DukeNukem3d Skrevet 4. desember Skrevet 4. desember leifeinar skrev (1 time siden): Blir som at da man stemte for at undertrykkelsen av Cuba skulle opphøre, og 2 land på planeten stemte imot og 185 for. Ikke sant, fordi en blokkade av en Kreml-vennlig diktator er det samme etiske dilemmaet som å kidnappe 20.000 barn, indoktrinere de og tvinge de til å krige mot eget land. Det er bare Israel av alle land i midtøsten som synes det er noe galt i det altså. 2 3
leifeinar Skrevet 4. desember Skrevet 4. desember DukeNukem3d skrev (3 minutter siden): Det er bare Israel av alle land i midtøsten som synes det er noe galt i det altså. Det handler om at man stemmer det storebror sier. se bare eurovisjon, Norge er helt paralysert da usa puster dem i nakken. Nå er heller ikke israel landet som skal uttale seg om barns rettigheter. 20000 barn minner veldig om antall israel barn som de har likvidert. 3 2
DukeNukem3d Skrevet 4. desember Skrevet 4. desember (endret) leifeinar skrev (8 minutter siden): Det handler om at man stemmer det storebror sier. se bare eurovisjon, Norge er helt paralysert da usa puster dem i nakken. Nå er heller ikke israel landet som skal uttale seg om barns rettigheter. 20000 barn minner veldig om antall israel barn som de har likvidert. Nesten alle USA sine allierte stemte mot storebror om Cuba... Israel er altså det eneste landet i midtøsten som synes ukrainske barn bør løslates fra russisk tortur. Det var forøvrig nytt for meg at Russland er storebror for alle arabiske/muslimske land. Jeg vet til og med om pro-russere som synes disse bør løslates, så man skulle tro det var en sak som var sort/hvit. Til og med den vemmelige pro-russiske skikkelsen som styrer Ungarn stemte for. Endret 4. desember av DukeNukem3d 6
Ballalaika Skrevet 4. desember Skrevet 4. desember leifeinar skrev (8 minutter siden): Det handler om at man stemmer det storebror sier. se bare eurovisjon, Norge er helt paralysert da usa puster dem i nakken. Nå er heller ikke israel landet som skal uttale seg om barns rettigheter. 20000 barn minner veldig om antall israel barn som de har likvidert. USA deltar ikke i Eurovision. 6
Simen1 Skrevet 4. desember Skrevet 4. desember DukeNukem3d skrev (1 minutt siden): Det var forøvrig nytt for meg at Russland er storebror for alle arabiske/muslimske land. Meg også. Assad følte det nok sånn, men han ble kastet ut av eget land og tør ikke nærme seg der lengre. Putin ga han visstnok en luksuriøs blokkleilighet i Moskva og en playstation.. Meg bekjent så har mange land i midtøsten et ambivalent forhold til Russland og mange folkegrupper uten eget land, kun strategisk allianse når det tjener de. 3
Imaginacíon Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Nå har også Island valgt å boikotte Eurovision etter at Israel fikk delta. Norge er som vanlig noen slappfisker og sier at de stiller seg nøytrale. Det de ikke skjønner er at å være nøytral i dette spørsmålet er å stille seg på folkemorderens side. https://www.vg.no/rampelys/i/xrR4aQ/eurovision-boikotten-flere-land-trekker-seg 3 1
Mannen med ljåen Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Norge har gitt økonomisk og politisk støtte til HAMAS i flere år. Jeg er positivt overrasket. 2 2
DukeNukem3d Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) Imaginacíon skrev (23 minutter siden): Nå har også Island valgt å boikotte Eurovision etter at Israel fikk delta. Norge er som vanlig noen slappfisker og sier at de stiller seg nøytrale. Det de ikke skjønner er at å være nøytral i dette spørsmålet er å stille seg på folkemorderens side. https://www.vg.no/rampelys/i/xrR4aQ/eurovision-boikotten-flere-land-trekker-seg Det lå vel i kortene at de skulle trekke seg. Spania gir lite til Ukraina leste jeg tidligere idag, men dette er de plutselig veldig opptatte av. Helt sprø prioritering av venstre-regjeringen der. Det var land som stod klare til å boikotte hvis Israel ble kastet ut også. Endret 9 timer siden av DukeNukem3d 1 2
DukeNukem3d Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Mannen med ljåen skrev (5 minutter siden): Norge har gitt økonomisk og politisk støtte til HAMAS i flere år. Jeg er positivt overrasket. 😮 gjør vi?
