Gå til innhold

The Last of Us-skaperne forklarer hvorfor tredje episode er så forskjellig fra spillet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
11 hours ago, Uderzo said:

hahaha, skulle til å si det samme selv. Om det er noe som det er inflasjon i, så er det hetero sexscener i film og TV :lol:
En sjelden homofil sexscene og noen reagerer på at de "fremviser" sin seksualitet, må humre litt av det.


Greia er at homofile scener er ikke sjeldne lengre. I current year produksjoner er det overalt, og nærmere 50% enn 1/50 som i virkeligheten. Sjansene for at to homofile menn tilfeldige skulle støte på hverandre i apokalypsen er temmelig minimal.

Personlig hadde jeg ingen problemer med måten det ble håndtert på fordi det lå en god historie bak. Men når regissøren sier at det var gjort med overlegg, så gjør han nok serien en bjørnetjeneste, fordi han gir kritikerne vann på mølla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Felvinter said:

Bestefar? Dette er som å høre foreldregenerasjonen på 90-tallet som var livredd gangsterrap. De eneste som finner en mannehatende tone i Captain Marvel er menn som hater.

 

Gangster rap er del av en subkultur som er ledende årsak til at svarte i USA og flere andre land ser mer opp til mordere og narkolangere enn de gjør leger, forskere og andre. Så jo, boomerne hadde nok tildels rett om gangster rap. Men nok om det.

Jeg har som sagt ikke sett Captain Marvel, men hovedrolleinnehaveren Brie Larson er ekstremt rasistisk og misandrisk og mange blander henne nok sammen med rollen. Og de fleste av dem har neppe sett filmen heller.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Felvinter said:

Fortell meg at du har et problem med homofili uten å si at du har et problem med homofili. 


Som sagt ikke det som er problemet, men frekvensen og måten det dukker opp i media på. Det er ikke tilfeldig. Det er intensjonelt, og det er in your face, og regissøren inrømmer det til og med. Det handler ikke bare om realisme. Det er også paradoksalt at dette kommer fra de samme menneskene som mener representasjon er kjempeviktig - fordi de er narsissister og ikke klarer å empatisere med mennesker som er annerledes fra dem selv.

Om 99% av alle TV og film- karakterer var handicappede samiske veganere, så tror jeg mange inkludert deg ville rynket på brynet - uten at det betyr at du hater samiske handicappede veganere.

Endret av Brother Ursus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 time siden):


Greia er at homofile scener er ikke sjeldne lengre. I current year produksjoner er det overalt, og nærmere 50% enn 1/50 som i virkeligheten. Sjansene for at to homofile menn tilfeldige skulle støte på hverandre i apokalypsen er temmelig minimal.

Personlig hadde jeg ingen problemer med måten det ble håndtert på fordi det lå en god historie bak. Men når regissøren sier at det var gjort med overlegg, så gjør han nok serien en bjørnetjeneste, fordi han gir kritikerne vann på mølla.

De forteller en historie, å la sannsynlighetsberegning stå i veien er litt dumt.

Ja, så klart ble det gjort med overlegg, hvordan skulle det ellers ha blitt gjort? De tok et element fra spillet(hinting om at de var homofile), slik jeg forstår det, og spilte videre på det, no pun intended.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 time siden):


Som sagt ikke det som er problemet, men frekvensen og måten det dukker opp i media på. Det er ikke tilfeldig. Det er intensjonelt, og det er in your face, og regissøren inrømmer det til og med. Det handler ikke bare om realisme. Det er også paradoksalt at dette kommer fra de samme menneskene som mener representasjon er kjempeviktig - fordi de er narsissister og ikke klarer å empatisere med mennesker som er annerledes fra dem selv.

Om 99% av alle TV og film- karakterer var handicappede samiske veganere, så tror jeg mange inkludert deg ville rynket på brynet - uten at det betyr at du hater samiske handicappede veganere.

Dette blir for dumt. Homofili er nå en gang ganske vanlig anno 2023. Ser man prosentmessig på antall fiktive karakterer som eksisterer i forskjellige medier er det et særdeles lite antall som er homofile.

