Gå til innhold

Erna Solberg har Høyres fulle tillit etter Sindre Finnes sitt aksjeventyr


Anbefalte innlegg

nebrewfoz skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke kommentert habilitetsregelverket i det hele tatt. Følg med!
Jeg påpekte bare at det dreier seg om to ulike norske selskaper her, der det ene er børsnotert og det andre ikke, og det er ikke så enkelt som at det ene eier det andre.

NAMMO eies 50% av den norske stat og 50% av Patria, der Kongsberggruppen igjen eier 50%. Staten eier 50% av Kongsberg, de øvrige 50% eies av slike veldedige og altruistiske organisasjoner som: 

State Street Bank And Trust Comp 8 989 810 5,07%
The Northern Trust Comp, London Br 5 425 022 3,06%
MUST INVEST AS 4 416 887 2,49%
Jpmorgan Chase Bank, N.A., London 3 989 071 2,25%
The Bank Of New York Mellon Sa/Nv 3 010 457 1,70%
Danske Bank AS 2 913 135 1,64%
MP PENSJON PK 2 366 661 1,33%
The Bank Of New York Mellon 2 175 694 1,23%
Citibank, N.A. 2 159 745 1,22%

 

At du ikke har kommentert habilitetsspørsmålet var heller ikke mitt poeng, men at endog næringsministeren erkjenner at denne våpenkontrakten burde ha blitt behandlet som innsideinformasjon, noe den ikke ble.

Tror du virkelig at Økokrim har iverksatt etterforskning mot Ole Borten Moe for mistanke om innsidehandel, hvis det juridisk og faktisk sett ikke er grunnlag for en slik mistanke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at folk ikke får nok av gutteklubben grei. De er korrupte alle sammen, passer bare på hverandre så blir det bra?

De har holdt på minst siden 80tallet med medlemsjuks og bidragsjuks både her og der, at sauene i vårt samfunn ikke våkner snart, de holder jo selvfølgelig på ennå med fiffel både her og der!

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Windfarmer said:

NAMMO eies 50% av den norske stat og 50% av Patria, der Kongsberggruppen igjen eier 50%.

Feil. Kongsberg Defence & Aerospace eier 49,9% av Patria, dvs. at de har mindretall på generalforsamlingen i Patria. Det er den finske stat som i praksis bestemmer hva Patria skal mene og gjøre. Hvis de ikke vil gi utbytte, så får ikke Kongsberg en krone.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Windfarmer said:

Mener du i fullt alvor at Stortinget skal gjenspeile gjennomsnittet av befolkningen?

Jeg trodde jeg hadde svart på denne, men det falt visst bort. Beklager responstiden ;)

Jeg mener i fullt alvor at Stortinget skal representere hele befolkningen. Det er det demokratiet er bygget på.

Quote

Eller bør vi tilstrebe et Storting bestående av dyktige og engasjerte personer som kan noe, har vist at de kan få til noe, og som ellers har egenskaper som kan styre landet i riktig retning?

Nei. Ikke i det hele tatt. Stortinget får ikke bestemme sin egen retning. Deres mandat er ikke å styre et selskap for profitt, det er å tjene folket. Det du beskriver er heller ikke et demokrati, men et aristokrati.

Edit: Jo, jeg hadde svart. Vet ikke hvorfor jeg ikke fant svaret igjen. Sorry.

Endret av tommyb
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Windfarmer said:

Tror du virkelig at Økokrim har iverksatt etterforskning mot Ole Borten Moe for mistanke om innsidehandel, hvis det juridisk og faktisk sett ikke er grunnlag for en slik mistanke?