Imaginacíon Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 14 minutes ago, DukeNukem3d said: Det lå vel i kortene at de skulle trekke seg. Spania gir lite til Ukraina leste jeg tidligere idag, men dette er de plutselig veldig opptatte av. Helt sprø prioritering av venstre-regjeringen der. Det var land som stod klare til å boikotte hvis Israel ble kastet ut også. Spania er Europas mest engasjerte land for Palestina, så det er ikke noe som kom ut av ingenting. Tyskland og Israel burde arrangere Eurovision for seg selv, så kunne anstendige land arrangere sin egen konkurranse. 1 1
DukeNukem3d Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Imaginacíon skrev (1 minutt siden): Spania er Europas mest engasjerte land for Palestina, så det er ikke noe som kom ut av ingenting. Tyskland og Israel burde arrangere Eurovision for seg selv, så kunne anstendige land arrangere sin egen konkurranse. Samtidig som de gir veldig lite til Ukraina, som er en mye viktigere og kan ramme oss direkte om Ukraina taper. Helt sprø prioritering. 3
KalleKanin Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden DukeNukem3d skrev (6 minutter siden): Samtidig som de gir veldig lite til Ukraina, som er en mye viktigere og kan ramme oss direkte om Ukraina taper. Helt sprø prioritering. Jepp: https://sol.no/nyheter/europa-klarer-ikke-a-fylle-gapet/83962518 Sitat Samtidig øker forskjellene i Europa når det gjelder hvor mye bistand som gis. Mens Tyskland, Frankrike og Storbritannia har økt støtten betydelig, bidrar land som Spania og Italia med svært lite – og enda mindre enn tidligere. At ikke Spania og Italia får mer pes for dette er utrolig. 2
Imaginacíon Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 6 minutes ago, DukeNukem3d said: Samtidig som de gir veldig lite til Ukraina, som er en mye viktigere og kan ramme oss direkte om Ukraina taper. Helt sprø prioritering. Det er ikke sprøtt i det hele tatt. Det dreier seg om et folkemord. At Spania ikke er så opptatt av Ukraina, som ligger langt unna, er heller ikke rart. 3
DukeNukem3d Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden KalleKanin skrev (Akkurat nå): Jepp: https://sol.no/nyheter/europa-klarer-ikke-a-fylle-gapet/83962518 At ikke Spania og Italia får mer pes for dette er utrolig. Det var der jeg leste det Jeg hadde en mistanke om det fra før, for jeg har hørt fryktelig lite fra de om det. Mens andre europeiske stormakter har uttalt seg mye. Spania sin økonomi er like stor som Russland nesten, hvis de hadde steppet opp som Norden, Storbritannia, Frankrike og Tyskland ville det gjort en STOR forskjell. Spesielt nå som klovnen i det hvite hus ødelegger 2
DukeNukem3d Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Imaginacíon skrev (2 minutter siden): At Spania ikke er så opptatt av Ukraina, som ligger langt unna, er heller ikke rart. wtf? Er dette seriøst ment? 4
Snikpellik Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Mannen med ljåen skrev (35 minutter siden): Norge har gitt økonomisk og politisk støtte til HAMAS i flere år. Jeg er positivt overrasket. Det er jo direkte feil. Norge har gitt penger og støtte til USAs prosjekt - Hamas sin erkefiende. 3 1
Imaginacíon Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 2 minutes ago, DukeNukem3d said: wtf? Er dette seriøst ment? Vi har grense mot Russland, så det er ikke rart at vi er ekstra opptatt av det, og verdens rikeste land har råd til en rundhåndet støtte til Ukraina. Det har ikke Spania, som tross alt gir en del. 3
DukeNukem3d Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) Imaginacíon skrev (10 minutter siden): Vi har grense mot Russland, så det er ikke rart at vi er ekstra opptatt av det, og verdens rikeste land har råd til en rundhåndet støtte til Ukraina. Det har ikke Spania, som tross alt gir en del. Grenser Frankrike, Storbritannia, Tyskland eller Danmark til Russland? Grenser Spania til Palestina siden det er liksom greit at de er så opptatte av det? Dette må være en av de merkeligste bortforklaringene jeg har hørt for å forsvare mangel på engasjement for Ukraina. Om Russland vinner frem så får det selvsagt konsekvenser for Spania også da de er en del av NATO. NATO har en lang grense til Russland som da får ytterligere press på seg fra en imeprialistisk galning i Kreml. (Hvis de da ikke bryr seg om Ukraina) Og nei, som artikkelen sier: bidraget til Spania er elendig! Endret 9 timer siden av DukeNukem3d 3
Mannen med ljåen Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Spania og Irland har jo lang historie med borgerkrig og terror, så de føler vel et visst fellesskap med HAMAS. 2
KalleKanin Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden ICJ har akseptert Russland sitt krav om etterforskning av Ukraina for folkemord: https://www.ukrinform.net/rubric-polytics/4067388-genocide-case-un-icj-accepts-russias-counterclaim-against-ukraine.html Sitat The International Court of Justice (ICJ) has decided to accept for consideration Russia's counterclaims against Ukraine under the 1948 Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide, rejecting Ukraine's objections to the inadmissibility of Russia's claims. ICJ er enig vits. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå