Gå til innhold

Et nytt politisk parti - folkestyret


Anbefalte innlegg

Hei, møtte på noen kloke personer fra nevnte organisasjon utenfor et lokalt kjøpesenter. De samlet underskrifter for å kunne stille til valg. Jeg skrev under, men er på igjen måte forbundet med organisasjonen.
Verdiene deres støtter jeg helt og holdent. Du kan lese om den her: https://www.folkestyret.org/

Ville egt. bare spre bevisthet om organisasjonen, se om det appellerer til dere og, også kan vi evt. ha en diskusjon rundt verdiene deres:)

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NB: siden dette er en offentlig person, bryter jeg vel ikke noe personvernsregler?
 

Mener jeg snakket med Bente Åsebø, øverst på listen i Bergen. Oppfattet henne som sympatisk og kunnskapsrik. Om dere sjekker https://www.linkedin.com/in/bente-åsebø-11006b9a?originalSubdomain=no

Så tror jeg dere vil få samme inntrykk.

for dere som ikke har tilgang:

 

1E337FB9-6FFB-4192-B831-23CB49616CB8.png

Endret av Lite kreativt navn
Personvern?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 timer siden):

Et fint tilskudd til det politiske landskapet. Jeg skulle gjerne sett mer vern om individet og mer direkte demokrati i en hybrid-modell.

Jeg er skeptisk til å la all politikk bli styrt av direkte demokrati, da et kyndig politisk styre må være i stand til å tenke mer enn ett sjakktrekk fremover. Det er også verdt å nevne at øverste lederen Susanne Heart er vaksinemotstander og alternativ behandler, så det ødelegger min evne til å gi dem tillit.

Enig i første avsnitt, delvis enig i andre.  

Jeg føler at med så lite variasjon mellom de etablerte partiene, har vi i grunn ikke så mye innflytelse. I tillegg blir mange saker som folk trolig har sterke meninger om, som innvandringspolitikk, rus og overvåking, noe folket har så og si null innflytelse over. To andre og store problemer med dagens demokrati er: de kan bli pupilisistiske for å sanke stemmer, men gjennomfører sjelden det de lover. I tillegg er det større muligheter for korrupsjon, og etter de er valgt vil enkelte være mer opptatt av symbolpolitikk for å bli gjenvalgt, enn å faktisk gjøre det beste for folket.  

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Og tror dere de har en reell sjanse til å oppnå litt politisk innflytelse? Jeg er usikker. På den ene siden tror jeg holdningene deres har bred støtte blant folket, på en annen side tror jeg de vil slite med å posisjonere seg, kan bli oppfattet som «radikale» og virker generelt umulig for noe partier å oppnå noe uetablert grad av politisk innflytelse.

Endret av Lite kreativt navn
La bare til ordet uetblert slik at setningen ga mening
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (2 minutter siden):

Til daglig driver hun med alternativ medisin AKA svindel:

https://kvantehelse.no/kontakt-omoss/

Jeg får vond smak i munnen av denne "bevegelsen". Ting faller på plass når jeg leser om at "forutsetninger for et godt folkestyre" er at "media/forskningen frigjøres fra interessepåvirkning" (hvordan skal det gjøres i praksis? Hvilken interessepåvirkning?).

Samme gjelder denne kvinnen som er godt omtalt på forsiden til "folkebevegelsen":

https://www.facebook.com/TSAVS1/posts/4497908433606089/

Konspirasjonsteorier, vaksinenekt, støtte til Russland, osv.

Angående alternativ medisin. Det KAN være svindel, men er ikke ensbetydende med det. Vi vet at enkelte planter (cannabis inkludert), kuldebehandling, meditasjon osv kan ha helsefremmende effekter. Medisin er ikke ensbetydende med legemidler.

Sier ikke at man kan kurere kreft med gullerøtter, men naturlige ting kan absolutt ha positiv effekt for ulike «sykdommer,» som stress, angst, ensomhet, overvekt osv.

slik jeg leser linken, virker hun mer opptatt av å øke velvære enn spekulative metoder for å kurrere en infeksjon ol.

angående fb linken. Hvem har skrevet den posten? Jeg ser den er lagt ut av «ting antivaksere sier, kan du henvise meg til originalinnlegget?

jeg vet ikke helt hva du referer til med «konspirasjonsteorier, vaksinenekt og støtte til Russland,» kan du utdype?

 

 

 

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Lite kreativt navn skrev (7 minutter siden):

Angående alternativ medisin. Det KAN være svindel, men er ikke ensbetydende med det. Vi vet at enkelte planter (cannabis inkludert), kuldebehandling, meditasjon osv kan ha helsefremmende effekter. Medisin er ikke ensbetydende med legemidler.