Jeg vet ikke. Men jeg tror at Økokrim opplevde et visst press for å "ikke la politikerne slippe unna" denne gangen. Hvis det ikke hadde blitt satt i gang etterforskning, så kunne de som ville ha gnålt i flere år om at "Borten Moe slapp unna". Nå er det etterforskning, og resultatet vil vise om det blir tiltale eller ikke. Hvis det ikke blir tiltale, så er det forhåpentligvis noen færre som mener at "Borten Moe slapp unna" enn om det ikke hadde blitt etterforsket i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, tommyb said:

Jeg trodde jeg hadde svart på denne, men det falt visst bort. Beklager responstiden ;)

Jeg mener i fullt alvor at Stortinget skal representere hele befolkningen. Det er det demokratiet er bygget på.

Nei. Ikke i det hele tatt. Stortinget får ikke bestemme sin egen retning. Deres mandat er ikke å styre et selskap for profitt, det er å tjene folket. Det du beskriver er heller ikke et demokrati, men et aristokrati.

 

Men det ER jo ett aristokrati kamuflert som et demokrati vi har her i Norge og vesten takket være kapitalismen.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, fuckdeg said:

Men det ER jo ett aristokrati kamuflert som et demokrati vi har her i Norge og vesten takket være kapitalismen.

Den tror jeg nesten du må forklare. Mener du at stortingspolitikerne rekrutteres fra aristokratiet, eller at de blir aristokrater i og med at de har kommet inn på på Stortinget? Eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, nebrewfoz said:

Den tror jeg nesten du må forklare. Mener du at stortingspolitikerne rekrutteres fra aristokratiet, eller at de blir aristokrater i og med at de har kommet inn på på Stortinget? Eller?

Politikerne lager lover for å gynne de rike. Folk flest blir kasta under bussen. Korrupte politikere med gutteklubben grei som støtte.

Politikere med politikerboliger som leier ut sin egen. Politikere som setter venner og venninder i lederroller for å flytte pla planlagte moterveitraseer unna huset sitt. Osv osv osv  

De beskytter hverandre.

Endret av fuckdeg
Lenke til kommentar
11 minutes ago, nebrewfoz said:

Ja, det var såpass velbegrunnet, ja ...

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/66BVV0/krf-lederen-sa-han-hadde-utgifter-hos-foreldrene-for-aa-slippe-skatt-men-ropstad-betalte-ikke-en-krone

Sak nummer en. hvor mange saker må jeg google frem for deg?

Må du ha det inn med teskje?

Det går igjen og igjen og igjen og igjen og igjen.

Men så har man sånne som deg, med slike utsagn, som setter tvil på fakta. Fakta om korrupsjon. Men neeeeeida. Herregud ingen hører etter.

Edit: https://www.nettavisen.no/mulig-korrupsjon-pa-stortinget/s/12-95-2491595 

Ett helt minutt tok det å finne to saker. Hvor mye mer tror du ikke finns?

Endret av fuckdeg
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, fuckdeg said:

Sak nummer en. hvor mange saker må jeg google frem for deg?

Hva har dette med "gynne de rike" å gjøre? Det var vel ingen andre enn én stortingsrepresentant som fikk noen fordel av dette, og stortingsrepresentanter tilhører ikke den gruppen jeg vil kalle "rike".

Og hva har dette med å "kaste folk flest under bussen" å gjøre? Ser du i det hele tatt på hva de ulike stortingsrepresentantene stemmer på og hva de ulike partiene står for? Det er vilt forskjellige ting, og ingen får noe igjennom uten at de har flertall for det. Vi får de politikerne folk stemmer på, like it or not.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Subara skrev (4 timer siden):

Ingen når toppen av norsk politikk hvis de først og fremst er ute etter å berike seg selv.

Vi har større klasseskiller i Norge enn før. Om noen har en god karriere i næringslivet har de også god lønn. Særlig når man har rundet 60 år og ikke har sløst bort pengene. Solberg-familien har ordnet seg godt. Men en statsministerstilling er ikke for hvem som helst, og statsministeren har ikke spesielt høy lønn i forhold til i mange andre land.

At man kan mislike rike, ja det er mulig å forstå.

At man har tillitt til politikere i et demokrati, det er sånn det skal være.

