Gå til innhold

Anmeldelse: The Witcher - Sesong 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er enig at serien blir ødelagt uten Cavill. Vurderer og skippe resten av serien i protest. Men vil samtidig se resten av historien. Jeg sitter på gjerdet og tenker på hva det blir til. Antageligvis bestemmer jeg meg da traileren til nyeste sesongen kommer.

So sad about Caville.

Lenke til kommentar

Til seriens forsvar så var ikke Geralt hovedpersonen i delen av bøkene denne sesongen er basert på heller. Så på akkurat den måten var den ironisk nok tro til kildematerialet. Så får man heller glede seg til boka hvor som er 90% Geralt som vandrer gjennom en skog uten at noe skjer (Baptism of fire var grusomt dårlig...).

Ikke at handling ser ut til å være så viktig for folk her siden de er mye mer opptatt av hudfargen på personene enn hva som skjer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
19 hours ago, Kakkelfant said:

Get woke, go broke - tviler på om det i det hele tatt blilr noen sesong 4, så ikke en gang sesong 3 (etter bråket med Cavill)

Er dette den klassiske «alt jeg ikke liker er woke»? Woke er ikke problemet, derimot er dårlig skuespill, manglende karakterbygging / uklare motiver, for mye endringer (selv om man må endre fra bøkene) m.m. er stort problem.

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (19 timer siden):

tviler på om det i det hele tatt blilr noen sesong 4, så ikke en gang sesong 3 (etter bråket med Cavill)

Ikke glem denne perlen her, som de har lagd helt selv: https://www.imdb.com/title/tt12785720/?ref_=ext_shr

 

The Very End skrev (55 minutter siden):

Er dette den klassiske «alt jeg ikke liker er woke»?

Mye jeg ikke liker som ikke er woke, men det er helt klart en trend at det som er woke er dårlige greier. Det sier egentlig seg selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
38 minutes ago, Sjørøver said:

Ikke glem denne perlen her, som de har lagd helt selv: https://www.imdb.com/title/tt12785720/?ref_=ext_shr

 

Mye jeg ikke liker som ikke er woke, men det er helt klart en trend at det som er woke er dårlige greier. Det sier egentlig seg selv.

Poenget jeg vil frem til er at det ikke er hudfargen eller kjønnet på personene som er problemet, men at det er dårlig skuespill / dårlig forklarte motiver / endimensjonale karakterer uten utvikling / store forskjeller på kvaliteten i scene (ridescene jeg ser på deg lol) / fordummende monologer som må sies ut høyt / behandler publikum som tullinger med å måtte bruke irriterende sangtekst for å forklare helt åpenbart plott «WhAT iT sEeMs” etc.

Det er derfor det irriterer meg når troll (sier ikke at dere i tråden er dette) på nett da prøver å få det til å høres ut som «woke» er problemet, for det er det faktisk ikke. Det er en fordummende måte å diskutere på hvor tullinger ikke klarer å tenke lengre enn venstre / høyre i alt og alle. Enda gøyere er det at de som fremmer klagene om politifisering er nettopp de som faktisk politifisere diskusjonene (ser fanden på veggen).

Endret av The Very End
  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (1 time siden):

Poenget jeg vil frem til er at det ikke er hudfargen eller kjønnet på personene som er problemet

Jeg synes personlig at det blir veldig merkelig når du har små landsbygder i witcher som er like multikulturelle som London. Det tar meg ut av settingen. De hadde den perfekte serier for å ta opp rasisme på en veldig god måte. Hvordan alver, dverger osv blir behandlet av mennesker er helt latterlig. De kunne også introdusert helt nye karakterer, gjerne med monster of the week stil. Ingen hadde brydd seg.

 

The Very End skrev (1 time siden):

men at det er dårlig skuespill / dårlig forklarte motiver / endimensjonale karakterer uten utvikling / store forskjeller på kvaliteten i scene (ridescene jeg ser på deg lol) / fordummende monologer som må sies ut høyt / behandler publikum som tullinger med å måtte bruke irriterende sangtekst for å forklare helt åpenbart plott «WhAT iT sEeMs” etc

Ja, det er for mye som er dårlig. Men det at de skal endre på mange karakterer bare for å passe inn i runkeringen de har i LA er blant de større problemene. Se for deg at de skulle gjort det samme i ringenes herre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er egentlig greia med narsissistiske politiske aktivister i Hollywood som forsøker å utnytte eksisterende intellektuelle eiendommer til å fremme seg selv men ender opp med å kjøre både filmer, serier og egne karrierer i bakken? Samtidig som de skiter på og gjør narr av eller ser ned på filmenes, serienes og spillenes fans?

Og disse folka streiker for høyere lønn og fler frynsegoder? Fuck off. De burde sparkes hele gjengen og aldri jobbe der igjen. Jeg kan skrive bedre screenplay enn dette. 90% av jobben er allerede gjort i bøkene til forfatteren. Cavill skulle ha vært showrunner her.

Showrunnerne og skribentene klarte å ødelegge nesten alt som var interessant ved serien og alt som funket noenlunde i sesong 1 og i mindre grad i sesong 2. Selv stakkars Jaskier klarte de ikke å holde fingrene unna med dette teite homo subplottet. For når en mann liker å synge og danse, ja da må han jo være homo, ikke sant? Ikke noe særlig stereotypisk, støtende og dehumaniserende det? ;)

Når de til slutt slenger Cavill under bussen, så er serien ytterligere skadelidende. Ingenting imot Hemsworth, men han klarer ikke redde dette.

Endret av Brother Ursus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (24 minutter siden):

Hva er egentlig greia med narsissistiske politiske aktivister i Hollywood som forsøker å utnytte eksisterende intellektuelle eiendommer til å fremme seg selv men ender opp med å kjøre både filmer, serier og egne karrierer i bakken? Samtidig som de skiter på og gjør narr av eller ser ned på filmenes, serienes og spillenes fans?

Jeg undres veldig på hvorfor vi ikke får til noe i Europa. Det finnes en og annen serie som er bra, mye fra BBC. Men hvorfor tar ingen opp kampen med Hollywood? Talentet finnes. Flere studioer spiller inn litt rundt London. 

Lenke til kommentar

Fant en utrolig detaljer og god kritikk av serien her om dagen, den går såpass i dybden at reviewen er i 5 deler (ca 8 timer og et kvarter)

Denne er ganske spot on i sin kritikk av serien og serieskaperen:

 

https://youtu.be/F9R85IwO460  Netflix's Witcher Doesn't Understand Destiny

https://youtu.be/7syo8AUitW4  Netflix's Witcher Doesn't Understand Yennefer

https://youtu.be/gbH-dmEXOpQ  Why the Social Commentary in Netflix's Witcher Doesn't Work

https://youtu.be/Vn5Ql_QbMS4  How Creative Differences Destroyed Netflix's Witcher

https://youtu.be/utCix-X7sOA  Why Season 3 Cannot Fix Netflix's Witcher

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Har sett 6 episoder så langt og kost meg masse. Etter fadesen som var Blood Origin, så var det godt å komme tilbake til Witcher i sesong 3. Greit nok at det blir siste sesong (kommer ikke til å se videre uten Cavill), men det falt i god smak her så langt (må ta et lite forbehold om de siste 4 episodene såklart).

Edit: for min del så var verken sesong 1 eller 2 noe av det beste jeg har sett. Kanskje 7/10?

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...