Gå til innhold

Storbritannia stopper Microsofts oppkjøp av Activision Blizzard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
svenka skrev (3 timer siden):

Betyr det at vi får Starfield på PS5 likevell??

Dessverre. Met er uansett godt nytt for oss Sonyfans. Men Veslemyk har nå anket så alt kan enda skje.
Har en Series X støvende ned til Starfield kommer. Ellers er det liten noe grunn til å ha den. Vel Elder scrolls 6 da men det kommer nok ikke før neste generasjon Xbox igjen. Er ikke noe fan av Microsoft.

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar

Når begynte Sonyfans å bry seg om spill som ikke er eksklusive til Playstation? 😛

Ok, så de blokkerer denne handelen, men jeg lurer på, kan de stoppe Microsoft fra å bare kjøpe IPene fra Activision-Blizzard?
For i teorien kan jo Microsoft bare kjøpe alle IPene til Activision-Blizzard og la Activion-Blizzard og deres ansatte være.

La dem beholde Call of Duty siden det er det som er så himla viktig for Sony og bare kjøp alt det andre, til en mye lavere pris selvsagt. Eller foreslå for Storbritania at de får kjøpe Activision-Blizzard mot at Microsoft selger Call of Duty til noen andre. Tencent har helt sikkert lyst på litt mer penger.

Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
svenka skrev (3 timer siden):

Betyr det at vi får Starfield på PS5 likevell??

Dessverre. Met er uansett godt nytt for oss Sonyfans. Men Veslemyk har nå anket så alt kan enda skje.
Har en Series X støvende ned til Starfield kommer. Ellers er det liten noe grunn til å ha den. Vel Elder scrolls 6 da men det kommer nok ikke før neste generasjon Xbox igjen. Er ikke noe fan av Microsoft.

"Veslemyk" =D Jeg smiler og takk for det! Er så rart det med Xbox i dag. Har alltid hatt lyst på alle konsoller. Er jo en samler og alt, men XsX er den eneste hittil jeg bare ikke ahr lyst på. Veslemyk =D
Lenke til kommentar
Cappo skrev:

Når begynte Sonyfans å bry seg om spill som ikke er eksklusive til Playstation? 😛

Ok, så de blokkerer denne handelen, men jeg lurer på, kan de stoppe Microsoft fra å bare kjøpe IPene fra Activision-Blizzard?
For i teorien kan jo Microsoft bare kjøpe alle IPene til Activision-Blizzard og la Activion-Blizzard og deres ansatte være.

La dem beholde Call of Duty siden det er det som er så himla viktig for Sony og bare kjøp alt det andre, til en mye lavere pris selvsagt. Eller foreslå for Storbritania at de får kjøpe Activision-Blizzard mot at Microsoft selger Call of Duty til noen andre. Tencent har helt sikkert lyst på litt mer penger.

Når jeg var liten kunne jeg bare velge en konsoll om ganegn. Ble Nintendo, men hadde jo lyst å spille Sonic og, da. Men var jo mest de på NES, SNES osv som jeg likte mest, så valgte det. Nå kan jeg velge og vrake med hva jeg vil =) Om ActBlizz var i dårlig økonomi, så kunne de jo selge av sine IP'er, men der er jo ikke det. De er faktisk en av de største utgiverene i verden og vil ikke oppløses eller deles opp. Så tror neppe de selger fra seg IP'ene sine. Ubisoft derimot...
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (24 minutter siden):

"Veslemyk" =D Jeg smiler og takk for det! Er så rart det med Xbox i dag. Har alltid hatt lyst på alle konsoller. Er jo en samler og alt, men XsX er den eneste hittil jeg bare ikke ahr lyst på. Veslemyk =D

Vel Skryrim fan som jeg er så er Series X verdt å ha for Starfield akkurat nå . Men det er ikke alle som gidder å bruke så mye penger kun for det tenker jeg.  Playstation har en bråte med kjempebra eksklusive titler, Xbox har til nå..... Halo(som er middelmådlig til de grader) ? Playstation har alltid vært et hakk eller to foran. Veslemyk trenger  Starfield sårt men tror ikke det vil redde de på sikt. Elder Scrolls 6 er så langt unna at jeg er redd det blir for neste generasjon igjen. Men jeg kjøper den også for å spille Elder Scrolls 6 om jeg må :) Til alt annet, PS5 ❤️

 

Lenke til kommentar
Colin. skrev (8 minutter siden):

Kjip nyhet. Håper det går i orden til slutt. Synes det er rart at man skal blokkere dette med begrunnelse som spillstrømming/skytjenester. For konkurransens del så trenger Microsoft å kunne tilby flere eksklusive titler til Xbox.