Sier ikke at man kan kurere kreft med gullerøtter, men naturlige ting kan absolutt ha positiv effekt for ulike «sykdommer,» som stress, angst, ensomhet, overvekt osv.

slik jeg leser linken, virker hun mer opptatt av å øke velvære enn spekulative metoder for å kurrere en infeksjon ol.

angående fb linken. Hvem har skrevet den posten? Jeg ser den er lagt ut av «ting antivaksere sier, kan du henvise meg til originalinnlegget?

jeg vet ikke helt hva du referer til med «konspirasjonsteorier, vaksinenekt og støtte til Russland,» kan du utdype?

Det hun snakker om på sidene sine er pseudovitenskap.

"Ting Som Norske Antivaksere Sier" er en Facebook-gruppe som følger med på vaksinemotstandere og feilinformasjonen deres. Der ser du jo blant annet skjermbilder.

Konspirasjonsteorier, dvs. rundt vaksiner og annet. Og flere av disse ser også ut til å støtte Russlands imperialisme og folkemord.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 minutt siden):

Det hun snakker om på sidene sine er pseudovitenskap.

"Ting Som Norske Antivaksere Sier" er en Facebook-gruppe som følger med på vaksinemotstandere og feilinformasjonen deres. Der ser du jo blant annet skjermbilder.

Konspirasjonsteorier, dvs. rundt vaksiner og annet. Og flere av disse ser også ut til å støtte Russlands imperialisme og folkemord.

Men altså: er denne konkrete posten skrevet av henne og gjengitt av gruppen, eller er det bare en random post?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og angående dette: «Konspirasjonsteorier, dvs. rundt vaksiner og annet. Og flere av disse ser også ut til å støtte Russlands imperialisme og folkemord.» er dette noe hun konkret har hevdet? Kan du reffere til det? 
 

og uansett, min mening, konspirasjoner er utvilsomt noe som foregår. Konspirasjonsteorier er ubekreftet konspirasjoner. Noen av de er helt på jordet, andre kan være troverdig.

Mitt syn på vaksiner: nei, det er ikke et onde. Men det burde være et valg med mindre det er veldig god dokumentert effekt uten betydelige bivirkninger, og om å ikke ta den ikke fører til stor skade for andre.

la oss ta coronavaksinen for eksempel da: fler menn i min aldersgruppe (20-30) døde av den enn av corona. Hva tenker du om det?

edit:

Støtte russisk imperialisme er ikke det samme som å holde seg nøytral. Jeg har all sympati for ukraina og ser gjerne at vi støtter dem med våpen, etterretning og økonomi, samt tar imot flyktninger derifra.

Men Russland er ikke de eneste som driver imperialisme. Alle mektige nasjoner gjør det. USA er vel prima eksempelet på dette, og utenom de utallige, meningsløse krigen de har ført siden WW2, driver de og imperialisme på andre måter, som foreksempel å blande seg med russisk politikk. Og med russisk politikk mener jeg ikke krigen i ukraina, men sanksjoner, propeganda og å utvide nato stadig nærmere grensene deres. Du vet jo selv hvordan usa reagerte når Soviet opprettet et samarbeid med Cuba under den kaldekrigen.

Jeg er ikke nødvendigvis imot å aldri innblande seg internasjonale afferer, men jeg ser logikken i det. Om vi ønsker ar Norges naturressurser ikke skalp bli kjøpt opp av utenlandske oljeselskap, bør vi kanskje ikke blande oss for mye i andres afferer heller.

Jeg mener at man ikke kan «sivilisere» andre kulturer ved hjelp av makt. Endring må komme innen ifra. La oss ta Lybia. Var Ghadaffi en engel? Så klart ikke. Er lybia i en bedre tilstand nå…?

 

 

 

 

 

 

Endret av Lite kreativt navn
Russland
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (2 timer siden):

Kilde? Dette lukter steigan oppgulp.

Liker forresten at du skriver coronavaksinen som om det bare det var én type.

 Skrev sånn halve svaret før mobilen gikk tom for strøm, men nå en halvtime seinere ligger jeg i sengen med laptopen, så egentlig bedre det. I tillegg fikk jeg tid til å tenke litt over dette.

Så, la oss først prøve å finne gjennomsnitts alder på døde av corona. Begrenser meg til statlige kilder som SSB, NHI og FHI. Jeg googler ulike varianter av gjennomsnittlig alder død corona, ol. Fant ingen ingen data. Fant derimot denne interessante artikkelen fra fhi. Ta en titt selv, men her er noen spennende utdrag:

Sitat

Denne siden inneholder informasjon om hvor du kan finne statistikk om covid-19.

Merkelig, for jeg fant bare statistikk for befolkningen som helhet. 

