Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reg2000 skrev (På 18.7.2023 den 17.02):

Utrolig at de har så mange komplette gærninger i toppen av amerikansk politikk. Er dette virkelig det beste en nasjon med 300+ millioner har?

Ja, det er helt ufattelig.

Man kan kritisere norske politikere for mye rart, men stort sett alle norske partiledere er forholdsvis fornuftige folk, selv om man selvsagt kan være rivende uenig i selve politikken.

At ikke Demokratene klarer å hoste opp noen bedre kandidater er helt utrolig. Hadde jeg bodd i USA hadde jeg stemt på nesten hvilket som helst halvveis fornuftig alternativ til Biden. RFK virker ikke å være et slikt alternativ....

Endret av KalleKanin
Skriveleif
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Gode nyheter for Biden. Nå har han fått støtte fra flere eksperter enn kun Laurence Tribe hvordan han kan lure seg unna å etterkomme rettsavgjørelser. Retten kan jo ta feil de også, da er det godt man har en president som kan ordne opp.

Liberal law profs urge Biden to defy the courts and the public

In a recent open letter, Harvard law professor Mark Tushnet and San Francisco State University political scientist Aaron Belkin called upon President Joe Biden to defy rulings of the Supreme Court that he considers “mistaken” in the name of “popular constitutionalism.”

 

Endret av jallajall
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (1 time siden):

Ja, det er helt ufattelig.

Man kan kritisere norke politikere for mye rart, men stort sett alle norske partiledere er forholdsvis fornuftige folk, selv om.man selvsagt kan være rivende uenig i selve politikken.

At ikke Demokratene klarer å hoste opp noen bedre kandidater er helt utrolig. Hadde jeg bodd i USA hadde jeg stemt på nesten hvilket som helst halvveis fornuftig alternativ til Biden. RFK virker ikke å være et slikt alternativ....

Uten et politisk system som usa så kan det bli vanskelig å forstå.  Hvor ofte stemmer direkte nordmenn på kandidater de ikke liker fordi de mener de har bedre sjanse å slå en motkandidat de hater?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis Trump vinner valget, kan hva som helst skje: https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/trumps-justisminister-det-vil-ikke-ga-bra-for-trump/15931477/

Det er stor risiko for at han vil hevne seg på alle som har anklaget han for kriminalitet.
Det blir også stor risiko for at USAs storhetstid er over, hvor landet blir latterliggjort og satt tilbake.

Akkurat som Putin og Xi ønsker seg…..

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 15.7.2023 den 21.04):

Litt på siden av hvorvidt Joe Biden er egnet eller ikke, men fy f* for ei motbydelig kjerring som ledet det programmet på Sky Australia. Gjør narr av stammingen til Biden, dropper å ta med konteksten rundt dette med at han "mistet en sønn i Irak", og latterlig ladd språkbruk generelt. 

La oss håpe vi blir skånet for å få sånt søppel på norsk tv. 

Det virker som en noenlunde plausibel "debunk" det. Har du like bra på disse?
 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (På 3.8.2023 den 23.50):

Vel, hvis ingen andre melder seg, tenker jeg nok at vi kan konkludere med at Biden lyver endel, som selvsagt også passer bra med at han virker dønn skyldig i korrupsjon.

Biden er en liten snegle sammenlignet med blåhvalen Trump når det gjelder løgner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Inspector skrev (På 3.8.2023 den 21.42):

Hvis Trump vinner valget, kan hva som helst skje: https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/trumps-justisminister-det-vil-ikke-ga-bra-for-trump/15931477/

Det er stor risiko for at han vil hevne seg på alle som har anklaget han for kriminalitet.
Det blir også stor risiko for at USAs storhetstid er over, hvor landet blir latterliggjort og satt tilbake.

Akkurat som Putin og Xi ønsker seg…..

Trump tiltalt for 4. gang:  https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/q1wz7o/reuters-donald-trump-tiltalt-i-georgia

Dette viser hvor myeTrump er villig til og har evne til.
I et hvilket som helst annet demokrati ville alle tiltalene og lovbruddene vært nok til å «parkere» kandidaten.

De kommende rettssakene vil virkelig bli rettsstatens og demokratiets «eksamen» i overlevelse og berettigelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trump og spyttslikkerne hans anklager motparten for politisk forfølgelse, og mener det er helt uhørt at man straffeforfølger en politisk motstander på denne måten.

Samtidig har Republikanerne aktivt prøvd å finne noe å ta Biden på gjennom sønnen Hunter Biden. Det har stadig vært nye ting som skulle "bevise" at Biden var kriminell, men som viste seg å være ingenting. Men Republikanerne mente absolutt at de måtte finne noe på Biden så han kunne straffes.

Dobbeltmoralen er helt ekstrem.