Støre er opptatt av å bevare denne tillitten ved å be dyktige folk i staben sin om å fratre sin stilling. At ingen skal få fordeler av å være politiker, fordi de er valgt av folket. De uheldige politikerne klaget på et utydelig regelverk. De fikk fortsette på Stortinget, bare i en mindre betydelig stilling.

Støre prøver å få kontakt med grasrota som statsminister og leder for Arbeiderpartiet, og trenger velgere etter et historisk dårlig valg. Det er i hvert fall en side av saken.

Jeg synes man bør stole på økokrims avgjørelser og ikke fortsette med beskyldningene. Det er ikke lovløse tilstander i Norge.

Så kan man si, at når en tidligere statsministers ektemann nesten er på økokrim-nivå, bør det være nok til å ta håndvesken å gå. At tillit er vanskelig å gjenopprette når den har først har fått seg en knekk. Men det ser ikke ut til å berøre høyrevelgerne i hvert fall.

Erna tør ingen be om å gå fordi hun er personen som skal be andre om gå? En jernkvinne, altså.

Når de som representerer kapitaleierne i Norge signaliserer at lyssky virksomhet, løgn, innsidehandel, fortielser og ansvarsfraskivelse er ok, gir dette argumenter til vanlige folk på et sølvfat. Dette er enda værre enn at millionæren Støre leder AP.  Han gjorde i det minste ærlige forsøk på å unngå inhabilitet.

Lenke til kommentar
1 hour ago, nebrewfoz said:

Hva har dette med "gynne de rike" å gjøre? Det var vel ingen andre enn én stortingsrepresentant som fikk noen fordel av dette, og stortingsrepresentanter tilhører ikke den gruppen jeg vil kalle "rike".

Og hva har dette med å "kaste folk flest under bussen" å gjøre? Ser du i det hele tatt på hva de ulike stortingsrepresentantene stemmer på og hva de ulike partiene står for? Det er vilt forskjellige ting, og ingen får noe igjennom uten at de har flertall for det. Vi får de politikerne folk stemmer på, like it or not.

https://www.nkrf.no/nyheter/2023/05/01/korrupsjon-i-kommunene---eksempler-fra-de-siste-10-aarene

https://tjen-folket.no/index.php/2021/04/01/mange-korrupte-politikere-i-norge/

https://www.nettavisen.no/okonomi/det-er-ikke-tvil-om-at-korrupsjon-er-et-alvorlig-problem-i-norske-kommuner/s/12-95-3423825651

Fin liten samling:

static1.squarespace.com/static/6336b296b65a960446be756c/t/6364e69406a274603f23a4a4/1667557014763/Domssamling2022.pdf

https://www.nrk.no/norge/korrupsjonsalarm-i-kommune-norge-1.10847100

Igjen. Korrpute politikere over hele landet som skor både seg og sine rike kompiser og venninder.

Endret av fuckdeg
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fuckdeg skrev (31 minutter siden):

 

Fin liten samling:

static1.squarespace.com/static/6336b296b65a960446be756c/t/6364e69406a274603f23a4a4/1667557014763/Domssamling2022.pdf

Igjen. Korrpute politikere over hele landet som skor både seg og sine rike kompiser og venninder.

I den samlingen der er det vel nesten ikke en eneste politiker utover muligens rådmannssaken. Flertallet er ansatte i privat eller offentlige virksomheter som lar seg korrumpere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Hedonism said:

I den samlingen der er det vel nesten ikke en eneste politiker utover muligens rådmannssaken. Flertallet er ansatte i privat eller offentlige virksomheter som lar seg korrumpere.

Kameraderi og store mørketall. Og naivitet såklart blandt sauene her til lands.

Lenke til kommentar
fuckdeg skrev (4 minutter siden):

Kameraderi og store mørketall. Og naivitet såklart blandt sauene her til lands.

Igjen, ut i fra det vedlegget så er det ikke politikere som ser ut til å være de som er korrupte her til lands men heller en salig blanding av politi, eiendomsmeglere, ledere i offentlige og private selskap, NAV-ansatte med flere.