Mange serier har en eller to karakterer som tiltrekkes samme kjønn. Men samtidig har de kanskje 30 karakterer som ikke gjør det. Hvis vi bruker Last of Us som eksempel er jo majoriteten av de navngitte karakterene heterofile. De eneste vi vet ikke er det er Bill og Frank, og Ellie om de følger i spillenes fotspor.

Og hva gjør det? Minsker det virkelig underholdningsverdien om to menn kysser? Hadde episode tre av Last of Us vært bedre om det var en mann og en kvinne som var i senter?

Hver gang en homofil eller lesbisk karakter har en prominent rolle i en film eller serie blir det et eller annet oppstyr på grunn av det. Og til syvende og sist må man bare kalle en spade for en spade. Grunnen til det blir oppstyr er homofobi. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Ser flere nevner dette, og det er sikkert fair, men for min del bidrar tredje episode til verdensbygging på en enormt god måte. Den gir oss inntrykk av hvordan andre reagerer og overlever i apokalypsen, og viser oss en del av verden vi ikke kunne sett på samme måte om Joel og Ellie var med på lasset. Samtidig viser den mot slutten hvor håpløst det kan virke for Joel og Ellie: hvert mål fram til nå har vist seg seg å være uoppnåelig, eller være oppløst. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (På 3.2.2023 den 21.59):

Det er like morsomt hver gang noen skal fortelle andre hva som er realistisk i underholdning som baserer seg på fullstendig urealistiske historier.

Sannsynligheten er liten for at to homofile menn møter hverandre etter VERDEN HAR GÅTT TIL GRUNNE SOM FØLGE AV EN SOPPINFEKSJON.

Fortell meg at du har et problem med homofili uten å si at du har et problem med homofili. 

Det er også like morsomt hver gang noen skal fortelle andre at du ikke kan kritisere noe for å være urealistisk i underholdning som baserer seg på fullstendig urealistiske historier. Det er fortsatt mye som kan være urealistisk i scifi, enten det er snakk om The Last of Us, Star Wars eller Marvel. Fysikken og sannsynlighetens regler gjelder jo fortsatt, og det er jo faktisk ganske liten sjanse for at to homofile menn skulle være så heldige å møte hverandre under akkurat disse omstendighetene. Men det var ingen som sa at det var urealistisk eller at de hadde et problem med det, så dette høres bare ut som en dårlig unnskyldning for å beskylde noen for homofobi.

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (11 timer siden):

Det er også like morsomt hver gang noen skal fortelle andre at du ikke kan kritisere noe for å være urealistisk i underholdning som baserer seg på fullstendig urealistiske historier. Det er fortsatt mye som kan være urealistisk i scifi, enten det er snakk om The Last of Us, Star Wars eller Marvel. Fysikken og sannsynlighetens regler gjelder jo fortsatt, og det er jo faktisk ganske liten sjanse for at to homofile menn skulle være så heldige å møte hverandre under akkurat disse omstendighetene. Men det var ingen som sa at det var urealistisk eller at de hadde et problem med det, så dette høres bare ut som en dårlig unnskyldning for å beskylde noen for homofobi.

Denne tråden hadde ikke hatt 50 svar om folk ikke hadde hatt et problem med homofili. 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (På 3.2.2023 den 21.44):


Greia er at homofile scener er ikke sjeldne lengre. I current year produksjoner er det overalt, og nærmere 50% enn 1/50 som i virkeligheten. Sjansene for at to homofile menn tilfeldige skulle støte på hverandre i apokalypsen er temmelig minimal.

Personlig hadde jeg ingen problemer med måten det ble håndtert på fordi det lå en god historie bak. Men når regissøren sier at det var gjort med overlegg, så gjør han nok serien en bjørnetjeneste, fordi han gir kritikerne vann på mølla.

Tror du hadde blitt overrasket over hvor stor andel av menn som har homoseksuelle fantasier, vil tippe det ligger på nærmere 90% så det er ikke utenkelig at to menn kunne funnet tonen under en apokalypse selv om begge hadde vært hetro, man kan lære å bli glad i andre personer uavhengig av kjønn.

