Gå til innhold

Et nytt politisk parti - folkestyret


Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (29 minutter siden):

Det å holde seg nøytral er, selv om det ikke er ens intensjon eller hensikt, i praksis å støtte Russland.

Dette kan ikke gjentas ofte nok.

Om huset til noen brenner og du bare står og ser på, og ikke ringer brannvesenet eller lar dem tappe vann fra kranen din for å forsøke å slukke brannen, så er du nøytral.

Nøytralitet i en situasjon på liv og død er noe journalister/fotografer og naturfotografer/biologer kan forsvare å gjøre, når de ikke har noe fornuftig å bidra med i situasjonen de er i.

I noen tilfeller så kan det forsvares:
Om du er en 14 år gammel jente og menn med macheter går løs på en familie, så er det lite du faktisk kan oppnå -- selv om mange 14 år gamle jenter ville forsøkt å hjelpe ut fra ren empati.

...å være nøytral når Russland angriper Ukraina er så ekstremt lavmål for nasjonale ledere og politiske ledere at jeg aldri kommer til å evne å respektere disse personene og kommer til å forbanne hvert av deres navn frem til de har gjort noe godt for menneskeheten OG endret syn på saken.

Å tro at en mellomting mellom å la ondskap skje og å forsøke å stoppe det er noe annet enn en annen form for ondskap er en misforståelse som trenger å sprekke i solen som trollet det er.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (1 time siden):

Åpenbart. 

Joda, du kan si det, men ta tok i noen av punktene da, f eks:

Dødeligheten av viruset var direkte lav, og ikke bare her.

Aftenpostenartikkelen, om hvordan statistikken ble beregnet og fremstilt som fakta. Eneste i den statistikken de fremla som faktisk var konkret fakta var jo at median alder på avdøde var høyere enn forventet levealder hos frisker, og at 95% av de avdøde dem hadde kroniske sykdommer. 

hvorfor i h det er denne statistikken gjemt bort?

Folk døde av vaksinen. Av hjerteproblemer som en direkte konsekvens. Ungemenn var speiselt utsatt for dette. Så se om du finner svaret da: hvor mange menn mellom 16-29 døde av vaksinen, og hvor mange døde i samme demografi døde av corona?

Selvfølgelig, når et tema er langt utenfor mitt felt og jeg sneller sammen en post klokken fire om natten på sparket, så blir det ubalansert. Men altså, ta punktene over du. Kommenter dem i stedet.

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Lite kreativt navn skrev (4 minutter siden):

Folk døde av vaksinen. Av hjerteproblemer som en direkte konsekvens. Ungemenn var speiselt utsatt for dette. Så se om du finner svaret da: hvor mange menn mellom 16-29 døde av vaksinen, og hvor mange døde i samme demografi døde av corona?

Har du statistikk på hvor mange vaksinerte som døde av hjerteproblemer vs folk i samme aldersgruppe blant de uvaksinerte i befolkningen for øvrig..?

Hjerteproblemer dreper mennesker, uavhengig av vaksine.
Derfor trenger du tall på antallet som døde med vaksine, og antallet i samme aldersgruppe som døde uten, og hvorvidt disse hadde kjente kroniske lidelser;
Unge med hjerteproblemer ønsker selvsagt å vaksinere seg i større grad enn unge uten.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 minutter siden):

Har du statistikk på hvor mange vaksinerte som døde av hjerteproblemer vs folk i samme aldersgruppe blant de uvaksinerte i befolkningen for øvrig..?

Hjerteproblemer dreper mennesker, uavhengig av vaksine.
Derfor trenger du tall på antallet som døde med vaksine, og antallet i samme aldersgruppe som døde uten, og hvorvidt disse hadde kjente kroniske lidelser;
Unge med hjerteproblemer ønsker selvsagt å vaksinere seg i større grad enn unge uten.

Nei, men men prøv å finne den statistikken selv. Den er ikke der. Er ikke det et stort tankekors, når det er et faktum at folk har dødd som en direkte konsekvens av det?

 

Lenke til kommentar
Lite kreativt navn skrev (8 minutter siden):

Folk døde av vaksinen. Av hjerteproblemer som en direkte konsekvens.

Altså plutselig går folk rundt og tror at medisin ikke har bieffekter ? Hva i all verden får deg til å tro det at medisin er 100% trygt ? Greia er den at langt flere reddet livet.

Vil du nekte folk eneste mulige livreddende behandlings alternativ fordi medisinen har dødelige bivirkninger på 1 av 10000 ?   

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Altså plutselig går folk rundt og tror at medisin ikke har bieffekter ? Hva i all verden får deg til å tro det at medisin er 100% trygt ? Greia er den at langt flere reddet livet.

Vil du nekte folk eneste mulige livreddende behandlings alternativ fordi medisinen har dødelige bivirkninger på 1 av 10000 ?   

