Gå til innhold

Skolevalget, blå tsunami.


Anbefalte innlegg

Nasjonalisten skrev (15 minutter siden):

Anser du virkelig Høyre og FrP som ''moro-partier''? Venstre-radikale kaller dem ofte fascister og moral-politi(konservative), Høyre er absolutt det mest profesjonelle og voksne partiet. 

Gøy-partier er på 1 side Rødt som vil gi alle penger de ikke fortjener, og appellerer til moral-posører/woke/feminisme, på den andre siden er det Liberalistene for resten av moroa, dop, horer, og godis, ultimat frihet.

 

Screenshot_20230907_164038_Facebook.jpg

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
17 hours ago, Nasjonalisten said:

Det er spesielt interessant at Høyre gjør det såpass bra etter Ola Svenneby sitt utsagn om innvandringsstopp ble nasjonale nyheter.

Høyre gjorde det vel bra før hans tåpelige utsagn, ikke etterpå. Utsagnet i seg selv er vel nesten utelukkende ødeleggende for Høyre, men de fleste ser ut til å være rause. Frp kunne kanskje tjent mer på samme utsagn.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 timer siden):

Det der er faktisk skremmende høyt.

Alliansen er ikke bare et protestparti som kan sammenlignes med noen av de andre partiene, det er et regelrett nazistparti med en gal «partileder» tilknyttet voldsdømte folk som er med i diverse meget lugubre rasistiske organisasjoner.

Jeg husker Vigrid fikk en del stemmer i skolevalget i sin tid også, men ikke noe i nærheten av dette.

Det er i hvert fall en påminnelse om at demokratiet aldri er noe man kan ta for gitt.

Helt vilt at innvandring har blitt et så "single issue" for noen at de er villige til å gi slipp på alt annet av rettigheter og grunnleggende nødvendigheter. Men nå er det ikke helt uvanlig at man fokuserer på noen få temaer enn "helhetsbildet" i ungdomstiden...

 

Svein M skrev (4 timer siden):

Jeg frykter at folk stemmer uten å ha satt seg inn i politikk. Jeg vil oppfordre folk å sette seg litt inn i sakene. En fare er at sakene blir feil fremstilt på sosiale media. Finn ut hva de forskjellige lokal politikerene står for. Gå f.eks inn på de forskjellige partienes hjemmesider for fylket og kommunen der du skal stemme for å finne ut hva de står for. Jeg sier bare som et nøytralt råd, ikke for eller mot spesielle parti.

Burde vært en flyer på skoleveggene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fra å gå fra stabile tider med en jevn inflasjon og rente, så har vi fått alt i fleisen på kort tid. Det vil selvfølgelig påvirke kommuneøkonomien og da vil de kommuner med høye lån slite uansett parti og det vil kreve en mer effektiv drift. Det vil sjokkere folk at ved hvert valg så lover partiene mye, men de beste politikerne er de som tør å si nei, man kan ikke gjøre alle fornøyde. Venstresiden sin løsning er å lempe utgiftene over på folk, høyresiden gir mindre bevilgninger til folk. Så får ungdommene bestemme selv ut i fra hvilken situasjon de er i hva som tjener dem best. 

Lenke til kommentar

Jeg er så lei av å lese om at Støre og co selger seg for toppverv o.l. 

Det er soleklart at Støre er ekstremt godt kvalifisert til et internasjonalt topp verv. Uansett om man liker politikken han står for eller ikke, så er han en veldig dyktig og erfaren diplomat. Han kjenner også politikken svært godt.

Det at bitte lille Norge har politikere med kaliber til å innta internasjonale tunge posisjoner er GULL verdt for nasjonen.

Det er en nordmann som leder verdens desidert største militærallianse mens Europa står i den største militære krisen på over 50 år. Han blir i tillegg sterkt oppfordrete til fortsette. Det er en enorm gevinst for et lite land.

 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
GP950mAh skrev (9 timer siden):

Medlemmene velges blant EU sine medlemsland.

Det er faktum at kun borgere fra EU sine medlemsland får toppverv i EU.

Norge tjener på å ha et tett samarbeid og tett handel med EU, det har sikret oss tollfrihet og redusert toll på fisk, sjømat og eksport av tjenester til Eu, noe som skaper titalls tusen arbeidsplasser over hele Norge.

Gjennom EØS-avtalen har vi sikret oss en lang rekke samarbeid innen justis, politi, utdanning, forskning, miljø og mye mer som nordmenn nyter godt av, og det er denne avtalen våre folkevalgte er opptatt av å videreføre og styrke i tråd med folkeviljen som viser et soleklart flertall for å videreføre eøs-avtalen.

