Gå til innhold

Kjøre fra Oslo- Trondheim med piggfrie vinterdekk


Tulipp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Musefella skrev (2 timer siden):

Piggfritt er like bra som piggdekk helt til de blir gamle, etter 2-3 år så blir gummien hardere og det påvirker spesielt piggfrie dekk negativt.

Har det gått nok år så er de like dårlige som sommerdekk omtrent.

Mine 7 år gamle piggfrie er like bra nå som da de var ny. 

Det er piggdekk som blir dårlige etter 2-3 år, da de allerede er hardere ny, og piggene slites på bar asfalt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Musefella skrev (2 timer siden):

Piggfritt er like bra som piggdekk helt til de blir gamle, etter 2-3 år så blir gummien hardere og det påvirker spesielt piggfrie dekk negativt.

Har det gått nok år så er de like dårlige som sommerdekk omtrent.

Om piggdekk er så fantastisk hvorfor må firmaet jeg jobbe for skifte piggdekkene halvveis i sesongen?

Jo for piggene slites ut og er borte etter 2-4 mnd på nordnorske vinterveier, og gummien er så mye hardere fra fabrikken kontra piggfritt at dem er ubrukelige når piggene er slitt ut.
Piggdekk er like bra som piggfrie fram til dem blir gamle (1-2mnd på snøfri asfalt) og piggene er slitt bort og gummien er hard som sten

Min erfaring etter å ha kjørt pigfritt siden slutten på 90tallet er at om du kjøper et ordentlig dekk trenger man ikke pigger.
Ikke en gang i nordnorge.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Sjørøver said:

Hvorfor skulle det vært ett problem? 

Piggfritt er den nye standarden. Hvis jeg ser på bruktbil og den har piggdekk går jeg videre tll neste bil, uaktuelt å kjøre rundt med pigger som bråker og støver, trenger det omtrent aldri, falsk trygghet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dubious skrev (10 timer siden):

Mine 7 år gamle piggfrie er like bra nå som da de var ny. 

Ha ha, ja det kan du tro... 😄 Har de vært oppbevart i en mørk bod, uten å ha vært tatt i bruk, så ja. Er de tatt i bruk så har degraderingingsprosessen begynt for lenge siden. Det skjer veldig gradvis, så du merker ikke så mye til det selv.

Dubious skrev (10 timer siden):

Det er piggdekk som blir dårlige etter 2-3 år, da de allerede er hardere ny, og piggene slites på bar asfalt. 

Ja, de også selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...