Nei, ingen har noen gang påstått at vaksiner ikke har bivirkninger. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Lite kreativt navn skrev (1 minutt siden):

@Snikpellik og @Red Frostraven

jeg vil ikke kommentere det noe mer enn at ukraina har min fulle støtte.

men om nøytralitet: det er ikke alltid (faktisk aldri) en klar linje mellom good and evil. Og ondskap kan ikke alltid bombes vekk.

 

Ikke alltid -- men i den russiske angrepskrigen så er det en slik klar linje som er mange kilometer bred -- like bred som avstanden russiske styrker har tatt seg inn i og truffet med missiler inn i Ukraina.

Sitat

Krigen i Irak og «either youre with us, or your against us, hvordan ser det ut i dag?

 

Det var nok av mennesker som var motstander av krigen i vestlige land den gang da.
Jeg var for: 
Jeg støtter å avsette diktatorer som begår folkemord eller med vilje dreper uskyldige sivile.
En diktator representerer ikke noe folk, kun seg selv og hvem enn andre som deltar i landets styre.

Putin burde vært avsatt på samme måte.
 

Lite kreativt navn skrev (1 minutt siden):

Nei, men men prøv å finne den statistikken selv. Den er ikke der. Er ikke det et stort tankekors, når det er et faktum at folk har dødd som en direkte konsekvens av det?

Korrelasjon betyr ikke kausalitet, og det er et bevis på kausalitet som mangler.

Det er også den som fremsetter en påstand som bør bevise konklusjonen sin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Tja en kan si det, men så viste det seg at dette partiet som ikke er et parti, men er et parti likevel er stappfullt av tankies og antivaksere. 

Tja, det vet jeg ingenting om. Jeg syns bare det er synd at tråden også begynte å handle om det. Når det finnes nok av slike tråder allerede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nightowl skrev (7 minutter siden):

Denne tråden begynte så bra ... Men så ble den til enda en tråd om Russland og vaksineskepsis. Sukk.

Den startet med et parti som pusher en rekke agendaer under overflaten, og sluttet med at agendaene ble avslørt.

...å stemme på et parti bestående av mennesker som pusher konspirasjonsteorier og anti-demokratiske sentimenter er lite fristende, og er i essens grunnen til at jeg ikke liker for mye direkte demokrati:

Grunnen til at jeg stemmer på politiske kandidiater i politiske partier er nettopp at de har som jobb å undersøke fakta og gjøre undersøkelser og lese gjennom konklusjoner av alle disse undersøkelsene, på en måte jeg selv ikke har anledning til ved siden av min jobb og mine ansvar.

Befolkningen som helhet er ekstremt lett å påvirke av selv små propagandakampanjer.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det hadde vært interessant med et parti som består av seriøse personer som er for en mer direkte form for demokrati, men dette partiet består av konspi-folk på lik linje med de andre partiene.

Litt OT men de har vel ikke lov til å bruke riksvåpenet på denne måten sånn uten videre?.

Folksty.jpg.b54a2458db964cf3fda0a6c859b4c423.jpg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (På 30.4.2023 den 11.59):

Tja en kan si det, men så viste det seg at dette partiet som ikke er et parti, men er et parti likevel er stappfullt av tankies og antivaksere. 

De bommer på sin profil. Omdømme og visjoner hos representantene bør harmonisere med "partiprogammet".

Agendaen blir uklar her. Sentrale personer seiler litt under falsk flagg. 

Endret av plankeby
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Altså plutselig går folk rundt og tror at medisin ikke har bieffekter ? Hva i all verden får deg til å tro det at medisin er 100% trygt ? Greia er den at langt flere reddet livet.

Vil du nekte folk eneste mulige livreddende behandlings alternativ fordi medisinen har dødelige bivirkninger på 1 av 10000 ?   

Ehm nei. Ingen har snakket om å nekte noen behandling. Det er snakk om å ikke tvinge på folk usikker behandling. Spesielt om dødeligheten av den innenfor et vist segment er høyere enn dødeligheten av vaksinen.

Og angående denne gigantiske stråmannen:

Vil du nekte folk eneste mulige livreddende behandlings alternativ fordi medisinen har dødelige bivirkninger på 1 av 10000 ?   
 

nei, så klart ikke. Men jeg kan si med fult overbevsning at Coranakrisen var et hysteri. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Ikke alltid -- men i den russiske angrepskrigen så er det en slik klar linje som er mange kilometer bred -- like bred som avstanden russiske styrker har tatt seg inn i og truffet med missiler inn i Ukraina.

 

Det var nok av mennesker som var motstander av krigen i vestlige land den gang da.
Jeg var for: 
Jeg støtter å avsette diktatorer som begår folkemord eller med vilje dreper uskyldige sivile.
En diktator representerer ikke noe folk, kun seg selv og hvem enn andre som deltar i landets styre.

Putin burde vært avsatt på samme måte.
 

Korrelasjon betyr ikke kausalitet, og det er et bevis på kausalitet som mangler.

Det er også den som fremsetter en påstand som bør bevise konklusjonen sin.

Det er jo korrelasjon: https://www.fhi.no/nyheter/2022/studie-om-myokarditt-etter-vaksinasjon/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...