Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tomtegrense igjennom garasje


Labelle

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg bor i et borettslag hvor jeg har en egen frittstående garasje.

Borettslaget er 10 år gammelt og jeg har bodd her i 5 år.

Jeg var klar over at før vi kjøpte her at garasjen var bygget delvis på kommunen sin tomt.

Jeg har aldri hørt noe problemer med dette fra kommunen men likevel irritert meg over dette noe i tilfelle jeg skulle selge en dag eller uansett egentlig.

Jeg klarer ikke å se hva kommunen kan bruke denne tomten til da den skrår relativt raskt og ligger tett på vårt borettslag. boligen/garasjen ligger en god del høyere opp fra terrenget enn hvor kommunen har tomt. Burde jeg gå frem her til kommunen eller bare lukke munnen å ikke pirke på dette? Kan garasjen bli krevd revet etter så mange år? Tenker at dette uansett er en sak for borettslaget om det skulle oppstå problemer. Men værste senario ville vært om noe ble krevd fjernet.

 

Tomt kommune.jpg

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge har garasjen stått der, like lenge som borettslaget? Er tegningen din hentet fra kommunens egne kart? Det bør jo uansett finnes noe papirer så sant den ikke ble satt opp for veldig mange år siden (da var det ikke alltid "så nøye").

Tilhører garasjen leiligheten og er definert i borettslagets oversikt som dette, er det strengt tatt borettslagets problem, ja. Det er vel slik fortsatt at man i realiteten ikke kjøper en borettslagbolig, men rettighetene til å bruke boligen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
panzerwolf skrev (5 timer siden):

Hvor lenge har garasjen stått der, like lenge som borettslaget? Er tegningen din hentet fra kommunens egne kart? Det bør jo uansett finnes noe papirer så sant den ikke ble satt opp for veldig mange år siden (da var det ikke alltid "så nøye").

Tilhører garasjen leiligheten og er definert i borettslagets oversikt som dette, er det strengt tatt borettslagets problem, ja. Det er vel slik fortsatt at man i realiteten ikke kjøper en borettslagbolig, men rettighetene til å bruke boligen.

Alt ble bygget i 2010. Så ikke så lenge siden. Tipper entreprenøren har tatt noen snarveier. Kartet er linket på se eiendom.no. I vårt borettslag kjøper man garasje å ikke "leier" som i mange andre. Men vi er likevel andelseiere. Garasjen er merket som "tatt i bruk" som status i matrikkelen.

Endret av Labelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...