Sitat

"Dersom du trenger særskilte data eller sammenstillinger fra Nasjonalt vaksinasjonsregister SYSVAK eller Meldingssystem for smittsomme sykdommer (MSIS), kan du benytte søknadsskjema for å søke om tilgang til data." 

^Denne er speiselt interresant: for hva får jeg opp om jeg trykker på den linken? Dette:

Sitat

 

"Direktoratet for e-helse ved Helsedataservice har overtatt vedtaksmyndighet for elleve sentrale helseregistre, og myndighet til å gi dispensasjon fra taushetsplikt fra Helsedirektoratet og Regionale komiteer for medisinsk og helsefaglig forskningsetikk (REK)."

 

 

 

 

Og nei, jeg fant ikke statistikk om dette fra noen offentlige kilder. Men dere husker vel den alarmerende headingen på VG hver dag full av røde tall og stigende trender? Der fantes det masse statistikk om gjennomsnittlig dødelighet. Den fant jeg ingen spor av. Ser ut til å ha blitt ersattet med dette: https://www.vg.no/spesial/corona/, hvor du kan følge spennende trender om hvor stor andel av befolkningen som er vaksinert. Hvorfor sluttet de å rapportere om dødelighet og demografi? 

image.png.c8e04ce8ca914bf0be794cc503e7c5cb.png

Ja vel, for grave opp gamle avisartikler for å finne dødligheten av viruset og gjennomsnittlig eller median alder som døde som følge av Covid. Svaret fikk jeg fra Hva er risikoen for å dø hvis du blir smittet i Norge? Nå har FHI gjort nye anslag. (Aftenposten, 2020). Skal gi dere nøkkeltallene først, og så sitere noen tankevekkende utdrag fra artikkelen:

FHI anslår dødeligheten av corona for befolkningen som helhet: 0,12%
For personer under 39 år ifølge FHIs risikovurdering: 0,0022%
FHI understreker at dette er grove anslag.

Siden dødstallene i Norge har vært så lave, har helsemyndighetene i stor grad basert seg på tall fra utlandet.
For eldre personer over 80 år i Norge er dødeligheten 4 prosent.
Medianalder døde: 84 år
87 prosent hadde registrert minst en underliggende kronisk sykdom.

Men dette er altså mine utdrag. All informasjonen er korrekt, men anbefaler dere virkelig å lese hele og se om dere kjøper de eventuelle... bortforklaringene.

Og forresten, skrevet 01.12.2020, lenge før vaksinen kom.

 

Relevant om Pzier fra nettavisen nyheter:

Denne artikkelen omhandler langt mer, kun sitert det jeg mener er relevant mtp Pzier. Les self for mer kontekst

Sitat

Usikkerheten som har oppstått som følge av problemene med AstraZeneca-vaksinen gjør at FHI for første gang nå vurderer om det skal bli mulig for nordmenn å velge hvilken vaksine mot covid-19 man ønsker.

(...)

Pfizer / BioNTech: Comirnaty (mRNA)

  • Doser: 2, med 21 dager mellomrom (FHI har utvidet til 6 uker)
  • Effektivitet: 95 prosent
  • Levering: EU har inngått flere og utvidede avtaler med Pfizer. Norge skal være sikret rundt 7 millioner doser

(...)

Pfizer er verdens største legemiddelselskap. De utviklet i samarbeid med det tyske selskapet BioNTech det som ble den første mRNA-vaksinen som noen gang har blitt godkjent på bruk på mennesker.

Annen artikkel fra nettavisen økonomi:
(igjen, les selv, siterer kun utdrag)

Sitat

Vaksinegjennombrudd for Pfizer: - En stor dag for menneskeheten

(...)

Den tredje er den avgjørende fasen i vaksinetestingen. Den viser at vaksinen var mer enn 90 prosent effektiv, noe som er et ekstremt godt resultat og bedre enn ventet.

(...)

Effekten av vaksinen for vanlig sesonginfluensa varierer fra år til år, men i gjennomsnitt har den vært cirka 60 prosent effektiv, ifølge norske helsemyndigheter. Den amerikanske legemiddeletaten FDA krever en effekt på minst 50 prosent for å godkjenne covid-19-vaksinen.

(...)

* Nyheten om vaksinen har ført til børsoppgang over hele verden.

 

Googler: hvor lang tid det tar det vanligvis å utvikle en vaksine?

Det tar vanligvis mellom 5 og 15 år å utvikle en vaksine. Dette inkluderer grunnforskning, preklinisk forskning og kliniske studier i fase 1, 2 og 3. I tillegg tar selve produksjonen av vaksinene mellom 4 måneder og 3 år.