At det finnes korrupsjon er helt klart og at det skjer i mye større grad enn vi vil ta innover oss er nok også sant, men vedlegget ditt var helt skivebom for å underbygge «Korrpute politikere over hele landet som skor både seg og sine rike kompiser og venninder» når det ikke viser dømte politikere i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Hedonism said:

Igjen, ut i fra det vedlegget så er det ikke politikere som ser ut til å være de som er korrupte her til lands men heller en salig blanding av politi, eiendomsmeglere, ledere i offentlige og private selskap, NAV-ansatte med flere.

At det finnes korrupsjon er helt klart og at det skjer i mye større grad enn vi vil ta innover oss er nok også sant, men vedlegget ditt var helt skivebom for å underbygge «Korrpute politikere over hele landet som skor både seg og sine rike kompiser og venninder» når det ikke viser dømte politikere i det hele tatt.

image.thumb.png.8548445112cd59f917c2f67e2ea20f8e.png

Jeg har markert ut litt for deg siden jeg ikke vet hvor jeg kan mate deg med teskje. Sånn, nå skjønner du kanskje greia. De passer såklart på hverandre disse korrupsjonsrepresentantene så ingen blir tatt på ordentlig. En liten klask på labben iblandt bare.

Også tar vi ett rykende ferskt lite svin: https://e24.no/privatoekonomi/i/5BgmeK/sindre-finnes-drev-lobbyvirksomhet-mot-stortinget

image.png.58f307adad525cf3810bc3e1b997ad24.png

 

NÆMMEN!

Selveste statsministeren er visst korrupt OGSÅ gitt! (i proxy fra Finnes ifra 2013!!)

Det er ikke noe vits å stemme på noen. De er samme søppla alle sammen.

Du spør om normale folk som er kastet under bussen. Vi har lav lønn, høy skatt og ikke en dritt igjen etter man har betalt bolig og bil, år etter år etter år. Mens eliten som bedriver lobbyvirksomhet klarer seg jo selvfølgelig fiiiiint de?

"Dæ bæjja å INVISTERE meijr" spydde Erna for en stund tilbake, såklart med et lita lurt øye til den korrumperte møkkagubben sin.

Men folket breker og gaper over.

Endret av fuckdeg
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fuckdeg skrev (7 minutter siden):

!Selveste statsministeren er visst korrupt OGSÅ gitt! (i proxy fra Finnes ifra 2013!!)

Det er ikke noe vits å stemme på noen. De er samme søppla alle sammen.

Du spør om normale folk som er kastet under bussen. Vi har lav lønn, høy skatt og ikke en dritt igjen etter man har betalt bolig og bil, år etter år etter år. Mens eliten som bedriver lobbyvirksomhet klarer seg jo selvfølgelig fiiiiint de?

"Dæ bæjja å INVISTERE meijr" spydde Erna for en stund tilbake, såklart med et lita lurt øye til den korrumperte møkkagubben sin.

Men folket breker og gaper over.

Dette er irrelevant til det jeg kommenterte, lenken du delte med oversikt over korrupsjonsdommer i Norge fra 2013-2021 viser ikke korrupte politikere men at nordmenn i alle samfunnslag lar seg korrumpere. Det var poenget mitt, den lenken viser ikke noe av det du ellers påstår i innlegget ditt.

Lenke til kommentar
44 minutes ago, Hedonism said:

Dette er irrelevant til det jeg kommenterte, lenken du delte med oversikt over korrupsjonsdommer i Norge fra 2013-2021 viser ikke korrupte politikere men at nordmenn i alle samfunnslag lar seg korrumpere. Det var poenget mitt, den lenken viser ikke noe av det du ellers påstår i innlegget ditt.

Altså.

Du sitter der og påstår at en dritt ikke er en dritt? en spade ER IKKE EN SPADE?

Trodde en spade var en spade jeg, i Norge.

Jeg gir opp. Forbanna sau.

 

3viip18co50c1.jpg

Endret av fuckdeg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...