Og Trump selv var ivrig etter å rope om at Hillary Clinton måtte fengsles, og var på Obama med slikt også.

Republikanerne eier virkelig ikke skam. Og det viser seg at de er de som er de egentlige kriminelle.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, frohmage said:

Ja, det er spesielt å se hvordan hans side ser på absolutt alle anklager mot Trump som propaganda fra demokratisk side.

For meg er dette rett og slett ett tegn på at USA har blitt et så ustabilt land at vi ikke kan stole på dem lenger. Det bør kanskje få konsekvenser for NATO og hvordan vi ser på Norges og europas sikkerhet, samt internasjonal handel. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 time siden):

Trump og spyttslikkerne hans anklager motparten for politisk forfølgelse, og mener det er helt uhørt at man straffeforfølger en politisk motstander på denne måten.

Samtidig har Republikanerne aktivt prøvd å finne noe å ta Biden på gjennom sønnen Hunter Biden. Det har stadig vært nye ting som skulle "bevise" at Biden var kriminell, men som viste seg å være ingenting. Men Republikanerne mente absolutt at de måtte finne noe på Biden så han kunne straffes.

Dobbeltmoralen er helt ekstrem.

Og Trump selv var ivrig etter å rope om at Hillary Clinton måtte fengsles, og var på Obama med slikt også.

Republikanerne eier virkelig ikke skam. Og det viser seg at de er de som er de egentlige kriminelle.

Hva republikanerne tror er fornuftig hvis du har ingen tillit i statens institusjonene og tror at disse institusjonene er imot deg, ellers har du rett.  Trump ville aldri skjedd uten den meget lav  tillit i staten som eksisterer idag er jeg sikkert.

Noe av dette har å gjøre med media landskapet i USA.  Hvis Norge hadde noe som lignet Fox News hver dag så ville norsk politikk blitt ganske annerledes er jeg sikkert .

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (54 minutter siden):

For meg er dette rett og slett ett tegn på at USA har blitt et så ustabilt land at vi ikke kan stole på dem lenger. Det bør kanskje få konsekvenser for NATO og hvordan vi ser på Norges og europas sikkerhet, samt internasjonal handel. 

Det er en helt naturlig reaksjon fra fredselskende europeere.
Trump har jo allerede truet med utfasing av USAs engasjement i NATO og vist beundring for Putin og Kim.
Akkurat som Russland, Kina og NK ønsker seg og jobber for.

Vi får bare håpe at den jevne amerikaner snart ser det samme……

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (3 timer siden):

For meg er dette rett og slett ett tegn på at USA har blitt et så ustabilt land at vi ikke kan stole på dem lenger. Det bør kanskje få konsekvenser for NATO og hvordan vi ser på Norges og europas sikkerhet, samt internasjonal handel. 

100% enig, og jeg har tenkt akkurat det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (På 15.8.2023 den 16.31):

Trump og spyttslikkerne hans anklager motparten for politisk forfølgelse, og mener det er helt uhørt at man straffeforfølger en politisk motstander på denne måten.

Samtidig har Republikanerne aktivt prøvd å finne noe å ta Biden på gjennom sønnen Hunter Biden. Det har stadig vært nye ting som skulle "bevise" at Biden var kriminell, men som viste seg å være ingenting. Men Republikanerne mente absolutt at de måtte finne noe på Biden så han kunne straffes.

Dobbeltmoralen er helt ekstrem.

Og Trump selv var ivrig etter å rope om at Hillary Clinton måtte fengsles, og var på Obama med slikt også.

Republikanerne eier virkelig ikke skam. Og det viser seg at de er de som er de egentlige kriminelle.

Did Judge in Trump Jan. 6 Case Work at Same Burisma-Linked Law Firm as Hunter Biden? | Snopes.com

Vel, dommeren i denne saken samarbeidet visst med Hunter Biden tidligere. Så man har altså en dommer med tilknytning til Biden-familien. 

Og denne dommeren går nå altså etter Donald Trump, som er en av Joe Bidens politiske motstandere. Ergo har man en "politisk heksejakt" mot Donald Trump. :fun: 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WeirdFace skrev (26 minutter siden):

Did Judge in Trump Jan. 6 Case Work at Same Burisma-Linked Law Firm as Hunter Biden? | Snopes.com

Vel, dommeren i denne saken samarbeidet visst med Hunter Biden tidligere. Så man har altså en dommer med tilknytning til Biden-familien. 

Og denne dommeren går nå altså etter Donald Trump, som er en av Joe Bidens politiske motstandere. Ergo har man en "politisk heksejakt" mot Donald Trump. :fun: 

Jeg måtte jobbe med et KKK medlem.  Derfor er jeg også et KKK medlem?  Hva beviser det om mitt forhold til ham at jeg måtte jobbe med denne kkk karen?

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...