Er det virkelig Microsoft sin skyld da? Jeg ser ikke akkurat at Sony og Nintendo ønsker spillstrømming utenfor deres eget økosystem, altså at du kan strømme det på en PC eller Xbox. Eller kan du det og det bare er jeg som ikke har fått det med meg?
Mens Microsoft nok kunne tenke seg å kunne tilby Gamepass på Playstation og Nintendo også.

Lenke til kommentar
28 minutes ago, Cappo said:

Er det virkelig Microsoft sin skyld da? Jeg ser ikke akkurat at Sony og Nintendo ønsker spillstrømming utenfor deres eget økosystem, altså at du kan strømme det på en PC eller Xbox. Eller kan du det og det bare er jeg som ikke har fått det med meg?
Mens Microsoft nok kunne tenke seg å kunne tilby Gamepass på Playstation og Nintendo også.

Ja, jeg har heller ikke fått med meg at Sony og Nintendo ønsker å tilby deres egne titler via spillstrømming utenfor deres økosystem. Det er jo forståelig på sin måte det. Alle konsoller trenger sine egne eksklusive.

Lenke til kommentar
Men asså. Hvorfor appelerer ikke bare Microsoft til EU? Har de ikke egentlig en mulighet til å vise fingern til Storbritannia siden brexit, og understreke at de ikke er en europeisk autoritet lengre? Så kan Microsoft legge enormt press på Storbritannia her særlig hvis EU konkluderer med noe annet?
Lenke til kommentar
Colin. skrev (4 timer siden):
Cappo skrev (5 timer siden):

Er det virkelig Microsoft sin skyld da? Jeg ser ikke akkurat at Sony og Nintendo ønsker spillstrømming utenfor deres eget økosystem, altså at du kan strømme det på en PC eller Xbox. Eller kan du det og det bare er jeg som ikke har fått det med meg?
Mens Microsoft nok kunne tenke seg å kunne tilby Gamepass på Playstation og Nintendo også.

Ja, jeg har heller ikke fått med meg at Sony og Nintendo ønsker å tilby deres egne titler via spillstrømming utenfor deres økosystem. Det er jo forståelig på sin måte det. Alle konsoller trenger sine egne eksklusive.

"With a PlayStation Plus Premium membership, you can choose to stream a wide selection of titles from the Classics Catalog and many PS4 games from the Game Catalog direct to your PS4 or PS5 console or PC without the waiting time or HDD space needed to download games."

https://www.playstation.com/en-us/ps-plus/getting-started/

Sånn, nå har du fått det med deg.

Endret av Gringorilla
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:
Colin. skrev (4 timer siden):
Cappo skrev (5 timer siden):

Er det virkelig Microsoft sin skyld da? Jeg ser ikke akkurat at Sony og Nintendo ønsker spillstrømming utenfor deres eget økosystem, altså at du kan strømme det på en PC eller Xbox. Eller kan du det og det bare er jeg som ikke har fått det med meg?
Mens Microsoft nok kunne tenke seg å kunne tilby Gamepass på Playstation og Nintendo også.

Ja, jeg har heller ikke fått med meg at Sony og Nintendo ønsker å tilby deres egne titler via spillstrømming utenfor deres økosystem. Det er jo forståelig på sin måte det. Alle konsoller trenger sine egne eksklusive.

"With a PlayStation Plus Premium membership, you can choose to stream a wide selection of titles from the Classics Catalog and many PS4 games from the Game Catalog direct to your PS4 or PS5 console or PC without the waiting time or HDD space needed to download games."

https://www.playstation.com/en-us/ps-plus/getting-started/

Sånn, nå har du fått det med deg.

Jøss, visste virkelig ikke at man kan strømme PS-spill på Xbox og Switch. Kult :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...