Gå til innhold

Formel 1 - 2023


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MartinF skrev (25 minutter siden):

Hvis den McLaren-bilen kan bli bittelitt bedre, så har de to unge førere som kan komme ekstremt langt. Begge kommer til å vinne flere GPs. Oscar har hatt en solid førstesesong i F1.

Jupp, McLaren og Ferrari og Mercedes mangler bare ca. 0,1-0,2 sekunder pr runde nå. Og resten er rett bak...

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (45 minutter siden):

For en quali av Max. Et halvt sekund forbi nestemann. Helt sjukt. Ser jo på det Perez gjør at her er det ikke kun bilen. Imponerende.

Jeg skal se løpet, men jeg gjør som idag og bare ser reprisen etterpå. Jeg er flink til å unngå spoilers. Orker ikke stå opp så tidlig på en søndag.

Tipper Checo er litt i en Daniel-klype for tiden, og der bilen bli i hovedsak utviklet til Max sine styrker og preferanser. Så jeg vil si det både er Max som er flink, RB19 som kunne gitt en apekatt pole og Checo som er verre enn en apekatt (for tiden).

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (5 minutter siden):

Litt uenig. Setup blir jo litt individuelt uansett, men jeg tror de lager raskeste bilen og så er bare max flinkere til å tilpasse seg.

Max knuser Perez konsekvent, selv når Perez er på og leverer for å komme på andreplass.

Man kan i begrenset omfang tweake designet til sjåførens preferanser, men det er designfilosofier som ikke er tilpasningsdyktige. McLaren kunne ikke tweake sin bil for å tilpasse seg til Ricciardo sin kjørestil med å bremse inn i svingen.

Checo er ikke bare dårligere enn Max for øyeblikket. Han er borderline en midfielder, så det er opplagt noe som ikke funker for han. I 2022 så var han nesten konsekvent P2, som er mer der jeg forventer at Checo skal ligge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Whiteshit skrev (5 minutter siden):

Med dei nye laga som prøver å kjøpe seg inn på grid'en. Blir feltet større då? Eller må noken gje seg? Kanskje lause rykter men sånn i teorien då.. 

Det har vært 12 lag, 24 biler, på griden for ikke alt for lenge siden. Det er ganske stor kostnad å komme inn som nytt lag nå med innstegskostnad på $200m, og det er før du i det hele tatt har begynt å koste infrastruktur, folk og utvikling av bil.  

Lenke til kommentar

Russell er lett å mislike på avstand. Tenk å måtte forholde seg til fyren på ukentlig basis... 

Fantastisk resultatet for oss Mclaren fans! Gratulerer med første ordentlige podium til Piastri. Det satte nok en stopper for de som kritiserte ham i starten av sesongen for å ha valgt Mclaren over Alpine 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...