Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

har jeg bare ekstremt uflaks, eller er en del verksted uforsiktige?


dan83

Anbefalte innlegg

Hadde bilen inne til understellsbehandling i fjor vinter. Verksted klarte å lage en tydelig ripe i frontruta etter vask. Lot det ligge, siden det var umulig å bevise det(vanskelig å diskutere med sjefen der)

Fikk ett annet verksted til å prøve å fjerne ripe på siden av døra, men lykkes ikke og pusset såpass mye at det nå er en mørkere flekk der(pusset vekk lakken så blitt farge forskjell)

Hadde nå nettopp eu kontroll på bilen på verkstedet jeg bruker til normal service og ser nå att det har kommet en bitte liten bulk på venstre side av panseret. Den syntes godt under korrekt lys og vinkel.

Altså er det mulig å ha så jævla uflaks??? Er det relativ vanlig at verksteder er så uforsiktige, flere som har opplevd det samme? Og hva kan jeg kreve her?

Og som jeg har skrevet tidligere her inne, så irriterer slike kosmetiske ting meg ganske mye da bilen er ganske strøken ellers.

Bulken på panseret er ganske liten(så vidt man kjenner den med fingeren), så kanskje mulig å masere den ut selv når panseret er varmt?

Endret av dan83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dan83 skrev (4 timer siden):

Er det relativ vanlig at verksteder er så uforsiktige, flere som har opplevd det samme?

Jeg har selv jobbet på bilverksted, og ja, det er veldig vanlig. Ta ALLTID bilder av bil eller MC før du leverer den inn til verksted, ALLTID UTEN UNNTAK! Verksted er forsikret, og de fleste tar ikke bilder av bil eller mc når dem leverer dem inn til verksted, så det er veldig lett å slippe unna. De "lette" jobbene, er det som regel lærlinger eller mindre flinke, unge som utfører, og da oppstår det lettere slike ting dessverre. Møkkabransje!!!

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (17 minutter siden):

Skal du bevise slikt må du alltid ta gode bilder av bilen i det du leverer den fra deg, så du har beviser på at skaden ikke var der fra før av.

Dette må man alltid gjøre av skader på leiebiler og så man ikke blir beskylt for noe man ikke har gjort der.

Jeg kjører alltid en runde med masse bilder før uthenting og ved levering av leiebil. Har bare i fjor to ganger kommet meg ut av ekstra regning fordi selskapene prøver seg så det kan man fort spare mye på. Har ikke tenkt på å gjøre det før man har bil på verksted, men det skal jeg begynne å gjøre. Det tar jo 30sec å gå en runde rundt bilen å ta bilder og det er svært god timelønn om en kan spare inn en bulk til 5k eller en frontrute. 

Lenke til kommentar

Ok, ringte verksted og de sa de kunne se på den på mandag, men sjefen var ikke der, så mulig han er mer vanskelig.

Uansett, den er såpass liten at jeg vill tro at det er mulig å dra ut den selv via litt oppvarming og en sugekopp. Spørsmålet blir, hvor kan kjøpe en slik sugekopp? Noen forslag? Biltema? Clas Ohlsen?

Lenke til kommentar
dan83 skrev (22 timer siden):

Hadde bilen inne til understellsbehandling i fjor vinter. Verksted klarte å lage en tydelig ripe i frontruta etter vask. Lot det ligge, siden det var umulig å bevise det(vanskelig å diskutere med sjefen der)

Fikk ett annet verksted til å prøve å fjerne ripe på siden av døra, men lykkes ikke og pusset såpass mye at det nå er en mørkere flekk der(pusset vekk lakken så blitt farge forskjell)

Hadde nå nettopp eu kontroll på bilen på verkstedet jeg bruker til normal service og ser nå att det har kommet en bitte liten bulk på venstre side av panseret. Den syntes godt under korrekt lys og vinkel.

Altså er det mulig å ha så jævla uflaks??? Er det relativ vanlig at verksteder er så uforsiktige, flere som har opplevd det samme? Og hva kan jeg kreve her?

Og som jeg har skrevet tidligere her inne, så irriterer slike kosmetiske ting meg ganske mye da bilen er ganske strøken ellers.

Bulken på panseret er ganske liten(så vidt man kjenner den med fingeren), så kanskje mulig å masere den ut selv når panseret er varmt?

Ja det er vanlig. Har opplevd både brist i rute, bruktne motorfester og varmeskjært motor etter verkstedbesøk. I sistenevnte tilfelle måtte jeg engasjere advokat.

Lenke til kommentar

Mitt verksted ripet opp en del av bakluken. Sikkert en mekaniker som sprang forbi med verktøy i hånda. 

Det andre verkstedet overfylte 1.5l motorolje. Bare flaks jeg peilet oljen når jeg hentet bilen. Mekaniker fylte bare etter et manometer. Og det manometerer var feil...

Var nylig innom med en av jobb bilene på merkeverkstedet. Overhørte de andre mekanikere at en hadde fylt motoroljen i kjølesystemet på en ukjent bil.

Så jeg jeg kvier meg hver gang jeg skal på verksted. 

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
Labelle skrev (2 timer siden):

Mitt verksted ripet opp en del av bakluken. Sikkert en mekaniker som sprang forbi med verktøy i hånda. 

Det andre verkstedet overfylte 1.5l motorolje. Bare flaks jeg peilet oljen når jeg hentet bilen. Mekaniker fylte bare etter et manometer. Og det manometerer var feil...

Var nylig innom med en av jobb bilene på merkeverkstedet. Overhørte de andre mekanikere at en hadde fylt motoroljen i kjølesystemet på en ukjent bil.

Så jeg jeg kvier meg hver gang jeg skal på verksted. 

Ja, nesten slik at jeg kunne ønske jeg kunne tatt oljeskift og filter selv, da jeg vill gjøre dette hver 10 000km fremover. Men jeg har verken utstyret eller kompetansen til det.

Men verkstedet jeg bruker for service er ett relativt lite verksted som har vært der i nesten 40år, så stoler på at de gjør en god jobb. De hadde feks gjort noe ekstra smøring i leddene til døra, så usikker på om dette er ekstra service eller normal prosedyre under en eukontroll og service?

Men har forstått at det å holde en bil fri for riper og slikt er mye mer vanskelige en jeg hadde antatt(og eventuelt dyrt), men nå er jo uflaks mellom navnet mitt også da.

Vurderer sterkt å punge ut 10 lapper for å ta frontruta, men gjør jeg det så skjer det sikkert noe rett etterpå med den nye ruta, så vet ikke om jeg tar sjansen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...