Dette er flisespikkeri. Det er mange norske politikere som har fått prestisjetunge jobber ute i Europa. Ikke nødvendigvis direkte ansatt av EU men organisasjoner som er tett forbundet med EU. Forøvrig var poenget mitt at å mene at norske politikere ikke setter sine egeninteresser først er utrolig naivt og hvis man ser de siste års avsløringer i diverse media så ser man det rake motsatte av det du påstår her. Deler av den politiske eliten og innerste sirkelen av makt på begge sider, som har hatt stor innflytelse i å forme norsk politikk både innenriks og utenriks har blitt avslørt i være skattesnyltere, brakkebaroner, bedrive innsidehandel og kameraderi. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (38 minutter siden):

Jeg er så lei av å lese om at Støre og co selger seg for toppverv o.l. 

Det er soleklart at Støre er ekstremt godt kvalifisert til et internasjonalt topp verv. Uansett om man liker politikken han står for eller ikke, så er han en veldig dyktig og erfaren diplomat. Han kjenner også politikken svært godt.

Det at bitte lille Norge har politikere med kaliber til å innta internasjonale tunge posisjoner er GULL verdt for nasjonen.

Det er en nordmann som leder verdens desidert største militærallianse mens Europa står i den største militære krisen på over 50 år. Han blir i tillegg sterkt oppfordrete til fortsette. Det er en enorm gevinst for et lite land.

 

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor Støre er ekstremt godt kvalifisert til et internasjonalt topp verv. Han virker jo som en udugelig leder i den forstand at han har absolutt null kontroll over sine egne. Når han har problemer med å ha kontroll på en gjeng bønder fra SP og fagforeningsbyråkrater i AP tviler jeg sterkt på at han kommer til å briljere nå særlig mer med internasjonale  toppolitikere som har vært i gamet i mange tiår. 

Det blir veldig feil å sammenligne Støre med Stoltenberg i mine øyne. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (8 timer siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ett-parti-overrasker-blant-unge-velgere-et-varsku/16022039/

"Ved noen skoler var partiet Alliansen større enn både Sp og SV. Valgforsker tror ikke de unge vet hva de stemmer på."

For å si det sånn, hvis ungdommen faktisk vet hva Alliansen er, og likevel stemmer på dem, da kommer det til å bli utrivelig her noen år frem i tid. Denne saken fra Buskerud er drøy. 

https://filternyheter.no/listetopp-i-valget-erklaerte-seg-som-nazist-i-fjor-joachim-32-dyrker-hat-mot-joder-negre-og-sodomitter/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
ParadiseCity skrev (39 minutter siden):

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor Støre er ekstremt godt kvalifisert til et internasjonalt topp verv. Han virker jo som en udugelig leder i den forstand at han har absolutt null kontroll over sine egne. Når han har problemer med å ha kontroll på en gjeng bønder fra SP og fagforeningsbyråkrater i AP tviler jeg sterkt på at han kommer til å briljere nå særlig mer med internasjonale  toppolitikere som har vært i gamet i mange tiår. 

Det blir veldig feil å sammenligne Støre med Stoltenberg i mine øyne. 

Stoltenberg er en svært dyktig leder.

Støre er god til å bære Gros koffert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ParadiseCity skrev (2 timer siden):

Dette er flisespikkeri. Det er mange norske politikere som har fått prestisjetunge jobber ute i Europa. Ikke nødvendigvis direkte ansatt av EU men organisasjoner som er tett forbundet med EU. Forøvrig var poenget mitt at å mene at norske politikere ikke setter sine egeninteresser først er utrolig naivt og hvis man ser de siste års avsløringer i diverse media så ser man det rake motsatte av det du påstår her. Deler av den politiske eliten og innerste sirkelen av makt på begge sider, som har hatt stor innflytelse i å forme norsk politikk både innenriks og utenriks har blitt avslørt i være skattesnyltere, brakkebaroner, bedrive innsidehandel og kameraderi. 

Tett samarbeid og handel med våre europeiske naboer er det soleklart flertall for å beholde og styrke gjennom eøs-avtalen, så det er ikke av egeninteresse, men fordi flertallet ønsker det at politikerne gjennomfører det.

At nasjonalistene og eu-motstanderne ikke respekterer folkestyret og demokratiet er nå så, det gjlør ikke konspirasjonsteoriene og påstandene riktige av den grunn.

