535579247

Ingen forbrytelse å spore av Israel her. Er Iran med sine proxykrigere som prøver seg på folkemord mot både Israel og Palestinere, skjønt Palestinere flest(70%) samt alle pro-palestinere & dets støttespiller trur Iran sine proxykrigere er frigjerere, dvs dumskapen har passert idioti og forvilla seg over i forblinda overbevisning a la religiøs overtru. Folkemordet til Hamas forsetter. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (1 time siden):

Enkelte er ekstreme sionister som støtter Israel med hele sin sjel. Ingen grunn til å lytte til hva de mener.

Genuint nysgjerrig på enkelte i tråden. Hvorfor emigrerer de ikke til Israel? De mener jo at Norge er et antisemittisk møkkahøl styrt av et oligarki bestående av kommunister, jødehatere og andre ugudelige raddiser. Samtidig fremstiller de Israel som et multikulturelt paradis, da må det jo være en smal sak for slike ressurssterke individer å få innpass inn i det israelske samfunnet. 

• Liker 3
Skrevet
ParadiseCity skrev (10 minutter siden):

Genuint nysgjerrig på enkelte i tråden. Hvorfor emigrerer de ikke til Israel? De mener jo at Norge er et antisemittisk møkkahøl styrt av et oligarki bestående av kommunister, jødehatere og andre ugudelige raddiser. Samtidig fremstiller de Israel som et multikulturelt paradis, da må det jo være en smal sak for slike ressurssterke individer å få innpass inn i det israelske samfunnet. 

Israel er et flott land, anbefaler å ta turen 👍

Kanskje ikke ta turen til Ramallah midt under intifadaen som meg, men dog 👍

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
3 hours ago, ParadiseCity said:

Det gjør vel strengt talt Israel også. Eneste «vestlige» landet som ikke har sanksjoner mot Russland, og nekter å selge forsvarsmateriell til Ukraina. 

Sionister/Miffere gjør seg selv en gedigen bjørnetjeneste ved å dra frem Russland i tråden her. Men for all del…

Israel har da støtta Ukraina på fleire vis. Bare løgn og svada fra deg. Pro-palestinere har det med å dra løgn ut o buksa og veive helikopter som om det forandrer på virkeligheten...

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...