Gå til innhold

Wolfgang Wee Uncut på Youtube


Gouldfan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Morromann said:

Hva kontroversielle gjester angår så synes jeg de fleste bør kunne inviteres. Grensen går vel om man skulle invitere nynazister, som Tore Tvedt fra Vigrid eller noe; men kontrære stemmer generelt sier jeg bare "bring em in".

 

Glenn Diesen forsvarer Russlands pågående forsøk på folkemord i Ukraina. Det er fullt på høyde med nynazisme spør du meg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes han har veldig mange veldig interessante episoder, og har kost meg stort med mange episoder. Samtidig synes jeg det bærer litt for mye preg av at han ikke har så mye kunnskap om eller har satt seg så veldig inn i det han intervjuer om, og podcastene bærer kanskje litt for mye preg av å være talerør for og hjelpe til å få frem det intervjuobjektet ønsker å formidle, der de kritiske spørsmålene gjerne uteblir. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Smule8o skrev (På 12.9.2023 den 12:43 PM):

Glenn Diesen forsvarer Russlands pågående forsøk på folkemord i Ukraina. Det er fullt på høyde med nynazisme spør du meg 

Nå var det vel helt på starten av krigen at Glenn Diesen var gjest der så vidt jeg vet(husker ikke helt, enkelte podcaster gjør ikke noe særlig inntykk). Men jeg så den og han forsvarte ikke etter hva jeg kan høre noen former for krigsforbrytelser. Nå er det jo slik at mange forveksler begrepene "krigsforbrytelser" og "folkemord" og anser de som synonymer, skjønt "folkemord" er et veldig spesifikkt begrep som går ut på å systematisk utrydde folkegrupper med overlegg; og det er ikke det samme som f.eks bombing av sivile mål med mindre det er for øye å utrydde et folkeslag; ja det er krigsforbrytelse men ikke nødvendigvis folkemord; det er faktisk ganske sjeldent at slikt går under folkemord. Folkemord er ikke nødvendigvis mord heller, men altså forsøk på å utrydde et folkeslag, f.eks gjennom tvangssterligisering og tvangsadopsjon, noe f.eks den norske stat gjorde seg skyldig i med romanifolket i veldig nær fortid.

Uansett, det er en digresjon, for å komme til poenget; det er åpenbart at Diesen, hva han nå ellers måtte mene ikke forsvarte noe mord og grusomheter i nevnte podcast, for da hadde den blitt fjernet av YouTube - eller Spotify som den også er på. Det er bare å se på hvor strengt sensurregime Spotify har på podcastene til Joe Rogan som de har monopol på nå, og hvor samtlige som var for drøye ble fjernet, i praksis alle hvor Alex Jones var gjest; han ble invitert på nytt igjen nylig(vet ikke om også den ble fjernet)men hvor stadig vekk måtte avbryte Jones eller lede samtalen i et annet spor fordi han åpenbart ikke ønsket noen "strikes" fra Spotify. Så: uansett hva Diesen mener om enkelte ting var ikke det noe tema hos Wolfgang, kun rent militære analyser. Jeg mener; en ren tysk militær analyse av invasjonen av Norge i 1940 kan vanskelig sies å være noe forsvar for holocaust.

herzeleid skrev (På 16.9.2023 den 2:56 PM):

Jeg synes han har veldig mange veldig interessante episoder, og har kost meg stort med mange episoder. Samtidig synes jeg det bærer litt for mye preg av at han ikke har så mye kunnskap om eller har satt seg så veldig inn i det han intervjuer om, og podcastene bærer kanskje litt for mye preg av å være talerør for og hjelpe til å få frem det intervjuobjektet ønsker å formidle, der de kritiske spørsmålene gjerne uteblir. 

Det innrømmer han jo selv, at han ønsker å lære av de han intervjuer. Dette er ikke BBC Hard Talk(fra de som husker den gangen BBC faktisk var bra)hvor man "griller" de som intervjues; men en samtale. Synes det er bra at han lar folk med helt motstridende meninger få slippe til. Man skal alltid ta hva man hører med en klype salt forøvrig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På fredag kom den triste beskjeden om at Norges kanskje mest frittalenede og kritiske journalist, Jon Hustad har gått bort 55 år gammel, noe som gjør at vi også har mistet en av de mest frittalende sannhetssøkende journalistene innenfor offentlig sløsing, meningsløst byråkrati og meningsløe fornybarprosjekter. Hustad var gjest hos Wolfgang 4 ganger og alle podcastene er timelange interessante samtaler med en journalist som tørte å si ting som de var og ikke var opptatt av å bli likt av maktmenneskene; slik det virker som om de fleste journalister er i dag. Legger til alle 4 her i kronologisk rekkefølge.

 

 

 

 

Siste var fra april i år og nå vet vi at det desverre aldri blir flere. Får håpe noen andre journalister der ute vil fortsette den kritiske granskningen av utenlandskabler og det fornybare eventyret; noe det er lite å finne av.

Endret av Morromann
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (22 minutter siden):

På fredag kom den triste beskjeden om at Norges kanskje mest frittalenede og kritiske journalist, Jon Hustad har gått bort 55 år gammel, noe som gjør at vi også har mistet en av de mest frittalende sannhetssøkende journalistene innenfor offentlig sløsing, meningsløst byråkrati og meningsløe fornybarprosjekter

Utrolig trist, stort sett alltid interessant det han skrev om, og ikke redd for å gå mot strømmen.
Hans artikler om det grønne skiftet kommer man til å se tilbake på som en profeti som gikk i oppfyllelse.

Det er er journalistene vi sitter igjen med. De er på kurs for klimajournalister.
Applausen(!) sitter løst når politikerne taler.
https://www.transitmag.no/2023/10/12/munnkurv-for-journalister-under-mote-med-klimaministere-i-pressens-hus/

Her kan vi nok garantere at det blir mye kritisk journalistikk fra klimatoppmøtet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
sk0yern skrev (På 16.10.2023 den 9:16 AM):

Utrolig trist, stort sett alltid interessant det han skrev om, og ikke redd for å gå mot strømmen.
Hans artikler om det grønne skiftet kommer man til å se tilbake på som en profeti som gikk i oppfyllelse.

Det er er journalistene vi sitter igjen med. De er på kurs for klimajournalister.
Applausen(!) sitter løst når politikerne taler.
https://www.transitmag.no/2023/10/12/munnkurv-for-journalister-under-mote-med-klimaministere-i-pressens-hus/

Her kan vi nok garantere at det blir mye kritisk journalistikk fra klimatoppmøtet.

Jeg blir målløs. Der har du det som "passerer" for journalister i våre dager. Få som legger sin ære i å granske makta på vegne av foket; heller gransking av folket på vegne av makta. Lurer på hva de lærer på journalistutdanninger nå for tiden. Få om noen, vil vel spørre om hvordan Barth Eide skal reise til dette toppmøtet. Er det med privatjet? Hvorfor har de ikke møter om klima på teams; "det fungerte jo så bra under pandemien liksom". Får pampene servert langreist indrefilet slik som på "klimamøtet" i Kairo i fjor?

Hustads artikler om "det grønne skiftet" har på lang vei gått i oppfyllelse allerede og verre blir det. Men det er ikke noen glede i å si "told you so" til andre som har forsvart det med nebb og klør som selv vil bli rammet av det når man selv må si det mens man sitter i rennesteinen. Vel, i det minste sa noen av oss fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...