Når det er sagt så synes jeg dette var en meget bra episode og veldig bra skuespill, jeg har desverre ikke hatt gleden av å spilt spillet ennda, men regner med jeg kommer til å kjøpe det til pc når det kommer i mars.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Folk var direkte før i tiden. Som de sa til meg på 80-tallet. "VI har skjønt at du er interessert i datamaskiner, men vi orker ikke høre om det hele tiden."

Prøv å si til noen at man ikke orker å høre om krig, elendighet, samer, LGBT+ og diverse hele tiden. Da får man til svar hvor grusomt menneske man er. Kan diverse få eksistere, ja. Trenger man å høre om det hele tiden, nei.

Før hadde man kalt woke "Totalt fravær av sosiale antenner." Den gangen man tok en spade for en spade.

Wokeheten går på smell etter smell.

 

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Folk var direkte før i tiden. Som de sa til meg på 80-tallet. "VI har skjønt at du er interessert i datamaskiner, men vi orker ikke høre om det hele tiden."

Prøv å si til noen at man ikke orker å høre om krig, elendighet, samer, LGBT+ og diverse hele tiden. Da får man til svar hvor grusomt menneske man er. Kan diverse få eksistere, ja. Trenger man å høre om det hele tiden, nei.

Før hadde man kalt woke "Totalt fravær av sosiale antenner." Den gangen man tok en spade for en spade.

Wokeheten går på smell etter smell.

 

Det er helt sant, har en barndomskamerat som omtrent kun snakket om spill når vi hang ut, selv om han skjønte på måten vi oppførte oss rundt han at vi ikke brydde oss noe særlig om det så fortsatte han, i dag er han uføretrygdet og spiller stort sett hele tiden, er nesten aldri ute heller da han lider av angst, veldig synd egentlig for han er egentlig en veldig kjekk person.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (5 timer siden):

Folk var direkte før i tiden. Som de sa til meg på 80-tallet. "VI har skjønt at du er interessert i datamaskiner, men vi orker ikke høre om det hele tiden."

Prøv å si til noen at man ikke orker å høre om krig, elendighet, samer, LGBT+ og diverse hele tiden. Da får man til svar hvor grusomt menneske man er. Kan diverse få eksistere, ja. Trenger man å høre om det hele tiden, nei.

Før hadde man kalt woke "Totalt fravær av sosiale antenner." Den gangen man tok en spade for en spade.

Wokeheten går på smell etter smell.

 

Hvordan miste all kredibilitet; henvise til en video av Critical Drinker. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (7 timer siden):

Det er jo velkjent at det hender at "heterofile" finner tonen i fengsel, så "desperate time calls for desperate measures" :innocent:

 

Dragonlove skrev (8 timer siden):

…det er ikke utenkelig at to menn kunne funnet tonen under en apokalypse selv om begge hadde vært hetro…

Mener dere at seksuell orientering ikke er satt i stein, men kan endres av ytre forutsetninger?

-k

Lenke til kommentar
knutinh skrev (7 timer siden):

Mener dere at seksuell orientering ikke er satt i stein, men kan endres av ytre forutsetninger?

-k

Dette er eit definisjonsspørsmål som er heilt avhengig av kva ein legg i "seksuell orientering" og kva ein meiner med "endres".

I dei store linjene så skjer det nok ikkje særleg med varige endringar sjølv om preferansar kan utviklast og modnast med tida.
Ytre forutsetningar kan nok likevel i høgste grad påvirke kva ein er villig til å akseptere som akseptable kompromiss. Dei fleste finn nok ikkje ein partner som er 10/10 modell men ein kan likefult finne ein partner som ein er glad i og som ein etterkvart vurderer som like fin når ein ser på heilheita. Enkelte kan være opne for å sjå veldig bredt for å finne ein partner, for andre så er det enten Playboy-modell som kjæreste eller høgrehanda resten av livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...