Svaret kommer fra denne LIM spørsmål og svar (de gir diverse begrunnelse på hvordan Pziser klarte det umulige, men døm for dere selv)

Slik beskriver de seg selv: Legemiddelindustrien (LMI) er bransjeforeningen for legemiddelindustrien i Norge. Norske og utenlandske legemiddelselskaper som utvikler, produserer, selger eller mar­kedsfører legemidler i Norge kan være medlem av foreningen.

Det er uendelig mye å skrive om her. Spesielt hvordan dødeligheten gikk opp etter vaksinen, at det ble anbefalt både dose en og dose og dose tre, og ikke minst all oppspinnet som ble gjort for å hjemme og unskjelde dette.

Nå er kl. 4 her, så bør gi meg. Angående hvor at flere nordmenn under tredve har dødd av vaksinen enn Corona, finnes det ikke statistikk på (gud, lurer på hvorfor), men jeg fant en vei rundt det. 

Så da må vi ta noen omveier og lese mellom linjene:

Myokarditt er en betennelse i hjertemuskelen forårsaket av virus, bakterier, toksiner eller immunreaksjoner. Tilstanden kan gå over uten behandling, men det kan utvikles behandlingstrengende hjertesvikt.
(NHI)

 

 

Nordisk forskningsstudie bekrefter funn om myokarditt etter koronavaksinasjon

 

Sitat

 

(...)

 

Økt risiko for myokarditt 

For menn mellom 16 til 24 år fant forskerne 6 ekstra tilfeller av myokarditt per 100.000 vaksinerte med andre dose av vaksinen fra BioNTech/Pfizer og 18 ekstra tilfeller per 100.000 vaksinerte med andre dose av vaksinen fra Moderna.  

 

Antall ekstra tilfeller av myokarditt per 100.000 vaksinerte var betydelig lavere i eldre aldersgrupper enn blant de unge. Blant menn i alle aldersgrupper samlet var det 0,7 ekstra tilfeller per 100.000 etter andre dose av vaksinen fra BioNTech/Pfizer og 5 ekstra tilfeller per 100.000 etter andre dose av vaksinen fra Moderna. For kvinner var tilsvarende tall 0,1 ekstra tilfeller for BioNTech/Pfizer og 0,5 for Moderna. Antall tilfeller etter første dose var lavere.  

Ingen dødsfall observert for de under 40 år 
(ALTSÅ ER DET GARANTERT DØDSFALL PÅ UNDER!!)

I denne nordiske studien studerte en pasienter som blir innlagt på sykehus med myokarditt. Rundt halvparten var utskrevet allerede i løpet av de første tre dagene. Det ble ikke registrert noen dødsfall innen 28 dager hos personer under 40 år.   

 

 

Ok, dette tok langt lengre tid enn jeg hadde tenkt meg. Gir meg nå.

Liten oppsumering:

1. Corona krisemaksimeres til de grader
2. FHI fikler med tallene
3. Pzier revolusjonerer legemiddelindustrien
4. Pfizer tjener utenkelige summer
5. Alle må vaksineres, dette er løsningen
6. Joda, det funker, du trenger bare et par flere doser
7. Folk innser at corona er mindre farlig enn forskjølelse
8. Dødeligheten i befolkningen går direkte opp etter folk er vaksinert. Jada, jeg har hørt bortforklaringene. Men jeg har aldri sett en studie som viser at det er feil at det er noen sammenheng her
9. Det blir ULOVLIG å føre statistikk på dødeligheten av corona basert på demografi, og på mystisk vis har all statistikken over hvor mange som har dødd av vaksinnen forsvunnet.

Men ikke fortvil, Pzier har løsningen:

image.png.151d81b13d0a1bc6fd09195fe9c17034.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lite kreativt navn skrev (10 timer siden):

Støtte russisk imperialisme er ikke det samme som å holde seg nøytral.

Det å holde seg nøytral er, selv om det ikke er ens intensjon eller hensikt, i praksis å støtte Russland.

Det Russland gjør mot Ukraina er en uprovosert angrepskrig med mål om å ødelegge landet og ta over territoriet, som inneholder systematisk etnisk rensing, brudd på folkemordkonvensjonen og daglige terrorangrep hvor målet er å ramme sivile. Det er en klar overgriper og et klart offer her.

I et maktforhold mellom overgriper og offer finnes det ingen anledning til å være nøytral. Så det å hevde seg "nøytral" i denne sammenhengen betyr dessverre at man i all praksis støtter overgriperen. Ved å bare si at man er "mot krig" og "for fred" eller "forholder seg nøytral" har man egentlig ikke gjort noe mer enn å innta standpunkt som kun gagner Russland.

Endret av Snikpellik
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...