Endret av GP950mAh
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
GP950mAh skrev (45 minutter siden):

Tett samarbeid og handel med våre europeiske naboer er det soleklart flertall for å beholde og styrke gjennom eøs-avtalen, så det er ikke av egeninteresse, men fordi flertallet ønsker det at politikerne gjennomfører det.

At nasjonalistene og eu-motstanderne ikke respekterer folkestyret og demokratiet er nå så, det gjlør ikke konspirasjonsteoriene og påstandene riktige av den grunn.

Folket kjenner knapt til Frihandelsavtalen fra 1972/1973 de burde legge fram den og spørre på nytt da slipper vi alle tulle direktiver feks boligdirektivet som kommer til å koste folket enormt i mitt tilfelle så må jeg skifte hele takkonstruksjon for å kunne fore ut 20-30 cm hos meg ønskes Frihandelsavtalen 😀

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Folket kjenner knapt til Frihandelsavtalen fra 1972/1973 de burde legge fram den og spørre på nytt da slipper vi alle tulle direktiver feks boligdirektivet som kommer til å koste folket enormt i mitt tilfelle så må jeg skifte hele takkonstruksjon for å kunne fore ut 20-30 cm hos meg ønskes Frihandelsavtalen 😀

Med den gamle frihandelsavtalen fra 70-tallet får vi kun tollfrihet for industrivarer, og økt toll på fisk, sjømat og eksport av tjenester. Det betyr titalls tusen tapte arbeidsplasser over hele Norge og færre muligheter for nordmenn når vi mister en lang rekke samarbeider nordmenn nyter godt av.

Nordmenn er godt fornøyde med dagens avtale og ønsker ikke nasjonalistenes reverseringspolitikk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

At man ønsker handel er ikke det samme som at man ønsker totalt uhemmet utveksling av f.eks. strøm, innvandring og arbeidskraft, uten å kunne stoppe de aspektene som er skadelig for oss.

Du gjør spørsmålet om til enten handel eller isolasjon. De som er imot strømkrisen er nasjonalister, underforstått rasister og nazister. Det er ikke så svart/hvitt som du tror.

Norge må ha egne politikere og diplomater som kan forhandle disse avtalene så vi tjener på dem, ikke melde seg inn i en union som dikterer hva den vi ha og hva vi får tilbake.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
21 hours ago, GP950mAh said:

Medlemmene velges blant EU sine medlemsland.

22 hours ago, ParadiseCity said:

veldig interessant, visste ikke USA var et EU medlemsland

 

22 hours ago, trikola said:

Ser at de har et amerikansk medlem for tiden - kanskje ikke det dummeste å ha med en som kan dollaren.

 

sikkert ikke det dummeste, og så ut som ho hadde lang/god erfaring. Heldigvis et EU land, i følge noen andre, så jeg tok visst feil der :)

Bare eneste eksempelet (/raskeste) jeg kunne finne med en EU institisjon. De har veldig veldig mange, med veldig mange ansatte her og der. 

Lenke til kommentar
32 minutes ago, big_glasses said:

veldig interessant, visste ikke USA var et EU medlemsland

sikkert ikke det dummeste, og så ut som ho hadde lang/god erfaring. Heldigvis et EU land, i følge noen andre, så jeg tok visst feil der :)

Bare eneste eksempelet (/raskeste) jeg kunne finne med en EU institisjon. De har veldig veldig mange, med veldig mange ansatte her og der. 

Du tok ikke med det andre jeg skrev:

Quote

men supervisory board høres jo litt ut om der er plass til eksterne der - det kan gå på kompetanse og mindre på nasjonalitet. De møtes jo også kun 2 ganger i måneden.

Det finnes sikkert haugevis av posisjoner i rådgivende organer også i Norge, hvor nasjonalitet til medlemmene ikke er utslagsgivende, men heller kompetansen. Vet heller ikke om det er nasjonaliteten eller bosted hennes.

I besluttende organer er det nok en annen sak.

Endret av trikola
Lenke til kommentar
GP950mAh skrev (10 timer siden):

At nasjonalistene og eu-motstanderne ikke respekterer folkestyret og demokratiet er nå så, det gjlør ikke konspirasjonsteoriene og påstandene riktige av den grunn.

Utrolig historieløs og teit kommentar. 2 ganger har det vært folkeavstemning. 2 ganger har EU tapt. Likevel har norske politikere gjort oss medlemmer i alt annet enn navn. 
Hva mener du med konspirasjonsteori? Mener du at korrupsjon, skatteunndragelse og annet dritt blant den norske politiske eliten som  har blitt avdekket av norsk presse er konspirasjonsteorier?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...