Gå til innhold

QR-kode fra Posten, salg på finn


Anbefalte innlegg

## pakke 5-10kg### 

Jeg har solgt noe på finn, med fiks ferdig funksjonen.
Kjøper har betalt og valgt posten som leverings tjeneste.
Jeg har fått bekreftet betaling og en epost fra posten med QR-kode.
 

Det jeg ønsker er å klar gjøre pakken hjemme, med pakking og printing av fraktetikett.
Men det ser ut som det ikke er noen mulighet for å printe frakt etikett hjemme lenger.

Jeg liker å gjøre klart alt hjemme før jeg bare levere pakken på drop-off punkt på posthuset. 

Er det jeg som ikke forstår dette, eller er det slutt på å printe ut fraktetikett hjemme?


For meg så synes jeg dette er et steg tilbake, og hadde i det minste forventet et valg.
Jeg kan godt forstå at noen liker at de på posten fikser med fraktetikett, men hva med oss andre?
Ser ut som det bare blir å sende med Postnord fremover.

PS.
Jeg har gjort klar pakker hjemme med fraktetikett i flere år frem til nå.

## pakke 5-10kg### 

 

 

Endret av Olav55
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Olav55 skrev (44 minutter siden):

Glemte å si at dette gjelder pakker 5-10kg.

Men ser ut som det ikke går å printe fraktetikett selv lenger.

Da blir det postnord fremover.

Hvorfor skal du printe etiketten selv?

Du skriver inn det som skal stå på etiketten på nett, så skriver du koden på pakken, og Posten vil printe etiketten, og feste en på pakken. 

Pakken kommer ihvertfall fram med Posten. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal du printe etiketten selv?

 

Olav55 skrev (2 timer siden):

Det jeg ønsker er å klar gjøre pakken hjemme, med pakking og printing av fraktetikett.
Men det ser ut som det ikke er noen mulighet for å printe frakt etikett hjemme lenger.

Jeg liker å gjøre klart alt hjemme før jeg bare levere pakken på drop-off punkt på posthuset. 

 

Dubious skrev (4 minutter siden):

Du skriver inn det som skal stå på etiketten på nett, så skriver du koden på pakken, og Posten vil printe etiketten, og feste en på pakken. 

Det du snakker om er 0-5kg pakker, da skriver du koden på pakken.


Det gjør du ikke når pakken er 5-10kg, det er jo det hele tråden min handler om.

 

 

Lenke til kommentar

Ser flere blander liten og stor pakke hos Posten her. Det er ulike metoder... 

Posten tilbyr:

Liten pakke: Kun tallkode på pakken. Ikke mulig å skrive ut lapp noe sted. 

Stor pakke: Å skrive ut etikett hjemme, eller å skrive ut etikk på innleveringssted i butikk. Tallkode brukes ikke. 

Man får valg hos Posten sin nettside etter betaling, å skrive ut selv på stor pakke (åpnes som egen pdf fil med lapp, jeg lagrer pdf filen og skriver ut). Hopper man over spørsmålet om man vil skrive ut selv, tror jeg ikke mulig å gå tilbake og få lenken på nytt. Mailen man får har kun qr kode og øvrig info. 

Har TS klikket på lenke til kvittering i mailen? Da kommer man til side hos Posten, usikker på om man da får valg på nytt å kunne skrive ut hjemme. 

I tilfellet her er ikke bestillingen gjort direkte hos Posten, men via Finn sin løsning? 

At Finn nå tilbyr en kurrent som Posten i fiks ferdig var nytt og bra. Da Fiks ferdig har brukt egen tjeneste Helthjem (samme eiere som Finn). Det var genialt av Finn å bygge opp sin egen Helthjem tjeneste via Finn. 

Helthjem er grovt misvisende, pakker kommer for ofte et helt annet sted enn helt hjem. Helthjem har både gitt meg nok irritasjon, 3 uker å sende en pakke, pakke havnet i annen by etter handel på nett osv. Jeg unngår dem når det er mulig. Posten har for meg alltid vært 100% stabil og pålitelig. En advarsel om Helthjem er at om nettsiden sier de leverer til adressen, så trenger ikke det være sant. Mottaker kan risikere å måtte hente pakken et helt annet sted. 

NB: Det er 7 uker siden jeg sendte stor pakke og skrev ut lappen selv hjemme. 4 uker siden jeg sendte med utskrift hos Posten. Forøvrig er det å skrive ut lapp hos Posten helt fint. Posten kan ha endret praksis siste 4 uker.... 

Skanner og skriver står normalt i nærhet av Posten sin "stand". Så du trenger ikke stå i kø eller prate med noen. 

Endret av plankeby
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (23 timer siden):

Pakken kommer ihvertfall fram med Posten. 

Jepp. Har hatt noen ping-pong-sendinger med Postmord her i huset...

Kan også skrive under på at det har blitt veldig enkelt å sende pakker med Posten. Egen scanner med skriver som du lar lese av QR-koden fra mobilen, levér pakke i egen luke (ingen folk) og ferdig. Synes de har fornyet seg veldig positivt de siste årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...